Je hebt zoiets als videocalls met collega's er zijn dan collega's die de online vrijmibo met de kinderen erbij doen. Lekker zwaaien naar de camera met zijn allen.quote:Op zondag 19 april 2020 00:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet iedereen kan nog fysiek naar het werk en niet iedereen heeft een gezin.
Digitaal Maar echt contact, een praatje, elkaar echt kunnen aankijken, klop op de schouder, whatever, is wel weer wenselijk ja Langzaam wegnemen van maatregelen zou mooi zijn denk ik. Dit kan niet te lang meer durenquote:Op zondag 19 april 2020 00:11 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Niet iedereen kan nog fysiek naar het werk en niet iedereen heeft een gezin.
Het ging om contact in levende lijve.quote:Op zondag 19 april 2020 00:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je hebt zoiets als videocalls met collega's er zijn dan collega's die de online vrijmibo met de kinderen erbij doen. Lekker zwaaien naar de camera met zijn allen.
Ik heb dat altijd al begrepen. Er zijn er alleen legio die denken dat het een kwestie van op de wereld pleuren is en de rest regelt iemand anders wel en die komen nu van een koude kermis thuis.quote:Op zondag 19 april 2020 00:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Je snapt dat kinderen hebben en voor kinderen moeten zorgen én volledig werken echt iets anders is?
Tis helemaal niks joh...quote:Op zondag 19 april 2020 00:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het ging om contact in levende lijve.
En los daarvan zijn die videocalls allesbehalve volwaardige alternatieven. Niet eens de helft van de echte 'beleving' zou ik zeggen. Tien keer liever echt contact op 2 meter dan via de zoveelste 'wat zei je, je viel even weg' Zoom meeting
Oh heerlijk, gaan we zo beginnenquote:
Ik werk niet meer voor een baas, maar ik ben vroeger geloof ik ook nooit ZO dol op mijn collega's geweest dat ik behoefte had aan fysiek contact met ze.quote:Op zondag 19 april 2020 00:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Digitaal Maar echt contact, een praatje, elkaar echt kunnen aankijken, klop op de schouder, whatever, is wel weer wenselijk ja Langzaam wegnemen van maatregelen zou mooi zijn denk ik. Dit kan niet te lang meer duren
Kan ook zo zijn voordeel hebben. Misschien hebben mensen straks minder behoefte om tijdens 'live' contact continu op beeldschermpjes te kijken!quote:Op zondag 19 april 2020 00:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En los daarvan zijn die videocalls allesbehalve volwaardige alternatieven. Niet eens de helft van de echte 'beleving' zou ik zeggen. Tien keer liever echt contact op 2 meter dan via de zoveelste 'wat zei je, je viel even weg' Zoom meeting
Ah, daar zit het probleem denk ik dan.quote:Op zondag 19 april 2020 00:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Maar blijkbaar kan hij er mentaal niet mee dealen, dan mag hij conform de richtlijnen best afspreken met een vriend. Mits ze elkaar maar niet knuffelen en verwennen zoals ze normaal doen.
Zulke ouders zijn toch echt vrij zeldzaam hoorquote:Op zondag 19 april 2020 00:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb dat altijd al begrepen. Er zijn er alleen legio die denken dat het een kwestie van op de wereld pleuren is en de rest regelt iemand anders wel en die komen nu van een koude kermis thuis.
Ik denk dat daar een groot veel van het verschil in beleving is. Dat sommige mensen helemaal niet zo'n goede relatie hebben met hun collega's. Hooguit een zakelijke zeg maar.quote:Op zondag 19 april 2020 00:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik werk niet meer voor een baas, maar ik ben vroeger geloof ik ook nooit ZO dol op mijn collega's geweest dat ik behoefte had aan fysiek contact met ze.
Ik welquote:Op zondag 19 april 2020 00:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik werk niet meer voor een baas, maar ik ben vroeger geloof ik ook nooit ZO dol op mijn collega's geweest dat ik behoefte had aan fysiek contact met ze.
Microsoft Teams elke dag.quote:Op zondag 19 april 2020 00:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je hebt zoiets als videocalls met collega's er zijn dan collega's die de online vrijmibo met de kinderen erbij doen. Lekker zwaaien naar de camera met zijn allen.
Die ene post-apocalyptische is wel duidelijk favoriet bij de devvers bij onsquote:Op zondag 19 april 2020 00:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Microsoft Teams elke dag.
Wel altijd zorgen voor een goede achtergrond.
Goed, ik kan me voorstellen dat op een gegeven moment als de maatregelen versoepelt gaan worden de helft van het kantoorpersoneel van bedrijf x op maandag naar het werk mag en de andere helft op dinsdag om en om etc. etc.quote:Op zondag 19 april 2020 00:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien dat wij het niet snappen omdat we ITers zijn?quote:Op zondag 19 april 2020 00:19 schreef Tijn het volgende:
Fysiek contact? Op je werk? Met je collega's?
Sorry hoor, maar what the fuck?
Klopt, ik heb het van de week nog even kort met mijn leidinggevende erover gehad dat we volgens mij met wat goede wil aardig wat man nog kwijt kunnen bij ons op kantoor.quote:Op zondag 19 april 2020 00:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Goed, ik kan me voorstellen dat op een gegeven moment als de maatregelen versoepelt gaan worden de helft van het kantoorpersoneel van bedrijf x op maandag naar het werk mag en de andere helft op dinsdag om en om etc. etc.
Maar schouderklopjes, zoenen voor verjaardagen, dicht op mekaar zitten bij vergaderingen, fysiek contact in welke vorm dan ook gaat niet gebeuren totdat er een vaccin is. De 1,5 meter maatschappij, de nieuwe realiteit.
Nooit op de betere vrijdagmiddagborrels geweest dus.quote:Op zondag 19 april 2020 00:19 schreef Tijn het volgende:
Niet autisten hebben dat soms ja, echtquote:Op zondag 19 april 2020 00:19 schreef Tijn het volgende:
Nodigen jullie de IT Crowd uit dan?quote:Op zondag 19 april 2020 00:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Nooit op de betere vrijdagmiddagborrels geweest dus.
Vrijmibo met de kinderen erbij?quote:Op zondag 19 april 2020 00:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik ga nog elke week even naar kantoor, want 90% zit thuis en dan zie ik 1 of 2 collega's.quote:Op zondag 19 april 2020 00:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee brr, die zitten bij ons zelfs in een ander land grotendeels.quote:Op zondag 19 april 2020 00:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nodigen jullie de IT Crowd uit dan?
Alleen al die luxe hebben veel mensen niet.quote:Op zondag 19 april 2020 00:22 schreef Smack10 het volgende:
Ik ga nog elke week even naar kantoor, want 90% zit thuis en dan zie ik 1 of 2 collega's.
Ik probeer altijd de tuin mooi in beeld te brengen, morgen weer het gras maaien voor de meeting van maandag.quote:Op zondag 19 april 2020 00:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Die ene post-apocalyptische is wel duidelijk favoriet bij de devvers bij ons
Yep, hier ook hoorquote:
Oh heerlijkquote:Op zondag 19 april 2020 00:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik probeer altijd de tuin mooi in beeld te brengen, morgen weer het gras maaien voor de meeting van maandag.
Komen veelal wel mannen, dus ik hou het bij een paar drankjes.quote:Op zondag 19 april 2020 00:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Nooit op de betere vrijdagmiddagborrels geweest dus.
Jaquote:
Vrouw in mannenwereld, ik zoek ze gewoon op hoorquote:Op zondag 19 april 2020 00:23 schreef Jane het volgende:
Bij IT bedrijven heb je wel borrels, maar geen fysiek contact (gelukkig). Zelfs niet als je een van de weinige vrouwen in een mannenwereld bent. (althans, dat was ik ooit wel)
Wij hebben wel een mooie 50/50 verdeling, én een studenten/stageteam.quote:Op zondag 19 april 2020 00:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Komen veelal wel mannen, dus ik hou het bij een paar drankjes.
Maar I don't judge mannenliefde.
quote:Op zondag 19 april 2020 00:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik probeer altijd de tuin mooi in beeld te brengen, morgen weer het gras maaien voor de meeting van maandag.
quote:Op zondag 19 april 2020 00:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wel sympathiek tegenover je collega's. Zij moeten er naar kijken.quote:Op zondag 19 april 2020 00:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tsja, zo zal het voor iedereen anders zijn natuurlijk.quote:Op zondag 19 april 2020 00:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen al die luxe hebben veel mensen niet.
Op het strand?quote:Op zondag 19 april 2020 00:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh heerlijk![]()
![]()
Ik kreeg een opmerking over de schuurdeur van de buurman![]()
Zit nu vaak op het strand
We krijgen binnenkort een corporate achtergrond, ook tof![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |