En dan bedoel je een synthetisch dekbed nemen?quote:Op zondag 19 april 2020 18:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je je beddengoed verandert, en het stof in je huis niet teveel laat oplopen dan heb je kans dat dat afdoende is.
Oké, ik keek even hier en schrok van de prijzen. Zij beweren dat niet anti-allergisch moet zijn maar anti-allergeen. Dan maar even op bol.com kijken voor iets simpels.quote:Op zondag 19 april 2020 18:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Zolang het maar geen dons is. Synthetisch is prima.
Maar hoe ben je er dan overheen gegroeid? Zelf heb ik er al heel lang last van (al wist ik tijdenlang niet waar het door kwam) maar ik merk geen verbetering.quote:Op zondag 19 april 2020 18:29 schreef ToT het volgende:
Ik heb het ook gehad.
In de eerste instantie kreeg ik vinyl vloerbedekking en rolgordijnen enzo in de slaapkamer zodat ik 's nachts wat beter kon slapen zonder verstopte neus, maar buiten dat is het misschien beter om gewoon lekker stof te blijven ademen zodat je zo snel mogelijk van die allergie af bent. Ik ben er overheen gegroeid.
Jah gewoon ouder worden he!quote:Op zondag 19 april 2020 19:09 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Oké, ik keek even hier en schrok van de prijzen. Zij beweren dat niet anti-allergisch moet zijn maar anti-allergeen. Dan maar even op bol.com kijken voor iets simpels.
[..]
Maar hoe ben je er dan overheen gegroeid? Zelf heb ik er al heel lang last van (al wist ik tijdenlang niet waar het door kwam) maar ik merk geen verbetering.
Mijn studententijd eindigde 21 jaar geleden.quote:Op zondag 19 april 2020 19:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Jah gewoon ouder worden he!
Volgens mij was ik er rond mijn studententijd wel zo'n beetje van af. Misschien iets erna.
quote:Op zondag 19 april 2020 19:10 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Mijn studententijd eindigde 21 jaar geleden.
Volgens mij kun je uit alle dekbedden kiezen, goedkoop of duur. Zolang het maar geen dons is.quote:Op zondag 19 april 2020 19:09 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Oké, ik keek even hier en schrok van de prijzen. Zij beweren dat niet anti-allergisch moet zijn maar anti-allergeen. Dan maar even op bol.com kijken voor iets simpels.
[..]
Maar hoe ben je er dan overheen gegroeid? Zelf heb ik er al heel lang last van (al wist ik tijdenlang niet waar het door kwam) maar ik merk geen verbetering.
Dan is zo'n extra neus niet echt handig.quote:Op zondag 19 april 2020 16:29 schreef Extraneus het volgende:
Een tijd terug is bij mij huisstofmijtallergie geconstateerd. Ik heb 'alleen' last van een verstopte neus en niesbuien.
Maar goed, alle tips zijn welkom.
Dit. Maak het verder niet groter dan het is.quote:Op zondag 19 april 2020 18:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je je beddengoed verandert, en het stof in je huis niet teveel laat oplopen dan heb je kans dat dat afdoende is.
Gewoon accepteren is geen optie als je elke nacht met een verstopte neus de hele nacht door je mond zit te ademen en er gebarsten lippen en een droge strot door krijgt.quote:Op zondag 19 april 2020 19:18 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Dan is zo'n extra neus niet echt handig.![]()
Ik weet niet hoe erg het is maar gewoon accepteren is geen optie?
Je kan je best doen om zoveel mogelijk factoren te elimineren maar daarna zal je toch moeten accepteren dat je neus/luchtwegen (over)gevoelig zijn en als je er niet overheen groeit dat zo zal blijven.quote:Op zondag 19 april 2020 19:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewoon accepteren is geen optie als je elke nacht met een verstopte neus de hele nacht door je mond zit te ademen en er gebarsten lippen en een droge strot door krijgt.
Dus maar bij je lot neerleggen dat elke nacht gewoon kut zal zijn, je altijd gebarsten lippen zult hebben en slaaptekort zult hebben?quote:Op zondag 19 april 2020 19:36 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Je kan je best doen om zoveel mogelijk factoren te elimineren maar daarna zal je toch moeten accepteren dat je neus/luchtwegen (over)gevoelig zijn en als je er niet overheen groeit dat zo zal blijven.
Mee eens, moet je ook doen maar hou er rekening mee dat je niet alles kan vermijden of oplossen.quote:Op zondag 19 april 2020 19:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus maar bij je lot neerleggen dat elke nacht gewoon kut zal zijn, je altijd gebarsten lippen zult hebben en slaaptekort zult hebben?
Artsen staan ook iets te snel klaar met "Je zult er maar mee moeten leren leven".
Je kunt best kijken naar mogelijkheden waar je eerst nog niet aan gedacht hebt om je situatie te verbeteren.
Klopt, maar het is zo zonde als mensen jarenlang met klachten rondlopen als het eenvoudig verzacht of opgelost kan worden.quote:Op zondag 19 april 2020 19:44 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Mee eens, moet je ook doen maar hou er rekening mee dat je niet alles kan vermijden of oplossen.
Dat lijkt me niks. Ik wil veel doen, maar dat zou me te ver gaan. Chronische medicatie trouwens ook.quote:Op zondag 19 april 2020 19:12 schreef ToT het volgende:
[..]Damn.
Onze baby hier heeft hooikoorts en ik heb begrepen dat je vanaf je 5e levensjaar injecties met de allergenen kunt krijgen om er zo binnen 5 jaar van af te komen.
Misschien is er ook zoiets voor huisstofmijtallergie?
En geen katoen denk ik.quote:Op zondag 19 april 2020 19:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens mij kun je uit alle dekbedden kiezen, goedkoop of duur. Zolang het maar geen dons is.
Ik heb geen extra neus.quote:Op zondag 19 april 2020 19:18 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Dan is zo'n extra neus niet echt handig.![]()
Als niets helpt, zal het wel moeten,maar het is erg hinderlijk.quote:Ik weet niet hoe erg het is maar gewoon accepteren is geen optie?
Die gebarsten lippen heb ik ook. En verder ben ik elke ochtend vijf minuten mijn neus aan het snuiten.quote:Op zondag 19 april 2020 19:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewoon accepteren is geen optie als je elke nacht met een verstopte neus de hele nacht door je mond zit te ademen en er gebarsten lippen en een droge strot door krijgt.
Volgens mij is het idee dat de vaseline de huisstofmijt opvangt bij het inademen, maar het lijkt mij helemaal niks.quote:Op zondag 19 april 2020 19:55 schreef Zalmslaatje het volgende:
Vaseline niet in je neus maar op je gebarsten lippen smeren.
Mja, je hebt ook dit. Dan krijgt die prikkel niet zo'n vat op je slijmvliezen. En met een watje erbij is het nog minder goed bereikbaar, lijkt me.quote:Op zondag 19 april 2020 19:55 schreef Zalmslaatje het volgende:
Vaseline niet in je neus maar op je gebarsten lippen smeren.
Mja, ik vind het niet heel onaangenaam, maar het helpt niet.quote:Op zondag 19 april 2020 19:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens mij is het idee dat de vaseline de huisstofmijt opvangt bij het inademen, maar het lijkt mij helemaal niks.
Ja. Want ik wil geen chronische medicatie gebruiken. Maar wat voor therapietje bedoel je?quote:En liever met een mondkapje op slapen dan een therapietje volgen of medicijnen slikken?
Volgens mij kan hij beter beginnen met alles zoveel mogelijk stofvrij te maken. En dan kijken of het beter gaat.quote:Op zondag 19 april 2020 19:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens mij is het idee dat de vaseline de huisstofmijt opvangt bij het inademen, maar het lijkt mij helemaal niks.
En liever met een mondkapje op slapen dan een therapietje volgen of medicijnen slikken?
Heel suf, maar ik realiseer me net dat ik ten onrechte schreef dat het katoen is. Het is een wollen Texels dekbed.quote:Op zondag 19 april 2020 19:56 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Als u een dekbed wilt dat gemaakt is van een natuurlijk, niet dierlijk materiaal, dan is katoen de beste optie. Katoen is erg fijn voor mensen die het ’s nachts snel te warm hebben. Een katoenen dekbed heeft namelijk een uitstekende vochtregulatie. Een ander voordeel is dat het anti-allergisch is en makkelijk wasbaar. Kinderen en volwassenen die allergisch zijn voor huisstofmijt zullen dus baat hebben bij een katoenen dekbed.’
Ja, ik ga zo even uitgebreid stoffen.quote:Op zondag 19 april 2020 19:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens mij kan hij beter beginnen met alles zoveel mogelijk stofvrij te maken. En dan kijken of het beter gaat.
Nee, wol ook niet!quote:Op zondag 19 april 2020 19:59 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Heel suf, maar ik realiseer me net dat ik ten onrechte schreef dat het katoen is. Het is een wollen Texels dekbed.
[..]
Ja, ik ga zo even uitgebreid stoffen.
Waar je op antwoordde, 5 jaar lang af en toe een prikje krijgen om aan de huisstofmijt te wennen.quote:Op zondag 19 april 2020 19:57 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Mja, ik vind het niet heel onaangenaam, maar het helpt niet.
[..]
Ja. Want ik wil geen chronische medicatie gebruiken. Maar wat voor therapietje bedoel je?
quote:
Een prikje klinkt alweer beter dan een injectie.quote:Op zondag 19 april 2020 20:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Waar je op antwoordde, 5 jaar lang af en toe een prikje krijgen om aan de huisstofmijt te wennen.Bestaat in ieder geval voor hooikoorts, misschien ook voor huisstofmijtallergie?
Lekker dan.quote:Op zondag 19 april 2020 20:01 schreef ToT het volgende:
Nee wol is idd zo ongeveer het slechtste wat je kunt hebben voor deze allergie ja!
Ja vond ik goed kut; ik had vroeger van die ouderwetse zware kriebel-wollen dekens met een laken. Ik vond het heerlijk er onder te slapen, maar moest overstappen op een dekbed.quote:Op zondag 19 april 2020 20:04 schreef Extraneus het volgende:
[..]
[..]
Een prikje klinkt alweer beter dan een injectie.
[..]
Lekker dan.
Ik had vroeger ook wollen dekens. Sindsdien heb ik een dekbed. Maar dat wordt nu denk ik synthetisch.quote:Op zondag 19 april 2020 20:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja vond ik goed kut; ik had vroeger van die ouderwetse zware kriebel-wollen dekens met een laken. Ik vond het heerlijk er onder te slapen, maar moest overstappen op een dekbed.
Ik vond het maar niks, maar het is wel beter.
Een synthetisch dekbed geeft geen jeuk in je neus. En de hoes kan gewoon van katoen zijn, of polyester. Dat zijn ze bijna allemaal.quote:Op zondag 19 april 2020 20:16 schreef Extraneus het volgende:
Wat ik nooit helemaal begrijp: als je een synthetisch dekbed hebt, moet er dan nog een anti-allergische/anti-allergene hoes omheen? Of vinden huismijten zo'n synthetisch dekbed sowieso niet boeiend?
Nee, maar dat is volgens mij ook niet het probleem met dat wollen dekbed. Het probleem is dat die huisstofmijt erin gaat zitten, dat hun uitwerpselen erin komen, verdampen, in de lucht komen en ik ze inadem. Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op zondag 19 april 2020 20:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een synthetisch dekbed geeft geen jeuk in je neus.
Oké, bedankt.quote:En de hoes kan gewoon van katoen zijn, of polyester. Dat zijn ze bijna allemaal.
Precies weet ik het niet. Ik ga ff googlen.quote:Op zondag 19 april 2020 20:21 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Nee, maar dat is volgens mij ook niet het probleem met dat wollen dekbed. Het probleem is dat die huisstofmijt erin gaat zitten, dat hun uitwerpselen erin komen, verdampen, in de lucht komen en ik ze inadem. Of begrijp ik je verkeerd?
Zou dit ergens op slaan? Ik bedoel, je moet wát zeggen om je dure spullen aan de man te brengen...quote:Let op : synthetische dekbedden, anti-allergisch of anti allergie dekbedden bieden vaak GEEN bescherming tegen huisstofmijt en allergeenstof !!
Anti-allergisch of anti-allergie betekend vaak niets minder dan dat u het dekbed dient te wassen op 60 graden, elke 2-3 weken !! Anders heeft u geen bescherming tegen huisstofmijt en allergeenstof.
Onze dekbedden zijn wel beschermt tegen huisstofmijt én allergeenstof, u hoeft ze dus niet elke 2-3 weken te wassen. Een maal per jaar om hygienische redenen is voldoende.
We hebben 5 soorten dekbedden :
Q-Allergie dekbed
Comforel dekbed
Wildzijde dekbed
Cocoon dekbed
Dons dekbed
Slaat nergens op dit. ToT zal het beamen wat betreft het beddengoed. Synthetisch is prima.quote:Op zondag 19 april 2020 20:24 schreef Extraneus het volgende:
Op allergieshop.nl staat dit:
[..]
Zou dit ergens op slaan? Ik bedoel, je moet wát zeggen om je dure spullen aan de man te brengen...
Ze mogen ook wel een keer wat uitleg krijgen over d's en t's.
Ik kan het zo niet vinden.quote:Op zondag 19 april 2020 20:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Precies weet ik het niet. Ik ga ff googlen.
Dank je wel. Ik zie daar gewoon dekbedden van 650 euro staan.quote:Op zondag 19 april 2020 20:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Slaat nergens op dit. ToT zal het beamen wat betreft het beddengoed. Synthetisch is prima.
Oké, in elk geval bedankt voor het proberen.quote:
Ik heb een anti-allergische hoes om mijn matras. Verder staat mijn slaapkamerraam altijd open. Ik had vazen met water staan om de luchtvochtigheid te verhogen; tot ik me vandaag realiseerde dat ik de huisstofmijten daarmee in de kaart speel (mooie uitdrukkingquote:Op zondag 19 april 2020 20:44 schreef Spanky78 het volgende:
Synthetisch dekbed, katoenen beddengoed verder, matras zonder dierenharen, liefst een pockteverings (minder plek voor mijten, goed geventileerd). Geen tapijt of gordijnen met veel textuur, of stofvangers zoals luxaflex
Daarnaast vaak stofzuigen en slapen met het raam op een kier. Ik heb geen luchtfilter, maar als deze heel stil is dan zou dat kunnen werken.
Dat raam open en echt goed ventileren helpt.
Die heb ik nooit aan staan.quote:Op zondag 19 april 2020 21:29 schreef Spanky78 het volgende:
En geen verwarming aan in de slaapkamer.
Ga morgen proberen of dat past in mijn minivriesvakje.quote:Je kussen in de vriezer af en toe doodt ook de mijten.
Dank je wel. Ik denk eigenlijk - ten onrechte - nooit aan de Consumentenbond wanneer ik iets wil kopen. Ik google meestal op recensies of vraag het aan jullie.quote:Op maandag 20 april 2020 19:16 schreef Boca_Raton het volgende:
https://www.consumentenbond.nl/dekbed
Heb je in ieder geval een onafhankelijk stukquote:Op maandag 20 april 2020 20:04 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik denk eigenlijk - ten onrechte - nooit aan de Consumentenbond wanneer ik iets wil kopen. Ik google meestal op recensies of vraag het aan jullie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |