Wat mij niet helemaal duidelijk is: waarom laten ze die mensen instappen? De conducteur kan toch gewoon mensen tellen tijdens het instappen?quote:Conducteurs hebben zaterdag twee treinen op het traject van Rotterdam naar Amsterdam opgeheven omdat het te druk werd in de treinen, bevestigt een woordvoerder van de NS aan NU.nl na berichtgeving van De Telegraaf. Ondanks herhaaldelijke oproepen van de conducteurs, meldden zich te weinig vrijwilligers om de treinen te verlaten. Hierdoor kon de noodzakelijke 1,5 meter afstand in de trein niet meer gegarandeerd worden.
Waar een wil is, is een weg. Ook hier zijn oplossingen voor te vinden:quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:50 schreef Frank_NL het volgende:
De conducteur kan toch maar bij 1 deur staan? De trein heeft toch meerdere deuren? Dus hij kan niet voorkomen dat er niet te veel mensen instappen.
Of mensen moeten zich niet zo teringdom gedragenquote:Op zaterdag 11 april 2020 20:59 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. Ook hier zijn oplossingen voor te vinden:
-Je kan gaan tellen.
-Je kan stoelen waarmerken waar op gezeten wordt
-staan verbieden
-toiletten op slot
klopt, dat zou helpen. Maar misschien is een paar keer een trein opheffen, de reizigers op een klein station in de middle of nowhere een uur laten wachten voor de volgende trein komt, dit op het nieuws brengen, voldoende om dit te voorkomenquote:Op zaterdag 11 april 2020 21:01 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Of mensen moeten zich niet zo teringdom gedragen
Leuk als je een vitaal beroep hebtquote:Op zaterdag 11 april 2020 21:04 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
klopt, dat zou helpen. Maar misschien is een paar keer een trein opheffen, de reizigers op een klein station in de middle of nowhere een uur laten wachten voor de volgende trein komt, dit op het nieuws brengen, voldoende om dit te voorkomen
daarvoor regelt de Ns een taxiquote:Op zaterdag 11 april 2020 21:07 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Leuk als je een vitaal beroep hebt
12000 euroquote:Op zaterdag 11 april 2020 21:06 schreef Frank_NL het volgende:
Volle bus beboet: 399 euro per persoon omdat er geen 1,5 meter afstand was
https://nos.nl/artikel/23(...)ter-afstand-was.html
Dat vraag ik me af.quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:46 schreef Hallmark het volgende:
Ik las zojuist het volgende bericht op nu.nl:
https://www.nu.nl/coronav(...)effen-ritten-op.html
De conducteur kan toch gewoon mensen tellen tijdens het instappen?
Er zijn minder treinreizigers en daarom waarschijnlijk ook minder zwartrijders. Bovendien zijn alle grotere stations al afgesloten met die poortjes, dus komen daar ook niet echt grote hoeveelheden zwartrijders vandaan.quote:Op zaterdag 11 april 2020 22:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
conducteur zou 1 deur van de trein kunnen openen i.p.v. alle deuren.
maar nee je krijgt dan als conducteur werkelijk de grootste ellende naar je toegewenst.
omdat er nu minimale controle is zal 't aantal zwartrijders groter zijn.
Dan moet juist iedereen langs elkaar lopen..quote:Op zaterdag 11 april 2020 22:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
conducteur zou 1 deur van de trein kunnen openen i.p.v. alle deuren.
maar nee je krijgt dan als conducteur werkelijk de grootste ellende naar je toegewenst.
omdat er nu minimale controle is zal 't aantal zwartrijders groter zijn.
Ja, ik denk dat ze meer mankracht moeten inzetten. In je eentje red je dat niet als conducteur.quote:Op zaterdag 11 april 2020 22:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
conducteur zou 1 deur van de trein kunnen openen i.p.v. alle deuren.
maar nee je krijgt dan als conducteur werkelijk de grootste ellende naar je toegewenst.
Yep, ik zou persoonlijk ook om en rond het huis blijven. Het is echter wel zo, dat rond de grote steden alles zeer druk kan zijn, of dicht. Amsterdam gooit de parken dicht, zo heb ik begrepen. Wat moet je dan, op straat hangen? Dan blijft het OV over.quote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt nu het OV nemen (als dat niet persé moet voor je werk) vind ik persoonlijk in deze tijden onverstandig. Snap eerlijk gezegd echt niet dat er nog steeds "dagjesmensen" zijn die de trein pakken.
Bij de klachten zie ik mensen met vitale beroepen klagen dat sinds de basis dienstregeling de treinen korter zijn geworden. Hierdoor komt het voor dat de coupés vol zijn. Prima dat ze een basis dienstregeling inzetten maar dat kan mijn inziens prima met lange treinen.quote:Op maandag 13 april 2020 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoe kan de NS nog duidelijker communiceren. men dient alleen strikt noodzakelijk gebruik te maken van de trein. het staat in het rood op de voorpagina en wit op rood op alle andere pagina's.
de treinen kunnen niet langer want dan is er een extra conducteur nodig.
dan de vraag waarom bij de NS gaan klagen dat er te korte treinen worden ingezet.
In de avonduren zeker. Ik draai alleen late dienst en aflopers als mcn.quote:Op zondag 12 april 2020 16:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
van oud-collega's uit de zorg verneem ik dat de trein vol zit met zwartrijders. conducteurs sluiten zich op in de andere cabine en zie je tijdens de rit niet. ongure types die zenuwachtig door de trein lopen.
Men heeft allemaal een excuus voor zichzelf bedacht waarom ze met het OV moeten, liep zelfs een topic over op FOK! van iemand die familie bezoeken met Pasen als "noodzaak" zag.quote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt nu het OV nemen (als dat niet persé moet voor je werk) vind ik persoonlijk in deze tijden onverstandig. Snap eerlijk gezegd echt niet dat er nog steeds "dagjesmensen" zijn die de trein pakken.
En dat conducteurs zich er niet zo relaxed bij voelen om nu continu door de trein te lopen om in close-contact mensen hun vervoersbewijs te controleren snap ik ergens ook wel.
de inkomsten zijn al een fractie van wat er normaal binnenkomt en de NS moet maar geld bij blijven leggenquote:Op maandag 13 april 2020 12:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is gewoon slecht georganiseerd:
- laat meer treinen rijden, dan heb je minder mensen per trein
- zet bewaking op het perron, is een trein vol dan komt er niemand meer in, wacht maar op de volgende
Nee... in plaats daarvan heffen ze treinen op, laten ze er minder rijden en wordt het voller in de trein...
Het ziektepercentage onder personeel loopt behoorlijk op. Zelfs als de partner ziek is(corona of de symptomen) moet je dit melden en ook thuis blijven.quote:Op maandag 13 april 2020 12:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is gewoon slecht georganiseerd:
- laat meer treinen rijden, dan heb je minder mensen per trein
- zet bewaking op het perron, is een trein vol dan komt er niemand meer in, wacht maar op de volgende
Nee... in plaats daarvan heffen ze treinen op, laten ze er minder rijden en wordt het voller in de trein...
OV zou in de eerste plaats al niet geprivatiseerd moeten zijn, het is essentieel en dat blijkt nu maar weer.quote:Op maandag 13 april 2020 12:24 schreef Maegrim het volgende:
[..]
de inkomsten zijn al een fractie van wat er normaal binnenkomt en de NS moet maar geld bij blijven leggen
Ik heb geen exacte cijfers van ziekteverzuim en in hoeverre dit echt een probleem is.quote:Op maandag 13 april 2020 12:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het ziektepercentage onder personeel loopt behoorlijk op. Zelfs als de partner ziek is(corona of de symptomen) moet je dit melden en ook thuis blijven.
Misschien omdat ze naast het recht tot vervoer van passagiers ook de Plicht hebben om passagiers te vervoeren?quote:Op maandag 13 april 2020 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
dan de vraag waarom bij de NS gaan klagen dat er te korte treinen worden ingezet.
Onderschat ook niet het bang gemaakte personeel dat voor de zekerheid maar even ziek thuis blijftquote:Op maandag 13 april 2020 12:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het ziektepercentage onder personeel loopt behoorlijk op. Zelfs als de partner ziek is(corona of de symptomen) moet je dit melden en ook thuis blijven.
de reizigers hadden de optie om meteen terug te reizen of een half uur te wachten op de volgende trein.quote:Op maandag 13 april 2020 12:51 schreef WammesWaggel het volgende:
De volgende trein was dus nog drukker?
Daar kan ik geen oordeel over geven. Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Ik spot nooit met mijn gezondheid.quote:Op maandag 13 april 2020 12:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Onderschat ook niet het bang gemaakte personeel dat voor de zekerheid maar even ziek thuis blijft
twitter:Jellraiser twitterde op maandag 13-04-2020 om 11:07:29Wel opvallend: nu het een stuk kouder is, schijnen er een stuk minder mensen die in de vitale sector werken met de trein te moeten.....🤔 reageer retweet
Dat geloof ik graag. Nu met een extra besmettingsrisico. Gezien je positieve inslag zou je het ook zo kunnen bekijken: de werkomgeving (en late avonduren doelgroep) optimaliseert in elk geval je weerstandquote:Op maandag 13 april 2020 12:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar kan ik geen oordeel over geven. Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Ik spot nooit met mijn gezondheid.
Maar het zijn geen prettige tijden om te werken. Alleen al steeds met die alcohol alles ontsmetten als je weer een trein overneemt is al heel apart. Enfin in de late avonduren zitten er meer zwervers en ander tuig in de trein dan mensen met vitale beroepen. Men weet dat er toch geen controle plaats vind en die hebben de tijd van hun leven. Och zo ben ik toch nog nuttig voor een bepaalde doelgroep.
Uiteraardquote:Op maandag 13 april 2020 13:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag. Nu met een extra besmettingsrisico. Gezien je positieve inslag zou je het ook zo kunnen bekijken: de werkomgeving (en late avonduren doelgroep) optimaliseert in elk geval je weerstand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |