abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192647694
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is vrij simpel. De lui die 'pro-maatregelen' waren vonden dat het veel strenger moest en dat we hier lijken in de straten zouden krijgen. Maar nu blijkt dat het momenteel best aardig onder controle was en dat het beleid zo slecht nog niet was, is hun stok om mee te slaan weggevallen. Die hebben nu niet meer zoveel te melden.

Wat je nu dus krijgt is de andere kant, van die lui die denken dat omdat de cijfers wat gunstiger lijken we de maatregelen alweer kunnen loslaten, niet bedenkende dat die gunstige cijfers juist dóór die maatregelen ontstaan zijn.
Beter dan dit had ik het zelf niet kunnen verwoorden. ^O^
pi_192647701
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Lesje voor de post corona wereld.
- altijd een buffer hebben waarmee je vaste lasten een jaar kunt betalen.
- vaste lasten niet meer dan 50% van je inkomen (liefst 30%).

Heb je het niet streef er dan naar. Fix dat eerst voordat je 6x op vakantie gaat of een duurdere auto koopt.
Dus alleen nog extreem welvarende mensen kunnen ondernemer worden. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192647702
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Risicogroepen isoleren blijft wel.

Niet risicogroepen is het niet waard om het leven totaal voor op te offeren, en zeker voor kinderen is dat lekker ongezond.

Niet ieder gebied kent even veel besmettingen hè, denk dat het allemaal weinig gaat doen in Groningen en Friesland bijv. Misschien dat Brabant nog even zou moeten wachten. Who knows.
alsjeblieft ik hoop dat hier nog alles eventjes langer dicht blijft tot het wel veilig genoeg is
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 13:18:59 #104
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192647706
Belangrijkste voor de komende tijd zal vooral zijn dat iedereen moet accepteren dat je bij de kleinste klachten al gewoon binnen moet blijven.

Als je dat combineert met snel en veel testen, om te voorkomen dat mensen onnodig thuisblijven met hele milde klachten, kom je al heel ver.

Wij moeten vooral af van het maar blijven werken ondanks klachten mentaliteit.
pi_192647707
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zolang er geen duidelijkheid is over wat voor rol kinderen spelen bij verspreiding moeten scholen gewoon dicht blijven.

Als kinderen geen of een uiterst kleine rol spelen kan het open en dan moeten de leraren ook even ophouden met zeuren. Sorry, dat ik het zo hard breng, maar zoveel mogelijk mensen zijn aan het werk en leraren hoeven geen uitzondering te zijn. Ze lopen niet meer of minder kans dan mensen in de zorg of supermarkt. Die twee groepen krijgen met meer mensen per dag te maken dan een gemiddelde leraar.
En waarom zou een leraar ook niet redelijk goed beschermd kunnen worden van kinderen? Dat de kinderen bijvoorbeeld pas naar binnen mogen als de leraar binnen zit. Een leraar kan zelfs achter een stuk plexiglas staan zoals bijvoorbeeld bij de supermarkt?
pi_192647715
quote:

[..]

Heb je het niet streef er dan naar. Fix dat eerst voordat je 6x op vakantie gaat of een duurdere auto koopt.
Een les die eigenlijk niet nodig was geweest als men common-sense had gebruikt en netjes adviezen van de overheid en instanties als Nibud had gevolgd.
pi_192647718
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:14 schreef influcted het volgende:
Overigens kopen de meestal geen auto maar leasen ze op de zaak.
Zou het? En waarom? Extra liquiditeit nodig?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 16 april 2020 @ 13:20:22 #108
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192647720
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:10 schreef Confetti het volgende:
Als het ook maar even kan zou ik je geliefden uit die verzorgingshuizen halen. Onder een brug ben je veiliger dan in die slachthuizen.
Bedank de regering Rutte maar dat ons land vergeleken met vergelijkbare landen zeer beperkte middelen hebben.
Echt werkelijk schandalig dat ze zolang hebben gewacht om actief middelen te gaan inslaan.

Oh wacht. Rutte klinkt wel als een echte Staatsman. Laat maar, zand erover.
Die mensen zitten niet voor niets in een verzorgingshuis. Die hebben meer zorg nodig dan de mensen thuis kunnen geven.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192647729
quote:

[..]

Zolang er geen duidelijkheid is over wat voor rol kinderen spelen bij verspreiding moeten scholen gewoon dicht blijven.

Als kinderen geen of een uiterst kleine rol spelen kan het open en dan moeten de leraren ook even ophouden met zeuren. Sorry, dat ik het zo hard breng, maar zoveel mogelijk mensen zijn aan het werk en leraren hoeven geen uitzondering te zijn. Ze lopen niet meer of minder kans dan mensen in de zorg of supermarkt. Die twee groepen krijgen met meer mensen per dag te maken dan een gemiddelde leraar.
Ik ben benieuwd hoe het staat met de resultaten dat onderzoek. Vind het akelig stil op dat gebied. Het enige dat ik tussendoor gehoord heb (niet uit nieuwsberichten volgens mij, dus geen bron) is dat het aantal gezinnen niet zo hard ging als ze gehoopt hadden en dat ze nog maar op de helft zaten van de 100 beoogde gezinnen.
Maak me met betrekking van dit onderzoek wel wat zorgen over de tunnelvisie van het RIVM. Tot nu toe vind ik ze wel behoorlijk halsstarrig in de beweringen die ze tot nu toe gedaan hebben, desnoods tegen beter weten in. (Mondkapjes bijv.)
  donderdag 16 april 2020 @ 13:20:41 #110
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192647733
quote:

[..]

Ja, leuk gedacht dit. Compleet onuitvoerbaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192647736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:19 schreef Sucuk het volgende:
Huidige maatregelen verlengen tot 1 januari 2021!
Als jij je nou gewoon tot 1 januari in je rukbunker begeeft dan heb jij toch geen last van de mensen die voor die tijd wel naar buiten hopen te kunnen gaan?
pi_192647737
quote:

[..]

Ik vind dat je risicogroep best conservatief mag benaderen. :')
pi_192647738
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zou het? En waarom? Extra liquiditeit nodig?
Als ondernemer draait de zaak dan voor alle kosten op en wordt het niet privé betaald zoals onderhoud etc. Grotendeels de kilometers ook. Meestal volgt aan het eind van het jaar nog een kleine verrekening mbt prive-gebruik.
pi_192647742
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:
Belangrijkste voor de komende tijd zal vooral zijn dat iedereen moet accepteren dat je bij de kleinste klachten al gewoon binnen moet blijven.

Als je dat combineert met snel en veel testen, om te voorkomen dat mensen onnodig thuisblijven met hele milde klachten, kom je al heel ver.

Hier moeten we ook van af inderdaad. :Y
pi_192647747
Wat betreft de supermarkt: waarom worden die nog tijdens openingstijden gevuld? Zou een optie, zeker in de kleinere supermarkten, niet zijn om de supermarkt desnoods ergens midden op de dag even dicht te gooien voor vulactiviteiten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 13:21:44 #116
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192647753
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En waarom zou een leraar ook niet redelijk goed beschermd kunnen worden van kinderen? Dat de kinderen bijvoorbeeld pas naar binnen mogen als de leraar binnen zit. Een leraar kan zelfs achter een stuk plexiglas staan zoals bijvoorbeeld bij de supermarkt?
Dat kan, geen enkel probleem. Ik zeg ook nergens dat er geen extra maatregelen genomen kunnen of moeten worden. Ik word alleen een beetje moe van groepen leraren / vakverenigingen etc. die altijd in een slachtofferrol kruipen.
pi_192647756
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:11 schreef Jane het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? De scholen kunnen helemaal nog niet open. Die kinderen zijn vaak asymptomatisch, maar besmetten elkaar wel en nemen het dan weer mee naar huis, naar hun ouders, die het weer meenemen naar hun werk waar ze hun collega's besmetten, enzovoort enzovoort.
Om het over de leraren en overig schoolpersoneel maar niet te hebben. Ik ben blij dat mijn hoogzwangere schoonzusje het niet nog even heeft opgelopen voordat ze de scholen eindelijk sloten. En mijn schoonmoeder, vlak voor haar pensioen. Het idee dat je leraren dan maar gewoon moet opofferen is echt wanstaltig.
Opofferen... Stel je aan zeg.
Mijn moeder is met pensioen, maar weer gaan werken nu in de gehandicaptenzorg.
Supermarkt medewerkers lopen zoooo veel meer risico dan leraren.
Vind ze echt een stelletje jankerds de laatste tijd. Ook met hun "we zijn geen kinderopvang" nee dat zijn jullie niet, maar wel als het crisis is, dan is het even niet anders.
En nu het gejank dat ze bang zijn dat het niet veilig is, draag een masker, maak het veilig. Maar voor die klas kinderen loop je echt niet meer risico dan bij het doen van je boodschappen.
pi_192647759
quote:
15s.gif Op donderdag 16 april 2020 11:15 schreef _I het volgende:
Die kleine lettertjes.

De cijfers zijn zonder Limburg en Brabant, want we zijn pas daarna begonnen met registreren.
Waar vind ik deze vermelding? BVD!!!
  donderdag 16 april 2020 @ 13:22:11 #119
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192647762
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:

Het meest domme advies vind ik tot nu toe dat mensen die last hebben van 'milde' klachten en in de verzorging werken, gewoon moesten gaan werken.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192647764
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat betreft de supermarkt: waarom worden die nog tijdens openingstijden gevuld? Zou een optie, zeker in de kleinere supermarkten, niet zijn om de supermarkt desnoods ergens midden op de dag even dicht te gooien voor vulactiviteiten?
Dan is het op de andere momenten juist weer drukken. Dan misschien beter voor of na sluitingtijd.
pi_192647765
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:19 schreef Sucuk het volgende:
Huidige maatregelen verlengen tot 1 januari 2021!
Doet de overheid het liefste wel ja, dat klopt.
  donderdag 16 april 2020 @ 13:22:17 #122
12221 Tijn