abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 10 april 2020 @ 08:28:15 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192548148
Ik kan er niet echt iets over vinden. Waar zijn mensen nou bang voor met 5G en wat is het verschil met 4G? Waarom is er nu ineens een hype? Met de overgang van 3G naar 4G was er niet zoveel ophef volgens mij
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 10 april 2020 @ 08:35:20 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192548200
Voorbeeld van de vele artikelen die hier over te vinden zijn.
https://www.ad.nl/tech/hoe-gevaarlijk-is-5g-vijf-vragen~adc064c0/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192548205
Lekker warm man, magnetroneffect.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 10 april 2020 @ 08:36:35 #4
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192548208
De persoon die elke dag duizenden NWS-topics opent over allerlei onzin kan echt niets vinden hierover?

Wonderbaarlijk
pi_192548217
5G veroorzaakt de symptomen van Corona maar de overheid zegt gewoon dat het een virus is zodat ze de rechten en vrijheden van de bevolking kunnen inperken.

Beetje net als hoe iedereen het ineens prima vond dat rechten en privacy werden geschonden na 911 want terrorisme was wel erg eng.
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:06:00 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_192548430
Het verschil is dat communicatie en bangmakerij steeds makkelijker is.

Met de overgang naar 3g en 4g was er ook ophef.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_192548443
:') :') :')
Alsof ze wereldwijd een netwerk gaan plaatsen als het slecht is voor de gezondheid... sommige mensen kunnen beter op de maan gaan wonen.
Ik was hier...
pi_192548578
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:37 schreef Sapstengel het volgende:
5G veroorzaakt de symptomen van Corona maar de overheid zegt gewoon dat het een virus is zodat ze de rechten en vrijheden van de bevolking kunnen inperken.

Beetje net als hoe iedereen het ineens prima vond dat rechten en privacy werden geschonden na 911 want terrorisme was wel erg eng.
Dit. Zelfs Danny werkt er aan mee met het nieuwe subforum, kan je nagaan hoe diep het gaat.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192548611
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:18 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Dit. Zelfs Danny werkt er aan mee met het nieuwe subforum, kan je nagaan hoe diep het gaat.
5G. G is de zevende letter, dus eigenlijk 5 7.

Danny Roodbol

5 letters, 7 letters
pi_192548701
Voor 5G zijn in ieder geval vele malen meer zendmasten nodig doordat de actieradius veel kleiner is dan 3G en 4G. De kans dat je een zendmast vlakbij je huis krijgt daarmee ook en die dan flink straalt. Daar hebben veel mensen een hoop moeite mee.
pi_192549466
5g hebben we simpelweg niet nodig. En dat staat voor mij los van alle comotie. De technology staat in het algemeen op een cosumentenstop. De bizarre razendsnelle ontwikkelingen van 2 decennia terug zal niet nog eens gebeuren, omdat we nu in een fase zitten dat wij tevreden zijn met kwaliteit en snelheid.
Maar toch moet er geld verdient worden.
pi_192549501
IN WUHAN STAAN MEESTE 5G MASTEN PER KM TREK UW CONCLUSIE!!!!!!
U MAD?
pi_192549694
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:21 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

5G. G is de zevende letter, dus eigenlijk 5 7.

Danny Roodbol

5 letters, 7 letters
_O- _O- _O-
pi_192549759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:35 schreef -Chakotay- het volgende:
5g hebben we simpelweg niet nodig. En dat staat voor mij los van alle comotie. De technology staat in het algemeen op een cosumentenstop. De bizarre razendsnelle ontwikkelingen van 2 decennia terug zal niet nog eens gebeuren, omdat we nu in een fase zitten dat wij tevreden zijn met kwaliteit en snelheid.
Maar toch moet er geld verdient worden.
4G is hier zelfs nog traag. (14 mbits ofzo)
wmb hadden ze dat beter eerst eens goed dekkend kunnen maken ipv nu al het geld te stoppen in 5G, wat doordat er nog meer zendmasten nodig zijn al helemaal een probleem zal zijn op dekkend te krijgen.
Maar ok voordat ze dat voor elkaar hebben zijn we denk aan 6G toe. LOL

Ik heb er namelijk niks aan dat 5G want heb geen enkel apparaat wat het ondersteund.
Do what you love, love what you do!
pi_192549775
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:31 schreef Everythingexist het volgende:
Voor 5G zijn in ieder geval vele malen meer zendmasten nodig doordat de actieradius veel kleiner is dan 3G en 4G. De kans dat je een zendmast vlakbij je huis krijgt daarmee ook en die dan flink straalt. Daar hebben veel mensen een hoop moeite mee.
Dat is zowel waar als niet waar. Kan dat? Ja!

2G, 3G en 4G gebruiken de volgende frequenties:

- 800 en 900 MHz voor groot bereik maar lage snelheid (o.a. platteland)
- 1800, 2100 en 2600 MHz voor medium bereik en medium tot hoge snelheid

5G gebruikt de volgende frequenties

- 700 MHz voor groot bereik maar lage snelheid (o.a. platteland)
- 3500 MHz voor medium bereik en medium tot hoge snelheid
- 26000 MHz (26GHz) voor kort bereik en hoge snelheid en veel kanalen

Je ziet dat 5G op zich niets nieuws biedt. De 700 MHz is de oude frequentie waarop voorheen Digitenne werd uitgezonden dus die is weer vrij.

De 3500 Mhz (ofwel 3.5GHz) band zit tussen de 2 WiFi kanelen in (2.4 en 5GHz), ook niets nieuws.

Alleen de 26GHz band is nieuw. Die is met name voor gebieden waar veel mensen samen zijn (en dus veel mobieltjes). Denk aan winkelstraten, pleinen, concertzalen, festivalterreinen, etc. Vanwege de hoge frequentie (en dus korte golflengte) komt het signaal echter amper door deuren en muren. Omdat daarbij het zendvermogen laag is zal je inderdaad meerdere van deze kleine antennes zien in bepaalde gebieden.

Waar komt nu de paniek vandaan? Geen idee... 5G is niet eens "iets", het is een verzameling van een protocol dat gebaseerd is op het LTE van 4G en 3 frequentiebanden waarvan er sowieso 2 al in gebruik waren.
pi_192549816
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:21 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

5G. G is de zevende letter, dus eigenlijk 5 7.

Danny Roodbol

5 letters, 7 letters
:D :o
pi_192550255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:07 schreef Nismo91 het volgende:
:') :') :')
Alsof ze wereldwijd een netwerk gaan plaatsen als het slecht is voor de gezondheid... sommige mensen kunnen beter op de maan gaan wonen.
Die bestaat niet volgens veel van die mensen 😅
pi_192551121
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:37 schreef Sapstengel het volgende:
5G veroorzaakt de symptomen van Corona maar de overheid zegt gewoon dat het een virus is zodat ze de rechten en vrijheden van de bevolking kunnen inperken.
Klein detail is overigens dat de veiling van de 5G frequenties in Nederland nog moet beginnen.

Er is in Nederland wel al getest met het 5G protocol (over het bestaande 4G netwerk/frequenties) maar zoals je weet, een protocol is niets anders dan de manier van communiceren tussen masten en telefoons.
pi_192551413
Je hier druk om maken :')
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:45:55 #20
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192557753
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:37 schreef Sapstengel het volgende:
5G veroorzaakt de symptomen van Corona maar de overheid zegt gewoon dat het een virus is zodat ze de rechten en vrijheden van de bevolking kunnen inperken.

Beetje net als hoe iedereen het ineens prima vond dat rechten en privacy werden geschonden na 911 want terrorisme was wel erg eng.
Dit.
4G is ook niet nodig overigens.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:46:34 #21
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192557763
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:31 schreef Everythingexist het volgende:
Voor 5G zijn in ieder geval vele malen meer zendmasten nodig doordat de actieradius veel kleiner is dan 3G en 4G. De kans dat je een zendmast vlakbij je huis krijgt daarmee ook en die dan flink straalt. Daar hebben veel mensen een hoop moeite mee.
Dit
pi_192558264
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit.
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit
Dit idd. Goed beantwoord.
pi_192558884
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:31 schreef Everythingexist het volgende:
Voor 5G zijn in ieder geval vele malen meer zendmasten nodig doordat de actieradius veel kleiner is dan 3G en 4G. De kans dat je een zendmast vlakbij je huis krijgt daarmee ook en die dan flink straalt. Daar hebben veel mensen een hoop moeite mee.
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit
Het vermogen is dan ook veel lager, dat lijken mensen dan weer niet te snappen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 22:18:08 #24
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192559363
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klein detail is overigens dat de veiling van de 5G frequenties in Nederland nog moet beginnen.

Er is in Nederland wel al getest met het 5G protocol (over het bestaande 4G netwerk/frequenties) maar zoals je weet, een protocol is niets anders dan de manier van communiceren tussen masten en telefoons.
Ik las eens ergens op internet dat er bij die test in den haag allemaal vogels dood zijn gegaan. Lijkt mij zeer duidelijk dat het dus ook op de mens nadelige invloed heeft. Al is het maar omdat er dan overal dode vogels op de grond liggen. En mensen daar depressief van worden. Depressieve mensen (zelf) moorden eerder. En dan liggen er dus ook nog allemaal dode mensen op straat. Dat maakt weer meer mensen somber en zo ontstaat een vicieuze cirkel. En dat allemaal alleen maar omdat we iets beter kwaliteit Netflix willen kijken tijdens het fietsen wat volgens de wet niet eens mag zonder houdertje op je stuur.
pi_192559924
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 22:18 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik las eens ergens op internet dat er bij die test in den haag allemaal vogels dood zijn gegaan. Lijkt mij zeer duidelijk dat het dus ook op de mens nadelige invloed heeft. Al is het maar omdat er dan overal dode vogels op de grond liggen. En mensen daar depressief van worden. Depressieve mensen (zelf) moorden eerder. En dan liggen er dus ook nog allemaal dode mensen op straat. Dat maakt weer meer mensen somber en zo ontstaat een vicieuze cirkel. En dat allemaal alleen maar omdat we iets beter kwaliteit Netflix willen kijken tijdens het fietsen wat volgens de wet niet eens mag zonder houdertje op je stuur.
"Ik las eens ergens op het internet".............

Niet wéér dat "dode vogels" verhaal...

:')

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-04-2020 23:00:22 ]
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:17:01 #26
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192563648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 22:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

"Ik las eens ergens op het internet".............

Niet wéér dat "dode vogels" verhaal...

:')

Zoek maar eens google ernaar. Gelijk allemaal resultaten van overduidelijk door de overheden geproduceerd fake news dat het niet zo zou zijn. Alles om hun belangen te beschermen.

Laten we een gedachten experiment doen! Stel jouw buurvrouw wordt doodgereden door een dronken vrachtautochauffeur. En je andere buurman filmt het met zijn telefoon en stuurt jou via internet het filmpje. Zou jij er dan direct van uitgaan dat het nep is omdat het filmpje dan via internet naar jou toe komt.

Zou je dan al zie je de stoffelijke resten op straat liggen geloven dat het nep is omdat het filmpje via internet bij jou kwam? En voortaan zelf ook dronken auto rijden omdat het toch niet zo gevaarlijk ik.

Dat is met 5g ook zo. Waarom het risico nemen en 5g aanleggen / dronken auto rijden???
pi_192566531
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:17 schreef borbit het volgende:

[..]

Zoek maar eens google ernaar. Gelijk allemaal resultaten van overduidelijk door de overheden geproduceerd fake news dat het niet zo zou zijn. Alles om hun belangen te beschermen.
8)7

Dus als er staat dat het niet zo is dan is het fake nieuws? :')

quote:
Laten we een gedachten experiment doen! Stel jouw buurvrouw wordt doodgereden door een dronken vrachtautochauffeur. En je andere buurman filmt het met zijn telefoon en stuurt jou via internet het filmpje. Zou jij er dan direct van uitgaan dat het nep is omdat het filmpje dan via internet naar jou toe komt.

Zou je dan al zie je de stoffelijke resten op straat liggen geloven dat het nep is omdat het filmpje via internet bij jou kwam? En voortaan zelf ook dronken auto rijden omdat het toch niet zo gevaarlijk ik.

Dat is met 5g ook zo. Waarom het risico nemen en 5g aanleggen / dronken auto rijden???
Ik weet niet of je dit nu meent of dat je loopt te trollen maar het slaat nergens op.

Er vliegen al sinds mensenheugenis groepen vogels te pletter tegen objecten of zelfs de straat.

Er was rond de tijd dat dat gebeurde niet eens een 5G test in Den Haag.

En als het écht door 5G zou komen, waarom dan alleen in Den Haag en niet in andere steden?
Zijn de spreeuwen in Den Haag anders dan in Berlijn of Parijs?

Man man man... wat een onzin allemaal.
pi_192566599
Hmms over vogels die te pletter vliegen (rest niet echt gelezen)
maar het zou niet eens onwijs onaannemelijk zijn om te denken dat die van dit soort dingen last hebben?

Even serieus he. Dus ok duiven etc en vraag me niet hoe dat biologisch allemaal in elkaar zit volgen ook een magnetisch veld.
Wat in min of meerdere mate natuurlijk wel beinvloed gaat worden door die antennes.
Maar dat is niet perce gelijk 5G specifiek natuurlijk maar denk al veel langer. Laat staan oude AM zenders met weet ik hoeveel megawatt

Dat terzijde maar denk ook niet dat je even direct voor die 5G antenne moet gaan staan als ie aan is. Maar dat geld hetzelfde al voor 3G en eerder ook. Dus tsja.

En in het algemeen gezegd het is niet onwijs raar dat er zo over gedacht gaat worden door de zogenaamde doomdenkers?

WiFi zit ook op dezelfde (ongeveer) frequentie als je magnetron nl.
Verschil wel dat het in die magnetron 1600W ipv de wat is het 4mW ofzo welke je draadloze router uit aan het zenden is constant.

[ Bericht 16% gewijzigd door kree op 11-04-2020 13:17:50 ]
Do what you love, love what you do!
pi_192566787
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:06 schreef kree het volgende:
Hmms over vogels die te pletter vliegen (rest niet echt gelezen)
maar het zou niet eens onwijs onaannemelijk zijn om te denken dat die van dit soort dingen last hebben?

Even serieus he. Dus ok duiven etc en vraag me niet hoe dat biologisch allemaal in elkaar zit volgen ook een magnetisch veld.
Wat in min of meerdere mate natuurlijk wel beinvloed gaat worden door die antennes.
Maar dat is niet perce gelijk 5G specifiek natuurlijk maar denk al veel langer. Laat staan oude AM zenders met weet ik hoeveel megawatt

Dat terzijde maar denk ook niet dat je even direct voor die 5G antenne moet gaan staan als ie aan is. Maar dat geld hetzelfde al voor 3G en eerder ook. Dus tsja.

En in het algemeen gezegd het is niet onwijs raar dat er zo over gedacht gaat worden door de zogenaamde doomdenkers?

WiFi zit ook op dezelfde (ongeveer) frequentie als je magnetron nl.
Verschil wel dat het in die magnetron 1600W ipv de wat is het 4mW ofzo welke je draadloze router uit aan het zenden is constant.
WiFi routers zitten doorgaans op zo'n 80mW (0,08 Watt).

Op een camping heb ik er eens een paar geplaatst met 500mW vermogen (0,5 Watt) en in diverse horeca gelegenheden tot zo'n 200mW (0,2 Watt).
Is nog steeds niets... 500mW is 20% van een fietslampje als je het in perspectief wil kunnen plaatsen.
pi_192566801
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

WiFi routers zitten doorgaans op zo'n 80mW (0,08 Watt).

Op een camping heb ik er eens een paar geplaatste met 500mW vermogen (0,5 Watt).
Is nog steeds niets... 20% van een fietslampje als je het in perspectief wil kunnen plaatsen.
Klopt ik weet de cijfers ook niet precies. Maar ok als je de GSM antennes neemt in het algemeen... nou ik geloof best dat er vogels door in de war raken.

Schadelijk voor mensen, Neuh niet echt tenzij je er echt voor staat want dat lijkt me ook niet best. ;)
Do what you love, love what you do!
pi_192566819
Ik had vroeger oude CB (oftewel bakkie genoemd) dat is heel veel lagere frequentie maar als ik het me goed herinner was dat max 4W was toegestaan (officieel dan)

Het is trouwens wel interessant want met SDR dongles kun je dat redelijk makkelijk thuis gewoon opvangen. Maar dat is opzich een ander topic waard. Best leuk om over te kletsen btw. Maar gaat beetje teveel offtopic voor hier denk ik. ;)
Do what you love, love what you do!
pi_192566900
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:25 schreef kree het volgende:
Ik had vroeger oude CB (oftewel bakkie genoemd) dat is heel veel lagere frequentie maar als ik het me goed herinner was dat max 4W was toegestaan (officieel dan).

Haha, ja "officiëel". De meest fanatieke tokkelaars hadden er wel een linear achter :D

quote:
Het is trouwens wel interessant want met SDR dongles kun je dat redelijk makkelijk thuis gewoon opvangen. Maar dat is opzich een ander topic waard. Best leuk om over te kletsen btw. Maar gaat beetje teveel offtopic voor hier denk ik. ;)
Klopt, dat is echt mooi spul voor weinig knaken! Ik heb zo'n RTL-SDR ontvanger aan een Raspi, moet nog wel eens een betere antenne er aan knopen.
pi_192566948
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Haha, ja "officiëel". De meest fanatieke tokkelaars hadden er wel een linear achter :D
[..]

Klopt, dat is echt mooi spul voor weinig knaken! Ik heb zo'n RTL-SDR ontvanger aan een Raspi, moet nog wel eens een betere antenne er aan knopen.
Ik ook nu voor ADSB gebruikt en ook met een rpi. Maar met linux is het nog redelijk makkelijk om gewoon alle frequenties door te scrollen en dan zijn de dongles niet het eerste probleem. Maar de antenne voor de juiste frequentie is key natuurlijk./

Haha weet niet of een SDR topic nuttig is trouwens. Ik zou er opzich wel voor zijn. Maar wellicht te “nerd” achtig voor fok enzo ;)

Feel free trouwens om het aan te maken, ik post wel mee :)
Omdat ik aan de kust woon, wil nog steeds eens wat proberen met AIS (dus voor die het niet weten hetzelfde als ADSB, maar ipv vliegtuigen, scheepvaart)
Maar er zijn niet echt makkelijke kant en klaar opties voor. Wel wat projectjes enzo. Maar ok ik hou op, teveel offtopic voor deze :D

heb dat bakkie trouwens nog steeds liggen bij mijn ma, tijdje geleden nog eens even aangesloten op 13,4 volt voeding en werkt nog. Ben alleen de antenne ervan kwijt (of hoewel ligt wss ergens maar kon hem niet vinden). Maar vraag me af of er nog mensen zijn die dat gebruiken. Toen ik denk 13 was of iets in die richting nog op basisschool iig en ben nu 36 werd er nog wel aardig gebruik van gemaakt hier.
Denk nu niet meer. Maaaar ok met SDR kun je het testen weer alleen ik heb niet de juiste antenne ervoor en zit hier ook niet op een goede locatie.)

Breackie breach, .....
Wacht tussen die conversaties door en dan.
Kom er maar in * kree

Voor de jongeren die dit nog lezen, ja dit was nog net even voor iedereen internet en mobieltjes kreeg gehehe :D

[ Bericht 9% gewijzigd door kree op 11-04-2020 13:47:21 ]
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 11 april 2020 @ 19:22:04 #34
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192571431
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er vliegen al sinds mensenheugenis groepen vogels te pletter tegen objecten of zelfs de straat.
Ik woon gelukkig nog in een veilig gebied zonder 5G. Heb net ruim een uur uit het raam naar de straat staan kijken en zag geen enkele vogel zich kapot vliegen tegen de straat. Wat in gebieden met 5G dus wel het nieuwe normaal is. Wil je nou echt blijven volhouden dat 5G niet gevaarlijk is?!
pi_192571496
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:22 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik woon gelukkig nog in een veilig gebied zonder 5G. Heb net ruim een uur uit het raam naar de straat staan kijken en zag geen enkele vogel zich kapot vliegen tegen de straat.
Groepen vogels die zich dood vliegen gebeurt ieder jaar wel op enkele plaatsen op de wereld, dat betekent niet dat het bij jou in de achtertuin is.

Dat is niet beperkt tot nu, dat gebeurde vroeger ook al. Heb sowieso wel meldingen uit de 70's gevonden en dat in het BNW topic gepost destijds. Vooral spreeuwen (die in groepen van tienduizenden vliegen) gaan wel eens de fout in.

Het enige verschil met toen en nu is dat er nu mensen links leggen die er niet zijn. Dankzij het internet en sociale media hebben dorpsgekken tegenwoordig een platform.

quote:
Wat in gebieden met 5G dus wel het nieuwe normaal is. Wil je nou echt blijven volhouden dat 5G niet gevaarlijk is?!
Heeft niets met 5G te maken.

En ja, ik denk dat 5G veilig is.
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:02:05 #36
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192572057
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Groepen vogels die zich dood vliegen gebeurt ieder jaar wel op enkele plaatsen op de wereld, dat betekent niet dat het bij jou in de achtertuin is.

Dat is niet beperkt tot nu, dat gebeurde vroeger ook al. Heb sowieso wel meldingen uit de 70's gevonden en dat in het BNW topic gepost destijds. Vooral spreeuwen (die in groepen van tienduizenden vliegen) gaan wel eens de fout in.

Het enige verschil met toen en nu is dat er nu mensen links leggen die er niet zijn. Dankzij het internet en sociale media hebben dorpsgekken tegenwoordig een platform.
[..]

Heeft niets met 5G te maken.

En ja, ik denk dat 5G veilig is.
Ik zal komende tijd eens opletten als ik buiten ben. Maar ik kan me niet direct bedenken wanneer ik een vogel zichzelf kapot heb zien vliegen tegen een gebouw of de straat. Zeker niet met TIENDUIZENDEN TEGELIJKERTIJD!!!!!!!. Ik ben erg blij dat ik in een gebied woon zonder 5G en sowieso ook héél slecht 4G bereik. Ik hoop dat dit zo blijft hier. Ik heb geen dus echt geen zin om geconfronteerd te worden met grote groepen stervende vogels. Als 5G de vogels zo van slag brengt. Waarom zou ik er dan vanuit gaan dat het geen schade doet aan de mens???
pi_192572071
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:02 schreef borbit het volgende:

[..]

[..]

Ik zal komende tijd eens opletten als ik buiten ben. Maar ik kan me niet direct bedenken wanneer ik een vogel zichzelf kapot heb zien vliegen tegen een gebouw of de straat. Zeker niet met TIENDUIZENDEN TEGELIJKERTIJD!!!!!!!.
Het waren er dan ook geen tienduizenden maar een stuk of 300 van de tienduizend.

quote:
Ik ben erg blij dat ik in een gebied woon zonder 5G en sowieso ook héél slecht 4G bereik. Ik hoop dat dit zo blijft hier.
Ik hoop ook dat jij in dat gebied blijft wonen.

quote:
Ik heb geen dus echt geen zin om geconfronteerd te worden met grote groepen stervende vogels. Als 5G de vogels zo van slag brengt. Waarom zou ik er dan vanuit gaan dat het geen schade doet aan de mens???
Het brengt vogels niet van slag.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-04-2020 22:44:28 ]
pi_192594426
Staatssecretaris Monika Keijzer heeft al toegelicht dat 5G er komt voor crowdcontrol, daarom wilt de overheid dit zo graag.

Google maar.
pi_192594739
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:43 schreef Marianne91 het volgende:
Staatssecretaris Monika Keijzer heeft al toegelicht dat 5G er komt voor crowdcontrol, daarom wilt de overheid dit zo graag.

Google maar.
:)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192595086
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:43 schreef Marianne91 het volgende:
Staatssecretaris Monika Keijzer heeft al toegelicht dat 5G er komt voor crowdcontrol, daarom wilt de overheid dit zo graag.

Google maar.
Onzin, dat is een kromme interpretatie van wat ze zei.

Wat versta jij onder crowd control ?

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-04-2020 12:37:32 ]
pi_192610280
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Onzin, dat is een kromme interpretatie van wat ze zei.

Wat versta jij onder crowd control ?
Voorbeeld: slimme lantaarnpalen met camera's, microfoons en bewegingssensoren, deze zijn alvast neergezet op de boulevard in Scheveningen (pilot voor 5G). Deze zullen o.a. ook voor crowdcontrol gebruikt worden. Wat ik daaronder versta: het monitoren/in de gaten houden van de bevolking. Gezichtsherkenning kan ook gebruikt worden bij 5G. Je smartphone kan je nog op vliegtuigstand zetten, maar bij 5G word jij zelf onderdeel van het netwerk.

Naar mijn mening heeft deze ontwikkeling zo veel invloed op de privacy van de mens dat hier een referendum over had moeten komen (hebben we niet meer).
pi_192610802
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 11:16 schreef Marianne91 het volgende:

[..]

Voorbeeld: slimme lantaarnpalen met camera's, microfoons en bewegingssensoren, deze zijn alvast neergezet op de boulevard in Scheveningen (pilot voor 5G). Deze zullen o.a. ook voor crowdcontrol gebruikt worden. Wat ik daaronder versta: het monitoren/in de gaten houden van de bevolking. Gezichtsherkenning kan ook gebruikt worden bij 5G. Je smartphone kan je nog op vliegtuigstand zetten, maar bij 5G word jij zelf onderdeel van het netwerk.

Naar mijn mening heeft deze ontwikkeling zo veel invloed op de privacy van de mens dat hier een referendum over had moeten komen (hebben we niet meer).
quote:
Tijdens de proeven kan het 5G-netwerk bijvoorbeeld helpen bij het detecteren van lege parkeerplaatsen om zo te voorkomen dat automobilisten rondjes blijven rijden bij het zoeken naar een plek, het signaleren van geluidsoverlast of bezoekersstromen tijdens grote evenementen sturen door middel van licht en geluid.
Je trekt het uit z'n verband.

Je noemt dingen die gebruikt worden in China en koppelt dat aan de situatie in Nederland.

Voor gezichtsherkenning is geen 5G nodig, China had dat al ruim voor de introductie van 5G.
pi_192610869
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:07 schreef Nismo91 het volgende:
:') :') :')
Alsof ze wereldwijd een netwerk gaan plaatsen als het slecht is voor de gezondheid... sommige mensen kunnen beter op de maan gaan wonen.
Ja klopt, Chroom 6 en asbest platen waren ook allemaal verzinselen.....
pi_192610937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 11:47 schreef Syd het volgende:

[..]

Ja klopt, Chroom 6 en asbest platen waren ook allemaal verzinselen.....
Jij ontvangt asbest op je telefoon?

Maar serieus... we werken al ruim 100 jaar met radiosignaal, er is wereldwijd gigantisch veel onderzoek naar gedaan waardoor we weten wat veilige veldsterkten zijn bij welke frequenties en daar zit mobiele telefonie ruim (!) onder.

Je mag best twijfels hebben maar baseer ze dan niet op je onderbuik of op "5G is moord" blogjes.
pi_192610945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 11:47 schreef Syd het volgende:

[..]

Ja klopt, Chroom 6 en asbest platen waren ook allemaal verzinselen.....
Asbest is zo overrated.
Ik was hier...
pi_192610986
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Jij ontvangt asbest op je telefoon?

Maar serieus... we werken al ruim 100 jaar met radiosignaal, er is wereldwijd gigantisch veel onderzoek naar gedaan waardoor we weten wat veilige veldsterkten zijn bij welke frequenties en daar zit mobiele telefonie ruim (!) onder.

Je mag best twijfels hebben maar baseer ze dan niet op je onderbuik of op "5G is moord" blogjes.
Dat zeg ik niet. Hij beweert dat er niks geplaatst zou worden als dit schadelijk is voor de mensheid.

Dus geef ik aan dat er veel meer voorbeelden zijn waar we vooraf niks van weten maar de mensheid wel volop mee gewerkt heeft.

Dus je mag best op mij reageren maar kom niet met domme aannames.
pi_192611228
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 11:55 schreef Syd het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Hij beweert dat er niks geplaatst zou worden als dit schadelijk is voor de mensheid.

Dus geef ik aan dat er veel meer voorbeelden zijn waar we vooraf niks van weten maar de mensheid wel volop mee gewerkt heeft.

Dus je mag best op mij reageren maar kom niet met domme aannames.
Oh sorry, ik raak wat gefrustreerd van al die BNW-gangers hier.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:31:47 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_192611530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
De persoon die elke dag duizenden NWS-topics opent over allerlei onzin kan echt niets vinden hierover?

Wonderbaarlijk
Nee dat is verklaarbaar, want dit gaat niet over hoe crimineel moslims / vluchtelingen / asielzoekers zijn. Dan zijn de bronnen wat lastiger te vinden en moet je meer intikken dan www.powned.nl of www.geenstijl.nl.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_192612111
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[..]

Je trekt het uit z'n verband.

Je noemt dingen die gebruikt worden in China en koppelt dat aan de situatie in Nederland.

Voor gezichtsherkenning is geen 5G nodig, China had dat al ruim voor de introductie van 5G.
Die lantaarnpalen in Scheveningen kun je gewoon opzoeken op internet. Ik noem één ding die al in China gebruikt wordt en koppel dit aan de situatie in Nederland: gezichtsherkenning. Wou jij beweren dat gezichtsherkenning hier zeker weten niet gaat komen? Geen idee of 5G pas later kwam in China, doet er ook niet toe. Met het 5G netwerk kan gezichtsherkenning hier wel gebruikt gaan worden, voor betalingen bijvoorbeeld. Alles wordt een smartphone (Internet Of Things). Thuis, in de auto, op werk. Drones kunnen ermee gebruikt worden. En tuurlijk, het zal vast voordelen hebben. Echter verschuiven we naar een bepaalde samenleving waar alles gemeten en gemonitord wordt. Heel veel mensen zitten hier helemaal niet op te wachten.

Ik heb het idee dat er een kloof ontstaat doordat een gedeelte van de bevolking de overheid niet vertrouwt, sommige hebben wantrouwen, en sommige vertrouwen de overheid wel.
pi_192613046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:11 schreef Marianne91 het volgende:

[..]

Die lantaarnpalen in Scheveningen kun je gewoon opzoeken op internet. Ik noem één ding die al in China gebruikt wordt en koppel dit aan de situatie in Nederland: gezichtsherkenning. Wou jij beweren dat gezichtsherkenning hier zeker weten niet gaat komen? Geen idee of 5G pas later kwam in China, doet er ook niet toe. Met het 5G netwerk kan gezichtsherkenning hier wel gebruikt gaan worden, voor betalingen bijvoorbeeld. Alles wordt een smartphone (Internet Of Things). Thuis, in de auto, op werk. Drones kunnen ermee gebruikt worden. En tuurlijk, het zal vast voordelen hebben. Echter verschuiven we naar een bepaalde samenleving waar alles gemeten en gemonitord wordt. Heel veel mensen zitten hier helemaal niet op te wachten.

Ik heb het idee dat er een kloof ontstaat doordat een gedeelte van de bevolking de overheid niet vertrouwt, sommige hebben wantrouwen, en sommige vertrouwen de overheid wel.
Ik ontken die lantaarnpalen in Scheveningen niet, ik heb er notabene een tekst bij geciteerd in een vorige post:

quote:
Tijdens de proeven kan het 5G-netwerk bijvoorbeeld helpen bij het detecteren van lege parkeerplaatsen om zo te voorkomen dat automobilisten rondjes blijven rijden bij het zoeken naar een plek, het signaleren van geluidsoverlast of bezoekersstromen tijdens grote evenementen sturen door middel van licht en geluid.
Ik ontken alleen die verhalen die de aluhoedjes er zelf bij bedenken.

Drones worden inderdaad ingezet voor "crowd control". Maar het idee wat jij hebt bij "crowd control" is anders dan wat het is. Zo'n uitspraak van Mona Keijzer wordt dan vervolgens compleet uit z'n verband getrokken met een luid "zie je wel!".

Of er gezichtsherkenning komt is niet afhankelijk van 5G.
Op het moment dat je ergens internet hebt kan je gezichtsherkenning toepassen, dat kan ook met 1 van de vele tienduizenden coax- of glasvezelkabels die overal door de straat lopen, is nog stabieler qua verbinding ook. China had die techniek ook al ruim vóór er 5G was.

En IoT is inderdaad in opkomst maar ook dat is niet afhankelijk van 5G.

Je koppelt 5G aan (deels) onwenselijke technieken terwijl geen van die technieken afhankelijk is van 5G.

Prima om die technieken (zoals gezichtsherkenning) ter sprake te stellen maar het al dan niet invoeren daarvan heeft geen ruk te maken met 5G.

5G biedt meer gelijktijdige verbindingen op een hogere snelheid dan 4G, bijvoorbeeld door maar liefst 3500MHz bandbreedte te bieden rond de 26GHz band. Regulier hadden de 4G banden maar zo'n 100MHz bandbreedte beschikbaar dus qua capaciteit is dat een geweldige uitbreiding.

Maar techniek is techniek: het gaat om de manier waarop je het inzet. Als je perse wil geloven dat 5G is ingevoerd om ons te gaan monitoren dan draai je de discussie om.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-04-2020 14:20:59 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')