Niets is zeker, maar het gaat goede kant op.... We kijken nu even aan hoe het alles verloopt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed nieuws! In dit tempo zou je toch verwachten dat men over 2-3 weken onder de beoogde 'helft' van de capaciteit van 1900 corona bedden moet kunnen komen..
Daarom begrijp ik de mensen die roepen "als dit voorbij is gaat iedereen weer massaal kopen/besteden" niet zo goed.. alsof mensen dan ineens massaal naar de winkels of restaurants zullen rennen. Als je dat voorheen een keer of twee in de maand deed, doe je dat daarna alsnog. Je besteding is gelijk gebleven of zelfs wat gezakt vanwege baanverlies etc.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoge werkloosheid -> flinke daling besteedbaar inkomen en vertrouwen -> hand wordt op de knip gehouden.
Weet jij wel wat een Nexit inhoud? Dat is zoals de Brexit, er alleen voor staan en gaan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:17 schreef Coco. het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon met alle gezonde noordelijke europese landen.
Elke dag ongeveer -30 en we kunnen 28 april weer lekker ons kop eraf zuipen in de stad.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Niets is zeker, maar het gaat goede kant op.... We kijken nu even aan hoe het alles verloopt.
En de van minder belang geachte controles en uitgestelde behandelingen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wanneer zijn al die uitgestelde operaties en afspraken aan de beurt?
quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat je eerst je lasten betaald en dan eens kijkt of je wat over houdt op te besteden en met de hoge werkeloosheids- cijfers, zit dat er niet in
Maar dan zijn het geen consumenten meerquote:Op dinsdag 14 april 2020 16:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Verlies van inkomsten of de verwachting dat dat gaat gebeuren. En daar komt nog eens bij dat we straks ook weer met een joekel van een staatsschuld zitten waarvan nog niet bekend is wie daar uiteindelijk voor moet bloeden.
Doe het dan op 27 april, dan ben je vrijquote:Op dinsdag 14 april 2020 16:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Elke dag ongeveer -30 en we kunnen 28 april weer lekker ons kop eraf zuipen in de stad.![]()
Voor een dichte deur dat wel
Juist.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom begrijp ik de mensen die roepen "als dit voorbij is gaat iedereen weer massaal kopen/besteden" niet zo goed.. alsof mensen dan ineens massaal naar de winkels of restaurants zullen rennen. Als je dat voorheen een keer of twee in de maand deed, doe je dat daarna alsnog. Je besteding is gelijk gebleven of zelfs wat gezakt vanwege baanverlies etc.
Misschien staat Nexit hier wel voor Noord-europese (en andere welvarende westerse) landen exit.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Weet jij wel wat een Nexit inhoud? Dat is zoals de Brexit, er alleen voor staan en gaan.
quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:23 schreef kilon het volgende:
[..]
Misschien staat Nexit hier wel voor Noord-europese (en andere welvarende westerse) landen exit.
Ga er maar vanuit dat die sws tot 1 juni als het geen 1 juli wordt, dichtblijven.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Elke dag ongeveer -30 en we kunnen 28 april weer lekker ons kop eraf zuipen in de stad.![]()
Voor een dichte deur dat wel
Io denk dat het inderdaad haast onmogelijk om je bij dit soort huisvestingen goed te isoleren. Ik zou voorlopig niet bij je ouders, grootouders gaan in ieder geval :pquote:Op dinsdag 14 april 2020 16:28 schreef ludovico het volgende:
Wat raden jullie aan:
Grote kans op corona besmetting in een studentenhuis van 14 man, ik heb zelf het vermoeden dat ik het al gehad heb via een carnaval huisgenoot.
Wat moeten we doen?
Die richtlijnen 14 dagen thuisblijven zijn niet echt vol te houden want om de 2 weken zal iemand in dit huis wel wat onder de kleren hebben.
Klopt, geen idee waar het niveau op zit overigens (denk tussen de 5 en 10 duizend tests per dag?)quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:27 schreef TheVulture het volgende:
Er wordt nu toch veel meer getest dan de afgelopen weken of zijn ze daar nog niet mee begonnen? Het is in die zin dan nog beter nieuws dat het aantal besmettingen zelfs daalt
Geen probleem meer toch als iedereen een keer besmet is geraakt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:28 schreef ludovico het volgende:
Wat raden jullie aan:
Grote kans op corona besmetting in een studentenhuis van 14 man, ik heb zelf het vermoeden dat ik het al gehad heb via een carnaval huisgenoot.
Wat moeten we doen?
Die richtlijnen 14 dagen thuisblijven zijn niet echt vol te houden want om de 2 weken zal iemand in dit huis wel wat onder de kleren hebben.
Je bent 1 huishouden.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:28 schreef ludovico het volgende:
Wat raden jullie aan:
Wat moeten we doen?
Begin juni denk ik dat de bioscopen, hotels en restaurants weer open kunnen. Maar dan wel met voldoende mogelijkheid tot 3/4 meter ruimte tussen tafels in een restaurant en 2 stoelen vrij tussen personen in de bioscoop.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die sws tot 1 juni als het geen 1 juli wordt, dichtblijven.
Samenkomstplaatsen voor/van groepen zijn wel de laatste die open zullen gaan.
Hoezo grote kans op coronabesmetting? Vermoeden? Heb je hoge koorts gehad?quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:28 schreef ludovico het volgende:
Wat raden jullie aan:
Wat moeten we doen?
Fair enough, ik ben er wel echt heilig van overtuigd dat ik het gehad heb maar okay. zolang er niks duidelijk is of ik het gehad heb en wat dat met je kans op besmetten doet hou ik dat sowieso aan, het verdere levens met dezelfde voorzichtigheid benaderen is wat ik verder doe.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
Io denk dat het inderdaad haast onmogelijk om je bij dit soort huisvestingen goed te isoleren. Ik zou voorlopig niet bij je ouders, grootouders gaan in ieder geval :p
Depends.quote:
Omdat betreffende huisgenoot naar de huisarts is geweest met te lage zuurstofwaardes in het bloed, maar er is niet getest bij hem verder.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:38 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Hoezo grote kans op coronabesmetting? Vermoeden? Heb je hoge koorts gehad?
Het is een huishouden, dus wanneer iemand koorts heeft moet iedereen thuisblijven (tenzij iemand een vitaal beroep heeft naast zijn studie).
Als ik jullie was zou ik even flink gaan knuffelen met elkaar, een vrachtwagentje met bier bestellen en lekker twee weken gaan gamen met z'n allen. Grote kans dat jullie het dan allemaal gehad hebben en veilig de straat op kunnen
Dan moet er alsnog getest worden want je weet het niet. Overigens duurt die incubatietijd soms lang, blijf je elkaar besmetten, zit je zo 4 weken in quarantaine, en wie doet de boodschappen dan?quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:38 schreef PicoMMP het volgende:
Als ik jullie was zou ik even flink gaan knuffelen met elkaar, een vrachtwagentje met bier bestellen en lekker twee weken gaan gamen met z'n allen. Grote kans dat jullie het dan allemaal gehad hebben en veilig de straat op kunnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |