Net zoals het aantal overlijdens nog wel een tijdje zal doorebben in Nederland terwijl de ziekenhuisopnames afnemen --> dus goed teken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik niet, aangezien het sowieso wel 2 weken kan duren voordat ziekte verschijnselen optreden, en je vervolgens weken lang in ziekenhuis kan liggen voordat je dood bent.
Klopt. Vastklampen aan eigen vertrouwde overtuigingen. Daarom laat ik komende dinsdag wel de wekelijkse thuiszorg komen, ook al weet ik dat zij daarmee een risico loopt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 23:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waarop je dat beeld baseert.
De meeste ouderen die ik ken en zie; zijn niet levensmoe en vooral bang. Anderzijds zie je behoefte tot fysiek contact. Dat ouderen knorrig worden bij opdrachten is volstrekt normaal; iemand van 70 laat zich niet zomaar de les lezen door een hittepetit van 25 die een kleinkind kon zijn. Los daarvan speelt in het ouder worden zich vastklampen aan eigen vertrouwde overtuigingen.
Met ouderen omgaan is vooral tact en respect tonen.
Net gechecked, Milaan doet het idd goed, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Brussel, die doen het weer slechter dan Amsterdam, terwijl die toch strengere lockdown hebben: https://citymapper.com/cmiquote:Op zaterdag 11 april 2020 00:01 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
nou de beelden die zie zeggen mij toch iets anders
legen straten en een knuppel in jed nek als je illegaal op traat loopt
Volgens mij is (maximale) incubatie tijd 2 weken. Kortom zit jij met iemand in lockdown die nog maar net besmet is, en jij het later oploopt, dan kan daar gerust een paar weken tussen zitten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:02 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Hoe kom je aan deze wijsheden?
Verzin je dat zelf?
Je wordt niet pas ná 2 weken ziek hoor
twitter:soledadobrien twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 23:58:45I don’t say this enough, but whew @TomiLahren is truly dumb af:
reageer retweet
Grote getallen doen grotere getallen. Een "lockdown" wil niet zeggen dat er er geen enekel contact/overdracht is. Het getal zegt ook niets van specifiek wie de besmetting is vastgesteld.quote:Op vrijdag 10 april 2020 23:58 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Maar dat is toch leip ouwe?
Lockdown is juist om mensen niet te besmetten toch?
4200 besmettingen binnen 24 uur... terwijl er al meer dan 2 weken een lockdown is
En er wordt gezegd dat max 2 weken incubatietijd is.
Als je alleen maar naar de supermarkt mag..?
ik nie snap nie
ik heb het over italie slimboquote:Op zaterdag 11 april 2020 00:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Net gechecked, Milaan doet het idd goed, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Brussel, die doen het weer slechter dan Amsterdam, terwijl die toch strengere lockdown hebben: https://citymapper.com/cmi
Kijk anders zelf even in de tabel, bij Amsterdam en Rome, daarnaast doe je of de cijfers van Italie zo gigantisch zijn, die getallen zijn ongeveer gelijk aan Nederland, weliswaar officieel de helft in Nederland, maar ga er maar vanuit dat ongeveer de helft van de Corona doden niet geregistreerd worden.quote:
Ik heb het idee dat iedereen zoekt naar een verklaring, maar ik ga daar niet zomaar mee akkoordquote:Op zaterdag 11 april 2020 00:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Grote getallen doen grotere getallen. Een "lockdown" wil niet zeggen dat er er geen enekel contact/overdracht is. Het getal zegt ook niets van specifiek wie de besmetting is vastgesteld.
Zijn dat de mensen in LockDown, de Zorgverleners of anderen die vitale beroepen uitvoeren.
4200 besmettingen per dag kan meerdere oorzaken hebben. Denk aan het meer testen die dan automatisch meer besmettingen zullen vaststellen. Aantal besmetting zegt ook niets over de ernst of die ook tot ziekenhuis of IC opname leidt en sterfte.
Kortom een imposant getal dat ergens als ballon in de ijle lucht zweeft.
Hebben we je al 10 gegeven, maar je bent volgens mij alleen maar bezig met doden, terwijl dat het minst interessante is bij de Corona cijfers.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:11 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat iedereen zoekt naar een verklaring, maar ik ga daar niet zomaar mee akkoord
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Ik vind het erg vreemd. Ernstig zieken liggen in het ziekenhuis. Veel mensen lopen buiten alweer rond met immuniteit.
Ik vind het onlogisch dat er onwijs veel onhygienische mensen met blijkbaar ziekteverschijnselen en symptomen over straat lopen.
Daarbij loopt er bijna niemand meer over straat. Vage shizzle
Dit en dan ook nog plasmatherapie en ik ben iets hoopvoller gestemd.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:42 schreef trein2000 het volgende:
Er is ook nog voorzichtig goed nieuws: https://nos.nl/artikel/23(...)-19-blootgelegd.html
Duidelijk en ook mijn reden dat ik zeg dat gezondheidsrisico geen Politieke (lobby) invulling mag zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2020 23:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik ben wel van mening dat besturen en regeren meer is dan "hopen dat".
Voorbereidingen treffen horen hier ook bij.
Er waren wel degelijk signalen/inlichtingen over de besmettingsgraad en risico's van dit virus.
Het geen paniek willen veroorzaken heeft nu als gevolg dat iedereen in paniek "thuis moet blijven".
Tomi Lahrenquote:Op zaterdag 11 april 2020 00:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
Over aandacht vragen gesproken:twitter:soledadobrien twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 23:58:45I don’t say this enough, but whew @:TomiLahren is truly dumb af: [ afbeelding ] reageer retweet
Ben je nou echt te dom om te poepen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:18 schreef -Chakotay- het volgende:
Iemand even het volgende.
Vinden jullie het verantwoord om met pasen bij iemand langs te gaan die de 70 is gepasseerd?
Het is geen grote bijeenkomst, we zijn namelijk maar met z'n tweeën
Nee.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:18 schreef -Chakotay- het volgende:
Vinden jullie het verantwoord om met pasen bij iemand langs te gaan die de 70 is gepasseerd?
Juist deze crisis maakt maar weer eens duidelijk dat 'getallen' naar eigen believen uitgelegd of gemanipuleerd worden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Grote getallen doen grotere getallen. Een "lockdown" wil niet zeggen dat er er geen enekel contact/overdracht is. Het getal zegt ook niets van specifiek wie de besmetting is vastgesteld.
Zijn dat de mensen in LockDown, de Zorgverleners of anderen die vitale beroepen uitvoeren.
4200 besmettingen per dag kan meerdere oorzaken hebben. Denk aan het meer testen die dan automatisch meer besmettingen zullen vaststellen. Aantal besmetting zegt ook niets over de ernst of die ook tot ziekenhuis of IC opname leidt en sterfte.
Kortom een imposant getal dat ergens als ballon in de ijle lucht zweeft.
rivm staat:quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee.
Wat snap je niet aan blijf thuis met Pasen?
Lijkt mij wel, als niemand symptomen heeft. Wees gewoon een beetje op je hoede, was handen, niet knuffelen enzo.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:18 schreef -Chakotay- het volgende:
Ga lekker je gang.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:20 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
rivm staat:
Mensen moeten zoveel mogelijk thuisblijven, maar mogen wel maximaal drie bezoekers in hun huis ontvangen.
Dus je kunt gewoon op bezoek, jesusminaquote:Op zaterdag 11 april 2020 00:20 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
rivm staat:
Mensen moeten zoveel mogelijk thuisblijven, maar mogen wel maximaal drie bezoekers in hun huis ontvangen.
Dus dat, maar als je je niet lekker voelt, blijf thuis.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:20 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
rivm staat:
Of jij komt van een mogelijke 'besmettingshaard' e/o de ander is in contact met een 'besmettingshaard'. Door dat te combineren verhoog je de kans op besmetting van elkaar.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:18 schreef -Chakotay- het volgende:
Niemand zal het doorhebben dat je wel/niet de regels overtreedt maar wil je voor jezelf niet het risico minimaliseren door gewoon niet te gaan? Kun je het jezelf vergeven als er iets gebeurt omdat je niet jezelf kon beheersen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:20 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
rivm staat:
verdoriequote:Op zaterdag 11 april 2020 00:23 schreef Arkai het volgende:
[..]
Niemand zal het doorhebben dat je wel/niet de regels overtreedt maar wil je voor jezelf niet het risico minimaliseren door gewoon niet te gaan? Kun je het jezelf vergeven als er iets gebeurt omdat je niet jezelf kon beheersen?
Ik ken nog wel een blondine in Nederland met een eigen talkshow, niet geremd door enige kennis van zaken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Tomi Lahren![]()
Blonde bimbo met 1.5 miljoen volgers (vanwege haar 'intellect'). Dommer ga je ze niet krijgen daar.
Volgens mij is het al redelijk lelijk in sommige delen van de VS.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:29 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij denken die Amerikanen echt dat ze er met 2 weekjes af zijn, ze lopen een week of 3 achter op Europa, dus dat gaat nog lelijk worden vermoed ik.
Yep, er is geen contactverbod en kwestie van idd opletten... ook met overdragen en aanraken van goederen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:21 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Lijkt mij wel, als niemand symptomen heeft. Wees gewoon een beetje op je hoede, was handen, niet knuffelen enzo.
Zo doe ik het.
Niet te handhaven, bovendien krijg je dan een enorme groep 'smetvrezen aka neuroten' . Weerstand kreeg je 50 jaar geleden door in vieze zandbakken te spelen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, er is geen contactverbod en kwestie van idd opletten... ook met overdragen en aanraken van goederen.
Best lastig om je handen dan ineengevouwen te houden, ik zou zelf een eigen flesje drinken meenemen en zo min mogelijk iemands spullen aanraken. Prima weer om even bij iemand in de tuin te gaan zitten.
Je (jonge) kinderen meenemen wordt lastiger om die in de hand te houden, dus dat dan weer niet.
Hij is sarcastisch, denk ik. Andersquote:Op zaterdag 11 april 2020 00:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Niet te handhaven, bovendien krijg je dan een enorme groep 'smetvrezen aka neuroten' . Weerstand kreeg je 50 jaar geleden door in vieze zandbakken te spelen.
Eens, maar hoe ga je voor je eerste bewering zorgen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Duidelijk en ook mijn reden dat ik zeg dat gezondheidsrisico geen Politieke (lobby) invulling mag zijn.
Gezondheid en Veiligheid moet een soort rode-alarmknop hebben die los van sentiment kan worden ingedrukt.
Feitelijk zoals onze regering nu opereert.... zij volgt de adviezen van haar RIVM experts... waar je dan alles van mag vinden. Het zijn onderbouwde adviezen die soms persoonlijk gezien, onzinnig zijn. Het zij zo.
Experts die verder ook een verantwoordelijkheid hebben om realistisch te blijven.
Als dokter kan je medisch gelijk hebben dat iemand niet naar buiten mag maar als dat betekent dat je geen leven meer hebt, is het ook een verkeerde behandeling.
Hooguit dat de Politiek, zoals zij nu tracht, daar qua budget een transparant beleid in voert.
Het is schipperen die aan beide zijden van het scheermes een snee zal veroorzaken.
Vooralsnog zeggen modellen zo'n 60k doden ipv de eerder geschatte 100k tot 200k, volgens Fauci.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:29 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij denken die Amerikanen echt dat ze er met 2 weekjes af zijn, ze lopen een week of 3 achter op Europa, dus dat gaat nog lelijk worden vermoed ik.
Op de diverse Disney pagina’s zeggen ze alquote:Op zaterdag 11 april 2020 00:29 schreef raptorix het volgende:
Deze titel en de strekking klopt niet en is als je de video bekijkt stemmingmakerij.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Eens, maar hoe ga je voor je eerste bewering zorgen?
De regerende politieke macht heeft baat bij geen onrust.
Dus zal zij dat zo lang mogelijk uitstellen.
Zie de reactie op Baudet op 29 januari om het coronavirus serieus te nemen:
Geen calimero, hoef ook geen discussie over Baudet.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Deze titel en de strekking klopt niet en is als je de video bekijkt stemmingmakerij.
Hij werd niet weggelachen. Wat is dat voor gecalimero?
D66 zegt: ernstig probleem, binnenkort debat, ruim voor de 1e case in Nederland.
VVD zegt mwah, we moeten het zien, maar binnenkort debat.
Alle partijen die volgen zeggen in feite het eens te zijn met Baudet, maar debat er specifiek over wat begin februari.
Waarom? En waarom over 2 maanden?quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:56 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik vraag me af of er over 2 maanden niet veel abortussen worden gepleegd
Eerder scheidingen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:56 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik vraag me af of er over 2 maanden niet veel abortussen worden gepleegd
Ik zie hier geen echte politiek gespeeld worden. Er was een debat over wat al gepland stond, Baudet uit zijn zorgen en wil het naar voren halen en speelt al dan niet politiek daarmee, hoewel ik geen reden heb te denken dat hij hiermee politiek speelt en de anderen zeggen van "joh, we hebben het al gepland en we delen wel de ernst," ook geen politiek in mijn ogen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geen calimero, hoef ook geen discussie over Baudet.
Gaat mij om het feit dat het bij hem wel op het netvlies stond en hij de urgentie wilde aankaarten.
Hier zie je politiek gespeeld worden, daarom deed ik deze post..
quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom? En waarom over 2 maanden?
nou dit dus..quote:
Yep "ze " zitten nu op 56/1M inwoners en dat zal - sws in bepaalde staten - extreem gaan oplopen tot ver boven 300. New-York zit nu op 400/1Mquote:Op zaterdag 11 april 2020 00:29 schreef raptorix het volgende:
Is er al een verklaring over het feit dat minderheden hard getroffen worden, afgezien van armoede?quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep "ze " zitten nu op 56/1M inwoners en dat zal - sws in bepaalde staten - extreem gaan oplopen tot ver boven 300. New-York zit nu op 400/1M.
Waar ik mij zorgen om maak is de (verborgen) "slachting" onder de minderheidsgroepen.
Dan hopen dat zij niet landelijk de lijn op gaan van Italië ( nu > 300/1M).
Goed denkbaar dat zij over twee/drie weken zich kunnen opmaken op 100.000 overledenen tgv Covid19 en een veelvoud aan ziekenhuisgevallen.
Opvallend vind ik dat Trump in zijn Persco's wel gematigder is geworden in zijn bewoordingen.
Al of niet als instrument om Presidentieel (elections) over te komen. Wel nog steeds bolstaand van biggest, greatest maar richting mensen relatief een stuk betrokkener. Wat weer ridicuul is nu uitspraken te doen dat einde van deze maand de scholen wel weer openkunnen in sommige staten.
De parade hoe hij begint is ook wel grappig (their way). Mensen die wachten op zijn komst, waarna hij gaat speechen en zich laat laven aan devragen van de journalisten.
Nja, zijn we volgens jou dan gewoon 'interessante' apen ? Die altijd maar neuken zonder idee?quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:59 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
[..]
nou dit dus..
omdat ik denk dat stelletjes die veel binnen zitten, gaan voortplanten uit verveling
En idd, uiteindelijk kan het dus een gevolg zijn van of:
1. scheidingen
2. onzekerheid over de toekomst ivm medisch capaciteit, en gezondheidsrisico's
Trump spreekt namens zijn experts. Dat je daar je twijfels bij hebt is begrijpelijk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het beste waar je op kunt hopen is dat Trump doorkrijgt dat hij eens zou moeten vertrouwen op experts, ook omtrent klimaatverandering. Gaat nooit gebeuren natuurlijk, want hij is de belichaming van Dunning-Kruger.
Ik weet niet goed wat je bedoelt. Trump is herhaaldelijk gecorrigeerd door Fauci bv.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Trump spreekt namens zijn experts. Dat je daar je twijfels bij hebt is begrijpelijk.
twitter:timand2037 twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 03:17:51WARNING 18+. For those who doubt the gravity of the #COVID19 pandemic. These are bodies at an Islamic Funeral Service in #Brooklyn, NY. Remember this is just one community in one part of #NewYork, and that #Muslims are buried very quickly after death. https://t.co/Hikxp6Y8cS reageer retweet
België en Frankrijk tellen ook alle verdachte gevallen van corona in verpleeghuizen mee en Nederland niet.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:10 schreef THEFXR het volgende:
even gejat van een ander forum:
"The Netherlands is up to 147 deaths/MM, good for 5th worst among major countries that are transparent about their numbers (which excludes China and Iran), and about triple the USA's death rate/MM.
The UK (118 deaths/MM) is coming up fast though. They'll probably pass the Netherlands in the next couple of days, and show little sign of letting up anytime soon.
Meanwhile, 3rd place Belgium (260 deaths/MM) is making a serious run at passing up Italy (302 deaths/MM) for 2nd place. The home of the EU bureaucracy even has a chance of knocking Spain (339 deaths/MM) off the top of the list if they don't turn things around soon. Brussels is about to get a taste of that 'European Unity' that they so love to tout, the same unity that fucking abandoned Lombardy to it's own devices when shit hit the fan (and actually slapped fines on Italy for breaking EU debt rules while combatting the WuFlu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |