abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192730281
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Eén geval in België is een ernstige dreiging?
:')

Waarom zou je je in hemelsnaam op 1 buurland focussen wanneer het een virus betreft?
pi_192730291
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik denk dat zelfs de grootste we moeten verder gaan met ons leven schreeuwers zullen beseffen dat alles in één keer weer terugdraaien onmogelijk is.
Maar wat is de discussie dan momenteel? Als vanavond de basisscholen, opvang en sportclubs weer open mogen? Dan volgen we de toch gewoon een heel reëel traject?
pi_192730295
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:38 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zijn een aantal users die topics blijven openen en reacties blijven posten over dat deze maatregelen schadelijker zijn dan wanneer we "gewoon" verder gaan met ons leven. Ik zie dat toch echt wel als alles open gooien.
Er zijn users die menen dat we t/m 2020 binnen moeten blijven en er zijn users die vandaag nog alles op willen heffen. Uiteindelijk is het gewoon een statistische verdeling en zijn dit de outliers. Het overgrote deel van de mensen die ik spreek zijn gewoon voor rede vatbaar. Die vinden het kut, maar snappen ook dat het even doorbijten is en hebben gewoon vertrouwen in de experts en snappen ook dat ze het met de helft van de kennis moeten doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192730302
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Op grond waarvan had de overheid Carnaval kunnen verbieden?
En wat hadden ze moeten verbieden, je verkleden? Mensen zouden dan toch de kroeg in gaan, dus je had niet carnaval moeten verbieden maar de horeca moet sluiten... dat was nooit gelukt rond 23 februari.
pi_192730305
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:42 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ga jij lekker verder met Ad Hominem bezigen.
:W
Is het een beetje druk op straat bij jou?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:45:20 #231
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_192730306
Kinderen mogen dus gedeeltelijk weer terug naar de basisschool. Het middelbaar onderwijs nog niet. Contactberoepen zoals kapperszaken blijven dicht. En mensen met andere beroepen moeten thuis blijven werken. Aldus het NOS.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_192730313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Waarom zou je je in hemelsnaam op 1 buurland focussen wanneer het een virus betreft?
Ja die virus is toch met de auto? Ben je dom ofzo :')
pi_192730323
Overigens vond ik dit een hele interessante passage uit het OMT-advies:
quote:
1.2 Onzekerheden
Er is nog veel onzeker over de karakteristieken van het coronavirus en over het effect van de maatregelen om verspreiding tegen te gaan. Kennis die noodzakelijk is voor een wetenschappelijke onderbouwing van interventies ontbreekt goeddeels. Het is niet mogelijk om op basis van wetenschappelijke bewijzen een strategie uit te werken om de maatschappij weer te openen zonder dat dit zou kunnen leiden tot een mogelijk onbeheersbare verspreiding van het virus.

Het OMT acht het essentieel dat deze hiaten zo snel mogelijk worden opgelost, zodat advisering over het beleid op solide wetenschappelijke inzichten is gebaseerd. Bij gebrek aan kennis baseert het OMT zich op de nu beschikbare (maar noodzakelijkerwijs beperkte) gegevens en literatuur, vergelijking met kennis van andere respiratoire infecties, mathematische modellering en het bijstellen van de berekeningen zodra nieuwe gegevens beschikbaar komen. Het is daardoor vooraf niet met zekerheid aan te geven wat het effect zal zijn als maatregelen versoepeld of opgeheven worden. Dit betekent ook dat het versoepelen of opheffen van maatregelen gepaard gaat met een onzeker risico op toename van de verspreiding van het virus. Echter, gezien de zeer grote sociale, financiële en economische gevolgen van de maatregelen kan niet gewacht worden tot alle hiaten in de kennis zijn opgelost alvorens de samenleving tenminste deels weer op gang gebracht kan worden. Daarbij vraagt COVID-19 om inzet van zorgcapaciteit die ook op andere wijze ingezet zou kunnen worden – hoe dit gewogen moet worden is nog onzeker.

Het bovenstaande betekent dat de leden van het OMT op basis van best available evidence en expert opinie adviseren.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:46:54 #234
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192730328
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Kinderen mogen dus gedeeltelijk weer terug naar de basisschool. Het middelbaar onderwijs nog niet. Contactberoepen zoals kapperszaken blijven dicht. En mensen met andere beroepen moeten thuis blijven werken. Aldus het NOS.
Vind ik een prima compromis. Tandartsen en fysiotherapeuten zouden misschien toch ook weer open gaan? Dit eerst een maand aankijken of er een grote stijging zichtbaar is en anders kan er misschien meer open.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:47:16 #235
3542 Gia
User under construction
pi_192730333
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Kijk, nu zijn er heel veel besmettingen in Nederland en zou ik get vreemd vinden als we zouden gaan versoepelen. Want NU is er wel, nog steeds, een grote dreiging.
pi_192730340
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Maar wat is de discussie dan momenteel? Als vanavond de basisscholen, opvang en sportclubs weer open mogen? Dan volgen we de toch gewoon een heel reëel traject?
Dat in dit topic regelmatig geroepen wordt 'de mensen die alles open willen' maar volgens mij zijn die mensen er helemaal niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gezegd: is gewoon een retorische truc. Je afzetten tegen een mening die vrijwel niemand heeft.
Dit inderdaad.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192730346
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Middelbare school mag een maand later als de effecten van het openen van het basisonderwijs te overzien zijn:

quote:
Het OMT adviseert het voortgezet onderwijs zich voor te bereiden om 1 maand na de heropening van de basisscholen en de kinderopvang fysiek onderwijs op te starten, indien zich in de tussenliggende periode geen uitbraken op scholen hebben voorgedaan en indien het reproductiegetal afgemeten aan de eerste ziektedag van patiënten opgenomen in het ziekenhuis op dat moment rond de 1 of kleiner is. Het OMT adviseert het voortgezet onderwijs het fysiek onderwijs zo in te richten dat 1,5 meter afstand geborgd is.
pi_192730347
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:37 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat jij het nou niet zag prima,maar moet je niet afdoen als onzin.

Lees eens een aantal honderd topics terug zou ik zeggen dan zie je hoe er werd gereageerd op het door laten gaan van carnaval
Je blijft dit zeggen, maar het is gewoon zo dat het gros van de Europese samenleving het niet zag aankomen cq ontploffen in zo'n snelle periode.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2020 @ 11:48:18 #239
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192730355
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:37 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat jij het nou niet zag prima,maar moet je niet afdoen als onzin.

Lees eens een aantal honderd topics terug zou ik zeggen dan zie je hoe er werd gereageerd op het door laten gaan van carnaval
Ach, achteraf.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192730359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Kijk, nu zijn er heel veel besmettingen in Nederland en zou ik get vreemd vinden als we zouden gaan versoepelen. Want NU is er wel, nog steeds, een grote dreiging.
Wat vind jij van Taiwan bijvoorbeeld, dat op 5 januari al het inkomend vliegverkeer vanuit Wuhan ging monitoren?
pi_192730361
"Het doel van de transitiestrategie is de voortgang van de uitbraak te controleren, kwetsbare personen te beschermen en de negatieve gevolgen voor de zorg en de maatschappij te beperken. Dit beleid zal naar verwachting voortgezet moeten worden totdat er een preventief vaccin is dat bescherming biedt tegen het coronavirus of tot de behandelmogelijkheden van de infectie dusdanig verbeteren dat minder of kortere ziekenhuisopnames nodig zijn en er meer doorstroming en minder belasting van de IC’s optreedt. De verwachting is nu dat het nog minstens een jaar en mogelijk langer zal duren tot dat het geval is."

oof
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:48:39 #242
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192730363
Uit het advies van het OMT:
quote:
Het aantal ziekenhuisopnames van COVID-19-patiënten is geruime tijd
gedaald (equivalent met een reproductiegetal Rt kleiner dan 1, zoals
berekend op basis van IC- en ziekenhuisopnames).
2. Het zorgsysteem is niet langer overvraagd en heeft de kans gekregen zich te
herstellen, m.a.w. de basiszorg voor alle aandoeningen is hersteld en de ICcapaciteit is terug op het niveau van vóór de uitbraak van COVID-19.
3. Er is voldoende testcapaciteit t.b.v. systematisch testbeleid, de consequenties
hiervan zijn doordacht, en er zijn voldoende persoonlijke
beschermingsmiddelen beschikbaar om beleid uit te voeren;
4. Er zijn voldoende capaciteit en mogelijkheden voor bron- en contactopsporing
beschikbaar.
5. De effecten van wijziging van het maatregelenpakket kunnen nauwgezet
worden gemonitord, zodat eventuele nadelige gevolgen zo snel als mogelijk
vastgesteld worden.
Ik zie in elk geval drie voorwaarden waaraan nog niet voldaan is. 1 lijkt goed te gaan en 2 is een kwestie van tijd, maar van 3 en 4 kunnen we wel stellen dat daar op dit moment nog niet aan voldaan is.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:49:25 #243
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192730372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:48 schreef Netflixed het volgende:
"Het doel van de transitiestrategie is de voortgang van de uitbraak te controleren, kwetsbare personen te beschermen en de negatieve gevolgen voor de zorg en de maatschappij te beperken. Dit beleid zal naar verwachting voortgezet moeten worden totdat er een preventief vaccin is dat bescherming biedt tegen het coronavirus of tot de behandelmogelijkheden van de infectie dusdanig verbeteren dat minder of kortere ziekenhuisopnames nodig zijn en er meer doorstroming en minder belasting van de IC’s optreedt. De verwachting is nu dat het nog minstens een jaar en mogelijk langer zal duren tot dat het geval is."

oof
Dat is geen nieuws toch?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:49:27 #244
3542 Gia
User under construction
pi_192730373
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En wat hadden ze moeten verbieden, je verkleden? Mensen zouden dan toch de kroeg in gaan, dus je had niet carnaval moeten verbieden maar de horeca moet sluiten... dat was nooit gelukt rond 23 februari.
Nee, inderdaad, dat was nooit gelukt, dat had niemand in Nederland, geaccepteerd.
Want dat had dan voor heel Nederland gegolden.
pi_192730374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens vond ik dit een hele interessante passage uit het OMT-advies:
[..]

Prima passage, en heel realistisch, er moet nu eenmaal een balans gevonden worden in de maatregelen en het leefbaar houden van de samenleving / staat van de economie.

Dat door versoepeling mensen om het leven komen die met een lockdown niet om het leven zouden zijn gekomen is iets wat we moeten accepteren.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:49:40 #246
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192730378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ieder weekend kom jij hier roepen dat het 'weer superdruk op straat is' en dat we weer een piek gaan krijgen. Vind je het erg dat ik jouw voorspellingen met een korrel zout neem?
Ieder weekend?
Dat heb ik 1 keer gepost in een weekend. Niet overdrijven.

Dat het overal drukker en drukker werd ontkende jij. Iedereen die dit beweerde werd neergezet als een idioot.

Inmiddels is duidelijk dat het wel degelijk steeds drukker werd.

Dat je er volkomen naast zat hoor ik je niet over.
Nee tuurlijk niet, je zou toch ook maar eens toegeven dat je fout zat
pi_192730391
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:48 schreef hooibaal het volgende:
Uit het advies van het OMT:
[..]

Ik zie in elk geval drie voorwaarden waaraan nog niet voldaan is. 1 lijkt goed te gaan en 2 is een kwestie van tijd, maar van 3 en 4 kunnen we wel stellen dat daar op dit moment nog niet aan voldaan is.
Waarom zou er niet aan 3 voldaan zijn?
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:51:11 #248
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192730403
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:48 schreef D_A het volgende:

[..]

Ach, achteraf.
Nee NIET achteraf.
pi_192730417
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:49 schreef Markesh het volgende:
Dat het overal drukker en drukker werd ontkende jij. Iedereen die dit beweerde werd neergezet als een idioot.

Inmiddels is duidelijk dat het wel degelijk steeds drukker werd.
Ja, als er normaal slechts één persoon op straat is en nu slechts twee is het technisch gezien inderdaad drukker. Dat maakt het niet opeens druk.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:52:44 #250
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192730424
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je blijft dit zeggen, maar het is gewoon zo dat het gros van de Europese samenleving het niet zag aankomen cq ontploffen in zo'n snelle periode.
Dat klopt dat het gros het niet zag.
Dat vind ik nog steeds verbijsterend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')