abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 22:33:11 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192675231

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 22:33:31 #2
416575 crew  Evenstar
pi_192675242
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:24 schreef _I het volgende:
Bij OP1 krijgt Gommers nu de lastige vragen.

Oef. Van alle mensen, hem niet.
Wat vragen ze? Ik vind Gommers nou net één van de meest eerlijke en directe mensen tijdens dit hele gebeuren. Zou niet weten wat ik hem moet aanrekenen eigenlijk.
pi_192675252
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat vragen ze? Ik vind Gommers nou net één van de meest eerlijke en directe mensen tijdens dit hele gebeuren. Zou niet weten wat ik hem moet aanrekenen eigenlijk.
Ik ook inderdaad.
pi_192675279
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Aangaande de mondkapjes die niet geleverd werden aan verzorgingstehuizen. Of dat een bewuste keuze van de overheid was.

Waar hij overigens een keurig antwoord op gaf. Ze lieten hem daarna vrij snel met rust.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 22:37:25 #5
416575 crew  Evenstar
pi_192675312
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:35 schreef _I het volgende:

[..]

Aangaande de mondkapjes die niet geleverd werden aan verzorgingstehuizen. Of dat een bewuste keuze van de overheid was.

Waar hij overigens een keurig antwoord op gaf. Ze lieten hem daarna vrij snel met rust.
Alsof Gommers dat kan beslissen :D Ik zal zo eens terugluisteren, ben wel benieuwd naar zijn antwoord.
pi_192675337
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alsof Gommers dat kan beslissen :D Ik zal zo eens terugluisteren, ben wel benieuwd naar zijn antwoord.
Viel er half in.

Gommers was druk met de IC's, niet met het verdeelmodel van de PPE.

Maar hij zit wel in het OMT.
pi_192675378
quote:

[..]

Dat zijn vragen die ze aan De Jonge Of Rutte moeten stellen.

Maar die durven ze niet het vuur aan de schenen te leggen zoals altijd omdat dat anderen in de kaart speelt?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 22:40:51 #8
416575 crew  Evenstar
pi_192675383
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:38 schreef _I het volgende:

[..]

Viel er half in.

Gommers was druk met de IC's, niet met het verdeelmodel van de PPE.

Maar hij zit wel in het OMT.
Klopt dat hij in het OMT zit, maar ik hoop dat iedere deskundige bij zijn eigen vakgebied blijft. Gommers kan hooguit zeggen dat ze meer mondkapjes op de IC's nodig hebben, maar kan (hopelijk) niet bepalen waar ze daadwerkelijk naartoe gaan.

Anders klopt er echt iets niet :D
pi_192675410
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:40 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat zijn vragen die ze aan De Jonge Of Rutte moeten stellen.

Maar die durven ze niet het vuur aan de schenen te leggen zoals altijd omdat dat anderen in de kaart speelt?
Ministers schuiven nu niet aan in talkshows.

Die worden straks wel afgerekend als de WOB van kracht wordt. Journalisten gaan vanzelf wel alle kamerbrieven opvragen.
pi_192675424
Het is overigens toch wel enigszins bizar dat particulieren nog steeds ffp2/ffp3 mondkapjes van bijvoorbeeld 3M kunnen bestellen uit China, maar dat de overheid nog steeds moeite ervaart. -O-
pi_192675433
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Klopt dat hij in het OMT zit, maar ik hoop dat iedere deskundige bij zijn eigen vakgebied blijft. Gommers kan hooguit zeggen dat ze meer mondkapjes op de IC's nodig hebben, maar kan (hopelijk) niet bepalen waar ze daadwerkelijk naartoe gaan.

Anders klopt er echt iets niet :D
Hij was zo goed, dat-ie ze allemaal kreeg.
pi_192675529
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:42 schreef _I het volgende:

[..]

Die worden straks wel afgerekend als de WOB van kracht wordt. Journalisten gaan vanzelf wel alle kamerbrieven opvragen.
Dat mag ik hopen, maar heb niet zo'n hoge pet op van de journalisten.

Hooguit bijt Pieter Klein zich vast in dit dossier, maar anderen willen vooral het kabinet niet afvallen en vooral niet met verkiezingen in het vooruitzicht..
  vrijdag 17 april 2020 @ 22:49:39 #13
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192675545
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:42 schreef _I het volgende:

[..]

:')

Kamerbrieven moeten wettelijk op exact hetzelfde moment als ze naar de 150 Tweede Kamerleden worden verzonden ook op internet worden geplaatst.
Wie dit leest is gek
pi_192675560
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen, maar heb niet zo'n hoge pet op van de journalisten.

Hooguit bijt Pieter Klein zich vast in dit dossier, maar anderen willen vooral het kabinet niet afvallen en vooral niet met verkiezingen in het vooruitzicht..
Pieter Klein: Wob-verzoek bij ministerie van Volksgezondheid opgeschort door “overmacht”

quote:
Procedures voor Wob-verzoeken die worden ingediend bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport kunnen door de coronacrisis nog wel eens langer gaan duren dan verwacht. Pieter Klein van RTL Nieuws meldt dat hij niet akkoord ging met de aanhouding van zijn Wob-verzoek, maar dat het ministerie de beslissingstermijn toch heeft opgeschort tot 1 juni, de datum tot wanneer de langstlopende kabinetsmaatregelen om het coronavirus te bestrijden van kracht zijn. En bij een eventuele verlenging van de kabinetsmaatregelen zal een besluit nóg later kunnen uitvallen.
Het is al geprobeerd, maar afgewezen.
pi_192675615
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:49 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

:')

Kamerbrieven moeten wettelijk op exact hetzelfde moment als ze naar de 150 Tweede Kamerleden worden verzonden ook op internet worden geplaatst.
Je hebt gelijk, het betrof "informatie", niet specifiek kamerbrieven.

Met de zogeheten Wet openbaarheid bestuur (Wob) kunnen burgers en journalisten informatie opvragen bij overheidsinstanties, zoals gemeenten en ministeries. Overheden zijn verplicht om binnen vier weken te reageren, maar het ministerie van VWS beroept zich nu op de coronacrisis en schort het verzoek van Klein voorlopig op.

trouw
  vrijdag 17 april 2020 @ 22:53:35 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192675625
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:43 schreef Smack10 het volgende:
Het is overigens toch wel enigszins bizar dat particulieren nog steeds ffp2/ffp3 mondkapjes van bijvoorbeeld 3M kunnen bestellen uit China, maar dat de overheid nog steeds moeite ervaart. -O-
Andere inkoop condities he.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_192675660
quote:
Alles om het falen van de overheid te verbloemen.

Maar dat wordt natuurlijk niet breed uitgemeten in de media, typisch weer.

Laten we het vooral over de vorm hebben (lees de speech van Rutte en zijn "stijl" als crisismanager.

Maar om daadwerkelijk zijn stijl als "manager" te kunnen beoordelen hebben we de WOB verzoeken nodig en die worden niet gegeven. :')

Maar goed, dit is een te complexe denkwijze voor de meeste mensen/journalisten? :?
pi_192675684
quote:

[..]

Overigens is die Seegers best oké om naar te luisteren als je moeilijk in slaap kan vallen. _O-
  vrijdag 17 april 2020 @ 22:57:22 #19
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192675692
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:53 schreef _I het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het betrof "informatie", niet specifiek kamerbrieven.

Met de zogeheten Wet openbaarheid bestuur (Wob) kunnen burgers en journalisten informatie opvragen bij overheidsinstanties, zoals gemeenten en ministeries. Overheden zijn verplicht om binnen vier weken te reageren, maar het ministerie van VWS beroept zich nu op de coronacrisis en schort het verzoek van Klein voorlopig op.

trouw
Maar het kabinet zegt letterlijk iedere week wat ze gaan doen. Daar is niks geheims aan.
De 2e kamerleden worden elke week gebriefd door het MOT waarna er een debat volgt.
Ik weet niet welke spoken je wil zien want uiteindelijk is het beleid vrijwel gelijk of ietsje minder streng dan in andere landen.
Wie dit leest is gek
  Redactie Frontpage vrijdag 17 april 2020 @ 22:58:42 #20
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192675709
BNODesk twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 22:17:43 1,081 sailors aboard the French aircraft carrier Charles de Gaulle have tested positive for coronavirus; hundreds more are still waiting for their results https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192675710
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:43 schreef Smack10 het volgende:
Voldoen die mondkapjes aan de eisen die 'wij' hier stellen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192675725
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar het kabinet zegt letterlijk iedere week wat ze gaan doen. Daar is niks geheims aan.
De 2e kamerleden worden elke week gebriefd door het MOT waarna er een debat volgt.
Ik weet niet welke spoken je wil zien want uiteindelijk is het beleid vrijwel gelijk of ietsje minder streng dan in andere landen.
Dan zal een eventuele parlementaire enquete zeer soepel verlopen.
pi_192675745
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:55 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Alles om het falen van de overheid te verbloemen.

Maar dat wordt natuurlijk niet breed uitgemeten in de media, typisch weer.

Laten we het vooral over de vorm hebben (lees de speech van Rutte en zijn "stijl" als crisismanager.

Maar om daadwerkelijk zijn stijl als "manager" te kunnen beoordelen hebben we de WOB verzoeken nodig en die worden niet gegeven. :')

Maar goed, dit is een te complexe denkwijze voor de meeste mensen/journalisten? :?
Kritiek, ok, er hadden zaken beter gekund, .......misschien, zeker met de wetenschap achteraf, .....maar falen lijkt me best wel overdreven hoor. Ze doen hun best met de wetenschap die ze hebben.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192675842
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je weet dat er een verschil is in wat het kabinet naar buiten brengt en wat er intern besproken wordt?
  vrijdag 17 april 2020 @ 23:09:15 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192675854
Flying Virus in Closed Heaven
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')