abonnement Unibet Coolblue
pi_192545735
Hey lieve mensen,

Enige tijd geleden zijn de paniekaanvallen bij mij begonnen en ben mezelf om die reden gaan inlezen op dit onderwerp. Echter vraag ik mij af of hetgeen er bij mij optreed wel tot deze categorie behoort. Ik ben gediagnosticeerd met een Complexe PTSS dus ik weet wel waarom dit gebeurd.

Het begint met hartkloppingen waarna ik sneller ga ademhalen. Daarna begin ik er bij te trillen en raak ik steeds meer in paniek tot het punt dat ik niets meer mee krijg van wat er om mij heen gebeurd. Bijvoorbeeld wanneer men tegen mij praat, mij aanraakt en ben mij niet meer bewust van de omgeving waarin ik mij op dat moment bevindt. vanaf dit punt weet ik achteraf niets meer van de aanval. De rest weet ik enkel van de mensen die hierbij zijn geweest.

Volgens hen span ik heel hevig al mijn spieren aan terwijl ik met opgetrokken knieën ineengedoken zit en aan het hyperventileren ben. Uiteindelijk word ik rustig totdat ik schrikkend "wakker" word. Vanaf hier ben ik me er van bewust wat er verder gebeurd. Het moment dat ik enorm schrik, voelt alsof iemand je op dat precieze moment aan het doodmaken is en ben ik totaal gedesoriënteerd. Voor een paar tellen weet ik even niet meer waar ik ben waarna ik weer tot de realiteit kom en vraag hoelang dit heeft geduurd aan de persoon die hier dan eventueel bij is. Want tijdsbesef heb ik dan ook niet. De laatste keer heeft dit zo'n twintig minuten geduurd.

Ik kan nergens iets terugvinden over het stukje dat ik me niet meer bewust ben van mijn omgeving en nergens meer op reageer alsmede dat ik mij achteraf voor het grootste gedeelte niets meer kan herinneren.


Wat denken jullie. Is dit een paniek of angstaanval of zou het toch wat anders kunnen zijn? En wellicht is er iemand met dezelfde ervaringen? Want ik kan hier niets over op het internet vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roque-Chick op 09-04-2020 23:15:24 ]
pi_192545909
Komt bij mij over als een klassieke paniekaanval. Alhoewel het per individu het verloop en de aanleiding wel kan verschillen. Zoals jij het beschrijft bij jou herken ik wel zoals ik ze zelf in het verleden ook heb gehad.
pi_192545963
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:14 schreef Everythingexist het volgende:
Komt bij mij over als een klassieke paniekaanval. Alhoewel het per individu het verloop en de aanleiding wel kan verschillen. Zoals jij het beschrijft bij jou herken ik wel zoals ik ze zelf in het verleden ook heb gehad.
Dus het zou een normaal verschijnsel kunnen zijn dat ik mij een groot gedeelte niets kan herinneren en op niemand reageer?
pi_192546023
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:17 schreef Roque-Chick het volgende:

[..]

Dus het zou een normaal verschijnsel kunnen zijn dat ik mij een groot gedeelte niets kan herinneren en op niemand reageer?
Nee, dat lijkt mij niet normaal met een paniekaanval misschien combi met ptss.
Maar even de huisarts bellen, dit is niet ok en wordt waarschijnlijk alleen maar erger als je het niet laat behandelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zalmslaatje op 10-04-2020 00:29:24 ]
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192546104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:17 schreef Roque-Chick het volgende:

[..]

