abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:15:26 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192556195
Het kabinet werkt aan voorbereidingen om de coronamaatregelen na 28 april geleidelijk te versoepelen. Alle ministeries moeten protocollen opstellen over hoe sectoren 'geleidelijk geopend kunnen worden', staat in een verslag van het overleg van topambtenaren in handen van de politieke redactie van RTL Nieuws.

De meeste urgentie krijgen het onderwijs en de kinderopvang. ,,Er wordt gewerkt aan flexibilisering van maatregelen", valt te lezen. Die maatregelen zullen dan voor advies worden voorgelegd aan de medische experts die verenigd zijn in het Outbreak Management Team, OMT.
Bron; AD.nl/RTL Nieuws.

Ik vind het nog wel een beetje vroeg om hier een oordeel over te vellen, maar het is dan wel een groot risico dat ze gaan doen... Het virus zal heel erg lang bij ons blijven, op zich kan wel er een 2de golf komen die ook meer schade kan veroorzaken dan 1ste golf aanvallen. We moeten dan wel erg voorzichtig mee zijn en zodat we 1,5 meter van elkaar afstand houden... is dat in normale leven wel mogelijk of niet, is maar de vraag.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192556257
In principe wel, tijdens WW 2 zaten veel mensen vijf jaar lang ondergedoken.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:21:45 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192556287
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:19 schreef Hiddendoe het volgende:
In principe wel, tijdens WW 2 zaten veel mensen vijf jaar lang ondergedoken.
ja, dat is waar ook, maar we moeten ook doorgaan met onze gewone leven, dat is het ook beste wat we kunnen doen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192556310
Ik denk dat het een kwestie van wennen is aan deze nieuwe situatie.
Iedereen moet zich nu aanpassen en de meeste mensen doen dat echt wel.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:24:37 #5
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192556338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:23 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik denk dat het een kwestie van wennen is aan deze nieuwe situatie.
Iedereen moet zich nu aanpassen en de meeste mensen doen dat echt wel.
Ook dat, maar slechts klein groepje mensen hebben laks aan de maatregelen die nu nog geldt.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192556366
Aso's zal je altijd blijven houden.
Daar kan geen enkel virus tegenop, helaas. ;(
  Miss 200.000.000! vrijdag 10 april 2020 @ 19:27:39 #7
367000 roos94
pi_192556389
Ik voorzie inderdaad een tweede golf als ze na 28 april de sportscholen, restaurantjes enz weer opengooien. Maar ja je moet je ook afvragen hoe lang je bedrijven kunt laten wachten tot ze over de kop gaan
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:28:27 #8
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192556402
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:25 schreef Hiddendoe het volgende:
Aso's zal je altijd blijven houden.
Daar kan geen enkel virus tegenop, helaas. ;(
Dacht ik het ook ja... het blijft wel vervelend die aso's. Dus die verspreiden het virus ook makkelijker dan mensen die echt aan regels houdt.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:28:54 #9
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192556410
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:27 schreef roos94 het volgende:
Ik voorzie inderdaad een tweede golf als ze na 28 april de sportscholen, restaurantjes enz weer opengooien. Maar ja je moet je ook afvragen hoe lang je bedrijven kunt laten wachten tot ze over de kop gaan
Mee eens, dan vallen ook steeds meer doden!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192556572
Gooi je dat open ben ja na een maand weer terug bij af.
Dam hadden we net zo goed helemaal niks kunnen doen.
Het zou compleet onbegrijpelijk zijn om dat nu al te doen.
Wacht dan op ze minst tot juni.
pi_192556584
Een klein groepje?? Ik ben as we speak in Boekel voor een spoedafspraak met mijn tandarts (iets te enthousiaste kinderen die ineens gaan springen als je ze knuffelt) en het lijkt verdorie wel een doordeweekse marktdag hier zo druk.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:39:58 #12
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192556606
Ik denk dat mensen van zichzelf wel voorzichtiger zullen zijn nu.

Al laten ze alles los vanaf 28 april. Dan zal het minder hard gaan denk ik.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:41:01 #13
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192556621
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gooi je dat open ben ja na een maand weer terug bij af.
Dam hadden we net zo goed helemaal niks kunnen doen.
Het zou compleet onbegrijpelijk zijn om dat nu al te doen.
Wacht dan op ze minst tot juni.
Mee eens, ik denk met name dat tussen juni t/m augustus beste tijd is om maatregelen te versoepelen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192556634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:39 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat mensen van zichzelf wel voorzichtiger zullen zijn nu.

Al laten ze alles los vanaf 28 april. Dan zal het minder hard gaan denk ik.
Ik denk dat het gros van de mensen compleet achterlijk is en gewoon weer net doet als voorheen mochten ze alles open gooien en dan vervolgens heel verbolgen reageren als opa en oma de pijp uit verzuipen gorgelend in hun eigen longvocht want alles was weer open, hoe heeft dit kunnen gebeuren overheid??????

Nou dat dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192556654
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat het gros van de mensen compleet achterlijk is en gewoon weer net doet als voorheen mochten ze alles open gooien en dan vervolgens heel verbolgen reageren als opa en oma de pijp uit verzuipen gorgelend in hun eigen longvocht want alles was weer open, hoe heeft dit kunnen gebeuren overheid??????

Nou dat dus.
Dit.

Hetzelfde met mensen die nu om het hardst roepen dat de kinderopvang weer open moet.
pi_192556658
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:41 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Mee eens, ik denk met name dat tussen juni t/m augustus beste tijd is om maatregelen te versoepelen.
Ja, wie weet hoe ver we zijn dan. Gewoon in september weer scholen en opvang open.
Dan is er tijd zat om een heel plan uit te rollen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:44:38 #17
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192556687
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, wie weet hoe ver we zijn dan. Gewoon in september weer scholen en opvang open.
Dan is er tijd zat om een heel plan uit te rollen.
Ik denk dat OMT nog wel tegen is om vanaf 28 april versoepeling maatregelen goed te keuren... dus het is niet aan de kabinet om zelf te beslissen, maar de OMT geeft bindend advies.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192556710
Nee dank je, zeker niet voor juno.
pi_192556816
Is dat Brabantse kinderenonderzoek dan klaar op 28 april?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 10 april 2020 @ 19:58:12 #20
74056 crew  ToT
pi_192556959
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:45 schreef -river- het volgende:
Nee dank je, zeker niet voor juno.
Dit idd, en waarschijnlijk is wachten septembelibibi nog verstandiger.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:58:16 #21
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192556961
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Een klein groepje?? Ik ben as we speak in Boekel voor een spoedafspraak met mijn tandarts (iets te enthousiaste kinderen die ineens gaan springen als je ze knuffelt) en het lijkt verdorie wel een doordeweekse marktdag hier zo druk.
Logisch. In dorpen gaan mensen een stuk nuchterder met dit probleempje om.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:59:31 #22
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192556977
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:51 schreef Jojoke het volgende:
Is dat Brabantse kinderenonderzoek dan klaar op 28 april?
Ik ben bang van niet, duurt wel heel even voor zodat de onderzoek klaar is... ze goochelen met de cijfers die positief zijn he?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192556996
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit idd, en waarschijnlijk is wachten septembelibibi nog verstandiger.
:Y
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:02:50 #24
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192557054
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat het gros van de mensen compleet achterlijk is en gewoon weer net doet als voorheen mochten ze alles open gooien en dan vervolgens heel verbolgen reageren als opa en oma de pijp uit verzuipen gorgelend in hun eigen longvocht want alles was weer open, hoe heeft dit kunnen gebeuren overheid??????

Nou dat dus.
Ik denk dat iedereen gewoon controle heeft over zijn eigen gezondheid. Gewoon voorzichtig zijn en afstand houden. En die opa en oma kunnen dat ook.

En die achterlijken worden dan fijn ziek. Survival of the fittest heet dat.
pi_192557073
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:02 schreef Ixnay het volgende:
En die achterlijken worden dan fijn ziek. Survival of the fittest heet dat.
Die achterlijken steken dan opa en oma aan die gewoon voorzichtig waren en afstand hielden.

Dat heeft niets met survival of the fittest te maken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192557081
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:59 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik ben bang van niet, duurt wel heel even voor zodat de onderzoek klaar is... ze goochelen met de cijfers die positief zijn he?
Ik ben wel benieuwd hoe het RIVM het resultaat verpakt als het niet het resultaat is wat ze hadden verwacht en gewenst.
pi_192557133
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen gewoon controle heeft over zijn eigen gezondheid. Gewoon voorzichtig zijn en afstand houden. En die opa en oma kunnen dat ook.

En die achterlijken worden dan fijn ziek. Survival of the fittest heet dat.
Ik denk dat niet achterlijken ook fijn ziek worden, ooit. Gewoon omdat je allemaal wel eens toch je gezicht aanraakt bijvoorbeeld
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:15:48 #28
14505 OProg
A Life in Music
pi_192557295
Het is allemaal wel heel mooi en veilig om te gaan roepen dat we alle maatregelen in stand moeten gaan houden tot ergens na de zomer omdat we bang zijn. Maar het is niet in stand te houden voor een jaar. Dat is gewoon realiteit.

Ik ken vrij veel mensen met een zaak in de horeca, die kunnen het nu nog wel redden door afhalen of bezorgen. Maar dat is ook geen vetpot waar ze onbeperkt op kunnen gaan teren en het neemt nu al af. Als ze het niet ergens de komende maand de zaak weer open gooien klapt op een gegeven moment de hele keten in elkaar. Zaken die failliet gaat omdat de overheid dit qua kosten niet lange tijd over kan gaan nemen. Dat zei Hoekstra ook al trouwens. Daarna is de keten er omheen ook klaar. Horeca personeel dat geen werk meer heeft, schoonmakers, tapwacht, leveranciers die geen betaling meer krijgen. Ik ken iemand die een pand verhuurt aan horeca onder zijn woning die dan financieel klaar is omdat er niemand meer in het pand wil zitten voor langere tijd. Die dondert gewoon mee om. En maar niet te denken over de cultuursector, museums, concertpodia en alles. Wat willen we daar dan mee doen? Gewoon lekker laten ploffen?

Ik snap echt dondersgoed dat we zorgen hebben om de zwakkeren en ouderen maar die hele anderhalve-meter samenleving is natuurlijk gewoon een utopie. Of gaan we bijvoorbeeld een miljoen amateurvoetballers verbieden bij elkaar te komen op een veld omdat het te dichtbij is? En laten we dan de verenigingen die ook een sociale functie hebben ontploffen ofzo?

Leuk dat het verstandig zou zijn tot september maar gaan we er dan maar gewoon vanuit dat er een onbeperkte geldpers is die iedereen geld geeft of iets?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:17:43 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192557334
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:21 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

ja, dat is waar ook, maar we moeten ook doorgaan met onze gewone leven, dat is het ook beste wat we kunnen doen.
Bedankt voor deze verlichte kijk op de zaak. We zullen de honderden experts werwlswijd die hier jaren voor doorgeleerd hebben vertellen wat het Wunderkind op FOK! bedacht heeft. Hun kennis verbleekt immers bij de jouwe
Laffe huichelaar
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:21:16 #30
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192557397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:15 schreef OProg het volgende:
Het is allemaal wel heel mooi en veilig om te gaan roepen dat we alle maatregelen in stand moeten gaan houden tot ergens na de zomer omdat we bang zijn. Maar het is niet in stand te houden voor een jaar. Dat is gewoon realiteit.

Ik ken vrij veel mensen met een zaak in de horeca, die kunnen het nu nog wel redden door afhalen of bezorgen. Maar dat is ook geen vetpot waar ze onbeperkt op kunnen gaan teren en het neemt nu al af. Als ze het niet ergens de komende maand de zaak weer open gooien klapt op een gegeven moment de hele keten in elkaar. Zaken die failliet gaat omdat de overheid dit qua kosten niet lange tijd over kan gaan nemen. Dat zei Hoekstra ook al trouwens. Daarna is de keten er omheen ook klaar. Horeca personeel dat geen werk meer heeft, schoonmakers, tapwacht, leveranciers die geen betaling meer krijgen. Ik ken iemand die een pand verhuurt aan horeca onder zijn woning die dan financieel klaar is omdat er niemand meer in het pand wil zitten voor langere tijd. Die dondert gewoon mee om. En maar niet te denken over de cultuursector, museums, concertpodia en alles. Wat willen we daar dan mee doen? Gewoon lekker laten ploffen?

Ik snap echt dondersgoed dat we zorgen hebben om de zwakkeren en ouderen maar die hele anderhalve-meter samenleving is natuurlijk gewoon een utopie. Of gaan we bijvoorbeeld een miljoen amateurvoetballers verbieden bij elkaar te komen op een veld omdat het te dichtbij is? En laten we dan de verenigingen die ook een sociale functie hebben ontploffen ofzo?

Leuk dat het verstandig zou zijn tot september maar gaan we er dan maar gewoon vanuit dat er een onbeperkte geldpers is die iedereen geld geeft of iets?
Klopt, maar het is ook heel gek dat het virus nog wel lang bij ons blijft als we weer op normale status zijn met ons leven. We zijn hier ook om te werken en genieten van het leven... Zoals hebben we nu even een slechte tijd, hoort er bij zeker. Maar op een gegeven moment houdt het wel een keer op met die maatregelen, zo denk ik het zelfde ook over. Ik kan namelijk niet permitteren om mijn vrienden maandenlang niet kunnen zien en spreken... dat kan toch niet...
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192557428
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:15 schreef OProg het volgende:
Het is allemaal wel heel mooi en veilig om te gaan roepen dat we alle maatregelen in stand moeten gaan houden tot ergens na de zomer omdat we bang zijn. Maar het is niet in stand te houden voor een jaar. Dat is gewoon realiteit.

Ik ken vrij veel mensen met een zaak in de horeca, die kunnen het nu nog wel redden door afhalen of bezorgen. Maar dat is ook geen vetpot waar ze onbeperkt op kunnen gaan teren en het neemt nu al af. Als ze het niet ergens de komende maand de zaak weer open gooien klapt op een gegeven moment de hele keten in elkaar. Zaken die failliet gaat omdat de overheid dit qua kosten niet lange tijd over kan gaan nemen. Dat zei Hoekstra ook al trouwens. Daarna is de keten er omheen ook klaar. Horeca personeel dat geen werk meer heeft, schoonmakers, tapwacht, leveranciers die geen betaling meer krijgen. Ik ken iemand die een pand verhuurt aan horeca onder zijn woning die dan financieel klaar is omdat er niemand meer in het pand wil zitten voor langere tijd. Die dondert gewoon mee om. En maar niet te denken over de cultuursector, museums, concertpodia en alles. Wat willen we daar dan mee doen? Gewoon lekker laten ploffen?

Ik snap echt dondersgoed dat we zorgen hebben om de zwakkeren en ouderen maar die hele anderhalve-meter samenleving is natuurlijk gewoon een utopie. Of gaan we bijvoorbeeld een miljoen amateurvoetballers verbieden bij elkaar te komen op een veld omdat het te dichtbij is? En laten we dan de verenigingen die ook een sociale functie hebben ontploffen ofzo?

Leuk dat het verstandig zou zijn tot september maar gaan we er dan maar gewoon vanuit dat er een onbeperkte geldpers is die iedereen geld geeft of iets?
Zoveel ratio in 1 post, helemaal mee eens. ^O^
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:28:02 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192557482
Het is denk ik niet de bedoeling dat alles weer wordt "opengegooid", en al helemaal niet "zomaar".
Je kunt bijvoorbeeld de kinderen om de dag naar school sturen, zodat de helft van de stoelen leeg is. Afspraken maken over afstand houden, mondkapjes, desinfecteren. Het testen komt nu ook op gang, je kunt onderwijzers en anderen standaard blijven testen.
Kwestie van discipline.

Wat nog wel ontbreekt is bewijs dat mensen immuun kunnen worden. Als dat er is, kun je echt gaan afbouwen omdat er een steeds grotere groep is die geen beroep op de IC gaat doen wegens corona.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:29:21 #33
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192557497
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:28 schreef Lunatiek het volgende:
Het is denk ik niet de bedoeling dat alles weer wordt "opengegooid", en al helemaal niet "zomaar".
Je kunt bijvoorbeeld de kinderen om de dag naar school sturen, zodat de helft van de stoelen leeg is. Afspraken maken over afstand houden, mondkapjes, desinfecteren. Het testen komt nu ook op gang, je kunt onderwijzers en anderen standaard blijven testen.
Kwestie van discipline.

Wat nog wel ontbreekt is bewijs dat mensen immuun kunnen worden. Als dat er is, kun je echt gaan afbouwen omdat er een steeds grotere groep is die geen beroep op de IC gaat doen wegens corona.
Dat is het, je zegt het dat de scholen en kinderopvang per 28 april open zullen gaan?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192557671
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:29 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is het, je zegt het dat de scholen en kinderopvang per 28 april open zullen gaan?
Waarom denk je dat hij dit weet? Niemand weet dit nog.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:42:00 #35
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192557684
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Die achterlijken steken dan opa en oma aan die gewoon voorzichtig waren en afstand hielden.

Dat heeft niets met survival of the fittest te maken.
Opa en oma zijn dan ook achterlijk.

Degenen die er dood aan gaan waren al ziek en/of oud en/of dik.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:42:15 #36
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192557688
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:41 schreef ijs. het volgende:

[..]

Waarom denk je dat hij dit weet? Niemand weet dit nog.
Nou ik weet het zelf ook niet, maar hijs schreef het zo in deze forum.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:44:47 #37
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192557736
Voor de komende 2-3 maanden verandert er nog niets, en dat is maar goed ook. Onbegrijpelijk dat mensen ondernemersbelang boven de volksgezondheid willen stellen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192557764
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat het gros van de mensen compleet achterlijk is en gewoon weer net doet als voorheen mochten ze alles open gooien en dan vervolgens heel verbolgen reageren als opa en oma de pijp uit verzuipen gorgelend in hun eigen longvocht want alles was weer open, hoe heeft dit kunnen gebeuren overheid??????

Nou dat dus.
Daar ben ik ook bang voor. Laat het dan maar liever wat langer op slot.
pi_192557777
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:19 schreef Hiddendoe het volgende:
In principe wel, tijdens WW 2 zaten veel mensen vijf jaar lang ondergedoken.
Een groot deel kon gewoon doorgaan. Er werd gewoon gevoetbald, bijvoorbeeld.

Sterker nog, binnen een paar dagen na de capitulatie waren er zelfs voetbalwedstrijden tussen Nederlandse en Duitse soldaten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192557797
Kinderopvang nee, zorg maar lekker zelf voor je blagen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192557807
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:29 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is het, je zegt het dat de scholen en kinderopvang per 28 april open zullen gaan?
De scholen sowieso niet, want dan is het meivakantie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192557813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:44 schreef hooibaal het volgende:
Voor de komende 2-3 maanden verandert er nog niets, en dat is maar goed ook. Onbegrijpelijk dat mensen ondernemersbelang boven de volksgezondheid willen stellen.
Jij weet dat niet net zo min als de rest dat weet. :')

Ik vind alles prima (heb ook weinig keus). De lockdown accepteer ik en als er straks na 28 april versoepelingen zijn dan ben ik daar ook blij mee. Ik ga ervan uit dat de overheid alles weloverwogen doet.
pi_192557819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een groot deel kon gewoon doorgaan. Er werd gewoon gevoetbald, bijvoorbeeld.

Sterker nog, binnen een paar dagen na de capitulatie waren er zelfs voetbalwedstrijden tussen Nederlandse en Duitse soldaten.
Zal best, maar dat is het punt niet. Het gaat er hier over of mensen in staat zijn of beter gezegd, bereid zijn om langere tijd deze maatregelen op te volgen.
En ik denk dat dit wel mogelijk is. Mensen wennen gauw aan een noodsituatie.
pi_192557842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:59 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik ben bang van niet, duurt wel heel even voor zodat de onderzoek klaar is... ze goochelen met de cijfers die positief zijn he?
Het is eerder andersom bij doemdenkers, maar ok.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192557859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Zal best, maar dat is het punt niet. Het gaat er hier over of mensen in staat zijn of beter gezegd, bereid zijn om langere tijd deze maatregelen op te volgen.
En ik denk dat dit wel mogelijk is. Mensen wennen gauw aan een noodsituatie.
Het punt is dat het zelfs in de tweede wereldoorlog niet zo erg gesteld was qua 'massaal binnen moeten blijven' als nu. De situatie waar we nu in zitten is vrij uniek en dus is maar de vraag of we er echt aan kunnen wennen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192557869
Voorschiftten van het RIVM volgen.
Mededelingen afwachten.
Niet eigenwijs zijn, en de zooi uitzitten. (21 april krijgen we een update).
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:53:26 #47
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192557882
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De scholen sowieso niet, want dan is het meivakantie.
Klopt, je hebt gelijk!
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:53:35 #48
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192557885
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het punt is dat het zelfs in de tweede wereldoorlog niet zo erg gesteld was qua 'massaal binnen moeten blijven' als nu.
Mensen hebben nu gewoon te eten, en lopen niet het risico om weggevoerd te worden naar een vernietigingskamp. De vergelijking met de oorlog is volkomen misplaatst.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:54:13 #49
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192557897
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het punt is dat het zelfs in de tweede wereldoorlog niet zo erg gesteld was qua 'massaal binnen moeten blijven' als nu. De situatie waar we nu in zitten is vrij uniek en dus is maar de vraag of we er echt aan kunnen wennen.
Een kogel door je kop is ook wat minder besmettelijk
Laffe huichelaar
pi_192557921
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:44 schreef hooibaal het volgende:
Voor de komende 2-3 maanden verandert er nog niets, en dat is maar goed ook.
Na de meivakantie gaan de scholen open, al dan niet in aangepaste vorm (bv. klassen verdelen over de dagen), in ieder geval de basisscholen. Er was al geen wetenschappelijke noodzaak om ze te sluiten en je ziet steeds duidelijker wat de gevolgen zijn van het thuisonderwijs.

Ik verwacht ik belangrijke verschuivingen in de kinderopvang en dagbesteding. Met name dat laatste zorgt voor schrijnende problematiek. En aangezien dit een vrij beperkte (pun not intended) groep is, zal de impact ook niet zo groot zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')