abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192656067


Wat ooit begon als een DIG / Algemeen Final Fantasy topic is uitgegroeid tot een topicreeks waarin we alle jrpg's van Square Enix kunnen bespreken. Van Final Fantasy en Dragon Quest tot Kingdom Hearts en Chrono Trigger.

Het bedrijf Square Enix is ontstaan na een fusie tussen twee grote Japanse rpg bouwers (Square (1983) en Enix (1975)). De fusie vond plaats in 2003 maar er werd al langer over gesproken, zeker nadat Square in geldproblemen kwam door het niet zo succesvolle uitstapje naar film met Final Fantasy: The Spirits Within.

Square Enix is tegenwoordig ook eigenaar van Taito (Space Invaders, Bubble Bobble) en Eidos Interactive (Tomb Raider, Deus Ex). Uiteraard zijn fans van die games hier ook welkom, maar onthoud dat we vooral jrpg-fans zijn]

Trending topic
Final Fantasy VII Remake (deel 1)


FFVII Remake Box-art


Releasedatum FFVII Remake
03 maart 2020

pi_192656106
Ik ben ook zwak en ik haal het complete pakket van FF XV ook maar weer na al die patches als FF VII Remake blijft bevallen.
SOONY
  donderdag 16 april 2020 @ 22:02:24 #3
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192656399
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 21:41 schreef DKUp het volgende:
Ik ben ook zwak en ik haal het complete pakket van FF XV ook maar weer na al die patches als FF VII Remake blijft bevallen.
Royale is beschikbaar via Gamepass. Dacht erover om die ook te gaan spelen. Maar wil eigenlijk eerst FFVIII doen via Gamepass. Dat duurt alleen wel erg lang...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 18 april 2020 @ 16:13:27 #4
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192685342
Aangekomen in Chapter 17. Ben even gestopt zodat ik er vanavond goed voor kan gaan zitten. Kans bestaat namelijk dat ik om half 6 honger krijg en dat leidt af :Y)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192692109
Jezus, die low-res textures zijn wel echt immersion breaking zo slecht zeg. Het is gewoon een van de mooiste games die ik ooit gezien heb, gemixed met random ps2 objecten zoals die deur in Sector 7 die ik zojuist tegen kom.

Het lijkt ook geen texture streaming probleem zoals bij The Division 2 waar een SSD een wereld van verschil maakte, het zijn gewoon ps2 textures. Voor de rest zeer vermakelijk tot nu toe, prima game waar veel liefde in zit voor het originele materiaal, je merkt het aan alles.
  zaterdag 18 april 2020 @ 23:32:52 #6
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192692189
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 april 2020 23:27 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Jezus, die low-res textures zijn wel echt immersion breaking zo slecht zeg. Het is gewoon een van de mooiste games die ik ooit gezien heb, gemixed met random ps2 objecten zoals die deur in Sector 7 die ik zojuist tegen kom.

Het lijkt ook geen texture streaming probleem zoals bij The Division 2 waar een SSD een wereld van verschil maakte, het zijn gewoon ps2 textures. Voor de rest zeer vermakelijk tot nu toe, prima game waar veel liefde in zit voor het originele materiaal, je merkt het aan alles.
Low point van de game ja. Daarna wordt het weer stukken beter gelukkig. Heb zelfs het idee dat de slums er beter uit zien als je er later terugkeert...

Zelf de game vanavond uitgespeeld. Cross post uit het PS4 topic:


47% gehaald in FFVII en daar blijft het bij :D no way dat ik tijd in die andere trophies ga stoppen.

Ik vond het een geweldige game maar ik ga liever iets nieuws spelen dan bijvoorbeeld nog één keer op een motor stappen in deze game.

SPOILER: Einde
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muzikale ondersteuning fantastisch door de game heen.

De video's bij het einde prachtig.

Overall 8/10.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192692270
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2020 23:32 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Low point van de game ja. Daarna wordt het weer stukken beter gelukkig. Heb zelfs het idee dat de slums er beter uit zien als je er later terugkeert...

Zelf de game vanavond uitgespeeld. Cross post uit het PS4 topic:


47% gehaald in FFVII en daar blijft het bij :D no way dat ik tijd in die andere trophies ga stoppen.

Ik vond het een geweldige game maar ik ga liever iets nieuws spelen dan bijvoorbeeld nog één keer op een motor stappen in deze game.

SPOILER: Einde
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muzikale ondersteuning fantastisch door de game heen.

De video's bij het einde prachtig.

Overall 8/10.
Kan me niet voorstellen dat de motor erger is dan in het origineel :P

Ik moet wel zeggen dat het impressive is hoor, zo in vol 3D ornaat door de slums lopen met die gigantische Midgar schotel in de achtergrond en dan de muziek er bij.
pi_192692286
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2020 23:32 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Low point van de game ja. Daarna wordt het weer stukken beter gelukkig. Heb zelfs het idee dat de slums er beter uit zien als je er later terugkeert...

Zelf de game vanavond uitgespeeld. Cross post uit het PS4 topic:

47% gehaald in FFVII en daar blijft het bij :D no way dat ik tijd in die andere trophies ga stoppen.

Ik vond het een geweldige game maar ik ga liever iets nieuws spelen dan bijvoorbeeld nog één keer op een motor stappen in deze game.

SPOILER: Einde
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muzikale ondersteuning fantastisch door de game heen.

De video's bij het einde prachtig.

Overall 8/10.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 01:46:09 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192693902
Zo, alle "makkelijke" trophies gehaald.

Alleen nog hard mode chapters en laatste secret fight over :D
  zondag 19 april 2020 @ 08:23:26 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192695072
Zijn er trouwens al mensen klaar om het verhaal te bespreken en wat het betekent voor de rest van de remake?

Wie wil al voorspellen wat er gebeurt en welke personages in deel 2 worden toegevoegd?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 april 2020 @ 16:21:09 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192700406
Holy shit dat laatste gevecht in de simulator _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 19 april 2020 @ 16:54:42 #12
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192700810
quote:
5s.gif Op zondag 19 april 2020 08:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er trouwens al mensen klaar om het verhaal te bespreken en wat het betekent voor de rest van de remake?

Wie wil al voorspellen wat er gebeurt en welke personages in deel 2 worden toegevoegd?
Ik denk dat vanwege het einde je weinig open world zal zien
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192703022
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 16:21 schreef Kyran het volgende:
Holy shit dat laatste gevecht in de simulator _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb net platinum gehaald en hoefde ook alleen deze twee trophies te halen als laatst. 105:10 uur over gedaan. Heerlijke game. Was het zeker waard om hiervoor 2 weken vrij te nemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Dagger87 op 19-04-2020 20:56:13 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 april 2020 @ 02:56:46 #14
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192707981
Nu eerste twee chapters in hard mode gehaald. Nog niet echt moeilijk gehad. Die laatste simulator gevecht wil nog niet echt, toch nog even wat materia naar MAX en wat meer SP farmen. Eerste drie ronden lukken zonder problemen, maar .....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192712299
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 02:56 schreef Kyran het volgende:
Nu eerste twee chapters in hard mode gehaald. Nog niet echt moeilijk gehad. Die laatste simulator gevecht wil nog niet echt, toch nog even wat materia naar MAX en wat meer SP farmen. Eerste drie ronden lukken zonder problemen, maar .....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 april 2020 @ 11:49:06 #16
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_192712338
Ik moet 'm nog steeds kopen :@
Divinity is echt zo groot!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 20 april 2020 @ 12:02:18 #17
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192712566
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 11:47 schreef Dagger87 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik dit soort dingen lees is het wel heel duidelijk dat we in deel 2 op nul beginnen en je niet je savegame overneemt. Het verschil tussen gewoon uitspelen (level 30) en de max (level 50?) is te groot.

Misschien wat items/magic ofzo, maar verder niet. Ik denk ook dat we niet starten met deze groep characters maar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 april 2020 @ 12:14:34 #18
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192712773
quote:
19s.gif Op maandag 20 april 2020 12:02 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Als ik dit soort dingen lees is het wel heel duidelijk dat we in deel 2 op nul beginnen en je niet je savegame overneemt. Het verschil tussen gewoon uitspelen (level 30) en de max (level 50?) is te groot.

Misschien wat items/magic ofzo, maar verder niet. Ik denk ook dat we niet starten met deze groep characters maar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 april 2020 @ 12:49:35 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192713276
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 12:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 april 2020 @ 12:53:09 #20
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192713315
quote:
19s.gif Op maandag 20 april 2020 12:49 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke discussie zo in spoiler tags _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 april 2020 @ 12:58:53 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192713392
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 12:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Leuke discussie zo in spoiler tags _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha ja, maar zolang er nog veel mensen deze remake moeten spelen moeten we dat wel doen denk ik :P In ieder geval nog deze maand zodat @Ang3l ook kan gaan spelen.

Verder ben ik inderdaad benieuwd hoe ze de rest gaan aanpakken. Ikzelf ben in ieder geval niet ZIEDEND en voel me ook niet in de ballen getrapt door Square zoals sommige mensen roept :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192713423
Ik ga hier pas aan beginnen als alle delen er zijn, maar is er al enig idee hoeveel dat er gaan worden? Een remake van de gouden schotel lijkt me al een enorm werk :')
-nee-
pi_192714022
Vanaf vrijdag gaat het hier over Trials of Mana
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 20 april 2020 @ 13:50:31 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192714334
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 13:00 schreef Marsenal het volgende:
Ik ga hier pas aan beginnen als alle delen er zijn, maar is er al enig idee hoeveel dat er gaan worden? Een remake van de gouden schotel lijkt me al een enorm werk :')
Mwah, dat valt ook wel mee. Het voelt heel groot, maar eigenlijk gebeurt er niet heel veel daarzo.

Om antwoord te geven op je vraag: Nee, geen idee. Volgens mij denkt iedereen dat het drie delen worden. Misschien omdat er ook drie discs waren voor het origineel? En voordat alles compleet is zijn we 10 jaar verder vrees ik :X
quote:
11s.gif Op maandag 20 april 2020 13:33 schreef KennyPowers het volgende:
Vanaf vrijdag gaat het hier over Trials of Mana
Ga je daarvoor ja? Ben erg benieuwd naar je ervaringen! Zolang story spoilers maar in spoiler tags gaan ;)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 20 april 2020 @ 14:28:33 #25
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_192715102
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2020 12:58 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Haha ja, maar zolang er nog veel mensen deze remake moeten spelen moeten we dat wel doen denk ik :P In ieder geval nog deze maand zodat @:Ang3l ook kan gaan spelen.

Wat lief O+ Maar ik heb m nog niet gekocht he! :o

Ik ben in dit geval niet super bang voor spoilers, omdat t spel toch eigenlijk al heel oud is. Ik klik soms zelfs de spoilertags al open uit nieuwsgiergheid :@
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_192715325
quote:
19s.gif Op maandag 20 april 2020 13:50 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Mwah, dat valt ook wel mee. Het voelt heel groot, maar eigenlijk gebeurt er niet heel veel daarzo.

Om antwoord te geven op je vraag: Nee, geen idee. Volgens mij denkt iedereen dat het drie delen worden. Misschien omdat er ook drie discs waren voor het origineel? En voordat alles compleet is zijn we 10 jaar verder vrees ik :X
[..]
Drie delen? Ik had gedacht dat het er acht ofzo moesten worden, als ik zie hoe ambitieus midgar en de opening al is neergezet, maar goed, het is ook wel lastig allemaal in perspectief te krijgen. Ik heb met deze titel toch een beetje wat ik vaak heb met grote producties op netflix enzo, geen zin om straks heel lang te wachten op een nieuw deel en de feeling met het verhaal een beetje kwijt te raken. Die tien jaar zit ik wel uit. :P
-nee-
pi_192753942
quote:
19s.gif Op maandag 20 april 2020 13:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ga je daarvoor ja? Ben erg benieuwd naar je ervaringen! Zolang story spoilers maar in spoiler tags gaan ;)
Nee ik wacht op een goede sale net als FFVII.

Trials of Mana
https://www.metacritic.com/game/playstation-4/trials-of-mana
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192851597
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  vrijdag 1 mei 2020 @ 06:22:03 #31
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192885206
Ik zie nu trouwens pas dat ik Cactuar en Chocobo Chick niet gedownload heb. 😕

Niet bij stilgestaan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:43:14 #32
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_192892463
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 06:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zie nu trouwens pas dat ik Cactuar en Chocobo Chick niet gedownload heb. 😕

Niet bij stilgestaan.
:D Heb je nu dik betaald voor eens pecial edition en de specials niet gebruikt?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:50:03 #33
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192892564
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:43 schreef Ang3l het volgende:

[..]

:D Heb je nu dik betaald voor eens pecial edition en de specials niet gebruikt?
Ik heb de cd geluisterd _O_
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:50:15 #34
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192892569
Eén keer.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 1 mei 2020 @ 16:01:37 #35
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_192892770
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eén keer.
:D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_192893835
Ik ga nu beginnen aan hard-mode, laatste trophy voor de platinum. Hoe meer tijd ik door breng in deze game hoe meer ik hem waardeer, toch wel voorzichtige GOTY kandidaat. (na cooking mama).

Die pullups challenge though :')
pi_192899146
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:55 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Die pullups challenge though :')
Ja daar was ik een uur mee bezig. Alsnog minder dan die shinra vr top secrets fight trophy. Uren mee bezig geweest om die te halen. Die limit break accessory die je krijgt maakte de laatste paar hard mode chapters wel haalbaar.
pi_192904165


50 euro

* DRAGON QUEST XI: ECHOES OF AN ELUSIVE AGE
* FINAL FANTASY XII THE ZODIAC AGE
* CHRONO TRIGGER
* ONINAKI

https://store.steampowere(...)lay_JRPG_Collection/
Be curious, not judgmental
  maandag 4 mei 2020 @ 23:06:21 #40
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192951510


2027 confirmed!

De slogan van de remake kan veranderd worden

'the remake that will last for generations'
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 4 mei 2020 @ 23:13:26 #41
429367 DKUp
ON TOUR
pi_192951613
Godver
SOONY
pi_193220620
Gisteren normal mode FF7 remake uitgespeeld. Vond het toch wat te linear allemaal maar na het einde snap ik wel waarom.
Ik ben fan van de open world zoals deel 12, maar het verhaal van 7 blijft toch wel echt top.
Nu maar de end game stuff maar eens doen, grafisch en combat technish is het toch wel erg mooi hoor.
Was even wennen, maar het is toch wel stuk actiever dan andere delen.
I am a Koala who Stretches :P
pi_193249539
Misschien oud nieuws, maar ik las vandaag hoe enorm succes FF7 Remake is. In drie dagen 3.5 miljoen exemplaren verkocht. Terwijl de originele Final fantasy in 8 jaar 10 miljoen exemplaren heeft verkocht. ouch!!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 07:43:52 #44
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193252033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:48 schreef MakkieR het volgende:
Misschien oud nieuws, maar ik las vandaag hoe enorm succes FF7 Remake is. In drie dagen 3.5 miljoen exemplaren verkocht. Terwijl de originele Final fantasy in 8 jaar 10 miljoen exemplaren heeft verkocht. ouch!!
FFVIIR gaat geen tien miljoen halen anders. Of bedoel je dat ook met 'ouch'
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193271352
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:04 schreef StretchingKoala het volgende:
Gisteren normal mode FF7 remake uitgespeeld. Vond het toch wat te linear allemaal maar na het einde snap ik wel waarom.
Ik ben fan van de open world zoals deel 12, maar het verhaal van 7 blijft toch wel echt top.
Nu maar de end game stuff maar eens doen, grafisch en combat technish is het toch wel erg mooi hoor.
Was even wennen, maar het is toch wel stuk actiever dan andere delen.
Vanuit het origineel gezien, begint de open wereld wanneer je Midgar verlaat, het zou mij verbazen als FF7 Remake deel twee niet een open wereld is. Verder was het verhaal al steen goed, maar nu men er veel dieper op in gaat is het verhaal van FF7 alleen maar mooier geworden.
pi_193271410
quote:
19s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 07:43 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

FFVIIR gaat geen tien miljoen halen anders. Of bedoel je dat ook met 'ouch'
Geen idee of FF7 remake de 10 miljoen gaat halen, ik vond het gewoon opmerkelijk dat Remake in 3 dagen tijd 33% van de 10 miljoen al te pakken heeft. Maar ja 2020 is natuurlijk anders met playstore en veel meer gamers over de hele wereld.
pi_193272081
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Geen idee of FF7 remake de 10 miljoen gaat halen, ik vond het gewoon opmerkelijk dat Remake in 3 dagen tijd 33% van de 10 miljoen al te pakken heeft. Maar ja 2020 is natuurlijk anders met playstore en veel meer gamers over de hele wereld.
Valt wel mee. Final Fantasy was in 1997 een niche game buiten Japan en er waren relatief gezien veel minder gamers. Final Fantasy VII verkocht bijvoorbeeld twee miljoen stuks in drie dagen alleen al in Japan in 1997.
Be curious, not judgmental
  zaterdag 23 mei 2020 @ 21:34:34 #48
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193279880
Ik speel nu de allereerste Dragon Quest als tussendoortje maar die game is best hardcore :D Geen waypoints, geen fasttravel (alleen retour naar kasteel), geen quest list en vijanden die hard slaan. Op de een of andere manier wel heel vermakelijk. Ik moet nu ff grinden voor de laatste (?) dungeon.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193334489
Disney Is Reportedly Developing A Television Series For Kingdom Hearts, Possibly On Its Disney+ Streaming Service

https://happygamer.com/di(...)aming-service-67224/
Be curious, not judgmental
pi_193334798
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:51 schreef Aether het volgende:
Disney Is Reportedly Developing A Television Series For Kingdom Hearts, Possibly On Its Disney+ Streaming Service

https://happygamer.com/di(...)aming-service-67224/
GENOT
You're Fucking Out, I'm Fucking In
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')