abonnement Unibet Coolblue
pi_192751074
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat vertelde hij. Hij liep op me af en begon een zwamverhaal en werd dus boos ineens toen ik klaar was met tanken en weg wilde gaan "omdat ik me niks aantrok van zijn ellende".
[..]

Het is geen buitenlands probleem als ze hier een status hebben en hier rondlopen. Wat mij betreft gaan we ook eens goed kijken naar het vluchtelingenverdrag wat we zelf getekend hebben omdat dat destijds voor een andere wereld in het leven geroepen is.

Ondertussen zul je alleen wel iets moeten met alles wat hier al rondloopt, want met roepen dat we dit of dat hadden moeten doen red je het niet en er plompverloren uittrappen is juridisch niet meer mogelijk.

Er is een overkoepelend probleem dat er door jarenlange bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg een tsunami aan verwarde mensen vrij rondloopt die niet de hulp (of begrenzing) krijg die ze nodig hebben en er staan nog meer mensen op een wachtlijst die gaan afglijden tot dit niveau als ze niet tijdig geholpen worden.

Deze zijn over de schutting gegooid naar de gemeenten, de politie en noem maar op en die hebben ondanks al hun inspanningen niet de expertise om dit op te lossen en al helemaal niet op deze schaal.
quote:
Hij liep op me af en begon een zwamverhaal en werd dus boos ineens toen ik klaar was met tanken en weg wilde gaan "omdat ik me niks aantrok van zijn ellende".
Een ander moet het liefst altijd naar ze luisteren en een ander moet het liefst het altijd voor ze oplossen.

Daar draait de hele asielindustrie voornamelijk op.
  woensdag 22 april 2020 @ 14:35:52 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192751162
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het ontlopen van de dienstplicht is in nogal wat landen een nationale hobby, met name Iritreeers zijn er bedreven in.
Irritreeërs uit Irritatië?

Overigens duurt de dienstplicht in Eritrea 18 maanden officieel maar in de praktijk wordt deze met jaren verlengd, heb je geen poot om op te staan dan en ben je overgeleverd aan willekeur. Als je niet in militaire dienst zit heb je nog steeds te maken met een onderdrukkend regime. Ik heb een aantal Eritreërs begeleid, sommige misten ledematen of hadden littekens en/of brandwonden over hun hele romp ten gevolge van hun pogingen om dit te veranderen. Als je het dan over een groep vluchtelingen wilt hebben die alle redenen heeft om weg te willen...

Helaas zijn ze door hun achtergrond enorm kansloos hier: slecht onderwezen, enorme afstand tot onze taal en cultuur. De kinderen doen het vaak wel heel goed en de ouders doen hun stinkende best om die te faciliteren. Ik heb nog steeds contact met een man van daar die de grootste kutbaantjes aanneemt om maar bezig te blijven in de wetenschap dat dat alles is wat erin zit voor hem maar zo kan hij zijn vier dochters verder op weg helpen. De Eritrese alleenstaande jonge mannen zijn strontvervelend en compleet kansloos.

Door hun achtergrond ook hier veel psychiatrische gevallen.
pi_192751199
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Irritreeërs uit Irritatië?

Overigens duurt de dienstplicht in Eritrea 18 maanden officieel maar in de praktijk wordt deze met jaren verlengd, heb je geen poot om op te staan dan en ben je overgeleverd aan willekeur. Als je niet in militaire dienst zit heb je nog steeds te maken met een onderdrukkend regime. Ik heb een aantal Eritreërs begeleid, sommige misten ledematen of hadden littekens en/of brandwonden over hun hele romp ten gevolge van hun pogingen om dit te veranderen. Als je het dan over een groep vluchtelingen wilt hebben die alle redenen heeft om weg te willen...

Helaas zijn ze door hun achtergrond enorm kansloos hier: slecht onderwezen, enorme afstand tot onze taal en cultuur. De kinderen doen het vaak wel heel goed en de ouders doen hun stinkende best om die te faciliteren. Ik heb nog steeds contact met een man van daar die de grootste kutbaantjes aanneemt om maar bezig te blijven in de wetenschap dat dat alles is wat erin zit voor hem maar zo kan hij zijn vier dochters verder op weg helpen. De Eritrese alleenstaande jonge mannen zijn strontvervelend en compleet kansloos.

Door hun achtergrond ook hier veel psychiatrische gevallen.
Ook mijn ervaring.
pi_192751357
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:12 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ja iedereen wordt er uitgezet. En iedere aanvraag wordt geheel en al gecontroleerd op de juistheid.

Enkele jaren geleden kwam er een groep van 100 man ik meen uit Irak of Iran, die asiel aanvroegen. Want ze werden in hun thuisland doormidden gehakt, gekookt en verkocht als veevoer verhaal. De werkelijkheid na onderzoek was dat ze niet in militaire dienst wilden. België zei toen, kom hier maar heen, want zielig. Gelet op de open B-NL grenzen zullen ze inmiddels wel in NL zijn, Nederland betaalt namelijk beter.
Hoezo zijn ze in Nederland? Het is niet zo dat je met een Belgisch paspoort recht hebt op een Nederlandse uitkering of woning.
pi_192751397
Diep triest, ik heb er geen woorden voor...arme jongen, en die familie die hier mee moet zien te leven. Echt verschrikkelijk. Typisch een geval dat voorkomen had kunnen worden door dit figuur uit Soedan al bij de eerste aanraking met politie/justitie uit te zetten. Maar kijk eens voor de gein op de site van de tweede kamer bij de moties omtrent asielzoekers die verworpen worden....'men' wil dit zelf. Haal en houd ze maar binnen!
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_192751753
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo zijn ze in Nederland? Het is niet zo dat je met een Belgisch paspoort recht hebt op een Nederlandse uitkering of woning.
Leuk geprobeerd...voor jezelf dan. Die liegende profiteurs van hardwerkende Nederlanders hebben geen paspoort en papieren...hocus pocus weg opeens
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192752075
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:11 schreef cempexo het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd...voor jezelf dan. Die liegende profiteurs van hardwerkende Nederlanders hebben geen paspoort en papieren...hocus pocus weg opeens
Ze waren toch opgevangen door België?
pi_192752111
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze waren toch opgevangen door België?
Wordt eens een realist man...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192752122
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:34 schreef cempexo het volgende:

[..]

Wordt eens een realist man...
Ik hoop dat je Deens beter is dan je Nederlands.
pi_192752182
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik hoop dat je Deens beter is dan je Nederlands.
Hier ook al een niet door ons begrepen Poolse slachtoffer in Nederland:

De politie kreeg rond 12.30 uur een melding over een man die op de Moergestelseweg met messen zou rondlopen. Toen agenten ter plaatse kwamen, spraken zij hem aan. Hierop stak de man een van de agenten met een mes, aldus de politie. Toen hij na een waarschuwingsschot niet stopte, is er één keer gericht geschoten. „De verdachte is aangehouden en buiten levensgevaar overgebracht naar het ziekenhuis. De messen zijn in beslaggenomen”, aldus de politie.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-politie-lost-schot
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192752493
Soedanees
pi_192753048
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Irritreeërs uit Irritatië?

Overigens duurt de dienstplicht in Eritrea 18 maanden officieel maar in de praktijk wordt deze met jaren verlengd, heb je geen poot om op te staan dan en ben je overgeleverd aan willekeur. Als je niet in militaire dienst zit heb je nog steeds te maken met een onderdrukkend regime. Ik heb een aantal Eritreërs begeleid, sommige misten ledematen of hadden littekens en/of brandwonden over hun hele romp ten gevolge van hun pogingen om dit te veranderen. Als je het dan over een groep vluchtelingen wilt hebben die alle redenen heeft om weg te willen...

Helaas zijn ze door hun achtergrond enorm kansloos hier: slecht onderwezen, enorme afstand tot onze taal en cultuur. De kinderen doen het vaak wel heel goed en de ouders doen hun stinkende best om die te faciliteren. Ik heb nog steeds contact met een man van daar die de grootste kutbaantjes aanneemt om maar bezig te blijven in de wetenschap dat dat alles is wat erin zit voor hem maar zo kan hij zijn vier dochters verder op weg helpen. De Eritrese alleenstaande jonge mannen zijn strontvervelend en compleet kansloos.

Door hun achtergrond ook hier veel psychiatrische gevallen.
Niettemin heeft Eritrea 3 buurlanden en is de Rode Zee ook nog makkelijker over te steken dan de Middellandse.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192753430
Weer een uitzondering op de regel zeker dat de misdadiger een asieleiser blijkt te zijn..

Ook jij bent welkommmmm welkom in ons land.. |:( |:(
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192763191
quote:
12s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:56 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Nee ik hoop dat je tot inzicht komt.
nou bedankt...
pi_192763940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo zijn ze in Nederland? Het is niet zo dat je met een Belgisch paspoort recht hebt op een Nederlandse uitkering of woning.
Ja, wel degelijk.

Misschien eens uit je bubbel stappen en een rondje Roterdam zuid maken. Complete wijken zonder nederlands paspoort met een sociale huurwoning en een uitkering.

Het enige wat je nodig hebt is eeb verblijfsvergunning of een EU paspoort zoals het Belgische.

Dus ja, een Belgisch paspoort geeft daar wel degelijk recht op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192764160
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, wel degelijk.

Misschien eens uit je bubbel stappen en een rondje Roterdam zuid maken. Complete wijken zonder nederlands paspoort met een sociale huurwoning en een uitkering.
En jij vraagt in zo'n wijk wie allemaal een Nederlands paspoort heeft?

quote:
Het enige wat je nodig hebt is eeb verblijfsvergunning of een EU paspoort zoals het Belgische.

Dus ja, een Belgisch paspoort geeft daar wel degelijk recht op.
Nee. Met een paspoort uit een Europees land krijg je geen uitkering. Met verblijfspapieren wel.

quote:
Wanneer kom ik in aanmerking voor een bijstandsuitkering?

(...)

U moet Nederlander zijn of bijvoorbeeld een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd hebben https://www.judex.nl/rech(...)-bijstandsuitkering/
Een Belg (of een andere Europeaan zoals een Pool) die hier komt werken krijgt dan ook geen uitkering. Pas na enige tijd hier gewerkt te hebben kan hij een ww-uitkering krijgen.
pi_192767932
Ik ben echt langzamerhand toe aan een verbod op vluchtelingen vanuit Moslim landen. Die gasten zorgen steevast voor enorme overlast en geweldpleging t.o.v. niet gelovige of Christenen.
Jammer voor de goedwillende moslims maar het is niet anders. Er moet echt ingegrepen worden, ik sprak laatst een collega die Christelijk is en uit Eritrea komt en die bevestigde dit ook al, de ingepeperde haat van moslims naar anders gelovige.
pi_192768361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:18 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik ben echt langzamerhand toe aan een verbod op vluchtelingen vanuit Moslim landen. Die gasten zorgen steevast voor enorme overlast en geweldpleging t.o.v. niet gelovige of Christenen.
Jammer voor de goedwillende moslims maar het is niet anders. Er moet echt ingegrepen worden, ik sprak laatst een collega die Christelijk is en uit Eritrea komt en die bevestigde dit ook al, de ingepeperde haat van moslims naar anders gelovige.
Het gros van dat gespuis denkt dat de weg naar voren met de mensheid is om iedereen te bekeren tot de islam. Goedschiks, maar net zo lief kwaadschiks.

Ik denk er op de weg voorwaarts voor de mensheid helemaal geen plaats is voor welke religie dan ook.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192768439
Lees ik net op Twitter dat de gemeenschap protesteerde tegen de opvang van asielzoekers in hun gemeente. Nu blijkt dat de huidige ongekozen burgermeester het er gewoon door heeft gedrukt.
Ik ben benieuwd of zij nog zo lekker slaapt nu ze weet dat ze medeverantwoordelijk is voor de dood van die jongen.
pi_192768633
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:54 schreef Chivaz het volgende:
Lees ik net op Twitter dat de gemeenschap protesteerde tegen de opvang van asielzoekers in hun gemeente. Nu blijkt dat de huidige ongekozen burgermeester het er gewoon door heeft gedrukt.
Ik ben benieuwd of zij nog zo lekker slaapt nu ze weet dat ze medeverantwoordelijk is voor de dood van die jongen.
Kop in het zand ey. Doen de dorpsbewoners later ook. En uiteindelijk de familie en vrienden van die 18 jarige jongen waarschijnlijk ook.

Lastig :( en triest allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door JANdeDERDE op 23-04-2020 16:37:09 ]
  donderdag 23 april 2020 @ 16:10:50 #121
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192768646
Diversity comes with challenges.

-- Timmerfrans
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:04:34 #122
471637 TomStall
I buried Joey
pi_192779980
Is het me nou niet eerder opgevallen, of is de topic titel gepoliticorrigeerd?

"Fietser Oss lijkt doodgestoken door verwarde man"

Is hij nou dood of niet, of lijkt hij dood en is dat toch niet? Is het misschien niet zeker dat hij dood gestoken is maar misschien toch andere doodsoorzaak? Of moeten we de dikke drol door slikken dat we alleen maar mogen zeggen dat het vooralsnog lijkt dat de verwarde man de dader is en het nog moet blijken dat we dat niet uit mogen drukken in woorden totdat de rechter misschien over een paar maanden zijn kuthamertje op de tafel slaat om echt het puntje op de fokking i te zetten? Ik gok het laatste.

Die politicor titel is bijna nog triester dan het voorval, en dat zegt toch aardig wat hoe diep "we" gezakt zijn. En het kan nog veel erger volgens mij.
pi_192870711
https://www.telegraaf.nl/(...)midatie-na-moord-rik

Tja als je als burgemeester niet psychologisch onderzochte mensen uit oorlogsgebied zonder 24 uurs bewaking in je dorp plaats is het niet vreemd dat sommige mensen boos worden nadat een dorpsgenoot door een van de asieleisers doodgestoken wordt.

Het is immers een direct gevolg van jouw keuze om de dorpsgenoten dat risico te laten dragen.

Wordt wakker burgemeestertje het is jouw directe verantwoording !!

Denk eens na voordat je risicovolle mensen tussen je dorpsgenoten plaatst!

Naive "dat doet ie anders nooit" muts.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192871126
het is toch van de zotte dat zo'n mafkees dan nog wegens 'privacy' bescherming krijgt ook.
Abdallah A, Soedanees, 25 jaar oud. Noem deze kansenparel bij z'n volle naam en adres.
als je al 3 keer eerder bent opgepakt door de politie ...
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 30 april 2020 @ 15:49:27 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192875418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 10:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is toch van de zotte dat zo'n mafkees dan nog wegens 'privacy' bescherming krijgt ook.
Abdallah A, Soedanees, 25 jaar oud. Noem deze kansenparel bij z'n volle naam en adres.
als je al 3 keer eerder bent opgepakt door de politie ...
punt is dat hij nu wel vast zit (hoop ik), alleen wel te laat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')