Geen herbesmetting als in opnieuw het virus opgelopen, maar het virus dat bij een enkeling aanwezig blijft in slaapstand en weer actief wordt.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:40 schreef the-eye het volgende:
Het gaat over mensen die opnieuw positief getest zijn en jij hebt het erover dat er geen herbesmettingen zijn
Als je het virus bij je blijft dragen waarbij er dan weer ziektesymptomen kunnen ontstaan lijkt me geen goed nieuws
Er zijn echt maar een paar personen bekend waarbij dit het geval is, in Japan slechts 1.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:40 schreef the-eye het volgende:
Als je het virus bij je blijft dragen waarbij er dan weer ziektesymptomen kunnen ontstaan lijkt me dat een nog slechter scenario
8 toch in Brunei?quote:Op woensdag 15 april 2020 23:08 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn echt maar een paar personen bekend waarbij dit het geval is, in Japan slechts 1.
Betekent dat niet dat, net als een koortslip, het in een zwak moment weer toe kan slaan en je alsnog de pineut bent?quote:Op woensdag 15 april 2020 23:01 schreef Za het volgende:
[..]
Geen herbesmetting als in opnieuw het virus opgelopen, maar het virus dat bij een enkeling aanwezig blijft in slaapstand en weer actief wordt.
Dat betekend dat men gewoon immuniteit opbouwt en dat is belangrijk en goed nieuws.
In China test men dubbel, zowel een coronatests als ook een antibody test, dat moeten andere landen ook maar gaan doen om dit soort onduidelijkheden te voorkomen.
Dat virus blijft je hele leven in je zenuwknopen, een coronavirus niet.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:00 schreef the-eye het volgende:
Betekent dat niet dat, net als een koortslip, het in een zwak moment weer toe kan slaan en je alsnog de pineut bent?
quote:Zo was er bv eerder een case van een Vietnamese man die op vakantie was geweest naar Wuhan, en eenmaal terug thuis in Vietnam (waar nog geen coronagevallen waren) tegelijk ziek werd met zijn zoon. Beiden hadden corona, terwijl de zoon niet in Wuhan geweest was. Hieruit bleek voor het eerst duidelijk dat asymptomatische besmetting van mens op mens mogelijk was.
Dat was helemaal aan het begin van de uitbraak een bewijs voor asymptomatische mens op mens besmetting.quote:
Ja, de conclusie kan ik ook lezen, maar die volgt helemaal niet uit dat stuk.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:31 schreef Za het volgende:
[..]
Dat was helemaal aan het begin van de uitbraak een bewijs voor asymptomatische mens op mens besmetting.
Nee het was een voorbeeld van hoe een geïsoleerde zaak soms interessante dingen aan het licht brengt.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Ja, de conclusie kan ik ook lezen, maar die volgt helemaal niet uit dat stuk.
Het is dus een bewijs dat mens-op-mensbesmetting mogelijk is, dus het gaat niet over asymptomatische besmetting.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:37 schreef Za het volgende:
[..]
Nee het was een voorbeeld van hoe een geïsoleerde zaak soms interessante dingen aan het licht brengt.
Zie hier:
https://www.scmp.com/week(...)an-transmission-case
Mijn vorige thread over Brunei was gesloten, daar was het in reply op iemand.
In januari stond mens op mens besmetting nog niet vast, daarom was dit een belangrijk gevalquote:Op donderdag 16 april 2020 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Het is dus een bewijs dat mens-op-mensbesmetting mogelijk is, dus het gaat niet over asymptomatische besmetting.
Lees je eigen OP anders terug:quote:Op donderdag 16 april 2020 14:00 schreef Za het volgende:
[..]
In januari stond mens op mens besmetting nog niet vast, daarom was dit een belangrijk geval
De vader en zoon werden gelijk ziek, dus heeft hij het overgedragen voor hij symptomen kreeg.
Ik weet niet waarom je hier zo over doorzeurt, als je de OP goed had gelezen kon je zien dat het een voorbeeld was, ik geef je desondanks, een link, en nu ga je daar weer over zeuren.
Het is compleet off topic, en de moeite om te lezen en te interpreteren neem je niet eens.
Misschien kun je het opbrengen on topic te posten, blijf anders weg svp.
Dat blijkt gewoon niet uit jouw artikel (en ook niet uit jouw OP, waar ik in eerste instantie op aanhaakte). Het enige wat jouw artikel zegt is dat er mens op mens besmetting mogelijk is, niet dat deze asymptomatisch is.quote:Hieruit bleek voor het eerst duidelijk dat asymptomatische besmetting van mens op mens mogelijk was.
En jouw gevolgtrekking klopt gewoon niet.quote:De vader en zoon werden gelijk ziek, dus heeft hij het overgedragen voor hij symptomen kreeg.
Heractivatie is bij virussen veel gevaarlijker dan een nieuwe infectie.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:01 schreef Za het volgende:
[..]
Geen herbesmetting als in opnieuw het virus opgelopen, maar het virus dat bij een enkeling aanwezig blijft in slaapstand en weer actief wordt.
Dat betekend dat men gewoon immuniteit opbouwt en dat is belangrijk en goed nieuws.
In China test men dubbel, zowel een coronatests als ook een antibody test, dat moeten andere landen ook maar gaan doen om dit soort onduidelijkheden te voorkomen.
Beste man, het staat er letterlijk, op 22 januari stond nog niet vast dat mens op mens besmetting mogelijk was daarom was dit nieuws.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Lees je eigen OP anders terug:
Hieruit bleek voor het eerst duidelijk dat asymptomatische besmetting van mens op mens mogelijk was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |