Precies dit. Ik vertrouw het ook niet, maar kijken we naar de cijfers van Singapore, Japan, HK, Taiwan etc dan twijfelt niemand opeens.quote:Op vrijdag 10 april 2020 10:33 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hoop sentiment, weinig argumenten.
Laat mij voorop stellen dat ik de cijfers van China ook wantrouw, maar daar mijzelf ook vooral op betrap dat dat is omdat het China is.
Want verder spreken de bekende gebeurtenissen niet echt tegen ze
- ze waren vanaf begin open met hun data en besmettingen liepen snel op, een doofpot hadden ze ook vanaf dag 1 kunnen doen
- ze gingen in lockdown nog voordat er externe druk was om dat te doen. Westerse landen hadden meer moeite om die stap te nemen
- ze hebben de middelen en autoriteit om iedereen werkelijk binnen te houden en op te sporen
- dat kan werkelijk leiden tot een laag genoeg R0 waarbij virus 'uitsterft'
- als ze zonder verplichting zulke drastische maatregelen namen met schade aan economie, zouden ze dan nu plots alles bij elkaar liegen en daarbij fabrieken en steden weer openen met alle risico van dien puur om.. Ja wat te bereiken eigenlijk? Vooral als niemand 't toch wil geloven.. Wat winnen ze er mee?
Mag hopen dat 't ze gelukt is in 3 maanden tijd.. Gezien dat het in de rest van de wereld veel verder uit de klauwen is gelopen ondanks alle waarschuwingen maakt het een stuk lastiger hier, maar hopelijk dat we het dan in half jaar opgelost hebben.
Want wel grappig dat van de mensen die roepen dat cijfers China bullshit zijn een groot deel hoopt dat het hier in Nederland in maand of twee wel weer voorbij is. Nou dat zou haast nog knapper zijn dan, dan wat China ogenschijnlijk heeft gedaan, met minder middelen.
Dus tja het wantrouwen van de Chinese cijfers lijkt toch eerder gevoed door sentiment en arrogantie dan enige feiten.
Ze hebben het juist vanaf dag 1 geprobeerd in de doofpot te stoppen, maar uiteindelijk ging dat niet meer.quote:Op vrijdag 10 april 2020 10:33 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Want verder spreken de bekende gebeurtenissen niet echt tegen ze
- ze waren vanaf begin open met hun data en besmettingen liepen snel op, een doofpot hadden ze ook vanaf dag 1 kunnen doen
Lijkt me terecht. Hoe wordt dat gecontroleerd?quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:09 schreef Pumpalov het volgende:
Quarantainemaatregelen net verzwaard sinds gisteren. Maat is vandaag teruggekeerd uit India. Moet nu 20 dagen thuis opgesloten zitten
Top toch, stel dat je besmet raakt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:09 schreef Pumpalov het volgende:
Quarantainemaatregelen net verzwaard sinds gisteren. Maat is vandaag teruggekeerd uit India. Moet nu 20 dagen thuis opgesloten zitten
Alleen al hoe de manier waarop WHO Taiwan niet erkend zegt genoeg over de ‘transparante’ Chinaquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:06 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ze hebben het juist vanaf dag 1 geprobeerd in de doofpot te stoppen, maar uiteindelijk ging dat niet meer.
Vervolgens noemen ze landen die vluchten uit China willen weren racistisch, etc.
Daardoor zitten wij nu met deze pandemie, waar de CCP vervolgens ook nog eens bakken aan geld mee verdient.
Ik vertrouw ze voor geen cent, en dat komt alleen door hun eigen acties.
Politie komt dagelijks op visite.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:10 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Lijkt me terecht. Hoe wordt dat gecontroleerd?
quote:The shift to a more sustainable food system is inevitable. Here’s how to make it happen
Europe’s top scientists agree that a radical change is coming in how we produce and distribute food, to ensure food security and deliver healthy diets for all.Ze zijn er maar druk mee in de EU.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Among the report’s other main conclusions are:
- The transition to a more just and sustainable food system needs to be coordinated at multiple levels of governance and involve a range of actors in both land-based and marine environments.
- To change how our society consumes food, we must first change people’s routines, habits and norms. Behaviour change is best effected with joined-up actions, addressing groups rather than individuals.
- Taxation and legislation are key ways to drive change, while European policies in agriculture and fisheries offer great opportunities for developing robustness and sustainability in food production.
Bron
Download Hele rapport in PDF
Precies.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:11 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Alleen al hoe de manier waarop WHO Taiwan niet erkend zegt genoeg over de ‘transparante’ China
1.5m economiequote:Op vrijdag 10 april 2020 11:15 schreef Nober het volgende:
Gommers zei bij Goedemorgen Nederland dat het een griep is dat jaarlijks in de winter terug gaat komen net als bij andere griepen.
De wereld gaat echt veranderen.
8:10
http://www.npostart.nl/go(...)04-2020/POW_04561154
8:40
http://www.npostart.nl/go(...)04-2020/POW_04561244
Zodra het vaccin er is zal het pas echt een "normaal" griepje worden toch? Dus in principe moeten we komende winter dus precies weer dezelfde maatregelen treffen? Pff dat vooruitzichtquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:15 schreef Nober het volgende:
Gommers zei bij Goedemorgen Nederland dat het een griep is dat jaarlijks in de winter terug gaat komen net als bij andere griepen.
... Je bent gek.quote:
Zijn niet mijn woorden, maar van Rutte.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
... Je bent gek.
Die IC's overstromen nu omdat niemand het gehad heeft, straks zal dat meevallen.
En dan is deze Corona griep een factor 5 dodelijker dan de griep, voor gezonde mensen misschien een factor 2 en voor risico groepen een factor 10-20.
Daar moet je dan mee leven lijkt me, die griepprik die mogelijk is wordt misschien wat belangrijker voor de oudjes.
We weten niet eens hoeveel mensen het al gehad hebben. De hevigheid van de klachten zal wel wat afvlakken als je het al een keer gehad hebt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zodra het vaccin er is zal het pas echt een "normaal" griepje worden toch? Dus in principe moeten we komende winter dus precies weer dezelfde maatregelen treffen? Pff dat vooruitzicht
Ik ga er nog steeds vanuit dat er een vaccin en/of geneesmiddel gaat komen. Dus ook net zoals voor "de griep". Dan zullen er nog steeds ieder jaar mensen aan overlijden, maar zal het wel meer beheersbaar zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:15 schreef Nober het volgende:
Wat is de context? Want als dit de nieuwe standaard zou moeten worden dan moet het volk half in opstand gaan komen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zijn niet mijn woorden, maar van Rutte.
dat is fors zegquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:20 schreef franske19 het volgende:
Belgie +496 doden (waarvan 171 in Vlaamse rusthuizen).
https://www.hln.be/nieuws(...)rusthuizen~a6891eea/
Juist. De massahysterie van nu ebt op een gegeven moment gelukkig wel weg.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
... Je bent gek.
Die IC's overstromen nu omdat niemand het gehad heeft, straks zal dat meevallen.
En dan is deze Corona griep een factor 5 dodelijker dan de griep, voor gezonde mensen misschien een factor 2 en voor risico groepen een factor 10-20.
Daar moet je dan mee leven lijkt me, die griepprik die mogelijk is wordt misschien wat belangrijker voor de oudjes.
Ik werd er alleen moe van, maar ik ben nu vooral boos dat dit soort randdebielerij niet aangepakt wordt. Labiele figuren in mijn omgeving lopen nu te krijsen over 5G-masten, een wereldwijd complot en het ergste nog: dat Covid-19 helemaal niet bestaat.quote:Op vrijdag 10 april 2020 10:51 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Proest! Hahaha inderdaa! Heerlijke counter. Ik wordt zo moe van die complotdenkertjes.
Belgenlandquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:20 schreef franske19 het volgende:
Wow.. zonder denigrerend te klinken maar ze hadden het daar toch tot voor kort nog zo goed onder controle?quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:20 schreef franske19 het volgende:
Staatspropaganda is ook niet grappig dus wat dat betreft hoera voor het vrije woord. En ik snap best dat sommige mensen niet echt te overtuigen zijn maar okay. Die zullen hopelijk wél respect hebben voor hoe andere mensen willen leven.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik werd er alleen moe van, maar ik ben nu vooral boos dat dit soort randdebielerij niet aangepakt wordt. Labiele figuren in mijn omgeving lopen nu te krijsen over 5G-masten, een wereldwijd complot en het ergste nog: dat Covid-19 helemaal niet bestaat.
Helaas is mijn ex één van die mensen. Binnen een paar weken is hij van totale hysterie en overmatige voorzichtig gedrag (wat ik prima vond, met het oog op onze kinderen, waarvan er eentje een onderliggende ziekte heeft die een risicofactor vormt) gegaan naar ontkenning dat het virus bestaat.
Deze omslag ging via het tussensprongetje van "ik heb het al gehad dus ik heb geen probleem" zonder enige feiten die dit onderbouwden. Sinds de video van David Icke van 6 april is het goed mis bij hem en andere randgevalletjes om me heen en dit zijn er helaas meer dan ik een paar weken geleden voor mogelijk had gehouden.
Wat dat betreft is het informatietijdperk een grote teleurstelling. Vrijheid van informatie betekent ook vrijheid van het verspreiden van hersenscheten en mensen die zichzelf goed weten te verkopen (*kuch* Gwyneth Paltrow *kuch* David Wolfe *kuch* David Icke) varen er wel bij over de ruggen van hele volksstammen die hun angst voor het verlies aan controle vertalen in het volgen van complottheorieën.
Nu het de gezondheid van andere mensen betreft is het niet grappig meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |