abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2020 @ 23:04:14 #176
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192560145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:52 schreef raptorix het volgende:
Ik vond deze wel schokkend, kennelijk waren de geheime diensten in NOVEMBER al op de hoogte: https://edition.cnn.com/2(...)-november/index.html
ze moeten natuurlijk wel voldoende reden hebben om die tracking in het OS van de telefoons te zetten,he
pi_192560147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat hele klimaatsprookje kan wel in de ijskast voorlopig, tenminste iets positiefs dat hier uit voort komt.
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Klimaatsprookje? Je hoeft je domheid op dat gebied niet zo te etaleren hier.
pi_192560189
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:04 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Ik viel over het woord "klimaatsprookje", poppedop, niet over dat er iets tijdelijk uitgesteld zou worden. Dat viel me op, omdat je al enkele dagen achter elkaar het weg lijkt te zetten als onzin.

Nu kan het zo zijn dat deze heffing uberhaupt niet doorgaat, maar dan is er een kabinetscrisis om iets pietluttigs, want voor zover doorgerekend kostte het, voor zover ik weet, geen banen of bedrijvigheid.

[ Bericht 8% gewijzigd door SnertMetChoco op 10-04-2020 23:11:51 ]
  vrijdag 10 april 2020 @ 23:21:50 #179
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192560469
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 22:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als we door deze crisis ons kompas herijken en meer richten op binnenlandse productie (of iig binnen de EU), maar dat zal wel ijdele hoop zijn. We zijn te zeer gewend geraakt aan onze goedkope (wegwerp)cultuur.
Ik vraag mij af of dat the way to go is. De wereld is vooruitgang en niet ineenkruipen in je eigen holletje. Wat beter kan gebeuren is een ramp, crisis en aanpak; minder tot lokale politiek te maken. Gezondheid mag nooit politiek zijn.

Een WHO zijn ook geen domme jongens maar wel gebonden aan een soort van internationale invloed cq. overeenstemmingen. Net of dat men gaat stemmen if iets wel of niet dodelijk is.
Denk alleen al aan het gesteggel omtrent de naamgeving en dralen bij uitroepen pandemie van het virus. Zelfs tot voor kort werd het nog een Aziatisch/Chinees of Wuhan virus genoemd, hoe dom kunnen wij nu achteraf zijn (geweest) die graag te hebben geslikt.

Wetenschappelijk is dit virus SARS-Cov-2 en daarmee zou er geen verwarring geweest zijn over de type en ernst.
In beginsel werd het gezien als een virusje wat op zijn slechts zich als een soort griepje zou gedragen.
Gaandeweg leren we ook als "ondeskundige" meer en dan is het ronduit misleidend om politieke redenen het Covid19 als ziekte te noemen.
Ja de ramp is Covid19 maar het virus is SARS-Cov-2 wat geen ziekte is maar SARS (ernstig acuut ademhalingssyndroom) veroorzaakt.
Met die duidelijke kennis had iedereen veel sneller onderkent wat het is, doet, veroorzaakt en je moet doen om de verspreiding(ssnelheid) te beperken

We zullen nu even inademen om tot onszelf te komen maar om dan jezelf te gaan isoleren van contacten met andere, lijkt mij een verkeerde aanpak.
Beter meer informatie uitwisselen en reden te meer om terecht stevige eisen te stellen aan kwaliteit van verhandelde producten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 10 april 2020 @ 23:33:39 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192560658
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

een stofzuigerzak biedt 80% bescherming, beter dan niks
Zelf een ordinair T-shirt geeft 70% verbetering... wat geen garantie is maar zoals we in tal van discussie omtrent mondkapjes zien, beter iets dan niets. Je kan niet stellen dat het niet helpt.

Hierbij wel waken voor schijnveiligheid als zekerheid zoals "ik ben veilig" dus "ook voor jou"

Zelf zie ik niet heel veel in mondkapjes en zie mij niet snel met een N95 masker, laat staan HazMat outfit rondlopen. Niets voor mij en krijg bij voorbaat al een kriebel/zweetaanval.
Toegegeven dat zover ik weet, niet in een risicogroep zit/werk en het credo hanteer dat ziek worden ondanks normale hygiëne; niet te ontlopen is.

Ik zou uit beleefdheid wrs wel een "mondkapje" of handschoenen en desnoods bril dragen om anderen daarmee gerust te stellen. Schaamte of trots o.i.d. speelt derhalve geen rol.
pi_192560675
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of dat the way to go is. De wereld is vooruitgang en niet ineenkruipen in je eigen holletje. Wat beter kan gebeuren is een ramp, crisis en aanpak; minder tot lokale politiek te maken. Gezondheid mag nooit politiek zijn.

Een WHO zijn ook geen domme jongens maar wel gebonden aan een soort van internationale invloed cq. overeenstemmingen. Net of dat men gaat stemmen if iets wel of niet dodelijk is.
Denk alleen al aan het gesteggel omtrent de naamgeving en dralen bij uitroepen pandemie van het virus. Zelfs tot voor kort werd het nog een Aziatisch/Chinees of Wuhan virus genoemd, hoe dom kunnen wij nu achteraf zijn (geweest) die graag te hebben geslikt.

Wetenschappelijk is dit virus SARS-Cov-2 en daarmee zou er geen verwarring geweest zijn over de type en ernst.
In beginsel werd het gezien als een virusje wat op zijn slechts zich als een soort griepje zou gedragen.
Gaandeweg leren we ook als "ondeskundige" meer en dan is het ronduit misleidend om politieke redenen het Covid19 als ziekte te noemen.
Ja de ramp is Covid19 maar het virus is SARS-Cov-2 wat geen ziekte is maar SARS (ernstig acuut ademhalingssyndroom) veroorzaakt.
Met die duidelijke kennis had iedereen veel sneller onderkent wat het is, doet, veroorzaakt en je moet doen om de verspreiding(ssnelheid) te beperken

We zullen nu even inademen om tot onszelf te komen maar om dan jezelf te gaan isoleren van contacten met andere, lijkt mij een verkeerde aanpak.
Beter meer informatie uitwisselen en reden te meer om terecht stevige eisen te stellen aan kwaliteit van verhandelde producten.
Volledig mee eens!
pi_192560691
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik viel over het woord "klimaatsprookje", poppedop, niet over dat er iets tijdelijk uitgesteld zou worden. Dat viel me op, omdat je al enkele dagen achter elkaar het weg lijkt te zetten als onzin.

Nu kan het zo zijn dat deze heffing uberhaupt niet doorgaat, maar dan is er een kabinetscrisis om iets pietluttigs, want voor zover doorgerekend kostte het, voor zover ik weet, geen banen of bedrijvigheid.
Het ging mij om prioriteiten op dit moment, vanwege de oproep van Timmermans en zijn "Green Deal".

Dat er hopelijk iets positiefs hieruit voortvloeit (minder afhankelijkheid van het vuile China, hier schoner produceren, minder vrachtvaart etc.) heb ik al vaker gepost.

Er kan naar mijn idee geen "Green Deal" zijn zonder dit in overweging te nemen.

Wij zorgen namelijk met ons gedrag er voor dat China de wereld vervuilt etc.

Ik ben namelijk helemaal niet tegen een schonere wereld. ^O^
pi_192560738
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:34 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het ging mij om prioriteiten op dit moment, vanwege de oproep van Timmermans en zijn "Green Deal".

Dat er hopelijk iets positiefs hieruit voortvloeit (minder afhankelijkheid van het vuile China, hier schoner produceren, minder vrachtvaart etc.) heb ik al vaker gepost.

Er kan naar mijn idee geen "Green Deal" zijn zonder dit in overweging te nemen.

Wij zorgen namelijk met ons gedrag dat China te wereld vervuilt etc.

Ik ben namelijk helemaal niet tegen een schonere wereld. ^O^
Ok, dan ziet het er naar uit dat ik je posts verkeerd heb opgevat. Mea culpa.

Misschien wel een goed idee om je taalgebruik hierover wat te wijzigen, want zo kwam het echt totaal niet over. Waarom "klimaatsprookje" bv? Onnodig ambigu.

Strookt ook niet met dat je Trump wel een goede president lijkt te vinden, hoewel je niet alles van een politicus hoeft te accepteren om hem goed te vinden natuurlijk.
pi_192560844
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ok, dan ziet het er naar uit dat ik je posts verkeerd heb opgevat. Mea culpa.

Misschien wel een goed idee om je taalgebruik hierover wat te wijzigen, want zo kwam het echt totaal niet over. Waarom "klimaatsprookje" bv? Onnodig ambigu.

Strookt ook niet met dat je Trump wel een goede president lijkt te vinden, hoewel je niet alles van een politicus hoeft te accepteren om hem goed te vinden natuurlijk.
Het woord klimaatsprookje sloeg dan ook op de "Green Deal" obsessie van Timmermans.

Trump een goede president? Nou, dat valt wel mee m.b.t. zijn aanpak van dit virus.
Eerst ontkennen, dan bagatelliseren en vervolgens het ontkennen weer ontkennen. :')

Maar bijna elk land heeft dit onderschat, of wilde geen paniek veroorzaken. Dus dan is volledig de focus op Trump leggen niet helemaal terecht want we (het RIVM) hadden zelf ook een andere inschatting van dit virus.
pi_192560862
Als ik het straatbeeld in Utrecht vandaag en gisteren bekijk denk ik dat mensen toch redelijk veel naar buiten zullen gaan dit weekend. Over 2 weken nieuwe piek.
pi_192560896
Hoe kan het zijn dat corona nog steeds elke dag opduikt in Italië?
vandaag weer 4200 gevallen.

Hoe kan dit in vredesnaam? Er is toch een lockdown?
pi_192560900
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:44 schreef Nielsch het volgende:
Als ik het straatbeeld in Utrecht vandaag en gisteren bekijk denk ik dat mensen toch redelijk veel naar buiten zullen gaan dit weekend. Over 2 weken nieuwe piek.
Heb vanochtend 2.5 uur gefietst in/om Utrecht en ik kreeg dit beeld ook, hoewel ik zelf hier ook debet aan was uiteraard. Blijf morgen hierom wel thuis.
pi_192560913
quote:
Hoor ook verhalen dat men in Amsterdam wat "losser" met de regels omgaat en daar nog "jongeren" in groepjes buiten hangen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 23:50:07 #189
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_192560950
Vooral de ouderen hebben schijt aan de regels en als je ze erop wijst worden ze knorrig.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  vrijdag 10 april 2020 @ 23:52:11 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192560978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:46 schreef -Chakotay- het volgende:

Een LockDown vertraagt de verspreiding(snelheid) en naar mate meer mensen besmet zullen worden (evt zonder symptomen) , zal dat het aantal gevallen toch cumulatief doen laten stijgen.

Ik zou willen weten hoe veel van de bevolking daar nu besmet is, ook om te bepalen of -en in hoeverre de LockDown nog effectief bijdraagt.
pi_192561000
quote:
Amsterdam vandaag ook, kom wel veel buiten, maar niet op plekken waar het druk is, moest wel even naar de winkel, en dan zie ik toch weer van die studentes lekker naast elkaar keuvelen op 20 cm.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192561003
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:50 schreef Rozevla het volgende:
Vooral de ouderen hebben schijt aan de regels en als je ze erop wijst worden ze knorrig.
Ik herken dat zelfs bij mijn inmiddels beginnende demente ma, ze vindt het allemaal onzin.
  vrijdag 10 april 2020 @ 23:55:03 #193
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_192561025
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ik herken dat zelfs bij mijn inmiddels beginnende demente ma, ze vindt het allemaal onzin.
Schijt irritant

Ik moet pa er ook iedere keer op wijzen niet iedereen een hand te geven.

Maar goed hun weten het allemaal beter maar als de balkondeur 10 seconde open staat hebben ze een longontsteking
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_192561069
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:55 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Schijt irritant

Ik moet pa er ook iedere keer op wijzen niet iedereen een hand te geven.

Maar goed hun weten het allemaal beter maar als de balkondeur 10 seconde open staat hebben ze een longontsteking
Dit is zo herkenbaar, werkelijk! Mijn moeder van 89 jaar durft niet naar buiten zonder jas, want dan kan ze een koudje oplopen en van tocht moet ze al helemaal niks hebben, dus in huis zit alles potdicht, maar het gedoe rond corona vindt ze onzin.. _O-
pi_192561074
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:46 schreef -Chakotay- het volgende:

Heel simpel, omdat de range waar mensen dood gaan vrij groot is, kan een paar dagen zijn, maar ook een paar weken, ze volgen dus niet de trend, en dan is ook nog variabel per land, hoeveel moeite er word gedaan om iemand in leven te houden die het waarschijnlijk niet gaat redden. Het is bekend dat in Duitsland en Italië daar vrij veel aan gedaan word. Kortom voor Italie moet je vooral kijken naar het aantal opnames. Als dat afneemt ben je op de goede weg.
pi_192561076
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Een LockDown vertraagt de verspreiding(snelheid) en naar mate meer mensen besmet zullen worden (evt zonder symptomen) , zal dat het aantal gevallen toch cumulatief doen laten stijgen.

Ik zou willen weten hoe veel van de bevolking daar nu besmet is, ook om te bepalen of -en in hoeverre de LockDown nog effectief bijdraagt.
Maar dat is toch leip ouwe?
Lockdown is juist om mensen niet te besmetten toch?

4200 besmettingen binnen 24 uur... terwijl er al meer dan 2 weken een lockdown is

En er wordt gezegd dat max 2 weken incubatietijd is.

Als je alleen maar naar de supermarkt mag..?

ik nie snap nie
  vrijdag 10 april 2020 @ 23:58:22 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192561083
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:50 schreef Rozevla het volgende:
Ik ben benieuwd waarop je dat beeld baseert.

De meeste ouderen die ik ken en zie; zijn niet levensmoe en vooral bang. Anderzijds zie je behoefte tot fysiek contact. Dat ouderen knorrig worden bij opdrachten is volstrekt normaal; iemand van 70 laat zich niet zomaar de les lezen door een hittepetit van 25 die een kleinkind kon zijn. Los daarvan speelt in het ouder worden zich vastklampen aan eigen vertrouwde overtuigingen.
Met ouderen omgaan is vooral tact en respect tonen O~) .
pi_192561104
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heel simpel, omdat de range waar mensen dood gaan vrij groot is, kan een paar dagen zijn, maar ook een paar weken, ze volgen dus niet de trend, en dan is ook nog variabel per land, hoeveel moeite er word gedaan om iemand in leven te houden die het waarschijnlijk niet gaat redden. Het is bekend dat in Duitsland en Italië daar vrij veel aan gedaan word. Kortom voor Italie moet je vooral kijken naar het aantal opnames. Als dat afneemt ben je op de goede weg.
en toch hè.. je gaat niet naar buiten als je ziek bent
en als je niet ziek bent ga je heel voorzichtig naar buiten

de lockdown is al bijna een maand aan de gang.. en dan sta ik toch wel te kijken van die grote getal
pi_192561106
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 22:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is wat feitelijk overal is geprobeerd. Meestal niet eens opzettelijk of van slechte wil.

Elke dag en elk moment loeren er op de wereld tal van verborgen gevaren en er is altijd wel iemand die keihard roept: "kijk uit" en dan later met recht kan zeggen "ik heb het gezegd".
En dan hier weten dat men schatting 99,5% van alle microbiologie zoals ook virussen nog niet heeft eens heeft "ontdekt". Het mooie is weer dat 95% (schatting WHO) van de mensen weinig tot geen last zal gaan hebben en dat de mensheid "gewoon"blijft voortbestaan. Je weet helaas niet of dat voor jezelf als persoon ook zo is.

Dit SARS2/Covid19 virus, kon onverwacht tegen alle statistische voorspelling in, zich wel verspreiden. Lange tijd "hoopte" men dat het 't pad van SARS1 en MERS pad zou volgen en het daarbij dan zou blijven.
Zelfs nu is het verbazingwekkend dat de USA haar vliegverkeer nog steeds niet heeft stilgelegd als onderdeel van de LockDown ter isolatie. Niet als heilig "doel" maar als middel om te voorkomen dat het virus kan blijven (ver)springen.
Ik ben wel van mening dat besturen en regeren meer is dan "hopen dat".

Voorbereidingen treffen horen hier ook bij.

Er waren wel degelijk signalen/inlichtingen over de besmettingsgraad en risico's van dit virus.

Het geen paniek willen veroorzaken heeft nu als gevolg dat iedereen in paniek "thuis moet blijven".
pi_192561107
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:58 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Maar dat is toch leip ouwe?
Lockdown is juist om mensen niet te besmetten toch?

4200 besmettingen binnen 24 uur... terwijl er al meer dan 2 weken een lockdown is

En er wordt gezegd dat max 2 weken incubatietijd is.

Als je alleen maar naar de supermarkt mag..?

ik nie snap nie
In de meeste landen met een lockdown gaan mensen nog steeds bij elkaar op bezoek, naar de winkel, etc, laat je niet gek maken, je hebt een website waar je kan zien hoe mensen ECHT er mee omgaan, en dan blijken dat die landen zich helemaal niet zo aan de regeltjes houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')