Ja lijkt mij ook. Denk dat de meeste kinderen rustiger worden, want ze willen gewoon een goed beeld van zichzelf neerzetten. Maar je hebt er natuurlijk ook een hoop die ineens stoer willen doen.quote:Op maandag 20 april 2020 21:24 schreef pietkanarie het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoeveel invloed zo'n camera nou heeft op zo'n klas. Misschien went het in de loop van de tijd, maar kan me voorstellen dat leerlingen ook anders worden daardoor. Drukker/aanweziger of juist rustiger.
Verschilt heel erg per vak. LO-docenten hebben bijvoorbeeld veel voorbereiding, omdat alles klaargezet moet worden en de nodige veiligheidsregels in acht moeten worden genomen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik vond het ook wel treffend om te zien hoeveel voorbereiding er in zo'n les zat. Toen ze eerst zeiden van een fulltime docent geef 21 lesuren les, dacht ik echt van hoezo is dat full time? Dan werk je met wat voorbereidings- en administratietijd toch max 30 uur. Nu is mijn mening wel een beetje bijgesteldAl doet een gemiddelde docent natuurlijk we iets minder dan Nicolaas, omdat die wel al meer kennis heeft.
Pittige dame vond ik dat ja, en ze is ook nog maar 24 als ik het goed had begrepen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:57 schreef pietkanarie het volgende:
De begeleider van Nicolaas vond ik wel streng reageren op het 'de mentorles niet voorbereid hebben', Nicolaas is duidelijk nog een manier aan het zoeken om niet te verzuipen in de voorbereiding. Hij heeft er wel van geleerd en ik zou het dan nu toch even overnemen. Aan de andere kant: een leraar die net begint heeft ook geen back-up, dus misschien wel net zo 'eerlijk' (maar die heeft wel 4 gestudeerd, dus toch al niet helemaal te vergelijken)
Jezus wat een oude kop en lichaam al zeg!quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:19 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Pittige dame vond ik dat ja, en ze is ook nog maar 24 als ik het goed had begrepen.
Verder wel erg leuk om te zien allemaal, je gaat toch nadenken hoe je het zelf eventueel zou doen. Zo'n VMBO-klas zou ik echt een ramp vinden. Wel grappig om het verschil te merken met zo'n gymnasiumbrugklas.
Ik had het idee dat die vooral even duidelijk wou maken hoe zwaar docenten het wel niet hebben.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:45 schreef Japepk het volgende:
Ze brengen wel de vooroordelen in beeld. Ze benoemen continu dat het beroep geen status kent etc. Lijkt me niet handig. Als het niet gescript is, is het wel mooi om te zien hoe Tim denkt 'wel even voor de klas te staan' en er voorlopig dus nog weinig van bakt. Dan liever Nicolaas die verzuipt in de voorbereiding, maar het wel serieus neemt. Die geschiedenisdocent benaderde hem daarin ook niet echt constructief.
Hm ja het bijwerken zal toch een stuk minder tijd kosten dan het initieel leren. Zeker als je er voor opgeleid bent denk ik.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik vond het ook wel treffend om te zien hoeveel voorbereiding er in zo'n les zat. Toen ze eerst zeiden van een fulltime docent geef 21 lesuren les, dacht ik echt van hoezo is dat full time? Dan werk je met wat voorbereidings- en administratietijd toch max 30 uur. Nu is mijn mening wel een beetje bijgesteldAl doet een gemiddelde docent natuurlijk we iets minder dan Nicolaas, omdat die wel al meer kennis heeft.
Dat is, vermoedelijk, tussen vmbo en havo al zo.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:43 schreef pietkanarie het volgende:
...Een gymnasiumklas zou me meer liggen. Even zwart-wit gezegd. De ene vmbo-klas is de ander niet natuurlijk en dat geldt ook voor gymnasiumklassen. Maar ik denk dat in het algemeen het verschil toch groot is.
Ja vreselijk vooral bij die kopstoot gozer en die andere knulquote:Op donderdag 30 april 2020 21:08 schreef Anouk83 het volgende:
Als ouders van deze vmbo klas schaam je je toch kapot als je het gedrag van je kind op tv zo ziet.
Hoop maar dat m'n eigen kinderen later een hoger niveau halen 🤦🏻♀️
Ik vind dit nog wel tam voor VMBOquote:Op donderdag 30 april 2020 21:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat een vervelende leerlingen zijn dit. Typisch VMBO.
Méén je dit? Ik vind het schokkend dat de jeugd zich zo in de klas gedraagt 😳 Ik zal wel ouderwets zijn, maar is het niet de bedoeling dat kinderen gewoon luisteren naar de leraar en dat ook vanuit huis meekrijgen?quote:Op donderdag 30 april 2020 21:24 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Ik vind dit nog wel tam voor VMBO
Haha ja. Het blijven natuurlijk pubers en in groepen zijn ze toch vaak moeilijk. Ik vind het wel tam, maar dat betekent niet dat het ook goed is.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:34 schreef Anouk83 het volgende:
[..]
Méén je dit? Ik vind het schokkend dat de jeugd zich zo in de klas gedraagt 😳 Ik zal wel ouderwets zijn, maar is het niet de bedoeling dat kinderen gewoon luisteren naar de leraar en dat ook vanuit huis meekrijgen?
Ik zou me ook echt de ogen uit m'n kop schamen als ik als ouders van bepaalde kinderen in die klassen dit programma zou zitten kijkenquote:Op donderdag 30 april 2020 21:34 schreef Anouk83 het volgende:
[..]
Méén je dit? Ik vind het schokkend dat de jeugd zich zo in de klas gedraagt 😳 Ik zal wel ouderwets zijn, maar is het niet de bedoeling dat kinderen gewoon luisteren naar de leraar en dat ook vanuit huis meekrijgen?
Leren ze op het vwo wel dat het vmbo is?quote:Op donderdag 30 april 2020 21:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Heel herkenbaar! Vond dat soms lastig aan mijn (v)mbo klassen, voor eigenheid of 'wat anders is', was niet zo veel ruimte (in het algemeen, er waren zeker uitzonderingen daarop). Ik denk inderdaad dat dat in veel havo-klassen vaak meer is. Hoewel het me in dat opzicht ook een beetje tegenviel op mijn hbo-opleiding.quote:Op zondag 26 april 2020 21:14 schreef Eightyone het volgende:
Op het mbo werden de vuisten gebruikt.
'Normale' mensen had je er daarnaast ook veel. Maar er zaten er erg veel tussen die nogal veel moeite hadden met mensen en dingen die een beetje 'eigen'/creatief waren. Op de havo was duidelijk meer mogelijk.
Viel mij ook op ja, dat ze dat allemaal hebben.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:07 schreef RipCity het volgende:
Is het normaal dat je koptelefoons/telefoons/ipads etc. allemaal in de klas mag hebben?!
Gebeurt vaker. Kat-en-muisspel als het gaat om digitale apparatuur. Soms zinnig en noodzakelijk bij digitale (delen van de) methode, maar veel scholen hebben een innamebeleid of een smartlap (telefoontas). Jammer dat de heren die niet gebruikten, had veel gedoe gescheeld.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:07 schreef RipCity het volgende:
Is het normaal dat je koptelefoons/telefoons/ipads etc. allemaal in de klas mag hebben?!
Ik vind het vooral kwalijk dat ze het een beetje doen lijken als iedereen wel 'even' voor de klas kan gaan staan. Niet zonder horten of stoten, maar elke aflevering eindigt met een happy end waarin het allemaal goed gaat. Da's prima, maar zo bagatelliseer je wel het feit dat de meeste docenten gewoon 4 jaar opleiding hebben gevolgd voor deze baan. Onder andere om die vakinhoudelijke kennis op te doen. Die geschiedenisdocent ging daar vorige week ook totaal niet goed mee om vind ik.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:48 schreef Anouk83 het volgende:
Poe ik vind het bijna gênant om te zien hoeveel moeite Tim heeft met lesgeven, wát een moeilijke leerlingen ook zeg 😳
Maar wel een heel interessant programma
Als beginnend docent doet Nicolaas het goed, maar hij had de vervelende leerling beter meteen kunnen verwijderen, na de weigering om vooraan te gaan zitten. Een belangrijk deel van orde houden is grenzen bewaken. Natuurlijk is verwijderen een zwaar middel, maar je geeft daarmee een duidelijk signaal aan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
Die Nicolaas doet het wel goed als beginnend docent m.i. Blijft rustig, is streng wanneer nodig en bereidt zijn lessen goed voor. Ik heb slechtere docenten gehad op de middelbare.
Die Tim kan er echt niks van, hij heeft ook zo'n giechelend hoofd elke keer.
Ja eens wel, de premisse lijkt wel alsof je dit zo even doet. Terwijl '100 dagen chirurgie' bespottelijk zou worden gevonden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:23 schreef Japepk het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat ze zo een realistische kijk op de werkelijkheid geven, maar dan hadden ze niet dit experiment als uitgangspunt moeten nemen.
Als jij bij een bedrijf een deadline opschuift omdat je naar eigen zeggen buitensporig veel tijd aan 1 klant besteedt, krijg je waarschijnlijk eenzelfde commentaar.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:57 schreef pietkanarie het volgende:
De begeleider van Nicolaas vond ik wel streng reageren op het 'de mentorles niet voorbereid hebben', Nicolaas is duidelijk nog een manier aan het zoeken om niet te verzuipen in de voorbereiding.
Dat heet ook groepsdynamica. 30 individueel leuke kinderen bij elkaar kunnen je het leven flink zuur maken. Dat gebeurt ook in vwo-klassen.quote:Op donderdag 30 april 2020 21:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Klopt, maar tegenover iemand die net begint bij het bedrijf en zich verkijkt op de voorbereiding zou ik wel nog wat coulanter zijn (even, wel belangrijk dat iemand dat onder de knie krijgt). Maar dat zal minder snel gebeuren want iemand die wel een aansluitende opleiding heeft gevolgd, is er vaak al beter bekend mee. Ik vind het eerder vergelijkbaar met stagiairs, nog niet met volwaardige medewerkers.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als jij bij een bedrijf een deadline opschuift omdat je naar eigen zeggen buitensporig veel tijd aan 1 klant besteedt, krijg je waarschijnlijk eenzelfde commentaar.
Leuk die intensieve voorbereiding, maar die tijd heb je domweg niet.
Ik vind juist dat het heel goed laat zien waarom een gedegen opleiding van belang is en waarom zij-instromers die met een soort spoedcursus in het onderwijs terechtkomen al gauw kopje onder gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:23 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik vind het vooral kwalijk dat ze het een beetje doen lijken als iedereen wel 'even' voor de klas kan gaan staan. Niet zonder horten of stoten, maar elke aflevering eindigt met een happy end waarin het allemaal goed gaat. Da's prima, maar zo bagatelliseer je wel het feit dat de meeste docenten gewoon 4 jaar opleiding hebben gevolgd voor deze baan. Onder andere om die vakinhoudelijke kennis op te doen. Die geschiedenisdocent ging daar vorige week ook totaal niet goed mee om vind ik.
Ze hebben zich totaal niet voorbereid en dat is toch wel jammer. Nicolaas doet zijn best nog om inhoudelijk bij te blijven, maar Tim denkt dat hij zich er wel uit kletst. ik ben blij dat daar doorheen geprikt wordt. Je zou kunnen zeggen dat ze zo een realistische kijk op de werkelijkheid geven, maar dan hadden ze niet dit experiment als uitgangspunt moeten nemen.
Maar bij die klant waaraan teveel tijd is besteed een half product of slechte dienst afleveren kun je je evengoed niet permitteren.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als jij bij een bedrijf een deadline opschuift omdat je naar eigen zeggen buitensporig veel tijd aan 1 klant besteedt, krijg je waarschijnlijk eenzelfde commentaar.
Leuk die intensieve voorbereiding, maar die tijd heb je domweg niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |