abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2020 @ 16:19:20 #101
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192614889
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goed nieuws! In dit tempo zou je toch verwachten dat men over 2-3 weken onder de beoogde 'helft' van de capaciteit van 1900 corona bedden moet kunnen komen..
Niets is zeker, maar het gaat goede kant op.... We kijken nu even aan hoe het alles verloopt.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192614902
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoge werkloosheid -> flinke daling besteedbaar inkomen en vertrouwen -> hand wordt op de knip gehouden.
Daarom begrijp ik de mensen die roepen "als dit voorbij is gaat iedereen weer massaal kopen/besteden" niet zo goed.. alsof mensen dan ineens massaal naar de winkels of restaurants zullen rennen. Als je dat voorheen een keer of twee in de maand deed, doe je dat daarna alsnog. Je besteding is gelijk gebleven of zelfs wat gezakt vanwege baanverlies etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192614904
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:17 schreef Coco. het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon met alle gezonde noordelijke europese landen.
Weet jij wel wat een Nexit inhoud? Dat is zoals de Brexit, er alleen voor staan en gaan.
pi_192614906
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Niets is zeker, maar het gaat goede kant op.... We kijken nu even aan hoe het alles verloopt.
Elke dag ongeveer -30 en we kunnen 28 april weer lekker ons kop eraf zuipen in de stad. :) :)

Voor een dichte deur dat wel :(
  dinsdag 14 april 2020 @ 16:20:48 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192614908
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wanneer zijn al die uitgestelde operaties en afspraken aan de beurt?
En de van minder belang geachte controles en uitgestelde behandelingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192614930
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

omdat je eerst je lasten betaald en dan eens kijkt of je wat over houdt op te besteden en met de hoge werkeloosheids- cijfers, zit dat er niet in
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Verlies van inkomsten of de verwachting dat dat gaat gebeuren. En daar komt nog eens bij dat we straks ook weer met een joekel van een staatsschuld zitten waarvan nog niet bekend is wie daar uiteindelijk voor moet bloeden.
Maar dan zijn het geen consumenten meer ;)

De mensen die hun baan houden zullen wat meer geld te besteden hebben (vakantiegeld dat niet naar vakantie gaat, geen festivals, geen uitjes, geen horeca, etc) en sparen heeft geen zin (geen rente).

Mensen die werkloos raken en ook geen bijstand kunnen krijgen, zullen minder consumeren inderdaad.
pi_192614943
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:20 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Elke dag ongeveer -30 en we kunnen 28 april weer lekker ons kop eraf zuipen in de stad. :) :)

Doe het dan op 27 april, dan ben je vrij :)
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 16:23:26 #108
249559 crew  Lavenderr
pi_192614947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Daarom begrijp ik de mensen die roepen "als dit voorbij is gaat iedereen weer massaal kopen/besteden" niet zo goed.. alsof mensen dan ineens massaal naar de winkels of restaurants zullen rennen. Als je dat voorheen een keer of twee in de maand deed, doe je dat daarna alsnog. Je besteding is gelijk gebleven of zelfs wat gezakt vanwege baanverlies etc.
Juist.
pi_192614953
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Weet jij wel wat een Nexit inhoud? Dat is zoals de Brexit, er alleen voor staan en gaan.
Misschien staat Nexit hier wel voor Noord-europese (en andere welvarende westerse) landen exit.
pi_192614964
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Flinke daling wederom.
De economie en de corona cases vallen gezamenlijk naar beneden.
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 16:24:45 #111
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192614971
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:23 schreef kilon het volgende:

[..]

Misschien staat Nexit hier wel voor Noord-europese (en andere welvarende westerse) landen exit.
:Y Maar goed we denken hetzelfde erover @Jaeger85
What can change the nature of a man?
  dinsdag 14 april 2020 @ 16:25:20 #112
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192614980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:20 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat die sws tot 1 juni als het geen 1 juli wordt, dichtblijven.
Samenkomstplaatsen voor/van groepen zijn wel de laatste die open zullen gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192615017
Er wordt nu toch veel meer getest dan de afgelopen weken of zijn ze daar nog niet mee begonnen? Het is in die zin dan nog beter nieuws dat het aantal besmettingen zelfs daalt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192615035
Wat raden jullie aan:

Grote kans op corona besmetting in een studentenhuis van 14 man, ik heb zelf het vermoeden dat ik het al gehad heb via een carnaval huisgenoot.

Wat moeten we doen?
Die richtlijnen 14 dagen thuisblijven zijn niet echt vol te houden want om de 2 weken zal iemand in dit huis wel wat onder de kleren hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192615119
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:28 schreef ludovico het volgende:
Wat raden jullie aan:

Grote kans op corona besmetting in een studentenhuis van 14 man, ik heb zelf het vermoeden dat ik het al gehad heb via een carnaval huisgenoot.

Wat moeten we doen?
Die richtlijnen 14 dagen thuisblijven zijn niet echt vol te houden want om de 2 weken zal iemand in dit huis wel wat onder de kleren hebben.
Io denk dat het inderdaad haast onmogelijk om je bij dit soort huisvestingen goed te isoleren. Ik zou voorlopig niet bij je ouders, grootouders gaan in ieder geval :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192615120
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:27 schreef TheVulture het volgende:
Er wordt nu toch veel meer getest dan de afgelopen weken of zijn ze daar nog niet mee begonnen? Het is in die zin dan nog beter nieuws dat het aantal besmettingen zelfs daalt
Klopt, geen idee waar het niveau op zit overigens (denk tussen de 5 en 10 duizend tests per dag?)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192615136
quote:
Wat raden jullie aan:

Wat moeten we doen?
Geen probleem meer toch als iedereen een keer besmet is geraakt.
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 16:35:26 #118
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192615160
quote:
Wat raden jullie aan:

Wat moeten we doen?
Je bent 1 huishouden.
What can change the nature of a man?
pi_192615168
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:25 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat die sws tot 1 juni als het geen 1 juli wordt, dichtblijven.
Samenkomstplaatsen voor/van groepen zijn wel de laatste die open zullen gaan.
Begin juni denk ik dat de bioscopen, hotels en restaurants weer open kunnen. Maar dan wel met voldoende mogelijkheid tot 3/4 meter ruimte tussen tafels in een restaurant en 2 stoelen vrij tussen personen in de bioscoop.
pi_192615226
quote:
Wat raden jullie aan:

Wat moeten we doen?
Hoezo grote kans op coronabesmetting? Vermoeden? Heb je hoge koorts gehad?

Het is een huishouden, dus wanneer iemand koorts heeft moet iedereen thuisblijven (tenzij iemand een vitaal beroep heeft naast zijn studie).

Als ik jullie was zou ik even flink gaan knuffelen met elkaar, een vrachtwagentje met bier bestellen en lekker twee weken gaan gamen met z'n allen. Grote kans dat jullie het dan allemaal gehad hebben en veilig de straat op kunnen :)
pi_192615273
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

Io denk dat het inderdaad haast onmogelijk om je bij dit soort huisvestingen goed te isoleren. Ik zou voorlopig niet bij je ouders, grootouders gaan in ieder geval :p
Fair enough, ik ben er wel echt heilig van overtuigd dat ik het gehad heb maar okay. zolang er niks duidelijk is of ik het gehad heb en wat dat met je kans op besmetten doet hou ik dat sowieso aan, het verdere levens met dezelfde voorzichtigheid benaderen is wat ik verder doe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192615284
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:35 schreef Coco. het volgende:

[..]

Je bent 1 huishouden.
Depends.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2020 @ 16:42:31 #123
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192615308
Is het bekend hoeveel nieuwe patiënten er per dag bijkomen op de IC? Weet niet of NICE nog goed bijgehouden wordt?
pi_192615322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:38 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Hoezo grote kans op coronabesmetting? Vermoeden? Heb je hoge koorts gehad?

Het is een huishouden, dus wanneer iemand koorts heeft moet iedereen thuisblijven (tenzij iemand een vitaal beroep heeft naast zijn studie).

Als ik jullie was zou ik even flink gaan knuffelen met elkaar, een vrachtwagentje met bier bestellen en lekker twee weken gaan gamen met z'n allen. Grote kans dat jullie het dan allemaal gehad hebben en veilig de straat op kunnen :)
Omdat betreffende huisgenoot naar de huisarts is geweest met te lage zuurstofwaardes in het bloed, maar er is niet getest bij hem verder.

Ff praktisch hè, thuisblijven gaat niet als je met 14 mensen woont en altijd wel iemand wat onder de kleren heeft.
pi_192615339
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:38 schreef PicoMMP het volgende:
Als ik jullie was zou ik even flink gaan knuffelen met elkaar, een vrachtwagentje met bier bestellen en lekker twee weken gaan gamen met z'n allen. Grote kans dat jullie het dan allemaal gehad hebben en veilig de straat op kunnen
Dan moet er alsnog getest worden want je weet het niet. Overigens duurt die incubatietijd soms lang, blijf je elkaar besmetten, zit je zo 4 weken in quarantaine, en wie doet de boodschappen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')