Dit ja. Of andere redenen waardoor het vervelend of erger dan vervelend isquote:Op zondag 19 april 2020 00:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de meesten gaat het ongetwijfeld goed. Maar er is altijd een groep (en dat lijkt me een vrij grote groep) die er óf niet aan kan wennen óf juist nog meer vereenzaamt.
Ga ik toch eens even uitzoeken.quote:Op zondag 19 april 2020 00:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja in Teams van Microsoft kun je het strand van Miami oid instellrn als achtegrondje
Wat wel mooi is, want in real life heb ik een schurfthekel aan het strand
Je kunt ook in een soort ballenbak gaan zitten als achtergrond, had ik van de week vergeten uit te zetten toen ik een meeting met mijn zeer serieuze manager in ging![]()
En ja, doe! Of schaapjes erin zetten gemaakt van wc papier ofzo
En yep, klopt!
Ik zit sinds de lockdown in Zwitserland en heb al bij een paar van die conference calls laten zien hoe ik er bij zit (schitterend uitzicht op bergen met sneeuw). Dat vind ik eigenlijk wel geinig. Werkgever vind het tot nu toe prima dat ik hier zit.quote:Op zondag 19 april 2020 00:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik probeer altijd de tuin mooi in beeld te brengen, morgen weer het gras maaien voor de meeting van maandag.
Efficiënt wel maar enige humor zit er niet in. Niemand gaat unmuten om even te lachen om een grapquote:Op zondag 19 april 2020 00:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ga ik toch eens even uitzoeken.
Ben pas sinds 2 weken bekend met Teams.
Maar wel goed om te zien hoe snel men overschakelt en meetings organiseert via Teams/Zoom etc.
Dat is toch wel de toekomst denk ik zo..
Ik zou best met je willen ruilen alleen voor het uitzicht alquote:Op zondag 19 april 2020 00:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zit sinds de lockdown in Zwitserland en heb al bij een paar van die conference calls laten zien hoe ik er bij zit (schitterend uitzicht op bergen met sneeuw). Dat vind ik eigenlijk wel geinig. Werkgever vind het tot nu toe prima dat ik hier zit.
Absoluut! En de goede dingen zijn er zeker en die moeten we ook lekker behoudenquote:Op zondag 19 april 2020 00:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ga ik toch eens even uitzoeken.
Ben pas sinds 2 weken bekend met Teams.
Maar wel goed om te zien hoe snel men overschakelt en meetings organiseert via Teams/Zoom etc.
Dat is toch wel de toekomst denk ik zo..
Van Zandt, mooie vent dat!quote:Op zondag 19 april 2020 00:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik was een paar jaar afwezig, maar door corona weer terug.
Ik ben toch benieuwd of mensen misschien meer gaan thuiswerken in de toekomst na deze ervaring. Zeker wanneer het allemaal wat langer heeft geduurd en mensen er echt aan gewend zijn geraakt.quote:Op zondag 19 april 2020 00:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is niet de ideale of gewenste situatie zo, anders bestond het eerder al wel meer.
Bij ons was het al de norm, max 50% van je werkweek.quote:Op zondag 19 april 2020 00:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd of mensen misschien meer gaan thuiswerken in de toekomst na deze ervaring. Zeker wanneer het allemaal wat langer heeft geduurd en mensen er echt aan gewend zijn geraakt.
Het is wel een perfecte oplossing voor het fileprobleem bijvoorbeeld.
Absoluutquote:Op zondag 19 april 2020 00:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd of mensen misschien meer gaan thuiswerken in de toekomst na deze ervaring. Zeker wanneer het allemaal wat langer heeft geduurd en mensen er echt aan gewend zijn geraakt.
Het is wel een perfecte oplossing voor het fileprobleem bijvoorbeeld.
Ik heb nu twee dagen thuis en twee dagen op kantoor. En dat bevalt prima, kan gelukkig nog gebruik maken van de opvang, anders was het een stuk lastiger om thuis te werken.quote:Op zondag 19 april 2020 00:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Absoluut! En de goede dingen zijn er zeker en die moeten we ook lekker behouden
Er is iig veel meer mogelijk qua thuiswerken dan vele werkgevers, of werknemers, dachten
Ik vind het, mits ik verzorging van klein kind niet hoef te combineren tijdens werk, heerlijk![]()
Als ik twee dagen werkplek, twee dagen thuis zou gaan werken op de langere termijn zou ik het prima vinden
Home office zoals Pleun is dan zelfs helemaal niet erg, én mogelijk
Van scholen was het misschien nog wel indrukwekkender. Sommigen waren binnen een week al online aan het lesgeven.quote:Op zondag 19 april 2020 00:50 schreef Molo het volgende:
Vind het sowieso mooi om te zien hoe flexibel en snel er door werkgevers toch wel gehandeld is. Omschakeling ging best wel soepel
Noodgedwongen. Al die bedrijven die zeiden dat "thuiswerken absoluut niet mogelijk was" werken nu alsnog en mass thuis.quote:Op zondag 19 april 2020 00:50 schreef Molo het volgende:
Vind het sowieso mooi om te zien hoe flexibel en snel er door werkgevers toch wel gehandeld is. Omschakeling ging best wel soepel
Mooie stok om mee te slaan voor de toekomst. Kheb het altijd al waanzin gevonden om in de file te gaan staan om vervolgens op kantoor de hele dag achter een computerscherm te zitten.quote:Op zondag 19 april 2020 00:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Noodgedwongen. Al die bedrijven die zeiden dat "thuiswerken absoluut niet mogelijk was" werken nu alsnog en mass thuis.
Ja dat is prima te behouden toch, vind ik ook. Mooi dat het zo uitpaktquote:Op zondag 19 april 2020 00:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik heb nu twee dagen thuis en twee dagen op kantoor. En dat bevalt prima, kan gelukkig nog gebruik maken van de opvang, anders was het een stuk lastiger om thuis te werken.
Maar heb het wel nu drukker dan ooit, iedereen zit nu in op digitalisering en e-commerce en laat dat nu niet mijn verantwoordelijkheid zijn.
Maar de extra tijd met de kleine van 1,5 die nu ontwikkeling doormaakt is onbetaalbaar.
Ben benieuwd hoe snel de werktijdenspreiding op gang gaat komen als we inzien dat we niet tegelijk in de spits kunnen reizen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mooie stok om mee te slaan voor de toekomst. Kheb het altijd al waanzin gevonden om in de file te gaan staan om vervolgens op kantoor de hele dag achter een computerscherm te zitten.
Half thuis, half op de zaak is ook prima te doen denk ik zo.quote:Op zondag 19 april 2020 00:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mooie stok om mee te slaan voor de toekomst. Kheb het altijd al waanzin gevonden om in de file te gaan staan om vervolgens op kantoor de hele dag achter een computerscherm te zitten.
Absoluutquote:Op zondag 19 april 2020 00:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van scholen was het misschien nog wel indrukwekkender. Sommigen waren binnen een week al online aan het lesgeven.
Onderwijs lijkt me nu juist bij uitstek iets wat je met wat trial and error van verschillende platformen heel snel op kunt zetten.quote:Op zondag 19 april 2020 00:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van scholen was het misschien nog wel indrukwekkender. Sommigen waren binnen een week al online aan het lesgeven.
Om maar een mooie Pareto erin te mikken, in 80% van de gevallen, zekers waar jaquote:Op zondag 19 april 2020 00:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe snel de werktijdenspreiding op gang gaat komen als we inzien dat we niet tegelijk in de spits kunnen reizen.
Alle "maar ik moet tussen 8 en 9 beginnen"-onzin kan dan hopelijk gelijk de prullenbak in.
Ja, het hoeft natuurlijk ook niet elke dag. Maar als iedereen twee of drie dagen thuis zou blijven, zijn alle files in een klap als sneeuw voor de zon verdwenen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Half thuis, half op de zaak is ook prima te doen denk ik zo.
Tuurlijk, maar dat het niet voor iedereen kan mag geen reden zijn om het dan maar voor niemand toe te laten.quote:Jammer dat dat niet voor iedereen mogelijk is, sommige mensen hebben echt een baan waar ze daadwerkelijk voor aanwezig moeten zijn en niet achter een pc werken.
Nee klopt, maar wilde het even aanstippen voordat mensen dadelijk komen melden dat zij niet kunnen thuiswerken en daarom slachtoffer zijn o.i.d.quote:Op zondag 19 april 2020 00:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het hoeft natuurlijk ook niet elke dag. Maar als iedereen twee of drie dagen thuis zou blijven, zijn alle files in een klap als sneeuw voor de zon verdwenen.
[..]
Tuurlijk, maar dat het niet voor iedereen kan mag geen reden zijn om het dan maar voor niemand toe te laten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |