quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:26 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
omdat alle levens belangrijk zijn
Dat bleek al dat je het niet meer wist anders had je het niet ontkend.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
![]()
Ja joh, want ik weet inderdaad niet hoe het was vanaf het begin.
maar wat wil je nou eigenlijk? Horen dat je gelijk hebt?
Je hebt gelijk. Iedereen vond de mensen die dachten dat die filmpjes echt waren idioten.
Nee dat is onjuist, er was namelijk nog een derde groep paniekzaaiers die constant vage Twitterfilmpjes aan het posten was van spartelende- en dood neervallende mensen op straat. Of lijken die langs de weg lagen in China. Veruit de meeste van deze beelden waren gewoon nep of totaal niet gerelateerd aan het virus.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:18 schreef Markesh het volgende:
[..]
Er waren hier een paar honderd topics terug 2 groepen.
Degenen die aan zagen komen welk drama op de hele wereld af kwam en de ontkenners en de "het is maar een griepje" roepers.
Deze laatste groep was continu bezig de eerste groep als idioten weg te zetten. Ook wat betreft de beelden uit China die door de eerste groep wel serieus werden genomen.
Misschien moet je eens wat topics terug gaan lezen
Overigens waren er vele bronnen met filmpjes. Ik heb ze nog allemaal opgeslagen namelijk
Volgens mij ben jij de enige die het wat boeit wat een paar 100 topics terug werd gezegd.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:28 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat bleek al dat je het niet meer wist anders had je het niet ontkend.
Of je nou mod bent of niet. Dat wil niet zeggen dat je dan ook een beter geheugen hebt over wat er in een paar honderd topics terug is gepost 🙃
Wat zijn volgens jou dan precies de risicogroepen?quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit zal straks als de meest 'zo niet nodig crisis' uit de hele wereldgeschiedenis de boeken in gaan.
Er zijn mensen ziek, er is oversterfte, maar waarom zo in de stuip om de zwakken uit de samenleving te beschermen? Waarom zo panisch de hele economie en wereldmaatschappij zo veel schade toe doen en waarom niet de risicogroepen isoleren?
Ik vind dat je generaliseerd en overdrijft. Als jij dat wil typeren als "de waarheid ontkennen" en liegen dan moet je dat verder zelf weten.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:28 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat bleek al dat je het niet meer wist anders had je het niet ontkend.
Of je nou mod bent of niet. Dat wil niet zeggen dat je dan ook een beter geheugen hebt over wat er in een paar honderd topics terug is gepost 🙃
Het blijft een non-discussiequote:Op dinsdag 14 april 2020 13:26 schreef Markesh het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over. Het gaat over het feit dat er een groep als idioten werd neergezet die de bronnen uit China geloofden van overvolle crematoriums wat nu wordt ontkent.
Eerst lezen voor je reageert
Het was geen chaos wil je zeggen?quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het ging ook vooral over het zien van werkelijk elk filmpje van een lichaam of een stuiterend persoon als 'bewijs van enorme chaos' of iets dergelijks. Dat was en is pure onzin.
Ja, mensen zagen het niet aankomen, of wilden het niet zien aankomen. Ja, een groep users hebben jou, mij en anderen weggezet als idioten en /of paniekzaaiers. Gelukkig is een groot deel van desbetreffende groep nu wel om.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:26 schreef Markesh het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over. Het gaat over het feit dat er een groep als idioten werd neergezet die de bronnen uit China geloofden van overvolle crematoriums wat nu wordt ontkent.
Eerst lezen voor je reageert
Ik weet wat ik heb gelezen hier.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind dat je generaliseerd en overdrijft. Als jij dat wil typeren als "de waarheid ontkennen" en liegen dan moet je dat verder zelf weten.
maar kom dan met feiten, wanneer is er een gebruiksklaar vaccin op de markt?quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb weinig blind vertrouwen in een autoriteit. Tot uitmakingen van 'ga terug naar bnw' hier.
Maar ik heb meer vertrouwen in wat wetenschappers / vaccin fabrikanten / who zegt dan wat een mediageile nono uitkraamt op tv.
Zoals heel vaak heb je ook nu weer gelijk.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, mensen zagen het niet aankomen, of wilden het niet zien aankomen. Ja, een groep users hebben jou, mij en anderen weggezet als idioten en /of paniekzaaiers. Gelukkig is een groot deel van desbetreffende groep nu wel om.
Alleen heeft het nu weinig nut om daar over door te gaan. Een groot deel is al om en diegenen die nu nog niet om zijn gaan wij sowieso niet meekrijgen.
Laten wij nu discussiëren over de toekomst en hoe wij nu verder moeten en het verleden met rust laten.
In China is men al aan het testen op mensen, september lijkt me realistisch.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar kom dan met feiten, wanneer is er een gebruiksklaar vaccin op de markt?
Wat men vergeet is dat een vaccin zelden de eerste keer raak is.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
In China is men al aan het testen op mensen, september lijkt me realistisch.
Net voor het begin van de competitie
Ik wil zeggen dat het onzin was en is om te geloven dat werkelijk elk vaag filmpje van iemand in een pak of iemand die op straat ligt iets met deze situatie te maken had/heeft.quote:
in China hebben ze zat oeigoeren om het op te proberen maar ook zij zitten pas in fase 2 dus of september dan realistisch is, denk van niet.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
In China is men al aan het testen op mensen, september lijkt me realistisch.
Net voor het begin van de competitie
Denk het ook niet. Zal nog wel ff duren.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
in China hebben ze zat oeigoeren om het op te proberen maar ook zij zitten pas in fase 2 dus of september dan realistisch is, denk van niet.
Bron? Wat ik overal een beetje lees is dat het lang duurt, maar mogelijk sneller kan gaan omdat er al een prototype vaccin is tegen SARS.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat men vergeet is dat een vaccin zelden de eerste keer raak is.
Testen op mensen duurt circa 6 maanden, maar meestal worden er dan aanpassingen gedaan, en gaan er weer 6 maanden overheen.
Dat is niet overdreven. Dat is exact wat er hier gebeurde op FOK!quote:
Joh, hier werden zelfs het RIVM en koning Jaap weggezet als amateurs. Dat moet je allemaal niet zo serieus nemenquote:Op dinsdag 14 april 2020 13:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is niet overdreven. Dat is exact wat er hier gebeurde op FOK!
Wat uit China kwam werd weggezet als fake news door een vrij grote groep hier op FOK!
Dit dus - hopelijk over 6-9 maanden klaar voor massaproductie en dat is in het meest gunstige geval volgens mij.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:
Een vaccin kan over een paar weken al "klaar" zijn, maar gaat nog jaren duren voordat het een massaproduct is. Je gaat niet de gehele bevolking vaccineren met een vaccin waarvan je de lange termijn bijwerkingen niet kent.
Die risico kan je nemen met een kleine groep hele zwakke ouderen, maar niet met een grote groep.
Dat is eigenlijk ook alleen de groep die snelle immuniteit aan gaat, omdat ze anders op de IC terecht komen en mogelijk sterven. Je hoeft niet de hele bevolking te vaccineren. In elk geval niet in beginsel.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:
Een vaccin kan over een paar weken al "klaar" zijn, maar gaat nog jaren duren voordat het een massaproduct is. Je gaat niet de gehele bevolking vaccineren met een vaccin waarvan je de lange termijn bijwerkingen niet kent.
Die risico kan je nemen met een kleine groep hele zwakke ouderen, maar niet met een grote groep.
Klopt, maar ik krijg soms het gevoel dat men denkt dat zodra er een eerste vaccin is alles weer normaal gaat zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook alleen de groep die snelle immuniteit aan gaat, omdat ze anders op de IC terecht komen en mogelijk sterven. Je hoeft niet de hele bevolking te vaccineren. In elk geval niet in beginsel.
Misschien loop ik wel liever het virus op dan dat ik mij laat vaccineren, het moet echt risico gericht zijn. Maar wat houdt ons tegen om de oude manier van leven weer op te pakken als er een vaccin is of immuniteit?quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt, maar ik krijg soms het gevoel dat men denkt dat zodra er een eerste vaccin is alles weer normaal gaat zijn.
Het zal een hele grote stap terug naar hoe het was zijn, maar het lost niet alles op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |