Redelijk nutteloze grafiek dus aangezien die data weinig zeggen. De gemelde gevallen van vandaag gaan nog tot een week terug.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:08 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Simpelweg het aantal stergevallen dat het RIVM per datum heeft doorgegeven.
Die grafiek meldt tussen de 25-29 3 sterfgevallen. Zijn er nog jongere mensen overleden in NL dan?quote:Op woensdag 15 april 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.
Die staan er gewoon in hoor. Als je op de leeftijden drukt zie je het aantal gevallen. Dan zie je ook dat er bij de groep van 25 drie overledenen zijn. Alleen is dat zo’n klein aantal dat je geen balkje ziet in die tabel.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende: [..] Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.
Owkee.... er zit een gebruiksaanwijzing bij. Had ik niet gezien. Thanks!quote:Op woensdag 15 april 2020 14:15 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die staan er gewoon in hoor. Als je op de leeftijden drukt zie je het aantal gevallen. Dan zie je ook dat er bij de groep van 25 drie overledenen zijn. Alleen is dat zo’n klein aantal dat je geen balkje ziet in die tabel.
Leer kritisch naar jezelf kijken voordat je anderen beticht. Je beschuldiging hierboven zou je in mijn optiek aan jezelf moeten richten.quote:
Dat klinkt niet positief....quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik ben net getest, ik belde om te vragen of ik nu “veilig” was aangezien mijn oma op sterven ligt en ik daar wel naar toe wil, maar mijn vader in de risico groep valt. Maar omdat ik in golven toch een soort van klachten blijf houden. Ik dacht zelf aan hooikoorts...
Maar de huisarts legde uit dat je het gewoon opnieuw kan krijgen als je niet de hele erge variant hebt gehad (dus 3wk ziek met longonsteking was mild).
Anyway.. ieg nu wel een echte test.. en wachten.
Je zou denken dat je dan wel antistoffen hebtquote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik ben net getest, ik belde om te vragen of ik nu “veilig” was aangezien mijn oma op sterven ligt en ik daar wel naar toe wil, maar mijn vader in de risico groep valt. Maar omdat ik in golven toch een soort van klachten blijf houden. Ik dacht zelf aan hooikoorts...
Maar de huisarts legde uit dat je het gewoon opnieuw kan krijgen als je niet de hele erge variant hebt gehad (dus 3wk ziek met longonsteking was mild).
Die huisarts weet dat helemaal niet.quote:
Zelfs nog 1 van 29 maart.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:13 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Redelijk nutteloze grafiek dus aangezien die data weinig zeggen. De gemelde gevallen van vandaag gaan nog tot een week terug.
De pieken die je ziet in jouw grafiek zijn van respectievelijk dinsdag, dinsdag en vandaag. Daar zit registratievertraging in vanwege bezetting in weekenden. En de vertraging is nu nog groter vanwege Goede Vrijdag en Paasmaandag.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Leer kritisch naar jezelf kijken voordat je anderen beticht. Je beschuldiging hierboven zou je in mijn optiek aan jezelf moeten richten.![]()
De getallen die het RIVM dagelijks doorgeeft zijn een afspiegeling van het aantal overleden patiënten verdeeld over een aantal dagen. Daarmee heeft het figuur dat ik eerder poste meer interpretatiewaarde dan de fluctuerende grafieken op de RIVM website. Tenzij je precies weet welk percentage cases er op de 2de, 3de en 4de dag na dato nog worden toegevoegd kan niemand daar een dalende trend uit afleiden.
We weten het over ongeveer 5 dagen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De pieken die je ziet in jouw grafiek zijn van respectievelijk dinsdag, dinsdag en vandaag. Daar zit registratievertraging in vanwege bezetting in weekenden. En de vertraging is nu nog groter vanwege Goede Vrijdag en Paasmaandag.
Doorgaans zijn erop woensdag, donderdag en vrijdag minder vertraging en is dat een goede aanwijzing voor trend. Tot slot vult RIVM in de dagen daarna inderdaad de grafieken aan naar gelang vertraagde meldingen. En daar zie je gewoon een dalende trend, ik snap niet hoe je dat anders kan interpreteren.
Het is toch veel belangrijkerer om naar het aantal opnames te kijken? Het aantal doden kan je toch niets uit afleiden. Sommigen liggen er misschien wel maar een paar dagen en anderen misschien al wel een maand.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Leer kritisch naar jezelf kijken voordat je anderen beticht. Je beschuldiging hierboven zou je in mijn optiek aan jezelf moeten richten.![]()
De getallen die het RIVM dagelijks doorgeeft zijn een afspiegeling van het aantal overleden patiënten verdeeld over een aantal dagen. Daarmee heeft het figuur dat ik eerder poste meer interpretatiewaarde dan de fluctuerende grafieken op de RIVM website. Tenzij je precies weet welk percentage cases er op de 2de, 3de en 4de dag na dato nog worden toegevoegd kan niemand daar een dalende trend uit afleiden.
Dat weet niemand met zekerheid. Ook jouw huisarts niet!!!!quote:Op woensdag 15 april 2020 14:22 schreef Logician2.0 het volgende:
En idd ik ben stiekem best geschrokken dat dat als mild werd bestempeld ... en dat ik dat zo weer kan krijgen terwijl ik nog echt niet helemaal hersteld ben ...
Aantal opnames ziet er wel positief uit.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:25 schreef HarrieKeen het volgende:
Het is toch veel belangrijkerer om naar het aantal opnames te kijken?
Mild is tot ziekenhuisopname.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:16 schreef Logician2.0 het volgende:
Komt nog bij dat je beter kunt wachten op de getallen van de oversterfte. Er sterven nu ook mensen aan Corona die niet getest zijn. Die worden nu niet meegeteld.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:13 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Redelijk nutteloze grafiek dus aangezien die data weinig zeggen. De gemelde gevallen van vandaag gaan nog tot een week terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |