abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2020 @ 12:12:09 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192594802
Tot en met nu hier vandaag nog maar 1 positieve test. Gaan er in de avond nog wel een paar bijkomen maar vermoedelijk de eerste dag met meer genezingen dan besmettingen.

Ondertussen zijn de regels wel op z'n zwaarst, vermoedelijk om het paasfeest volgende week, wat hier één van de belangrijkste feestdagen van het jaar is.

Hopelijk daarna toch echt eens verlichting.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192594805
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het gaat erom dat je die educated guesses verfijnd met nieuwe data
Uiteraard, maar ook daarop weer een soort van gok.
En je moet de data in zijn geheel beoordelen en niet op effect van een nieuw stukje.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192594825
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:10 schreef Viltje het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad best leuke speelgoedmodellen maken voor virussen als je wat kennis hebt over data science. Mijn punt is echter dat je voor een realistisch model echt wel inhoudelijke kennis nodig hebt en dat kun je niet overlaten aan iemand die iets met data science doet en er niets over weet. Die modelleurs zijn wiskundigen die zich al jaren verdiepen in de materie. Er worden zelfs hele boeken volgeschreven over het modelleren van infectieziekten. Denken dat je dan een zinvolle bijdrage kunt leveren aan zulk soort onderzoek als je een YouTube-filmpje over de verspreiding van ziektes hebt gekeken en iets over data science weet, is mijns inziens vooral een blijk van zelfoverschatting en arrogantie.
LIjkt me handig om wat specifieke kennis binnen te halen ja ;) die maakt allicht betere schattingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192594883
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 12:12 schreef Pumpalov het volgende:
Tot en met nu hier vandaag nog maar 1 positieve test. Gaan er in de avond nog wel een paar bijkomen maar vermoedelijk de eerste dag met meer genezingen dan besmettingen.

Ondertussen zijn de regels wel op z'n zwaarst, vermoedelijk om het paasfeest volgende week, wat hier één van de belangrijkste feestdagen van het jaar is.

Ik zei tegen mijn tante dat pasen toch een keertje niet kan

Heb het geweten :D
pi_192594890
quote:
99s.gif Op maandag 13 april 2020 12:18 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik zei tegen mijn tante dat pasen toch een keertje niet kan

Heb het geweten :D
?
pi_192594893
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ook daarop weer een soort van gok.
En je moet de data in zijn geheel beoordelen en niet op effect van een nieuw stukje.
https://triplebyte.com/blog/modeling-infectious-diseases

hier een versimpelde jip en janneke uitleg hoe de meeste modellen werken
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192594912
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

?
Oostblokdingetje
pi_192594943
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

https://triplebyte.com/blog/modeling-infectious-diseases

hier een versimpelde jip en janneke uitleg hoe de meeste modellen werken
Ah nice, maar die R0 laat dus alleen zien hoeveel mensen je besmet, en niet hoe snel die besmettingen elkaar opvolgen?
pi_192594950
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Niemand is veilig helaas. Je kan het niet 100% uitsluiten.
Misschien als je alleen woont, voorraad eten hebt,genoeg geld en de boel een jaar dicht gooit of in the middle of nowhere woont in een bos.

Anders zal je altijd risico lopen. Je kan het hooguit reduceren.
Wij krijgen de ziekenhuisopnames onder controle door afstand houden, genoeg handen wassen, drukke evenementen te vermijden en doen of verzorgingstehuizen niet bestaan.

HEt is het doel ook niet om te voorkomen dat mensen het krijgen maar de verspreiding te vertragen.
Het zou zo kunnen zijn dat/zoals het onderzoek van Hendrik Streeck uitwijst dat wanneer mensen met een heel kleine hoeveelheid van het virus in aanraking komen, zij nauwelijks tot geen symptomen krijgen en toch immuun worden voor pakweg 8-16 maanden, tegen die tijd is er een vaccin.

Mogelijk is dat de enige manier omdat er dan een gecontroleerde blootstelling is, terwijl je niet weet waar iemand in de maatschappij mee in aanraking komt.
pi_192594958
Opstoppingen bij de Hornbach in Wateringen :

Waarom mag die winkel open zijn op 2e paasdag?
pi_192594970
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ah nice, maar die R0 laat dus alleen zien hoeveel mensen je besmet, en niet hoe snel die besmettingen elkaar opvolgen?
klopt omdat de snelheid van heel veel factoren afhangen, zoals
- populatiedichtheid
- leeftijd populatie
- incubatietijd
- besmettingsmethodes
- reismogelijkheden en snelheid
- man/vrouw verhouding
- gezondheid populatie
- etc.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192594973
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:40 schreef Ven1972 het volgende:
rse groepjes jongeren een boete opgelegd vanwege samenscholing. In totaal werden zeventien bekeuringen uitgedeeld. In Kerkdriel waren zeven jongeren bijeengekomen op de gesloten voetbalvelden van de vereniging DSC. Volgens een bericht van de politie op Facebook hielden ze wel voldoende afstand maar hielden ze zich niet aan het verbod om samen te komen met drie personen of meer.

In Zaltbommel hadden zes jongens zich verzameld op de carpoolplaats. Ook zij waren hiermee in overtreding. Er kwam ook nog een kleine grijze auto aanrijden. Daar zaten vier mensen ingepropt die niet uit een huishouden bestonden, aldus de politie. Ook dit viertal kreeg een boete opgelegd.
Fiets gestolen? Ingebroken in uw huis?
Meneer we hebben het nu te druk met handhaven, net nog een melding binnengekomen dat er 4 jongens aan het voetballen zijn. :7
pi_192594976
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:22 schreef Za het volgende:

[..]

Het zou zo kunnen zijn dat/zoals het onderzoek van Hendrik Streeck uitwijst dat wanneer mensen met een heel kleine hoeveelheid van het virus in aanraking komen, zij nauwelijks tot geen symptomen krijgen en toch immuun worden voor pakweg 8-16 maanden, tegen die tijd is er een vaccin.

Mogelijk is dat de enige manier omdat er dan een gecontroleerde blootstelling is, terwijl je niet weet waar iemand in de maatschappij mee in aanraking komt.
Maar heeft iemand die natuurlijke immuniteit op heeft gebouwd nog een vaccin nodig eigenlijk? Als dat voor de duur van een zelfde periode is, heeft het toch weinig zin?
pi_192594985
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:23 schreef WethouderHekking het volgende:

[ afbeelding ]

Niks mis mee, waarom ben je hier op tegen?
pi_192595002
quote:

[ afbeelding ]

Ze houden netjes afstand
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192595011
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt omdat de snelheid van heel veel factoren afhangen, zoals
- populatiedichtheid
- leeftijd populatie
- incubatietijd - Maybe
- besmettingsmethodes
- reismogelijkheden en snelheid
- man/vrouw verhouding
- gezondheid populatie - staat tamelijk vast lijkt me, dus weinig effect.
- etc.
De snelheid gaat toch juist meer over hoe snel iemand symptomen krijgt en besmettelijk wordt. En het dan aan de volgende cirkel geeft.

Maar dat model ziet er wel leuk uit inderdaad, al die parameters lijken mij echter wel educated guesses.
pi_192595014
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Uitstekende foto, prima timing.
Zien eruit als Zuid Europeanen, weet je meteen waarom het daar mis gaat, ondanks strengere regels.
.
pi_192595031
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:10 schreef Viltje het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad best leuke speelgoedmodellen maken voor virussen als je wat kennis hebt over data science. Mijn punt is echter dat je voor een realistisch model echt wel inhoudelijke kennis nodig hebt en dat kun je niet overlaten aan iemand die iets met data science doet en er niets over weet. Die modelleurs zijn wiskundigen die zich al jaren verdiepen in de materie. Er worden zelfs hele boeken volgeschreven over het modelleren van infectieziekten. Denken dat je dan een zinvolle bijdrage kunt leveren aan zulk soort onderzoek als je een YouTube-filmpje over de verspreiding van ziektes hebt gekeken en iets over data science weet, is mijns inziens vooral een blijk van zelfoverschatting en arrogantie.
Klopt, maar deze data modelleurs beperken zich ook op het model, de input hebben ze idd van virologen nodig, maar ook vanuit veel andere bronnen, bijvoorbeeld zaken als bevolkingsdichtheid, sociale cijfers, bevolkingssamenstelling etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192595036
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 12:27 schreef Fer het volgende:

[..]

Zien eruit als Zuid Europeanen, weet je meteen waarom het daar mis gaat, ondanks strengere regels.
Spanjaarden inderdaad
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192595039
quote:

[ afbeelding ]

Waarom niet?
pi_192595042
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niks mis mee, waarom ben je hier op tegen?
De stranden en natuurgebieden worden wel afgezet maar met z,n allen naar een bouwmarkt is dan weer geen probleem?
pi_192595044
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

De snelheid gaat toch juist meer over hoe snel iemand symptomen krijgt en besmettelijk wordt. En het dan aan de volgende cirkel geeft.

Maar dat model ziet er wel leuk uit inderdaad, al die parameters lijken mij echter wel educated guesses.
maar als deze persoon geisolleerd is, is de snelheid nul.
De snelheid is afhankelijk of iemand iets merkt of niet. Want als je niks merkt ga je je gewone leven leiden en infecteer je mensen. Als je wel iets merkt, bv je wordt ziek, dan blijf je thuis of je gaat naar het ziekenhuis, dan zie je minder mensen en infecteer je minder mensen, dus verlaag je de snelheid.
Bij sommige virussen krijgen mannen eerder ziekteverschijnselen dan vrouwen, etzelfde geldt bij leeftijd en gezondheid.
  maandag 13 april 2020 @ 12:30:39 #199
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192595053
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 12:12 schreef Pumpalov het volgende:

Pasen was toch dit weekend? :?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192595054
quote:

[ afbeelding ]

Zodat ik even paar zakken zand kan halen. 400kg ingeladen en niemand binnen 1,5m gehad.

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')