Ik kan me niet voorstellen dat mensen op dit moment bekeurd zullen worden voor het dragen van een mondkapje.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Eigenlijk toch wel.
Gezichtsbedekkende kleding is verboden buitenshuis.
In de meeste landen is dit zo, eigenlijk kan een agent dus iemand die zich keurig aan de coronavoorschriften houdt, alsnog beboeten voor het dragen van gezichtsbedekkende kleding, je kunt immers zo een bank overvallen zonder dat je herkend wordt.
Hoe dan ook, in bijvoorbeeld Luxemburg ben je dus altijd strafbaar, want welke wet heeft nu prioriteit? Dit hangt af van de knorrigheid en mate van humor van oom agent. Humor die je wel enkele honderden euro's kan kosten.
Interessante casus voor een advocaat eigenlijk.
Je mond bedekken is niet strafbaar, dan zou een sjaal voor je mond ook strafbaar zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Eigenlijk toch wel.
Gezichtsbedekkende kleding is verboden buitenshuis.
In de meeste landen is dit zo, eigenlijk kan een agent dus iemand die zich keurig aan de coronavoorschriften houdt, alsnog beboeten voor het dragen van gezichtsbedekkende kleding, je kunt immers zo een bank overvallen zonder dat je herkend wordt.
Hoe dan ook, in bijvoorbeeld Luxemburg ben je dus altijd strafbaar, want welke wet heeft nu prioriteit? Dit hangt af van de knorrigheid en mate van humor van oom agent. Humor die je wel enkele honderden euro's kan kosten.
Interessante casus voor een advocaat eigenlijk.
Volgens mij is 6 * 17.000.000 geen 10.200.000 maar 102.000.000quote:Op woensdag 15 april 2020 22:11 schreef AlwaysConnected het volgende:
6 * 17.000.000 = 10.200.000 per dag aan mondkapjes voor heel Nederland
Danny heeft weer wat bedacht om door te linken en geld mee te verdienen.quote:Op donderdag 16 april 2020 01:05 schreef vosss het volgende:
Waarom maakt FOK! een link van 102.000.000 ?
Top. Dan ga ik er meteen op klikken!!quote:Op donderdag 16 april 2020 01:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Danny heeft weer wat bedacht om door te linken en geld mee te verdienen.
https://www.vgn.nl/nieuws(...)e-kleding-van-krachtquote:Op donderdag 16 april 2020 00:57 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat mensen op dit moment bekeurd zullen worden voor het dragen van een mondkapje.
Hierbij wordt de associatie "mondkapjes toegestaan als het voor het werk is"quote:29 juli 2019
Vanaf 1 augustus 2019 is het verboden om gezichtsbedekkende kleding te dragen in en rondom gebouwen in de zorg, het onderwijs, overheidsgebouwen en het openbaar vervoer. Het gaat bijvoorbeeld om een integraalhelm, een bivakmuts of een nikaab. Het gedeeltelijke verbod gaat gelden voor een aantal specifieke plekken en situaties waar het essentieel is dat men elkaar herkenbaar tegemoet kan treden. Bijvoorbeeld, in de zorgorganisatie, op school of bij de gemeentebalie. Beschermingsmiddelen die het gezicht bedekken en nodig zijn voor het werk, zoals mondkapjes, zijn uiteraard wél toegestaan.
Ik zie het graag gebeuren in het OV en winkels.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef Za het volgende:
Mondkapjes kunnen rol spelen in exit-strategie’
DEN HAAG - Het gebruik van mondkapjes kunnen een rol spelen richting een exit-strategie. Ze kunnen bijvoorbeeld uitgedeeld worden aan mensen die een contactberoep hebben of in de horeca werken. Daarnaast blijkt 3 procent van de Nederlanders inmiddels antistoffen tegen corona opgebouwd.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-in-exit-strategie
Nee want hij zei dat groepsimmuniteit geen doel was en niet is geweest maar een mooie bijkomstigheid.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:59 schreef hoedenderand het volgende:
Misschien dat het RIVM het afraadt omdat we zo sneller op een niveau van groepsimmuniteit komen.
Daarnaast de oer Hollandse vraag: Wie gaat het betalen?quote:Op woensdag 15 april 2020 22:11 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Daar is niet tegen op te produceren.
En wat voor berg afval krijg je wel niet
1 dag 24 uur is dus 12 per dag per persoon.
Laten we daar wat afhalen dus zeg 6 per dag
6 * 17.000.000 = 10.200.000 per dag aan mondkapjes voor heel Nederland en dan voor 1 jaar 10.200.000 * 365 = een mega afvalberg
En in Duitsland is dat nog een factor * hoger laat staan wereldwijd.
Of te wel onmogelijk.
Beter dit investeren in de zorg en vitale beroepen.
Tevens wat gaat dat wel niet kosten en waar ga je het verkopen en afhalen.
De oplossing is: Het burka-verbod opheffen.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:17 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Daarnaast de oer Hollandse vraag: Wie gaat het betalen?
Doordat de regering het feitelijk afraadt (schijnveiligheid enzo) raakt het niet ingeburgerd en worden medewerkers in supermarkten e.d. soms voor het blok gezet "Afzetten of opbokken" als ze er toch eentje dragen. Laatst was er een bericht van een supermarktmedewerker die aan corona overleden was. Ja het is niet te achterhalen of hij door een klant besmet is of dat het elders is gebeurd, maar hij heeft wel veel andere mensen kunnen besmetten.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:09 schreef luxerobots het volgende:
Maar hoezo zijn fokkers boos op de overheid dat we geen mondkapjes hoeven te dragen?
Je kunt ze toch altijd dragen als je zelf wil?
Dan liegt hij dus, want groepsimmuniteit is wel degelijk een doel geweest.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:04 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee want hij zei dat groepsimmuniteit geen doel was en niet is geweest maar een mooie bijkomstigheid.
Ik zag vandaag de briefing van de RIVM en ze zijn toch aanzienlijk genuanceerder. Bij goed gebruik kunnen mondkapjes helpen, maar er is een tekort waardoor ze eerst de zorg van materiaal willen voorzien. Er is ook al rekening gehouden qua orders/bestellingen om ze breder in te zetten dan louter in de zorg.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Doordat de regering het feitelijk afraadt (schijnveiligheid enzo) raakt het niet ingeburgerd en worden medewerkers in supermarkten e.d. soms voor het blok gezet "Afzetten of opbokken" als ze er toch eentje dragen. Laatst was er een bericht van een supermarktmedewerker die aan corona overleden was. Ja het is niet te achterhalen of hij door een klant besmet is of dat het elders is gebeurd, maar hij heeft wel veel andere mensen kunnen besmetten.
Als er gezegd wordt dat mondkapjes bij juist gebruik wél effect hebben om verspreiding te verminderen, heb je straks veel meer mensen met mondkapjes rondlopen en wordt de verspreiding flink afgeremd.
Ah wauw, wat een verandering!quote:Op donderdag 16 april 2020 13:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zag vandaag de briefing van de RIVM en ze zijn toch aanzienlijk genuanceerder. Bij goed gebruik kunnen mondkapjes helpen, maar er is een tekort waardoor ze eerst de zorg van materiaal willen voorzien. Er is ook al rekening gehouden qua orders/bestellingen om ze breder in te zetten dan louter in de zorg.
Wel zijn er veel slechte varianten op de markt, dingen die niet goedgekeurd zijn door de TNO, en dan heb je het dus over schijnveiligheid. Net als dat zieke mensen met een kapje op toch deel zullen nemen aan het menselijke verkeer, omdat ze dus denken met hun kapje veilig te zijn. Dit terwijl thuisblijven bij ziekte natuurlijk effectiever is.
Het RIVM is jouw religie?quote:Op donderdag 16 april 2020 13:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verandering? Dit is het vanaf het begin al het RIVM-beleid geweest.
Ik ben een discipel van Jaap, ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 april 2020 13:13 schreef ToT het volgende:
Ah wauw, wat een verandering!
Ja iedere boerenlul kan ladingen van die dingen vanuit China bestellen, maar we hadden geloof ik 600.000 ondeugdelijke exemplaren van daar binnen gekregen? Dan lijkt wat een willekeurige Jan Doedel via AliExpress, eBay of Amazon bestelt ook vrij dubieus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |