Wat vragen ze? Ik vind Gommers nou net één van de meest eerlijke en directe mensen tijdens dit hele gebeuren. Zou niet weten wat ik hem moet aanrekenen eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:24 schreef _I het volgende:
Bij OP1 krijgt Gommers nu de lastige vragen.
Oef. Van alle mensen, hem niet.
Ik ook inderdaad.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat vragen ze? Ik vind Gommers nou net één van de meest eerlijke en directe mensen tijdens dit hele gebeuren. Zou niet weten wat ik hem moet aanrekenen eigenlijk.
Aangaande de mondkapjes die niet geleverd werden aan verzorgingstehuizen. Of dat een bewuste keuze van de overheid was.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat vragen ze? Ik vind Gommers nou net één van de meest eerlijke en directe mensen tijdens dit hele gebeuren. Zou niet weten wat ik hem moet aanrekenen eigenlijk.
Alsof Gommers dat kan beslissenquote:Op vrijdag 17 april 2020 22:35 schreef _I het volgende:
[..]
Aangaande de mondkapjes die niet geleverd werden aan verzorgingstehuizen. Of dat een bewuste keuze van de overheid was.
Waar hij overigens een keurig antwoord op gaf. Ze lieten hem daarna vrij snel met rust.
Viel er half in.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alsof Gommers dat kan beslissenIk zal zo eens terugluisteren, ben wel benieuwd naar zijn antwoord.
Dat zijn vragen die ze aan De Jonge Of Rutte moeten stellen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:35 schreef _I het volgende:
[..]
Aangaande de mondkapjes die niet geleverd werden aan verzorgingstehuizen. Of dat een bewuste keuze van de overheid was.
Waar hij overigens een keurig antwoord op gaf. Ze lieten hem daarna vrij snel met rust.
Klopt dat hij in het OMT zit, maar ik hoop dat iedere deskundige bij zijn eigen vakgebied blijft. Gommers kan hooguit zeggen dat ze meer mondkapjes op de IC's nodig hebben, maar kan (hopelijk) niet bepalen waar ze daadwerkelijk naartoe gaan.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:38 schreef _I het volgende:
[..]
Viel er half in.
Gommers was druk met de IC's, niet met het verdeelmodel van de PPE.
Maar hij zit wel in het OMT.
Ministers schuiven nu niet aan in talkshows.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat zijn vragen die ze aan De Jonge Of Rutte moeten stellen.
Maar die durven ze niet het vuur aan de schenen te leggen zoals altijd omdat dat anderen in de kaart speelt?
Hij was zo goed, dat-ie ze allemaal kreeg.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt dat hij in het OMT zit, maar ik hoop dat iedere deskundige bij zijn eigen vakgebied blijft. Gommers kan hooguit zeggen dat ze meer mondkapjes op de IC's nodig hebben, maar kan (hopelijk) niet bepalen waar ze daadwerkelijk naartoe gaan.
Anders klopt er echt iets niet
Dat mag ik hopen, maar heb niet zo'n hoge pet op van de journalisten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:42 schreef _I het volgende:
[..]
Ministers schuiven nu niet aan in talkshows.
Die worden straks wel afgerekend als de WOB van kracht wordt. Journalisten gaan vanzelf wel alle kamerbrieven opvragen.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:42 schreef _I het volgende:
[..]
Ministers schuiven nu niet aan in talkshows.
Die worden straks wel afgerekend als de WOB van kracht wordt. Journalisten gaan vanzelf wel alle kamerbrieven opvragen.
Pieter Klein: Wob-verzoek bij ministerie van Volksgezondheid opgeschort door “overmacht”quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen, maar heb niet zo'n hoge pet op van de journalisten.
Hooguit bijt Pieter Klein zich vast in dit dossier, maar anderen willen vooral het kabinet niet afvallen en vooral niet met verkiezingen in het vooruitzicht..
Het is al geprobeerd, maar afgewezen.quote:Procedures voor Wob-verzoeken die worden ingediend bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport kunnen door de coronacrisis nog wel eens langer gaan duren dan verwacht. Pieter Klein van RTL Nieuws meldt dat hij niet akkoord ging met de aanhouding van zijn Wob-verzoek, maar dat het ministerie de beslissingstermijn toch heeft opgeschort tot 1 juni, de datum tot wanneer de langstlopende kabinetsmaatregelen om het coronavirus te bestrijden van kracht zijn. En bij een eventuele verlenging van de kabinetsmaatregelen zal een besluit nóg later kunnen uitvallen.
Je hebt gelijk, het betrof "informatie", niet specifiek kamerbrieven.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]![]()
Kamerbrieven moeten wettelijk op exact hetzelfde moment als ze naar de 150 Tweede Kamerleden worden verzonden ook op internet worden geplaatst.
Andere inkoop condities he.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:43 schreef Smack10 het volgende:
Het is overigens toch wel enigszins bizar dat particulieren nog steeds ffp2/ffp3 mondkapjes van bijvoorbeeld 3M kunnen bestellen uit China, maar dat de overheid nog steeds moeite ervaart.
Alles om het falen van de overheid te verbloemen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:50 schreef _I het volgende:
[..]
Pieter Klein: Wob-verzoek bij ministerie van Volksgezondheid opgeschort door “overmacht”
[..]
Het is al geprobeerd, maar afgewezen.
Overigens is die Seegers best oké om naar te luisteren als je moeilijk in slaap kan vallen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:35 schreef _I het volgende:
[..]
Maar het kabinet zegt letterlijk iedere week wat ze gaan doen. Daar is niks geheims aan.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:53 schreef _I het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het betrof "informatie", niet specifiek kamerbrieven.
Met de zogeheten Wet openbaarheid bestuur (Wob) kunnen burgers en journalisten informatie opvragen bij overheidsinstanties, zoals gemeenten en ministeries. Overheden zijn verplicht om binnen vier weken te reageren, maar het ministerie van VWS beroept zich nu op de coronacrisis en schort het verzoek van Klein voorlopig op.
trouw
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 22:17:431,081 sailors aboard the French aircraft carrier Charles de Gaulle have tested positive for coronavirus; hundreds more are still waiting for their results https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Voldoen die mondkapjes aan de eisen die 'wij' hier stellen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:43 schreef Smack10 het volgende:
Het is overigens toch wel enigszins bizar dat particulieren nog steeds ffp2/ffp3 mondkapjes van bijvoorbeeld 3M kunnen bestellen uit China, maar dat de overheid nog steeds moeite ervaart.
Dan zal een eventuele parlementaire enquete zeer soepel verlopen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar het kabinet zegt letterlijk iedere week wat ze gaan doen. Daar is niks geheims aan.
De 2e kamerleden worden elke week gebriefd door het MOT waarna er een debat volgt.
Ik weet niet welke spoken je wil zien want uiteindelijk is het beleid vrijwel gelijk of ietsje minder streng dan in andere landen.
Kritiek, ok, er hadden zaken beter gekund, .......misschien, zeker met de wetenschap achteraf, .....maar falen lijkt me best wel overdreven hoor. Ze doen hun best met de wetenschap die ze hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alles om het falen van de overheid te verbloemen.
Maar dat wordt natuurlijk niet breed uitgemeten in de media, typisch weer.
Laten we het vooral over de vorm hebben (lees de speech van Rutte en zijn "stijl" als crisismanager.
Maar om daadwerkelijk zijn stijl als "manager" te kunnen beoordelen hebben we de WOB verzoeken nodig en die worden niet gegeven.
Maar goed, dit is een te complexe denkwijze voor de meeste mensen/journalisten?![]()
Je weet dat er een verschil is in wat het kabinet naar buiten brengt en wat er intern besproken wordt?quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar het kabinet zegt letterlijk iedere week wat ze gaan doen. Daar is niks geheims aan.
De 2e kamerleden worden elke week gebriefd door het MOT waarna er een debat volgt.
Ik weet niet welke spoken je wil zien want uiteindelijk is het beleid vrijwel gelijk of ietsje minder streng dan in andere landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |