Moroderquote:Op dinsdag 14 april 2020 21:28 schreef Beathoven het volgende:
Kutband in de ruimste definitie en eerder genoemde bands mogen best nog een keer genoemd worden.
Laat ik beginnen met Abba
Nee het is muzikaal gezien top en zeker niet slecht. Maar het eeuwige Mama Mia en Supertrooper komen zo langzamerhand wel m'n neus uit. In mijn hel draaien ze dit en soortgelijken 24/7.
Maar..
Een zwaar ondergesneeuwd nummer is imho Summer Night City.
Ik vind 'm qua alles interessanter, langer houdbaar en hoewel het nog steeds lichtelijk cheezy is, is het een stuk minder cheezy dan eerder genoemden. Beetje een Moroder-achtige disco drive erin, heel anders dan het meer populaire werk.
Volgens mij is The Real Thing van 2Unlimited er ook losjes op gebasseerd.
Heerlijk nummer ja, als ik niet beter wist zou ik er geen UB40 in herkennen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:39 schreef Kanaroe het volgende:
Ik vind UB40 waarachtig een Kutband die notabene beroemd is geworden door liedjes van anderen te coveren, maar Food For Thought (een eigen nummer volgens mij) is gewoon goed.
Moroder-achtigquote:
Lijkt meer op Bach.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:28 schreef Beathoven het volgende:
Volgens mij is The Real Thing van 2Unlimited er ook losjes op gebasseerd.
Instrumentaal zeker, maar het zit 'm iets meer in delen die Anita zingt, wat weer een beetje overlapt met het nummer van Abba.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:48 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Lijkt meer op Bach.
Dus even zoeken en inderdaad:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Real_Thing_(2_Unlimited_song)
Wat overigens enorm vaak in moderne muziek is gesampled.
... want Dracula en verwijzingen daarnaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |