Dat idd, plus dat het enige (onterechte) paniek ter wegen kan brengen wanneer men het aantal diagnoses ziet stijgen (wat vanzelfsprekend gaat gebeuren).quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:31 schreef Vallon het volgende:
Wat ik mij nog steeds afvraag wat men wil aanvangen met het massaal testen ?
Dat je steekproeven doet om te weten of/hoever de besmetting is gevorderd en mensen in bepaalde zorgposities, kan ik volgen. Echter wat het praktische nut is om te weten of je wel of niet besmet bent ontgaat mij. Mogelijk is het prettig te weten dat je - hoeveel dan ? - antilichamen hebt...... om dan op glad ijs te lopen en te denken dat je geen gevaar meer zou zijn.
Het heeft zéker een praktisch nut om te weten of je in de (overgrote meerendeel van de mensen ws) groep met asymptomatische geinfecteerden zit of zat.. en voor de overheid zit de winst in diezelfde beeldvorming over waar we zijn, wat de risico's in de nabije toekomst zijn, of we dingen kunnen gaan versoepelen, alles gewoon.. Think big.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:31 schreef Vallon het volgende:
Dat je steekproeven doet om te weten of/hoever de besmetting is gevorderd en mensen in bepaalde zorgposities, kan ik volgen. Echter wat het praktische nut is om te weten of je wel of niet besmet bent ontgaat mij. Mogelijk is het prettig te weten dat je - hoeveel dan ? - antilichamen hebt...... om dan op glad ijs te lopen en te denken dat je geen gevaar meer zou zijn.
Waarmee we dan vanzelf op het niveau komen te zitten van een Spanje/Italië van 300+ per miljoen inwoners.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar gelukkig hebben we de oversterfte cijfers van het CBS.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)uit-cbs-cijfers.html
Mijn eigen mening is ook dat me dat wat optimistisch lijkt om de redenen die je schetst, maar ook omdat ik denk dat er nu te weinig geteld wordt in veel staten, zoals in Nederland.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die modellen veronderstellen dat de piek reeds geweest is, en dat de laatste dode op 19 juni zal vallen. Maw dat de epidemie zal uitdoven.
https://covid19.healthdata.org/united-states-of-america
Kom nou, het is in ruim 180 landen, tenzij je zoals Z Korea, Taiwan, China, Hong Kong doet, constant testen, monitoren, contact tracing etc. en veel beperkingen op bewegingsvrijheid, hou je het niet onder controle.
Ik neem aan dat elk land een soort CBS heeft en openbare sterfte cijfers van elk jaar, dan kan je het zo vergelijken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarmee we dan vanzelf op het niveau komen te zitten van een Spanje/Italië van 300+ per miljoen inwoners.
Als eerder opgemerkt kun je je afvragen wat anderen landen (niet) meetellen.
Het directe praktische nut is dat je daarmee gericht mensen in quarantaine kunt stoppen, zonder dat we nu met zijn allen thuis moeten blijven. En de mensen met wie ze in contact zijn geweest kunt testen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:31 schreef Vallon het volgende:
Zijn ze in NL mee bezig, schijnen best veel sterfgevallen in verpleeghuizen onder ouderen tussendoor geglipt te zijn. En zo zulen er nog wel meer landen zijn waar dingen mis gaan.. Hoeft niet opzettelijk te zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mijn eigen mening is ook dat me dat wat optimistisch lijkt om de redenen die je schetst, maar ook omdat ik denk dat er nu te weinig geteld wordt in veel staten, zoals in Nederland.
Het overgrote gedeelte van het volk kijkt anders naar de cijfers als jij en ik (en het overgrote gedeelte van dit forum). Voor veel mensen zal het behoorlijk panikeren als de cijfers morgen met 10.000 omhoog gaan lijkt me.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het heeft zéker een praktisch nut om te weten of je in de (overgrote meerendeel van de mensen ws) groep met asymptomatische geinfecteerden zit of zat.. en voor de overheid zit de winst in diezelfde beeldvorming over waar we zijn, wat de risico's in de nabije toekomst zijn, of we dingen kunnen gaan versoepelen, alles gewoon.. Think big.
Het zal doorgaans niet opzettelijk zijn denk ik, hoewel soms politiek wel zal meespelen in sommige landen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zijn ze in NL mee bezig, schijnen best veel sterfgevallen in verpleeghuizen onder ouderen tussendoor geglipt te zijn. En zo zulen er nog wel meer landen zijn waar dingen mis gaan.. Hoeft niet opzettelijk te zijn natuurlijk.
Ik denk dat een eventuele app ook vanaf het moment dat mensen getest zijn, pas nut heeft.. Dan heeft monitoren zin. Zoals het van de week voorgesteld werd, zou ik niet meedoen.. is gewoon nutteloos.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het directe praktische nut is dat je daarmee gericht mensen in quarantaine kunt stoppen, zonder dat we nu met zijn allen thuis moeten blijven. En de mensen met wie ze in contact zijn geweest kunt testen.
Gaan ze misschien wel wat beter de regls volgen, want veel mensen kijken al een stuk minder nauw als een week geleden.. en dat komt ongetwijfeld door positieve berichten in de media over afvlakking van 'de curve'...quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het overgrote gedeelte van het volk kijkt anders naar de cijfers als jij en ik (en het overgrote gedeelte van dit forum). Voor veel mensen zal het behoorlijk panikeren als de cijfers morgen met 10.000 omhoog gaan lijkt me.
Vraag mij ook serieus af waarom NL niet de verdachte corona sterfte gevallen in bijvoorbeeld verpleeghuizen meetelt, maar België wel?quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het zal doorgaans niet opzettelijk zijn denk ik, hoewel soms politiek wel zal meespelen in sommige landen.
Beeldvorming dan. Vooropgesteld dat die massaal testen voldoende betrouwbaar zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het heeft zéker een praktisch nut om te weten of je in de (overgrote meerendeel van de mensen ws) groep met asymptomatische geinfecteerden zit of zat.. en voor de overheid zit de winst in diezelfde beeldvorming over waar we zijn, wat de risico's in de nabije toekomst zijn, of we dingen kunnen gaan versoepelen, alles gewoon.. Think big.
Video in tweet.twitter:joshtpm twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 21:48:01Trump: "Antibiotics used to solve every problem and now one of the biggest problems the world has is the germ has gotten to brilliant that the anti-antibiotic can't keep up with it." https://t.co/FqYKdUEQmZ reageer retweet
Ja, in China, en Rusland en ws ook de VS wel in meer- of mindere mate.. .. maar niet in de EU, daar heb je er geen kont aan om verstoppertje te spelen..quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het zal doorgaans niet opzettelijk zijn denk ik, hoewel soms politiek wel zal meespelen in sommige landen.
Stuur een mailtje naar de RIVM. Ben op zich ook wel benieuwd naar het antwoord.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vraag mij ook serieus af waarom NL niet de verdachte corona sterfte gevallen in bijvoorbeeld verpleeghuizen meetelt, maar België wel?
En dan de koppen elke dag in de Nederlandse media "Toename aantal corona doden in België".
Jij denkt dat ik een reactie krijg?quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Stuur een mailtje naar de RIVM. Ben op zich ook wel benieuwd naar het antwoord.
Ik heb wel eens een reactie gekregen als ik nav een artikel om een bron vroeg, wat me verbaasde. Who knows?quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik een reactie krijg?
Dat mensen immuun zijn na een besmetting is volgens mij gewoon een aanname 'want het is altijd zo' het zal op zich wel, maar dat kun je sowieso niet bespoedigen, dat is een proces.. en tijdens dat proces zullen nog hel wt mensen het ziekenhuis in gaan, dus de hele 'druk op d zorg' situatie, gaat nog heeeel lang duren.. En opa en oma, zitten denk ik binnen totdat er een vaccin is.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Beeldvorming dan. Vooropgesteld dat die massaal testen voldoende betrouwbaar zijn.
Op het grote getal geeft het idd een algehele indruk.
Voor bepalen immuniteit, hecht ik meer waarde aan een steekproefmodel die je betrouwbaarder kan uitvoeren, voor de indruk van (immuniteit)vordering.
Wat ik trouwens nu bedenk (in navolging van anderen) dat massaal testen van sèc symptomen, mogelijk onderdeel is van het tracking/tracing model. De positieve besmettingsgevallen kun je na (duurdere?) verificatie; dan isoleren etc.etc.
Daar ga ik ook voor vrezen....quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat mensen immuun zijn na een besmetting is volgens mij gewoon een aanname 'want het is altijd zo' het zal op zich wel, maar dat kun je sowieso niet bespoedigen, dat is een proces.. en tijdens dat proces zullen nog hel wt mensen het ziekenhuis in gaan, dus de hele 'druk op d zorg' situatie, gaat nog heeeel lang duren.. En opa en oma, zitten denk ik binnen totdat er een vaccin is.
Vraag ingestuurd, ik post eventuele reactie hier.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een reactie gekregen als ik nav een artikel om een bron vroeg, wat me verbaasde. Who knows?
Vet offtopic, maar dat virussen en ziektes muteren en daardoor antibiotica buiten spel zetten is al een algemeen bekend probleem.. maar niet een discussie die hier thuishoort.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar kunnen we toch even een momentje nemen om te zien met wat voor vollidiot we hier te maken hebben aan de andere kant van de oceaan?Video in tweet.twitter:joshtpm twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 21:48:01Trump: "Antibiotics used to solve every problem and now one of the biggest problems the world has is the germ has gotten to brilliant that the anti-antibiotic can't keep up with it." https://t.co/FqYKdUEQmZ reageer retweet
Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vraag ingestuurd, ik post eventuele reactie hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |