abonnement Unibet Coolblue
pi_192660787
Is er iemand die hier meer over kan zeggen?
Ik hoor mensen die al vanaf januari de bekende 'corona' klachten hebben, niet heel ernstig maar wel heel langdurig. Ik zelf ook al heel lang, soms dagen geen last en dan ineens is dat rare gevoel in de keel er weer en s'avonds lichte benauwdheid.

Op deze site, als je wat verder naar beneden scrolt, zie je ook heel veel reacties staan (meer dan 2000) van mensen die eigenlijk allemaal dezelfde klachten hebben, en dat die ook elke keer blijven terugkomen.
https://www.zorgwijzer.nl(...)virus-gehad#comments

Is dit bekend bij mensen hier, die iemand kennen die Corona heeft 'gehad'?
  vrijdag 17 april 2020 @ 09:12:44 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192660815
En. Ben je positief getest op corona? Is één van die mensen getest op corona?

Gewoon weer een nieuwe FOK!er die denkt in december/januari al besmet te zijn geweest en alle vage klachten maar aan het virus plakt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 17 april 2020 @ 09:14:57 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192660849


[ Bericht 50% gewijzigd door Muck op 20-05-2020 03:25:07 (Heel grappig.) ]
pi_192660861
Je Topic titel is verkeerd, dat heet chronische stress
pi_192660949
Ja had het zelf al in december.
pi_192660997
Er is toch een kans dat het, net als bijvoorbeeld herpes of HIV voor altijd in het lichaam kan blijven?

Het is wel erg opvallend dat daar meer dan 2000 reacties staan van mensen die vrijwel allemaal dezelfde klachten hebben al heel lang, waarvan ook sommige positief getest zijn.

Het zou mij in ieder geval niet verbazen als dit de komende tijd nog naar voren komt.
Nu wordt er alleen gepraat over de zware gevallen en IC opnames, maar de lichtere gevallen hoor je niks over.
pi_192661007
Sinds 2 dagen na de carnaval al last van mijn keel. Nu is dat met al dat geschreeuw en gezuip wel normaal en alles, maar doorgaans trekt dat binnen een paar dagen wel weer weg.

Dat is nog steeds niet weggetrokken. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192661025
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:22 schreef Automatisch het volgende:
maar de lichtere gevallen hoor je niks over.
Hoor je niks van??
https://www.zorgwijzer.nl(...)virus-gehad#comments

Daar staan ruim 2000 reacties van lichtere gevallen!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192661073
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoor je niks van??
https://www.zorgwijzer.nl(...)virus-gehad#comments

Daar staan ruim 2000 reacties van lichtere gevallen!!!
In de media en via het RIVM bedoel ik eigenlijk. Ze blijven bij de 'als je 24 uur klachtenvrij bent mag je weer naar buiten' terwijl het op zich wel al bekend is dat velen een terugval krijgen, of zoals in die vele reacties dus te lezen is, wisselende symptomen.
pi_192661078
Het kan ook tussen de oren zitten. Angst voor corona kan er voor zorgen dat je symptomen krijgt. En die blijven aanhouden zolang die angst er is.
pi_192661080
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:11 schreef Automatisch het volgende:
Is er iemand die hier meer over kan zeggen?
Ik hoor mensen die al vanaf januari de bekende 'corona' klachten hebben, niet heel ernstig maar wel heel langdurig. Ik zelf ook al heel lang, soms dagen geen last en dan ineens is dat rare gevoel in de keel er weer en s'avonds lichte benauwdheid.

Op deze site, als je wat verder naar beneden scrolt, zie je ook heel veel reacties staan (meer dan 2000) van mensen die eigenlijk allemaal dezelfde klachten hebben, en dat die ook elke keer blijven terugkomen.
https://www.zorgwijzer.nl(...)virus-gehad#comments

Is dit bekend bij mensen hier, die iemand kennen die Corona heeft 'gehad'?
Dus je hebt verkoudheidsverschijnselen, wat je waarschijnlijk al je hele leven hebt. En nu is dat chronische corona? Ah ok.
pi_192661092
Als je denkt dat je ziek bent ga je ook snel "lichte, vage" symptomen ondervinden. Dan heb je nog allergieën (2miljoen mensen in Nederland), mensen schrijven dat ook snel toe aan wat anders.
pi_192661191
Mogelijk was de luchtvochtigheid in hun woning niet in orde. Als het thuis te droog is, kun je ook last krijgen van droge hoest en hoofdpijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192661626
Een combinatie van placebo-effect, (lichte vorm van) hypochondrie en selectieve waarneming.
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:05:45 #15
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192661684
Ik hoor dat mensen vrij lang last kunnen hebben van hun longen en luchtwegen na 'genezen' te zijn...
Ze zitten dan nog vrij lang in de nazorg...
pi_192661761
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:01 schreef Farenji het volgende:
Een combinatie van placebo-effect, (lichte vorm van) hypochondrie en selectieve waarneming.
Dit.

Eerst maar eens testen en enige vorm van steekhoudend onderzoek naar laten doen en dan zien we wel weer verder. Sowieso zijn veel symptomen van Corona best wel generieke klachten waar mensen vaak last van hebben, in lichte/milde vorm, alleen nu denkt iedereen "ooooh corona". Met hooikoorts is het ook al gauw feest als je hypochonder bent.
pi_192661833
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:01 schreef Farenji het volgende:
Een combinatie van placebo-effect, (lichte vorm van) hypochondrie en selectieve waarneming.
En die stress zorgt weer voor afname van weerstand waardoor de klachten nog langer aanhouden, zelfs al ervaar je die stress overdag niet, 's nachts kan dat gewoon in je hoofd blijven doorsluimeren.
pi_192662634
Nee het is geen stress, volgens mij is er wel iets meer aan de hand.

Volkskrant:
Zeker: in theorie kunnen zulke waarnemingen betekenen dat het coronavirus een trucje uithaalt dat virologen niet zagen aankomen. Virussen als hiv en herpes kunnen zich verstoppen in het lichaam, en hepatitis c kan chronisch infecteren, om maar wat te noemen.

Maar heel waarschijnlijk is zoiets niet, zegt onder meer immunoloog Cécile van Els (RIVM, Universiteit Utrecht). ‘We moeten dit soort rapporten in de gaten houden.

Maarja niemand zal het weten op dit moment denk ik.
pi_192662664
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:05 schreef Bocaj het volgende:
Ik hoor dat mensen vrij lang last kunnen hebben van hun longen en luchtwegen na 'genezen' te zijn...
Ze zitten dan nog vrij lang in de nazorg...
Ja dat zijn mensen met ernstige klachten die ook vaak aan de beademing moesten. Dat virus houdt flink huis in de longen, aan een goede longontsteking houd je vaak sowieso wel wat schade over. Maar dat is echt iets anders dan een raar gevoel in de keel en een kriebelhoestje.
pi_192662710
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:22 schreef Automatisch het volgende:
Er is toch een kans dat het, net als bijvoorbeeld herpes of HIV voor altijd in het lichaam kan blijven?

Het is wel erg opvallend dat daar meer dan 2000 reacties staan van mensen die vrijwel allemaal dezelfde klachten hebben al heel lang, waarvan ook sommige positief getest zijn.

Het zou mij in ieder geval niet verbazen als dit de komende tijd nog naar voren komt.
Nu wordt er alleen gepraat over de zware gevallen en IC opnames, maar de lichtere gevallen hoor je niks over.
Nee, want coronavirussen hebben die eigenschappen niet. Zijn in vergelijking met herpes en hiv hele eenvoudige RNA virussen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:41:16 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192663267
Maar wat zegt de huisarts? Nu zit je er alleen mee...
pi_192663320
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:12 schreef Pumpalov het volgende:
En. Ben je positief getest op corona? Is één van die mensen getest op corona?

Gewoon weer een nieuwe FOK!er die denkt in december/januari al besmet te zijn geweest en alle vage klachten maar aan het virus plakt.
:')
pi_192663487
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee, want coronavirussen hebben die eigenschappen niet. Zijn in vergelijking met herpes en hiv hele eenvoudige RNA virussen.
En dit dan?
https://www.newscientist.(...)l-fatigue-syndromes/
pi_192663562
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:04 schreef Automatisch het volgende:
Nee het is geen stress, volgens mij is er wel iets meer aan de hand.

Volkskrant:
Zeker: in theorie kunnen zulke waarnemingen betekenen dat het coronavirus een trucje uithaalt dat virologen niet zagen aankomen. Virussen als hiv en herpes kunnen zich verstoppen in het lichaam, en hepatitis c kan chronisch infecteren, om maar wat te noemen.

Maar heel waarschijnlijk is zoiets niet, zegt onder meer immunoloog Cécile van Els (RIVM, Universiteit Utrecht). ‘We moeten dit soort rapporten in de gaten houden.

Maarja niemand zal het weten op dit moment denk ik.
huup huup barbatruuk

Ik hou het op stressje,
Ockhams scheermesje
pi_192663658
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

huup huup barbatruuk

Ik hou het op stressje,
Ockhams scheermesje
https://www.thecanary.co/(...)ne-is-talking-about/
pi_192663675
quote:
Er zijn heel veel mensen die hetzelfde zeggen, dus dat kan geen toeval zijn...
pi_192663893
quote:
Heb jij de link gelezen? Het is allemaal speculatief.
pi_192663915
quote:
Dat is iets anders dan een chronisch virus in je hebben zoals HIV of Herpes. Elke virusinfectie kan deze langdurige klachten geven als je pech hebt.
pi_192665460
Dit soort lichte klachten keren bij heel veel mensen regelmatig in de winterperiode terug. Ik zie bij mijzelf nu ook dat iedere keer als ik een prikkel in mijn keel voel of een hoestbuitje heb even denk, het zou toch niet? Gelukkig ben ik nuchter en ga ik daarna weer door met mijn leven ipv allerlei dingen op websites te gaan zetten.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:42:57 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_192665601
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:11 schreef Automatisch het volgende:
Is er iemand die hier meer over kan zeggen?
Ik hoor mensen die al vanaf januari de bekende 'corona' klachten hebben, niet heel ernstig maar wel heel langdurig. Ik zelf ook al heel lang, soms dagen geen last en dan ineens is dat rare gevoel in de keel er weer en s'avonds lichte benauwdheid.

Op deze site, als je wat verder naar beneden scrolt, zie je ook heel veel reacties staan (meer dan 2000) van mensen die eigenlijk allemaal dezelfde klachten hebben, en dat die ook elke keer blijven terugkomen.
https://www.zorgwijzer.nl(...)virus-gehad#comments

Is dit bekend bij mensen hier, die iemand kennen die Corona heeft 'gehad'?
Ondanks dat ik negatief ben getest (test was 10 dagen kwijt en toen kreeg ik alsnog een uitslag die tot mijn verrassing negatief was), herken ik jouw beschrijving van klachten direct. Moe, af en toe ineens weer van die rare keelpijn, benauwd. Ben, ondanks dat ik alweer twee weken beter ben (na drie-vier weken ziek te zijn geweest, nog steeds niet zo fit als vroeger. Sporten kost moeite. Nog steeds.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_192665773
Ik ben in december ziek geweest, een griepje. Maar dan wel een met een eigenaardige hoest. Man wat heb ik zitten blaffen in bed. Die hoest heeft nog zo'n 6 weken aangehouden. Nu heb ik nog steeds last van 'post nasal drip' en kriebel hoest af en toe, vooral als ik ga liggen.

Dat laatste zou ook een allergie kunnen zijn, maar zo erg heb ik het nog nooit gehad als dit jaar. Ik heb al veel mensen hier in de buurt horen zeggen dat ook zij al weken hoesten.

Ik doe geen harde uitspraken, maar ook op Reddit waren er honderden mensen die zeiden rond december / januari flink ziek te zijn geweest met een extreme hoest.

Het kan toevallig zijn dat er een griepvirus rond ging in die maanden met deze hoestverschijnselen en dat corona op hetzelfde moment opdook. Het kan ook zijn dat corona al wat eerder speelde, voordat de Chinese overheid het 'toe gaf' en er dus wel al gevallen waren in december / januari.
pi_192665844
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:00 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Er zijn heel veel mensen die hetzelfde zeggen, dus dat kan geen toeval zijn...
We leven ook in heel bizarre tijden waar vrijwel iedereen ter wereld bijna elke dag met de corona geconfronteerd wordt, met alllerlei stressverhogende maatregelen en gevolgen. Dat heeft effecten op je geest en lichaam. Als je heel de wereld elke dag uit de DSM-5 gaat voorlezen denkt ook een groot deel van de bevolking opeens allerlei ernstige mentale aandoeningen te hebben die ze daarvoor nooit hadden. En als een klein groepje mensen dat dan ook nog breeduit op sociale media gaat roeptoeteren krijg je helemaal confirmation bias (mensen zonder klachten hoor je namelijk niet) en is het hek van de dam.
pi_192706509
Hoe een virus als dit de gezondheid kan schaden lang nadat je hersteld bent

Zorgwekkend bewijs suggereert dat Covid-19 slopende aandoeningen kan achterlaten, variërend van sensorisch verlies tot hart- en longschade

Lang nadat de blokkering is opgeheven en de pandemie is verdwenen, behandelt de Britse gezondheidsdienst mogelijk nog steeds grote aantallen langdurige slachtoffers van het coronavirus.

Er zijn verontrustende aanwijzingen uit vroege studies van patiënten met Covid-19 die suggereren dat de infectie slopende aandoeningen kan achterlaten, variërend van sensorisch verlies tot hart- en longschade.
Deze kunnen slechts een klein deel van de patiënten treffen. Maar de aantallen geïnfecteerden zijn zo groot dat de getroffenen op lange termijn in de miljoenen kunnen liggen.

Er wordt al gemeld dat coronavirus bijvoorbeeld blijvende verwondingen aan longen en harten veroorzaakt. Maar de geschiedenis suggereert dat er andere gevolgen kunnen zijn.

Na de Spaanse grieppandemie van 1918, waarbij wordt aangenomen dat tot een half miljard mensen besmet zijn, ervoeren velen die het overleefden aanhoudende lethargie en depressie, zegt Laura Spinney, auteur van Pale Rider: The Spanish Flu Of 1918 And How It Changed The Wereld.

'Het virus heeft de hele grondwet aangetast', zegt ze. 'Mensen meldden ook duizeligheid, slapeloosheid, gehoor- of reukverlies en wazig zicht.'

En sommigen geloven dat de uitbraak van Covid-19 zal leiden tot een soortgelijke explosie in postvirale malaise en depressie.

Lees het volledige verhaal in The Daily Mail.
Er is een precedent met andere epidemieën. 'Psychiatrische en neurologische complicaties waren gemeld tijdens de Sars-epidemie in 2003', waarschuwde de Italiaanse Vereniging voor Neurologie onlangs.

'Afgezien van depressieve stemmingswisselingen, angststoornissen en zelfmoordgedachten, zijn er gevallen van visuele en auditieve hallucinaties, gedragsstoornissen, waanideeën van vervolging en desoriëntatie gemeld.'

In 2011 rapporteerden Canadese onderzoekers over een aandoening die ze het chronische post-Sars-syndroom noemden bij 22 patiënten, in het tijdschrift BMC Neurology. Alle patiënten leden aanhoudende vermoeidheid, pijn, zwakte en depressie.

Het verband tussen respiratoire virussen en stemmingsstoornissen werd ondersteund door experts op het gebied van infectieziekten van het Royal Free Hospital en de University College London Medical School in het tijdschrift Brain, Behavior and Immunity in 2016.

Ze ontdekten dat mensen die de afgelopen 30 tot 180 dagen een griepinfectie hadden gehad, een 57 procent hoger risico hadden op het ontwikkelen van depressie, vergeleken met mensen die geen griep hadden opgelopen.

Elke virale infectie, van bof tot klierkoorts of griep, kan het postvirale syndroom veroorzaken, wat leidt tot aanhoudende zwakte en uitputting.

Symptomen kunnen zijn: hoofdpijn, pijn en pijn, stijve gewrichten, gezwollen klieren en concentratiestoornissen en kunnen weken of zelfs maanden duren.

Het is onduidelijk waarom deze symptomen aanhouden, maar het kan te wijten zijn aan het virus dat ontstekingen veroorzaakt of de aanhoudende aanwezigheid van het virus zelf.
Covid-19 kan ook tot andere langdurige problemen leiden. Zes op de tien mensen die er positief voor hebben getest, zeggen dat ze hun reuk en smaak verloren hebben - een aandoening die anosmie wordt genoemd.

Het verlies kan tijdelijk zijn, maar Brits bewijs suggereert dat het in veel gevallen permanent kan zijn - een aandoening die post-viraal reukverlies (PVOL) wordt genoemd.

Lees het volledige verhaal in The Daily Mail.
Ondertussen zal maar liefst een op de vier mensen een postvirale hoest hebben die tot tien weken kan aanhouden nadat hun lichaam vrij is van coronavirus.

Ron Eccles, een emeritus hoogleraar die het Common Cold Centre aan de Cardiff University heeft opgericht, zegt: 'Postvirale ontsteking van de luchtweg betekent dat dit slopende symptoom kan blijven hangen nadat de eerste infectie is verdwenen.'

Veel zorgwekkender zijn de meldingen dat een Covid-19-infectie longfibrose kan veroorzaken, littekenweefsel van het longweefsel dat de ademhaling beïnvloedt.

Vorige maand plaatsten onderzoekers van het George Washington University Hospital in de VS online afbeeldingen met ernstige ontsteking in de longen van een 59-jarige patiënt met Covid-19-symptomen.

Dr. Keith Mortman, hoofd van de afdeling thoracale chirurgie van het ziekenhuis, waarschuwde: 'Wanneer deze ontsteking wordt verminderd en de infectie wordt verholpen, laat het littekens achter op de longen. Dit kan in de toekomst het ademhalingsvermogen verminderen. '

Cardiovasculaire experts zijn ondertussen bezorgd dat een Covid-19-infectie blijvende schade aan het hart kan veroorzaken - zelfs bij mensen zonder eerdere onderliggende hartproblemen.

Een rapport in het tijdschrift JAMA Cardiology van de University of Texas in de VS waarschuwde dat coronavirus een hartontsteking kan veroorzaken.

Dit kan leiden tot myocarditis, waarbij een ontsteking het orgaan verzwakt en littekenweefsel creëert waardoor het harder moet werken om bloed en zuurstof te laten circuleren. Schade kan permanent zijn.

Lees het volledige verhaal in The Daily Mail.
Littekens van het coronavirus kunnen volgens de cardiologen in Texas ook hartritmestoornissen veroorzaken door de gezonde beweging van de hartspier te remmen. Symptomen kunnen variëren van een klein ongemak tot een mogelijk dodelijke hartaanval.

'We weten dat het risico op hartletsel bestaat door coronavirussen, of je nu een hartaandoening hebt of niet', zegt dr. Mohammad Madjid, assistent-professor cardiologie aan de Universiteit van Texas.

https://www.meassociation(...)romes-16-april-2020/

[ Bericht 5% gewijzigd door Automatisch op 19-04-2020 23:04:03 ]
pi_192706599
Soms denk ik dat ik in BNW aan het lezen ben, vooral zo'n topic als deze.
pi_192706708
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:58 schreef Automatisch het volgende:
Hoe een virus als dit de gezondheid kan schaden lang nadat je hersteld bent

Zorgwekkend bewijs suggereert dat Covid-19 slopende aandoeningen kan achterlaten, variërend van sensorisch verlies tot hart- en longschade

Lang nadat de blokkering is opgeheven en de pandemie is verdwenen, behandelt de Britse gezondheidsdienst mogelijk nog steeds grote aantallen langdurige slachtoffers van het coronavirus.

Er zijn verontrustende aanwijzingen uit vroege studies van patiënten met Covid-19 die suggereren dat de infectie slopende aandoeningen kan achterlaten, variërend van sensorisch verlies tot hart- en longschade.
Deze kunnen slechts een klein deel van de patiënten treffen. Maar de aantallen geïnfecteerden zijn zo groot dat de getroffenen op lange termijn in de miljoenen kunnen liggen.

Er wordt al gemeld dat coronavirus bijvoorbeeld blijvende verwondingen aan longen en harten veroorzaakt. Maar de geschiedenis suggereert dat er andere gevolgen kunnen zijn.

Na de Spaanse grieppandemie van 1918, waarbij wordt aangenomen dat tot een half miljard mensen besmet zijn, ervoeren velen die het overleefden aanhoudende lethargie en depressie, zegt Laura Spinney, auteur van Pale Rider: The Spanish Flu Of 1918 And How It Changed The Wereld.

'Het virus heeft de hele grondwet aangetast', zegt ze. 'Mensen meldden ook duizeligheid, slapeloosheid, gehoor- of reukverlies en wazig zicht.'

En sommigen geloven dat de uitbraak van Covid-19 zal leiden tot een soortgelijke explosie in postvirale malaise en depressie.

Lees het volledige verhaal in The Daily Mail.
Er is een precedent met andere epidemieën. 'Psychiatrische en neurologische complicaties waren gemeld tijdens de Sars-epidemie in 2003', waarschuwde de Italiaanse Vereniging voor Neurologie onlangs.

'Afgezien van depressieve stemmingswisselingen, angststoornissen en zelfmoordgedachten, zijn er gevallen van visuele en auditieve hallucinaties, gedragsstoornissen, waanideeën van vervolging en desoriëntatie gemeld.'

In 2011 rapporteerden Canadese onderzoekers over een aandoening die ze het chronische post-Sars-syndroom noemden bij 22 patiënten, in het tijdschrift BMC Neurology. Alle patiënten leden aanhoudende vermoeidheid, pijn, zwakte en depressie.

Het verband tussen respiratoire virussen en stemmingsstoornissen werd ondersteund door experts op het gebied van infectieziekten van het Royal Free Hospital en de University College London Medical School in het tijdschrift Brain, Behavior and Immunity in 2016.

Ze ontdekten dat mensen die de afgelopen 30 tot 180 dagen een griepinfectie hadden gehad, een 57 procent hoger risico hadden op het ontwikkelen van depressie, vergeleken met mensen die geen griep hadden opgelopen.

Elke virale infectie, van bof tot klierkoorts of griep, kan het postvirale syndroom veroorzaken, wat leidt tot aanhoudende zwakte en uitputting.

Symptomen kunnen zijn: hoofdpijn, pijn en pijn, stijve gewrichten, gezwollen klieren en concentratiestoornissen en kunnen weken of zelfs maanden duren.

Het is onduidelijk waarom deze symptomen aanhouden, maar het kan te wijten zijn aan het virus dat ontstekingen veroorzaakt of de aanhoudende aanwezigheid van het virus zelf.
Covid-19 kan ook tot andere langdurige problemen leiden. Zes op de tien mensen die er positief voor hebben getest, zeggen dat ze hun reuk en smaak verloren hebben - een aandoening die anosmie wordt genoemd.

Het verlies kan tijdelijk zijn, maar Brits bewijs suggereert dat het in veel gevallen permanent kan zijn - een aandoening die post-viraal reukverlies (PVOL) wordt genoemd.

Lees het volledige verhaal in The Daily Mail.
Ondertussen zal maar liefst een op de vier mensen een postvirale hoest hebben die tot tien weken kan aanhouden nadat hun lichaam vrij is van coronavirus.

Ron Eccles, een emeritus hoogleraar die het Common Cold Centre aan de Cardiff University heeft opgericht, zegt: 'Postvirale ontsteking van de luchtweg betekent dat dit slopende symptoom kan blijven hangen nadat de eerste infectie is verdwenen.'

Veel zorgwekkender zijn de meldingen dat een Covid-19-infectie longfibrose kan veroorzaken, littekenweefsel van het longweefsel dat de ademhaling beïnvloedt.

Vorige maand plaatsten onderzoekers van het George Washington University Hospital in de VS online afbeeldingen met ernstige ontsteking in de longen van een 59-jarige patiënt met Covid-19-symptomen.

Dr. Keith Mortman, hoofd van de afdeling thoracale chirurgie van het ziekenhuis, waarschuwde: 'Wanneer deze ontsteking wordt verminderd en de infectie wordt verholpen, laat het littekens achter op de longen. Dit kan in de toekomst het ademhalingsvermogen verminderen. '

Cardiovasculaire experts zijn ondertussen bezorgd dat een Covid-19-infectie blijvende schade aan het hart kan veroorzaken - zelfs bij mensen zonder eerdere onderliggende hartproblemen.

Een rapport in het tijdschrift JAMA Cardiology van de University of Texas in de VS waarschuwde dat coronavirus een hartontsteking kan veroorzaken.

Dit kan leiden tot myocarditis, waarbij een ontsteking het orgaan verzwakt en littekenweefsel creëert waardoor het harder moet werken om bloed en zuurstof te laten circuleren. Schade kan permanent zijn.

Lees het volledige verhaal in The Daily Mail.
Littekens van het coronavirus kunnen volgens de cardiologen in Texas ook hartritmestoornissen veroorzaken door de gezonde beweging van de hartspier te remmen. Symptomen kunnen variëren van een klein ongemak tot een mogelijk dodelijke hartaanval.

'We weten dat het risico op hartletsel bestaat door coronavirussen, of je nu een hartaandoening hebt of niet', zegt dr. Mohammad Madjid, assistent-professor cardiologie aan de Universiteit van Texas.

https://www.meassociation(...)romes-16-april-2020/
Ja natuurlijk raken er miljoenen mensen chronisch vermoeid zolang er types zoals jij dit soort bullshit blijven verkondigen
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_193217902
Gelukkig inmiddels meer en meer bekend, dat het toch een heel langdurige ziekte kan zijn...
pi_193217949
Ik mag hopen van niet.
Anders hebben we straks een hoop longpatienten erbij.

Vooralsnog geloof ik eerder een flinke opdonder voor je lichaam waarbij het een poos duurt voor je de oude ipv blijvend naar de klote.

De tijd zal het leren.
pi_193217955
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 23:08 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ja natuurlijk raken er miljoenen mensen chronisch vermoeid zolang er types zoals jij dit soort bullshit blijven verkondigen
Ok Jensen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 01:14:56 #39
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193217982
Ik ken niemand die chronisch ziek is geworden. Waaronder bejaarden, mensen in risicoberoepen. Niemand dus. Woon en werk in de randstad. 2 gevallen van corona, middelbare leeftijd, beide hersteld zonder blijvende schade.

Laat je niet gek maken.
  woensdag 20 mei 2020 @ 01:19:41 #40
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193217997
Ik heb vorig jaar November een rare griep ervaren. Waarbij ik ook lichte moeite had met ademhaling. 2-3 dagen goed uitzieken en het is weg.

Geen chronische klachten aan overgehouden.

Ik lees wel her en der dat Corona chronische blijvende lichte klachten kan opleveren ja.

Vervelend voor je man :{
  woensdag 20 mei 2020 @ 01:27:24 #41
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193218032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:02 schreef Automatisch het volgende:
Gelukkig inmiddels meer en meer bekend, dat het toch een heel langdurige ziekte kan zijn...
Gelukkig? Lees dit nu pas
  woensdag 20 mei 2020 @ 02:38:16 #42
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_193218230
https://pollennieuws.nl/

Klinkt meer als een pollen allergie.

Kan ook herpes zijn, dat heeft meer dan 50% van de bevolking vandaag de dag en veroorzaakt bij veel mensen hoofdpijn / migraine aangezien het een neuraal virus is.
pi_193218714
Ik was ook een avondje bij carnaval, net zoals bijna alle collega's daarnaast een tijdje hoesterig, en spierpijn en veel dagen niet lekker voelen. Inmiddels totaal geen last meer. Nu heb ik wel veel last van hooikoorts, en volgens mij is het pollen seizoen eind februari al begonnen dus dat kan het ook zijn.

Ik denk dat ook veel mensen moe zijn door gebrek aan ritme, slechte thuiswerk omstandigheden en stress.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193219036
Jep de angst in je kop en hele dagen in je pyjama thuis zitten voor je laptop, zonder iemand te zien is niet gezond.

Chronisch ziek kan je er van worden
pi_193219100
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik mag hopen van niet.
Anders hebben we straks een hoop longpatienten erbij.

Vooralsnog geloof ik eerder een flinke opdonder voor je lichaam waarbij het een poos duurt voor je de oude ipv blijvend naar de klote.

De tijd zal het leren.
Mensen die er chronische klachten aan overhouden lijken vooral te kampen met CFS/ME.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')