Dus het zou een normaal verschijnsel kunnen zijn dat ik mij een groot gedeelte niets kan herinneren en op niemand reageer?
Jazeker. Bij een paniekaanval kan je zover in paniek zijn dat je geen signalen van buitenaf meer registreert. Ik ben zelf ook wel eens out gegaan door een aanval. "Voordeel" is dan wel dat als je weer bij komt je aanval zo goed als weg is. Lijkt wel of je lichaam zichzelf dan weer reset.
pi_192546122
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:20 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Nee, dat lijkt mij niet normaal met een paniekaanval misschien combi met ptss.
Maar even de huisarts bellen, dit is niet ok en wordt waarschijnlijk allen maar erger als je het niet laat behandelen.
Dat kan nooit geen kwaad bij twijfel natuurlijk.
  Moderator / Miss SHO donderdag 9 april 2020 @ 23:26:35 #7
22592 crew  Ole
pi_192546133
Ik denk dat R&P beter past. sterkte!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192546196
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:24 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Jazeker. Bij een paniekaanval kan je zover in paniek zijn dat je geen signalen van buitenaf meer registreert. Ik ben zelf ook wel eens out gegaan door een aanval. "Voordeel" is dan wel dat als je weer bij komt je aanval zo goed als weg is. Lijkt wel of je lichaam zichzelf dan weer reset.
Ik herken dit inderdaad ook zeker bij mezelf.
pi_192546207
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:26 schreef Ole het volgende:
Ik denk dat R&P beter past. sterkte!
Bedankt!
  Moderator / Miss SHO donderdag 9 april 2020 @ 23:33:57 #10
22592 crew  Ole
pi_192546237
Sowieso afspreken met huisarts! ook en/ of juist in deze tijd. Niet doorsudderen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192546315
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:24 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Jazeker. Bij een paniekaanval kan je zover in paniek zijn dat je geen signalen van buitenaf meer registreert. Ik ben zelf ook wel eens out gegaan door een aanval. "Voordeel" is dan wel dat als je weer bij komt je aanval zo goed als weg is. Lijkt wel of je lichaam zichzelf dan weer reset.
Hoe kan zo'n aanval op z'n ergst zich bij jou uiten?
pi_192546354
Het klinkt als dissociatie en dat komt heel vaak voor icm (c)ptss. Ik zou dit zeker even met je behandelaars (als je die nog hebt) bespreken. Anders even met de huisarts bespreken.
pi_192546394
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:40 schreef Roque-Chick het volgende:

[..]

Hoe kan zo'n aanval op z'n ergst zich bij jou uiten?
Bij mij was het op zijn ergst (ik heb ze niet meer ben er met therapie en de juiste medicatie toen van af gekomen) als ik het gevoel had dat ik niet weg kon komen. Bijvoorbeeld in een file of drukke menigte. Maar dat verschilt erg per persoon. Een paniekaanval kan vele vormen of oorzaken hebben.
pi_192546729
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:45 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Bij mij was het op zijn ergst (ik heb ze niet meer ben er met therapie en de juiste medicatie toen van af gekomen) als ik het gevoel had dat ik niet weg kon komen. Bijvoorbeeld in een file of drukke menigte. Maar dat verschilt erg per persoon. Een paniekaanval kan vele vormen of oorzaken hebben.
Wat gebeurde er bij jou precies. Als je dat wilt vertellen natuurlijk.
pi_192546881
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:42 schreef madam-april het volgende:
Het klinkt als dissociatie en dat komt heel vaak voor icm (c)ptss. Ik zou dit zeker even met je behandelaars (als je die nog hebt) bespreken. Anders even met de huisarts bespreken.
Ik heb zojuist de precieze definitie opgezocht en ik denk wel dat je gelijk hebt. Ik lees dat een dissociatie wat betreft mijn situatie wellicht enigszins positief zou kunnen zijn omreden dat je niets mee krijgt van het heftige gedeelte van de aanval.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 10 april 2020 @ 00:22:43 #16
22592 crew  Ole
pi_192546894
Bij mij in elk geval. Slim genoeg om te weten dat mijn angst/ paniek totaal niet rationeel was. Waardoor ik me dan weer erger schaamde.
er bovenop komen gaat niet binnen een week. Trainde mezelf door juist als ik goed geslapen had grenzen op te zoeken. En ook weer nee te zeggen als het niet ging. Ik denk niet dat er één oplossing is. Vooral ontdekken wat voor jou werkt. En medicatie kan helpen maar ook dat is niet dé oplossing
sterkte! Er is een uitweg. Maar is niet makkelijk of simpel. Maar hij is er wel
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192546951
quote:
11s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:05 schreef Roque-Chick het volgende:
Hey lieve mensen,

Enige tijd geleden zijn de paniekaanvallen bij mij begonnen en ben mezelf om die reden gaan inlezen op dit onderwerp. Echter vraag ik mij af of hetgeen er bij mij optreed wel tot deze categorie behoort. Ik ben gediagnosticeerd met een Complexe PTSS dus ik weet wel waarom dit gebeurd.

Het begint met hartkloppingen waarna ik sneller ga ademhalen. Daarna begin ik er bij te trillen en raak ik steeds meer in paniek tot het punt dat ik niets meer mee krijg van wat er om mij heen gebeurd. Bijvoorbeeld wanneer men tegen mij praat, mij aanraakt en ben mij niet meer bewust van de omgeving waarin ik mij op dat moment bevindt. vanaf dit punt weet ik achteraf niets meer van de aanval. De rest weet ik enkel van de mensen die hierbij zijn geweest.

Volgens hen span ik heel hevig al mijn spieren aan terwijl ik met opgetrokken knieën ineengedoken zit en aan het hyperventileren ben. Uiteindelijk word ik rustig totdat ik schrikkend "wakker" word. Vanaf hier ben ik me er van bewust wat er verder gebeurd. Het moment dat ik enorm schrik, voelt alsof iemand je op dat precieze moment aan het doodmaken is en ben ik totaal gedesoriënteerd. Voor een paar tellen weet ik even niet meer waar ik ben waarna ik weer tot de realiteit kom en vraag hoelang dit heeft geduurd aan de persoon die hier dan eventueel bij is. Want tijdsbesef heb ik dan ook niet. De laatste keer heeft dit zo'n twintig minuten geduurd.

Ik kan nergens iets terugvinden over het stukje dat ik me niet meer bewust ben van mijn omgeving en nergens meer op reageer alsmede dat ik mij achteraf voor het grootste gedeelte niets meer kan herinneren.

Wat denken jullie. Is dit een paniek of angstaanval of zou het toch wat anders kunnen zijn? En wellicht is er iemand met dezelfde ervaringen? Want ik kan hier niets over op het internet vinden.
Nee volgens mij is dit geen paniek aanval, Maar desalniettemin toch wel ernstig voor je. Ik vind het wel rot voor je. Wat je kan doen als je toch denkt, als je paniek krijgt is gewoon loslaten en probeer er mee mee tegaan en te relaxen en niet te controleren of te weerstaan. Want je zegt ook uiteindelijk word je rustig en word je wakker, dus misschien kun je meteen proberen rustig te zijn. Sterkte! ^O^
pi_192546974
quote:
11s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:05 schreef Roque-Chick het volgende:
Hey lieve mensen,

Enige tijd geleden zijn de paniekaanvallen bij mij begonnen en ben mezelf om die reden gaan inlezen op dit onderwerp. Echter vraag ik mij af of hetgeen er bij mij optreed wel tot deze categorie behoort. Ik ben gediagnosticeerd met een Complexe PTSS dus ik weet wel waarom dit gebeurd.

Het begint met hartkloppingen waarna ik sneller ga ademhalen. Daarna begin ik er bij te trillen en raak ik steeds meer in paniek tot het punt dat ik niets meer mee krijg van wat er om mij heen gebeurd. Bijvoorbeeld wanneer men tegen mij praat, mij aanraakt en ben mij niet meer bewust van de omgeving waarin ik mij op dat moment bevindt. vanaf dit punt weet ik achteraf niets meer van de aanval. De rest weet ik enkel van de mensen die hierbij zijn geweest.

Volgens hen span ik heel hevig al mijn spieren aan terwijl ik met opgetrokken knieën ineengedoken zit en aan het hyperventileren ben. Uiteindelijk word ik rustig totdat ik schrikkend "wakker" word. Vanaf hier ben ik me er van bewust wat er verder gebeurd. Het moment dat ik enorm schrik, voelt alsof iemand je op dat precieze moment aan het doodmaken is en ben ik totaal gedesoriënteerd. Voor een paar tellen weet ik even niet meer waar ik ben waarna ik weer tot de realiteit kom en vraag hoelang dit heeft geduurd aan de persoon die hier dan eventueel bij is. Want tijdsbesef heb ik dan ook niet. De laatste keer heeft dit zo'n twintig minuten geduurd.

Ik kan nergens iets terugvinden over het stukje dat ik me niet meer bewust ben van mijn omgeving en nergens meer op reageer alsmede dat ik mij achteraf voor het grootste gedeelte niets meer kan herinneren.


Wat denken jullie. Is dit een paniek of angstaanval of zou het toch wat anders kunnen zijn? En wellicht is er iemand met dezelfde ervaringen? Want ik kan hier niets over op het internet vinden.
Bij mij gaat zelfs even het licht helemaal uit. Daarna intens moe.

Paniekaanvallen zijn echt het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. Letterlijk gevoel dat je doodgaat.

Jouw beschrijving lijkt erop.
pi_192547019
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 00:27 schreef Twintig het volgende:

[..]

Nee volgens mij is dit geen paniek aanval, Maar desalniettemin toch wel ernstig voor je. Ik vind het wel rot voor je. Wat je kan doen als je toch denkt, als je paniek krijgt is gewoon loslaten en probeer er mee mee tegaan en te relaxen en niet te controleren of te weerstaan. Want je zegt ook uiteindelijk word je rustig en word je wakker, dus misschien kun je meteen proberen rustig te zijn. Sterkte! ^O^
Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt. Echter denk ik dat ik mij dan wel moet kunnen herinneren om welke eventuele reden ik weer rustig ben geworden om op deze manier ee verder aan te kunnen werken.
pi_192547043
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 00:30 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Bij mij gaat zelfs even het licht helemaal uit. Daarna intens moe.

Paniekaanvallen zijn echt het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. Letterlijk gevoel dat je doodgaat.

Jouw beschrijving lijkt erop.
Het licht uit? In de zin van flauwvallen? En op welk moment gebeurd dat dan precies?
pi_192547072
Bel morgenochtend alsjeblieft je huisarts, forum adviezen zullen het niet beter maken behalve de wetenschap dat je niet de enige bent.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 10 april 2020 @ 00:42:13 #22
22592 crew  Ole
pi_192547093
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 00:40 schreef Zalmslaatje het volgende:
Bel morgenochtend alsjeblieft je huisarts, forum adviezen zullen het niet beter maken behalve de wetenschap dat je niet de enige bent.
^O^
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192547131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 00:40 schreef Zalmslaatje het volgende:
Bel morgenochtend alsjeblieft je huisarts, forum adviezen zullen het niet beter maken behalve de wetenschap dat je niet de enige bent.
Dat ga ik ook zeker doen, dankjewel voor het advies! De reden dat ik deze vraag stel is dat inderdaad met de intensie of iemand anders mijn ervaring ook herkent.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 10 april 2020 @ 00:50:48 #24
22592 crew  Ole
pi_192547159
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 00:47 schreef Roque-Chick het volgende:

[..]

Dat ga ik ook zeker doen, dankjewel voor het advies! De reden dat ik deze vraag stel is dat inderdaad met de intensie of iemand anders mijn ervaring ook herkent.
en het enige dat ik je wilde meegeven is dat er geen standaardoplossing is helaas. Maar heel goed om hulp te vragen. Hoe eerder hoe beter! Is eerder een sterkte dan een zwakte! Veel succes! O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192547179
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 00:50 schreef Ole het volgende:

[..]

en het enige dat ik je wilde meegeven is dat er geen standaardoplossing is helaas. Maar heel goed om hulp te vragen. Hoe eerder hoe beter! Is eerder een sterkte dan een zwakte! Veel succes! O+
Bedankt!😊
pi_192547216
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 00:37 schreef Roque-Chick het volgende:

[..]

Het licht uit? In de zin van flauwvallen? En op welk moment gebeurd dat dan precies?
Niet flauwvallen maar wegvallen, zwart voor mijn ogen. Duurt misschien minder dan een seconde.
pi_192547264
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 00:57 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Niet flauwvallen maar wegvallen, zwart voor mijn ogen. Duurt misschien minder dan een seconde.
Zo kort?
pi_192547288
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 01:04 schreef Roque-Chick het volgende:

[..]

Zo kort?
Ja, echt flauwvallen doe je niet tijdens een acute hyperventilatie.
  vrijdag 10 april 2020 @ 03:31:17 #29
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192547597
Paniekaanvallen zijn moeilijker dan pijn.

Voor pijn is medicatie. Voor paniekaanvallen zouden ze je helemaal plat moeten leggen om je te helpen. En dan is het middel misschien nog erger dan de kwaal.

Ik wens het echt niemand toe.
pi_192549625
Dit lijkt me wel een typische paniekaanval ja. Heb het zelf ook wel eens gehad, inclusief zwart voor de ogen en dat je even wegvalt. Moet zeggen dat dit wel een van de angstige momenten was van de afgelopen 10 jaar ofzo.

En ik had eerst ook wel angst om het weer te krijgen, maar je kunt zo'n paniekaanval ook in je voordeel gebruiken. Ik heb ze daarna ook nog wel eens gehad, maar door alert te zijn op de signalen - dus als je weer zo'n soortgelijk gevoel voelt opkomen - kun je erop anticiperen. Dat kan iets ogenschijnlijk simpel zijn zoals op de stoeprand zitten en het aantal bomen te gaan tellen ofzo, terwijl je ondertussen natuurlijk je ademhaling onder controle krijgt. Het gaat er vooral om dat je uit je hoofd gaat. Zo'n aanval is toch een beetje een vicieuze cirkel...je merkt lichamelijke verschijnselen, wordt bang, je verliest de controle, wordt nog banger etc. Het is dus zaak om dat vroeg te herkennen zodat je snel uit dat cirkeltje kan stappen.
pi_192551830
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 00:34 schreef Roque-Chick het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt. Echter denk ik dat ik mij dan wel moet kunnen herinneren om welke eventuele reden ik weer rustig ben geworden om op deze manier ee verder aan te kunnen werken.
Ik weet het niet, maar het is hetzelfde als dat je gewoon slaapt dus dat je gewoon inzinkt. Dus de redenen is eigenlijk niet echt van belang, denk ik, je kan ook gaan oefenen om kalm adem te halen en rustig te zijn en los te laten. Als je de paniekaanval krijgt dan heb je geen reden nodig om rustig te blijven, maar is het gewoon doen!
pi_192551938
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 03:31 schreef Ixnay het volgende:
Paniekaanvallen zijn moeilijker dan pijn.

Voor pijn is medicatie. Voor paniekaanvallen zouden ze je helemaal plat moeten leggen om je te helpen. En dan is het middel misschien nog erger dan de kwaal.

Ik wens het echt niemand toe.
Nooit klusterhoofdpijn gehad zeker. :P

Pijnstillers werken ook niet altijd. Kan je wel aan de morfine gaan, maar dan is het middel ook erger dan de kwaal.

Oxazepam werkt goed bij paniekaanvallen, maar werkt pas na 30 minuten of zo.
pi_192551948
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:25 schreef Twintig het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar het is hetzelfde als dat je gewoon slaapt dus dat je gewoon inzinkt. Dus de redenen is eigenlijk niet echt van belang, denk ik, je kan ook gaan oefenen om kalm adem te halen en rustig te zijn en los te laten. Als je de paniekaanval krijgt dan heb je geen reden nodig om rustig te blijven, maar is het gewoon doen!
Ademhaling is bij mij de nummer 1 manier om een paniekaanval in de kiem te smoren.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:37:19 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192552004
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 03:31 schreef Ixnay het volgende:
Paniekaanvallen zijn moeilijker dan pijn.

Voor pijn is medicatie. Voor paniekaanvallen zouden ze je helemaal plat moeten leggen om je te helpen. En dan is het middel misschien nog erger dan de kwaal.

Ik wens het echt niemand toe.
Dit is gewoon dom.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_192552079
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:33 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Ademhaling is bij mij de nummer 1 manier om een paniekaanval in de kiem te smoren.
Perfect! ^O^
  Moderator / Miss SHO vrijdag 10 april 2020 @ 13:45:12 #36
22592 crew  Ole
pi_192552123
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dit is gewoon dom.
Er zijn medicijnen die de klachten verminderen. Lig je echt niet platgespoten hoor. Wel met begeleiding gebruiken en niet te lang. Dus nogmaals: ga eerst naar je huisarts en laat die kijen samen met jou welke hulp bij jou past. Medicijnen komen pas layer eventueel en zijn geen oplossing op zich.

Hoe eerder je gaat hoe beter!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:08:01 #37
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192552418
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:32 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Nooit klusterhoofdpijn gehad zeker. :P

Pijnstillers werken ook niet altijd. Kan je wel aan de morfine gaan, maar dan is het middel ook erger dan de kwaal.

Oxazepam werkt goed bij paniekaanvallen, maar werkt pas na 30 minuten of zo.
Oxazepam heb ik wel eens gehad, maar daar voelde ik weinig van.

Volgens mij sliep ik er beter van, maar kan ook toeval geweest zijn.
pi_192552566
Dank een ieder voor zijn en haar reacties. Ik ben blij dat ik hier geen vreemde in ben haha
pi_192553012
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:19 schreef Roque-Chick het volgende:
Dank een ieder voor zijn en haar reacties. Ik ben blij dat ik hier geen vreemde in ben haha
Zeker niet. Je moest eens weten. Een huisarts kijkt er sowieso niet van op.
pi_192553690
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2020 15:07 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Zeker niet. Je moest eens weten. Een huisarts kijkt er sowieso niet van op.
Ik heb wel nog een vraag eigenlijk.
Hoevaak kan zoiets gebeuren? Ik heb zo'n aanval de laatste tijd 1 keer per twee weken ofzo. Ik weet ook niet of dat iets iets om zorgen over te maken gezien ik ook nergens kan terug vinden.
pi_192553934
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 16:11 schreef Roque-Chick het volgende:


[..]

Ik heb wel nog een vraag eigenlijk.
Hoevaak kan zoiets gebeuren? Ik heb zo'n aanval de laatste tijd 1 keer per twee weken ofzo. Ik weet ook niet of dat iets iets om zorgen over te maken gezien ik ook nergens kan terug vinden.
Ok heb tijden dat dagelijks meerdere aanvallen geen uitzondering was. Ik kon daardoor zelfs de deur niet meer uit want zo snel ik bij de hoek was voelde ik het al opkomen.

[..]
pi_192553977
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 16:25 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Ok heb tijden dat dagelijks meerdere aanvallen geen uitzondering was. Ik kon daardoor zelfs de deur niet meer uit want zo snel ik bij de hoek was voelde ik het al opkomen.

[..]
Dankje, die had ik even over het hoofd gezien 🙈
pi_192554012
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 16:28 schreef Roque-Chick het volgende:

[..]

Dankje, die had ik even over het hoofd gezien 🙈
Sorry. Het quoten liep niet helemaal lekker. _O-
pi_192555249
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 16:28 schreef Roque-Chick het volgende:

[..]

Dankje, die had ik even over het hoofd gezien 🙈
Ben je nog onder behandeling voor je cptss?
pi_192555909
Herkenbaar. Een paniekaanval kan bij mij 2 uur duren, maar voelt achteraf als 5 minuten. Mijn huisarts zei dat er niks aan te doen was, maar ik ben bij een fysiotherapeut geweest die mij geleerd heeft hoe ik moest ademhalen. Echt, ik kan dit iedereen met paniekaanvallen aanraden. De aanval zet door door het hyperventileren. Als je het op voelt komen en je je ademhaling aanpast, kun je ze volledig voorkomen. Echt echt echt: 1 sessie bij de fysiotherapeut. Probeer het!!
Sarcasme. Herken het.
pi_192556464
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:42 schreef madam-april het volgende:
Het klinkt als dissociatie en dat komt heel vaak voor icm (c)ptss. Ik zou dit zeker even met je behandelaars (als je die nog hebt) bespreken. Anders even met de huisarts bespreken.
Dat was ook wat bij mij opkwam.
Nooit zelf gehad, wel bij anderen gezien.


Roque-chick: Je kan hiermee het beste naar je behandelaar of huisarts gaan denk ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192557614
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ben je nog onder behandeling voor je cptss?
Jaa maar gezien de crisis ligt dat nu stil. Ik moest haar wel terug bellen maar krijg geen gehoor. Maandag nog maar eens even proberen.
pi_192558061
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:38 schreef Roque-Chick het volgende:

[..]

Jaa maar gezien de crisis ligt dat nu stil. Ik moest haar wel terug bellen maar krijg geen gehoor. Maandag nog maar eens even proberen.
Ik zou zeker weer bellen (al zal dat wel dinsdag worden ivm Pasen)
pi_192575404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik zou zeker weer bellen (al zal dat wel dinsdag worden ivm Pasen)
Ooh ja haha, ik doe niet echt aan feestdagen. Ik houd niet bij wanneer die zijn 😆
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')