Begin er nu al lak aan te krijgen, die 1.5 meter is geen heilige graal voor mij en zeker niet als mensen zelf daar ook geen gehoor aan geven.quote:Op zondag 19 april 2020 18:12 schreef Caland het volgende:
Als er morgen geen versoepeling aangekondigd wordt verwacht ik eerder dat mensen er nog meer schijt aan gaan krijgen, helemaal gezien het weer en gebrek aan toekomstperspectief.
Maar de enige vraag die telt is: hoe ging men om met de richtlijnen (m.n. de afstand)?quote:Op zondag 19 april 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
Vandaag was het hier op straat, in het park, in het bos praktisch normaal, mensen aan het barbecueën, veel mensen buiten, zonnen, wandelen. Af en toe een verdwaalde mondkap.
Vorig weekend was ook zo.
Het zal vooral zijn of Covid19 en hoe dat zo als ziekte/doodsoorzaak wordt vastgesteld.quote:Op zondag 19 april 2020 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar hun ouders/ verzorgers wel?
Maar het valt nogal mee met Corona in Afrika geloof ik, hoor er weinig van.
Ja het slaat dus nergens op. De afstand is hier 2 meter, en groepsvorming tot en met 5.quote:Op zondag 19 april 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar de enige vraag die telt is: hoe ging men om met de richtlijnen (m.n. de afstand)?
Ik ben er zelf altijd wel redelijk losjes mee om gegaan, maar merk dat mijn vrienden die in het begin echt niet verder kwamen dan de eigen thuissituatie elkaar nu ook weer uitnodigen voor een BBQ volgend weekendquote:Op zondag 19 april 2020 18:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Begin er nu al lak aan te krijgen, die 1.5 meter is geen heilige graal voor mij en zeker niet als mensen zelf daar ook geen gehoor aan geven.
De kapster is effectief de enige die écht mensen kan besmetten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sportscholen kunnen relatief makkelijk voldoen aan de 1,5 meter afstand. Binnen een kapperszaak is dat gezien de werkzaamheden per definitie onmogelijk. Tel daarbij de gezondheidswinst op en ik vind vrij makkelijk te beredeneren waarom de sportscholen open gooien meer prioriteit heeft dan een kapperszaak.
Ik zie de kapperszaken alleen maar open gaan met de benodigde beschermingsmiddelen, die er dus niet genoeg zijn.
Van zweet raak je niet besmet, maar het gehijg en gepuf zal wel een ding zijn, ja. Of de natte handdoeken die een soort van virusspons kunnen worden. Goede ventilatie is in ieder geval essentieel. Daarom denk ik dat ook sportscholen wel een tijdje dicht zullen moeten blijven. Hoezeer men ook de afstand kan creëren.quote:Op zondag 19 april 2020 18:03 schreef Vallon het volgende:
Kern van sportscholen en allerlei andere fysieke (zweet)samenkomsten; is niet dat mensen daarin/van Covid19 zelf slachtoffers gaan zijn maar dat zij het virus daar kunnen oplopen en verder kunnen verspreiden naar -en in hun (zorg)omgeving.
Dat gaat stapsgewijs, oftewel naar het aloude gezegde: als er 1 schaap over de dam is.quote:Op zondag 19 april 2020 18:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben er zelf altijd wel redelijk losjes mee om gegaan, maar merk dat mijn vrienden die in het begin echt niet verder kwamen dan de eigen thuissituatie elkaar nu ook weer uitnodigen voor een BBQ volgend weekendSowieso is het op straat en in het centrum veel drukker (maar nog steeds relatief rustig) dan een paar weken geleden.
Precies, ik zie het hier ook. Het is vragen om ellende.quote:Op zondag 19 april 2020 18:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat gaat stapsgewijs, oftewel naar het aloude gezegde: als er 1 schaap over de dam is.
Ik zie het hier ook gebeuren, tot een week of twee terug hield iedereen zich netjes aan de 1,5 meter en niet met mensen afspreken. Nu zie je steeds meer mensen gewoon weer dicht naast elkaar lopen/fietsen, en steeds meer mensen die gewoon weer met anderen gaan afspreken.
Je hebt het wel tegen J.lo hè, wat moet zij zonder kapper enzo doen dan?quote:Op zondag 19 april 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sportscholen kunnen relatief makkelijk voldoen aan de 1,5 meter afstand. Binnen een kapperszaak is dat gezien de werkzaamheden per definitie onmogelijk. Tel daarbij de gezondheidswinst op en ik vind vrij makkelijk te beredeneren waarom de sportscholen open gooien meer prioriteit heeft dan een kapperszaak.
Ik zie de kapperszaken alleen maar open gaan met de benodigde beschermingsmiddelen, die er dus niet genoeg zijn.
Nee joh, lekker laten gaan. Mensen hebben nou eenmaal sociale interactie nodig.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Precies, ik zie het hier ook. Het is vragen om ellende.
Ze hebben er schijt aan - net nog bij het 18u journaal, mensen lekker aan de BBQ in openbare parken, clubjes van 5-10 man bij elkaarquote:Op zondag 19 april 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar de enige vraag die telt is: hoe ging men om met de richtlijnen (m.n. de afstand)?
We hebben het hier niet over mensen die schuin de straat over steken. Ze brengen de volksgezondheid in gevaar.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee joh, lekker laten gaan. Mensen hebben nou eenmaal sociale interactie nodig.
True.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee joh, lekker laten gaan. Mensen hebben nou eenmaal sociale interactie nodig.
De breng- en haalmomenten lijken me wel het minste probleem bij het eventueel openstellen van de scholen. Dat kun je prima coördineren.quote:Op zondag 19 april 2020 17:54 schreef hooibaal het volgende:
En wat ook nog meespeelt is dat er niet alleen heel veel kinderen in beweging komen en contact maken, maar ook even zoveel ouders en een enorme groep leerkrachten. En die moeten ook weer allemaal onderweg naar school, enzovoorts.
Faal van de handhaving.... Bon schrijven is het zo opgelost..... Omdat er ook mensen zijn die wel met zijn drieën aan het BBQ zijn..... Dan is er geen handhaving mogelijk.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben er schijt aan - net nog bij het 18u journaal, mensen lekker aan de BBQ in openbare parken, clubjes van 5-10 man bij elkaar
Het is (en blijkt) ook lastig om mensen binnen te houden voor iets dat voor henzelf niet direct tastbaar (of wenselijk) is; al zet je een agent voor de deur.quote:Op zondag 19 april 2020 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja het slaat dus nergens op. De afstand is hier 2 meter, en groepsvorming tot en met 5.
Schijnt ook te kunnen. Al die theoretische richtlijnen.
Dus langs de rivier ligt het vol met mensen, groepjes van 5 en dan 2 meter tussen de groepen. Politiebusje rijdt rond maar doet weinig
Linkje?quote:Op zondag 19 april 2020 18:19 schreef bitterbal het volgende:
jullie gister ook de maurice de hond gezien bij op 1?
Als ze daarbij afstand houden mag dat.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben er schijt aan - net nog bij het 18u journaal, mensen lekker aan de BBQ in openbare parken, clubjes van 5-10 man bij elkaar
Hoe lui kun je zijn... google op "op1 gemist".quote:
In dat item politie te motor en in auto’s die er tussendoor reden en omriepen om naar huis te gaan. Als je dan alsnog boetes uit moet delen weet je genoeg..quote:Op zondag 19 april 2020 18:24 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Faal van de handhaving.... Bon schrijven is het zo opgelost..... Omdat er ook mensen zijn die wel met zijn drieën aan het BBQ zijn..... Dan is er geen handhaving mogelijk.
Ja. En nu?quote:Op zondag 19 april 2020 18:19 schreef bitterbal het volgende:
jullie gister ook de maurice de hond gezien bij op 1?
Oja. Ik kan me ook nog dat jankende Nederlandse wijf in Italie herinneren die viral ging en voorspelde dat Nederland ook die kant op gingquote:Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef Jane het volgende:
Kan me nog herinneren dat in dit topic in maart steeds werd gemeld dat het zulk lekker weer was in Milaan en dat iedereen lekker z'n gang ging op straat. En dat dat zo goed was. Niks aan de hand, kinderen in de speeltuin enzo.
Het resultaat lijkt me inmiddels duidelijk. Noord Italie heeft nog steeds een levensgroot probleem, terwijl ten zuiden van Toscane nog maar weinig gevallen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |