Honderdduizenden is wat overdreven, maar je weet het overgrote deel van Nederland het virus nog moet krijgen?quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Ik begin nu wel steeds meer te grinneken om users die dachten dat er 100 duizenden doden gingen vallen door Corona in NL. Dat waren er heel veel hier.
Die heb ik vanaf moment 1 uitgelachen. Gelukkig hebben ze geen gelijk gekregen met hun doemdenken.
een chaos, bij de gemeente neer leggenquote:Op maandag 13 april 2020 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en nee, er wordt ook aan andere zaken gedacht.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)derwijs-kinderopvang
Ja, en dat terwijl er helemaal geen maatregelen zijn genomen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Ik begin nu wel steeds meer te grinneken om users die dachten dat er 100 duizenden doden gingen vallen door Corona in NL. Dat waren er heel veel hier.
Die heb ik vanaf moment 1 uitgelachen. Gelukkig hebben ze geen gelijk gekregen met hun doemdenken.
Je neemt dan nu dus alleen het percentage overlevend van de IC van de uitstroom. Dat kun je niet generaliseren over de gehele IC-populatie. Er is een groep langliggers die het beeld nog gaan beïnvloeden. Dat is dus inderdaad afwachten. Maar de langliggers kunnen het beeld nog wel eens verslechteren.quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom zou dat cijfer niet kloppen ?
Ik tel die overleden, op die levend uit de IC komen. Dus 400 overleden met 700 overleefd = (400/1100) 63% die dan in de levende lijve dankzij de IC, hersteld van Covid19.
Van de rest die dan nog op de IC liggen of daar in komt; wordt het in principe toch afwachten of die het daar gaan overleven of zullen sterven?
Bij ons wordt ongeveer 30% op de Corona-IC bedden bezet door langliggers.quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer je zegt dat die "langliggers" het qua de zorg "zo goed als zeker" zullen overleven; krijg ik wel een ander beeld van cijfers inzake de IC-(dis)kwalificatie.
Covid19 patiënten zijn dan vooral intensievere zorgnemers in het verlengde van de "reguliere" ziekenhuisopname.
Ik zou dan willen weten hoeveel van "IC" plaatsen bezet worden door die overlevende "langliggers". De term "IC" is dan v.w.b. "langliggers" vooral ... "aan de beademing" wat natuurlijk intensieve zorg vraagt en mits goed uitgevoerd levensreddend..
Crashcar categorie? Ik ben je hier een beetje kwijt. Iemand dialyseren is intensieve zorg? Oke. Maar wat heeft dat met de IC te maken?quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel interessant - voor mij - deze "langligger" perceptie als zorgwijze te overwegen. IC in dit verband dan vooral een plaats is van die extra zorgbehoefte, boven die van regulier en mits goed verricht niet perse levensbedreigend.
Vanuit de "media" - mijn fout - kreeg ik een indruk dat er een te kort was aann bedden van de zware IC dwz "crashcar" categorie waar er 1150 van waren en dat de gepubliceerde cijfers daar steevast aan refereren. Dat cijfer "1150" is dan vloeibare was geworden.
* Vallon opnieuw in de fuik van gekantelde cijfers die mogelijk ook t.a.v. "IC" betekenisloos zijn.
IC is dan puur zorgbehoefte en niet zo zeer gericht op het overleven als resulterende maatstaf.
iemand verzorgen met ondersteunende lichaamsfuncties, bv. dialyse, is dan ook intensieve zorg.
Dat deden we al vanaf het begin. Het is niet alsof dat nu ineens nieuw beleid is.quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vwb stimulus (wel geen IC) : Mensen met een zwak gestel wordt actief de vraag gesteld of zij dat "zware" IC traject eventueel willen ondergaan. Dit i.c.m. onderwijl opgedane Covid19 ervaringen zal imho de instroom cq triage naar/op de IC kunnen verminderen.
Dat zou dom zijn. Kunnen we weer van voren af aan beginnen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Yes. In juli/augustus kunnen we weer het terras op!
Vanaf juli zullen bioscopen en sportscholen weer open kunnen. Yes! 😀😀👌
Amen. De NPO heeft definitief afgedaan met hun onnodige bangmakerij.quote:Op maandag 13 april 2020 14:14 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ik ook en ik vind dat programma's als Nieuwsuur ook per direct van de buis meoten en de makers opgepakt en opgesloten moeten worden.
Goedzo. Hier een glitterplaatje voor je:quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Dan denk ik niet dat er plaats is voor een app in onze samenleving als de overheid niet kan garanderen dat data gedeeld wordt.quote:Op maandag 13 april 2020 14:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een chaos, bij de gemeente neer leggen
"
Apps
Uit het verslag blijkt ook dat het kabinet serieus werk maakt van regels over het (al dan niet verplicht) gebruiken van apps om de coronabesmettingen in te dammen. Er wordt gewerkt aan een wetswijziging die het delen van dat soort gegevens makkelijker moet maken. Daarover is inmiddels ook gesproken met de privacywaakhond, de Autoriteit Persoonsgegevens.
De uiteindelijke beslissing of data delen doorgaat, legt het kabinet vooralsnog bij de gemeenten. "Er moet een duidelijk verzoek liggen vanuit de veiligheidsregio's", merken de ambtenaren op.
"
Als het aan jou ligt gaan we minimaal een jaar in lockdown.quote:Op maandag 13 april 2020 14:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zou dom zijn. Kunnen we weer van voren af aan beginnen.
Inderdaad, wat een treurnis dat ze de zorgen van experts hebben geuit.quote:Op maandag 13 april 2020 14:16 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Amen. De NPO heeft definitief afgedaan met hun onnodige bangmakerij.
Nieuwsuur en Eén vandaag waren het ergste idd. Wat een treurnis.
ah jij was een van de "is maar een griepje bro" users ?quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef kol7680 het volgende:
Ik hoorde overal 50% van de bevolking gaat het krijgen en daar gaat 1% van dood.quote:Op maandag 13 april 2020 14:17 schreef Jed1Gam het volgende:
2 Miljoen doden in Nederland heb ik hier gisteren nog gelezen.
hahahaha !! voor in zijn stickerboekquote:Op maandag 13 april 2020 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Goedzo. Hier een glitterplaatje voor je:
[ afbeelding ]
Dat denk ik niet, ik ben bang dat dat tegen kan vallen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:12 schreef zoost het volgende:
we hebben in Midden en Zuid Nederland het ergste al achter ons. Ik vermoed dat we al groeps immuniteit hebben in deze regio's. Scholen maar weer open na de mei-vakanties en als dat goed gaat Horeca en de rest. We hebben geen apps meer nodig (denk ik)
0.37% gaat dood van de mensen die besmet is. Dat bleek uit een groot onderzoek van 5000 mensen in Duitsland in Gangelt net over de grens. Dat lijkt me meer realistisch.quote:Op maandag 13 april 2020 14:19 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ik hoorde overal 50% van de bevolking gaat het krijgen en daar gaat 1% van dood.
Liegen over nationale aangelegenheden zoals massale onderdrukking van het volk, massa-surveillance, dictatoriale en regelrecht autocratische straffen en beloningen is uiteraard anders als een pandemie veroorzaken waar letterlijk de hele wereld door in brand staat, zowel medisch gezien als economisch/financieel.quote:Op maandag 13 april 2020 14:13 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
We beschuldigen China al jaren van alles en nog wat. Iedereen roept maar dat we hun nooit moeten vertrouwen. En nu achteraf met zijn allen zeuren dat ze niet eerlijk zijn geweest.
Je gaat nu percentages beoordelen op de mate waarin ze stroken met jouw onderbuikgevoel?quote:
Praat geen poep. Er zijn 2823 doden door Corona. Geen 5000.quote:Op maandag 13 april 2020 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens waren de voorspellingen vrij accuraat. Het lijkt dat ongeveer 10% het gehad heeft in Nederland en er zijn ca. 5000 sterfgevallen. Totaal dus 50.000 doden wanneer uiteindelijk iedereen het gehad heeft.
Ik denk dat het nog lager ligtquote:Op maandag 13 april 2020 14:20 schreef kol7680 het volgende:
[..]
0.37% gaat dood van de mensen die besmet is. Dat bleek uit een groot onderzoek van 5000 mensen in Duitsland in Gangelt net over de grens. Dat lijkt me meer realistisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |