quote:
Ahja, dan komt het helemaal goed inderdaad
(het is inmiddels alweer een aantal maanden geleden dat we dat allemaal besteld hebben... volgens mij hebben we 't toen daar ook over gehad

)
quote:
Ziet er strak uit allemaal!
Dankjewel
quote:
Op donderdag 30 april 2020 08:30 schreef XanderH het volgende:Maar in je makerspace of all places zitten ze al...

Zelf gemaakt en gelakt.
Prioriteiten... je hebt ze duidelijk wel maar volgens mij zijn ze anders dan die van de gemiddelde mens.

Hahahaha, moest hardop lachen
Maareh... m'n vriendin geeft je gelijk
quote:
Lol
quote:
Hehe
quote:
Klopt!
Eigenlijk komt alle vloer + raambekleding in het hele huis (uiteindelijk) van hun
(ik werk met Thuisbioscoop Limburg ook samen met hun

)
quote:
Uhm dat weten we nog niet. We hebben gewoon laatst beslist dat er nog zo'n zelfde hondje bij komt

(ik denk dat we eerst dat Corona-gedoe nog even afwachten...)
quote:
Geniale naam

.
Thanks!
Straks gaat het zo van: "
Data, Byte komen jullie? We gaan wandelen" Ahh, wat ben ik toch een computernerd he
Ik had nog wat kliekjes van de keuken (etc) gemaakt met de jaloezieën open:
![Raambekleding_plinten3.jpg]()
![Raambekleding_plinten4.jpg]()
![Raambekleding_plinten5.jpg]()
![Raambekleding_plinten6.jpg]()
![Raambekleding_plinten7.jpg]()
![Raambekleding_plinten8.jpg]()
In de makerspace zijn de muurtjes waar straks de "spacedoors" langs/voor komen geschoven zwart geverfd:
![Makerspace_muurtjes_zwart1.jpg]()
![Makerspace_muurtjes_zwart2.jpg]()
Dit hoeft niet super mooi te zijn, want er komt nog een (witte) voorzetwand voor. Dus het hoeft maar gewoon zwart c.q. donker te zijn zodat je er niet in kan kijken.
Om straks het gat in het plafond te ondersteunen heb ik een stalen koker besteld van 80x80mm @ 5mm dik en 6 meter lang. Daarmee ga ik dan dat vierkant maken ter ondersteuning rondom het gat. Vervolgens komen er 2 staanders die de boel aan de "tegenover-muur-kant" moeten ondersteunen.
Ik had gedacht om in de vloer dan een poer te storten, maar tijdens het open slijpen en kappen van de vloer bleek dat deze dik genoeg was:
![Makerspace_ondersteuning_portal1.jpg]()
![Makerspace_ondersteuning_portal2.jpg]()
![Makerspace_ondersteuning_portal3.jpg]()
Dus maar even wat wapening erbij gelegd:
![Makerspace_ondersteuning_portal4.jpg]()
Direct na het storten heb ik er een ijzeren plaat van 10mm in gelegd zodat deze netjes volledig ondersteund is:
![Makerspace_ondersteuning_portal5.jpg]()
Hierop komen later die staanders gelast.
Verder heb ik nog wat liggen klooien voor een ander project.
Daarvoor heb ik straks lage rook nodig. Ik heb ooit al eens zo'n "lage-rook-machine" willen kopen, maar die bleken toen érg duur... In plaats daarvan heb ik toen 800 stuks van deze gekocht:
![Cool_cubes_ijsblokjes.jpg]()
Ze hebben maanden in de diepvriezers gelegen. M'n vriendin kwam ze zowat in iedere lade tegen en werd het op een gegeven moment een beetje moe. Dus heeft ze ze laatst weer allemaal eruit gehaald
Maarja, ik moest ijs c.q. koude dingen hebben voor m'n test...
Dus dan maar even zelf wat klooien:
Koel-element:
![lage_rook_test1.jpg]()
Nog wat andere koude producten:
![lage_rook_test2.jpg]()
En testen maar:
![lage_rook_test3.jpg]()
Lage rook
De rook blijft netjes een tijdje vrij laag (tot max +/- 40cm van de vloer) hangen en gaat daarna langzaam omhoog totdat de kamer gevuld is en het rookalarm afgaat

Ik zat in de kelder, maar in de woonkamer (waar m'n vriendin lekker op de bank lag) hoor je dan een vrouwenstem zeggen: "
Gevaar! Er is rook in de kelder!!!"
Dus toen was er natuurlijk iemand een beetje not amused
Gelukkig is alles weer goed en kunnen we vandaag weer lekker ertegenaan