abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 april 2020 @ 10:54:14 #1
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192530010
Hallo,

In deze tijd worden er veel reizen afgelast en omgeboekt, maar hoe gaat dat nu met een bijbehorende annuleringsverzekering? Kun je die ook omboeken?

Wij hadden een groepsaccomodatie geboekt voor een familieweekend voor volgende week. Nu kan deze omgeboekt worden naar volgend jaar omdat het nu gewoon niet mag om met 30 man in een huisje te gaan zitten. We hadden daarbij, voor dit jaar, ook een annuleringsverzekering afgesloten voor het geval er iemand ernstig ziek zou worden of erger. Nu moet ik sowieso gaan zorgen dat er weer een verzekering is voor de nieuwe datum, maar wat zijn eigenlijk de de mogelijkheden voor het omboeken van de verzekering?

Aangezien ik er geen aanspraak op had kunnen doen doordat de accomodatie niet beschikbaar is op dit moment vraag ik mij af of hun wel kunnen leveren, en dat dientengevolge de overeenkomst eigenlijk nietig is. Zal vast van niet, maar ik kan mij voorstellen dat er meer mensen zitten met een bijgeboekte annuleringsverzekering en vraag mij af wat daarmee gebeurd is bij hun.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_192530108
wat kost dat, die verzekering?
  donderdag 9 april 2020 @ 11:12:39 #3
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192530325
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:59 schreef Banaanvragen het volgende:
wat kost dat, die verzekering?
105 euro

Nu heb ik ze net aan de lijn gehad, en hun bieden uit hun zelf aan om de verzekering mee te verhuizen naar de nieuwe datum gezien de uitzonderlijke situatie. Mijn complimenten voor de service uiteraard.

Maar ik kan me voorstellen dat iemand die een dergelijke verzekering bij Centerparcs of Transcavia bijgeboekt heeft hier ook tegen aan loopt. Het is tientjeswerk, maar als je je midweekje hebt omgeboekt en er blijkt ineens geen verzekering meer bij te zitten lijkt me best vervelend.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_192532071
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:12 schreef zalkc het volgende:

[..]

105 euro
Daar heb je een jaar doorlopende reisverzekering voor met werelddekking plus medische kosten, dan moet je echt bijna nooit de deur uit gaan wil zo'n eenmalige verzekering goedkoper uitvallen...
  donderdag 9 april 2020 @ 12:46:43 #5
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192532103
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:43 schreef Henno het volgende:

[..]

Daar heb je een jaar doorlopende reisverzekering voor met werelddekking plus medische kosten, dan moet je echt bijna nooit de deur uit gaan wil zo'n eenmalige verzekering goedkoper uitvallen...
Het was voor een familieweekend, niet een individuele ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 9 april 2020 @ 13:23:58 #6
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192532676
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:43 schreef Henno het volgende:

[..]

Daar heb je een jaar doorlopende reisverzekering voor met werelddekking plus medische kosten, dan moet je echt bijna nooit de deur uit gaan wil zo'n eenmalige verzekering goedkoper uitvallen...
Een annuleringsverzekering staat wel los van een reisverzekering.

@TS pas wel op.
Wij hebben een all risk annuleringsverzekering en is ons gebracht "als je kat ziek is, mag je al annuleren" toen we hem afsloten (3 jaar geleden).
Ja dat mag wel maar maar nu met Corona krijgen we mooi niks terug want toen we boekten was er ergens al Corona in dat land (de VS).
Dus ze zijn niet altijd heilig.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')