FOK!forum / Klaagbaak / Zit de NS klantenservice in Suriname?
kwiwidonderdag 9 april 2020 @ 10:37
Elke keer als ik met de NS klantenservice bel krijg ik een Surinamer aan de lijn. Is dat toeval of zit die klantenservice in Suriname? :?
Super aardige mensen hoor, maar ik versta ze de helft van de tijd niet goed :@ En elke 2e zin van mijn kant is dus “sorry, wat zegt u?”. Vervolgens begrijpen ze niet wat ik zeg of wil en is de chaos compleet :') Op een gegeven moment doe ik maar gewoon alsof het probleem opgelost is en bel ik terug in de hoop een andere persoon aan de lijn te krijgen.

Klacht: Extra hoge telefoonrekening.
halfwaydonderdag 9 april 2020 @ 10:40
Idd niet te geloven, zal wel een subsidiebaantje zijn.
Plompzakkerdonderdag 9 april 2020 @ 10:47
Weet je zeker dat je niet de SS gebeld hebt?
SPOILER
nee niet die SS maar de Surinaamse spoorwegen
#ANONIEMdonderdag 9 april 2020 @ 10:58
https://werkendsuriname.com/vacatures/call-agents-afdeling-ns/

Yup die zitten blijkbaar in Suriname :P

Maar dit zijn vaak callcenters die ingehuurd zijn door de NS. Teleperformance is een grote.

Vele grote bedrijven besteden hun klantenservice uit aan dit soort callcenters, dus je belt niet direct met de NS maar via via.
kwiwidonderdag 9 april 2020 @ 11:02
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:58 schreef Syd het volgende:
https://werkendsuriname.com/vacatures/call-agents-afdeling-ns/

Yup die zitten blijkbaar in Suriname :P

Maar dit zijn vaak callcenters die ingehuurd zijn door de NS. Teleperformance is een grote.

Vele grote bedrijven besteden hun klantenservice uit aan dit soort callcenters, dus je belt niet direct met de NS maar via via.
Wat :D !
Overigens is een van de eisen: "Je spreekt vloeiend en schrijft begrijpelijk Nederlands (MBO niveau)". Ik weet niet wie de selectie daar doet maar dat mag dus wel wat beter...
pferdfahrerdonderdag 9 april 2020 @ 11:04
Racist
DerekBdonderdag 9 april 2020 @ 11:10
Eens met de klacht. :Y
WammesWaggeldonderdag 9 april 2020 @ 11:14
Leuk toch? Veelal vriendelijke mensen.
Uitleggen dat er iets mis is gegaan met de trein aan mensen die nog nooit zelf in een trein hebben gezeten is wel bijzonder.
wisedonderdag 9 april 2020 @ 11:18
quote:
5s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:37 schreef kwiwi het volgende:
Elke keer als ik met de NS klantenservice bel krijg ik een Surinamer aan de lijn. Is dat toeval of zit die klantenservice in Suriname? :?
Super aardige mensen hoor, maar ik versta ze de helft van de tijd niet goed :@ En elke 2e zin van mijn kant is dus “sorry, wat zegt u?”. Vervolgens begrijpen ze niet wat ik zeg of wil en is de chaos compleet :') Op een gegeven moment doe ik maar gewoon alsof het probleem opgelost is en bel ik terug in de hoop een andere persoon aan de lijn te krijgen.

Klacht: Extra hoge telefoonrekening.
NS=Neger Service, dan kan kloppen ja.
PiyeReloadeddonderdag 9 april 2020 @ 11:25
Surinamers niet begrijpen. :')
Nick1975donderdag 9 april 2020 @ 11:28
Gemeente Rotterdam bellen. Krijg je hetzelfde.
kwiwidonderdag 9 april 2020 @ 11:56
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Leuk toch? Veelal vriendelijke mensen.
Uitleggen dat er iets mis is gegaan met de trein aan mensen die nog nooit zelf in een trein hebben gezeten is wel bijzonder.
Oh misschien dat ze me daarom niet begrepen toen ik probeerde uit te leggen dat ik al ingechecked was en NU de trein in stap ;(
#ANONIEMdonderdag 9 april 2020 @ 12:00
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
Surinamers niet begrijpen. :')
Surinamers begrijpen het als één van de weinige volkeren juist prima :D
kwiwidonderdag 9 april 2020 @ 12:05
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:04 schreef pferdfahrer het volgende:
Racist
Ik zeg toch dat Surinamers vriendelijke mensen zijn :{w
Goudenkomkommerdonderdag 9 april 2020 @ 12:14
Kwiwi lang niet gezien
Ben je nog steeds zo mooi?
#ANONIEMdonderdag 9 april 2020 @ 12:15
Pics van @kwiwi
kwiwidonderdag 9 april 2020 @ 12:15
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:14 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Kwiwi lang niet gezien
Ben je nog steeds zo mooi?
Wiens kloon ben jij dan?
Chivazdonderdag 9 april 2020 @ 12:16
SRANANG!!!
kwiwidonderdag 9 april 2020 @ 12:17
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Pics van @:kwiwi
beste-kortpittig-kapsel-2018-blauw-oog-make-up.jpg

Moet nodig naar Suriname om wat kleur op te doen..
#ANONIEMdonderdag 9 april 2020 @ 12:19
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Moet nodig naar Suriname om wat kleur op te doen..
:D jammer van je KPK, maar leuk kleurtje.
Marsenaldonderdag 9 april 2020 @ 12:20
‘Mijn trein was 20 minuten te laat’

‘okee, dus je hebt hem wel gehaald?’
Anton91donderdag 9 april 2020 @ 12:22
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Moet nodig naar Suriname om wat kleur op te doen..
Een iets lichter tintje rood zou je niet misstaan.

SPOILER
Zou nu ook al geven hoor! :@
maxi-musdonderdag 9 april 2020 @ 12:24
Waarom zou je in godsnaam regelmatig met de NS klantenservice bellen?
RTRdonderdag 9 april 2020 @ 12:26
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Moet nodig naar Suriname om wat kleur op te doen..
🤣
Zalmslaatjedonderdag 9 april 2020 @ 12:32
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:20 schreef Marsenal het volgende:
‘Mijn trein was 20 minuten te laat’

‘okee, dus je hebt hem wel gehaald gemist?’
:P
Marsenaldonderdag 9 april 2020 @ 12:34
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:32 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

:P
Inderdaad
kwiwidonderdag 9 april 2020 @ 13:06
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:24 schreef maxi-mus het volgende:
Waarom zou je in godsnaam regelmatig met de NS klantenservice bellen?
Omdat ik 1x m’n ov chipkaart verloren was en vanaf dat moment alles fout liep (kaart niet ontvangen, product niet op de kaart, geen reizen op rekening meer, etc..)
Androsdonderdag 9 april 2020 @ 14:06
Kwestie van kosten besparen. Callcenterwerk kan op elke plek van de planeet gedaan worden en laat dat toevallig een goedkoop land zijn waar Nederlands gesproken wordt. Beetje de Nederlandse versie van de Indian tech support van Microsoft voor de Engelstalige wereld. Het zou me niets verbazen als Franse bedrijven de boel al uitbesteden aan west-Afrika oid.
Marsenaldonderdag 9 april 2020 @ 14:23
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Omdat ik 1x m’n ov chipkaart verloren was en vanaf dat moment alles fout liep (kaart niet ontvangen, product niet op de kaart, geen reizen op rekening meer, etc..)
En dan Surinamers aan de lijn krijgen die nog nooit een ov-chipkaart in hun handen hebben gehad _O-
vogeltjesdansdonderdag 9 april 2020 @ 14:40
Kan best, bij Vodafone hadden we in het verleden ook een afdeling die een specifiek ding deed en in Suriname zat.
HSGdonderdag 9 april 2020 @ 16:17
Maar het is wel lekker goedkoop. ^O^
Kriegeldonderdag 9 april 2020 @ 17:46
Hoelang duurt het voor ze opnemen?
Eziodonderdag 9 april 2020 @ 18:08
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
Surinamers niet begrijpen. :')
Ik begrijp de helft van wat die kappa knoffo crew hier uitkraamt al niet _O-
PiyeReloadeddonderdag 9 april 2020 @ 18:16
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:08 schreef Ezio het volgende:

[..]

Ik begrijp de helft van wat die kappa knoffo crew hier uitkraamt al niet _O-
Dat snap ik. Straattaal kan lastig zijn, half verzonnen straattaal, zoals je op FOK! veel ziet, is nog lastiger. Maar Surinamers spreken in een zakelijke context gewoon normaal Nederlands. Hooguit een tikje deftig en oudbollig, omdat het in informele context niet zoveel gebruikt wordt. Ze hebben alleen een accent.
#ANONIEMdonderdag 9 april 2020 @ 18:18
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:16 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat snap ik. Straattaal kan lastig zijn, half verzonnen straattaal, zoals je op FOK! veel ziet, is nog lastiger. Maar Surinamers spreken in een zakelijke context gewoon normaal Nederlands. Hooguit een tikje deftig en oudbollig, omdat het in informele context niet zoveel gebruikt wordt. Ze hebben alleen een accent.
Ha, ik heb jou dus ook gezien.
WammesWaggeldonderdag 9 april 2020 @ 19:05
Surinamers versta ik eigenlijk altijd wel.
Achterhoekse luitjes en Vlamingen daartegen.. ;(
Linkse_Boomknuffelaardonderdag 9 april 2020 @ 19:13
Beter toch dat het niet uitbesteed is aan Zuid-Afrika, krijg je van die gesprekken als 'jy sal baie nie' terugkryg jou geld nie' en 'alles sal reg kom'.

Of met Vlaanderen doorverbonden worden en dan Capuchon_jongen aan de lijn krijgen, of Samson en Gert, Kabouter Plop of het liedje 'teleromeo' van K3.
Moet je dus kloppen, omdat de bel het niet doet. Best wel lastig als je tracht een call-center aan de lijn te krijgen.

:')

kwiwidonderdag 9 april 2020 @ 19:18
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Beter toch dat het niet uitbesteed is aan Zuid-Afrika, krijg je van die gesprekken als 'jy sal baie nie' terugkryg jou geld nie' en 'alles sal reg kom'.
:') Terechte klacht-within-a-klacht wel.
WammesWaggeldonderdag 9 april 2020 @ 19:24
Callcenters zitten ook vaak in Turkije of Portugal, true story :7
KreKkeRdonderdag 9 april 2020 @ 20:40
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat :D !
Overigens is een van de eisen: "Je spreekt vloeiend en schrijft begrijpelijk Nederlands (MBO niveau)". Ik weet niet wie de selectie daar doet maar dat mag dus wel wat beter...
Surinamers spreken over het algemeen goed Nederlands. Qua accent (vaak iets) beter te verstaan dan Limburgers en mensen uit bepaalde delen van Brabant. En ook een zelfde soort "w" uitspraak als Brabanders en Limburgers.
Kriegeldonderdag 9 april 2020 @ 20:46
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef Andros het volgende:
Kwestie van kosten besparen. Callcenterwerk kan op elke plek van de planeet gedaan worden en laat dat toevallig een goedkoop land zijn waar Nederlands gesproken wordt. Beetje de Nederlandse versie van de Indian tech support van Microsoft voor de Engelstalige wereld. Het zou me niets verbazen als Franse bedrijven de boel al uitbesteden aan west-Afrika oid.
Alleen verschilt Windows wereldwijd niet. Maar hoe kan een Surinamer in Suriname iets weten van het actuele treinverkeer hier? Da's toch raar?
KreKkeRdonderdag 9 april 2020 @ 20:47
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 20:46 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Alleen verschilt Windows wereldwijd niet. Maar hoe kan een Surinamer in Suriname iets weten van het actuele treinverkeer hier? Da's toch raar?
Hoe kan iemand in Groningen iets weten van het treinverkeer in de randstad?
Kriegeldonderdag 9 april 2020 @ 20:57
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 20:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hoe kan iemand in Groningen iets weten van het treinverkeer in de randstad?
Ligt toch wel wat dichterbij hè. Ik bedoel niet dat je het letterlijk moet kunnen zien, maar dat je gewoon een beetje weet hoe het hier allemaal werkt. Wel handig. Gaat meestal toch net wat lekkerder als je uit hetzelfde land komt en weleens in de trein hebt gezeten.

Ze hèbben daar geeneens treinen! :D Ik ga toch ook niet bij een rendierenslee-verhuurbedrijf op de helpdesk zitten? _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door Kriegel op 10-04-2020 12:42:25 ]
Ferdonderdag 9 april 2020 @ 21:00
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:58 schreef Syd het volgende:
https://werkendsuriname.com/vacatures/call-agents-afdeling-ns/

Yup die zitten blijkbaar in Suriname :P

Maar dit zijn vaak callcenters die ingehuurd zijn door de NS. Teleperformance is een grote.

Vele grote bedrijven besteden hun klantenservice uit aan dit soort callcenters, dus je belt niet direct met de NS maar via via.
Moeten die Surinamers dan ook heel vroeg opstaan door het tijdverschil?
Kajidonderdag 9 april 2020 @ 23:19
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Moeten die Surinamers dan ook heel vroeg opstaan door het tijdverschil?
_O-
De NS klantenservice heeft ook een afdeling in Nederland. Als je later op de dag belt, is de kans groter dat je een Surinamer aan de lijn krijgt.
PzKpfwdonderdag 9 april 2020 @ 23:19
Wat dan? Werkt niet?
Linkse_Boomknuffelaardonderdag 9 april 2020 @ 23:44
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 20:57 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Ligt toch wel wat dichterbij hè. Ik bedoel niet dat je het letterlijk moet kunnen zien, maar dat je gewoon een beetje weet hoe het hier allemaal werkt. Wel handig.

Ze hèbben daar geeneens treinen! :D Ik ga toch ook niet bij een rendierenslee-verhuurbedrijf op de helpdesk zitten? _O-
Wel treinen gehad dus. Tot 1987.

Ik vind wel dat er gewoon weer treinen moeten gaan rijden in Suriname, een land zonder spoornet is als een Rus zonder wodka.
Kriegeldonderdag 9 april 2020 @ 23:46
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Wel treinen gehad dus. Tot 1987.
Dus ze hebben er geen treinen. Moeilijk concept, ik snap het.
Androsvrijdag 10 april 2020 @ 04:15
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 20:46 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Alleen verschilt Windows wereldwijd niet. Maar hoe kan een Surinamer in Suriname iets weten van het actuele treinverkeer hier? Da's toch raar?
Niet, maar dat maakt niet uit. Het gaat er om dat de telefoon opgenomen wordt, 90% van de belletjes is toch simpele zooi die op de website van de NS zelf te regelen is. Als het moeilijk wordt schakelen ze door naar de tweedelijns die waarschijnlijk wel ergens hier zit.
Kriegelvrijdag 10 april 2020 @ 10:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 04:15 schreef Andros het volgende:

[..]

Niet, maar dat maakt niet uit. Het gaat er om dat de telefoon opgenomen wordt, 90% van de belletjes is toch simpele zooi die op de website van de NS zelf te regelen is. Als het moeilijk wordt schakelen ze door naar de tweedelijns die waarschijnlijk wel ergens hier zit.
Tja, ik hoop dan maar dat die bemand is op de uren dat onze vrienden werken. Dat zal o.a. wel tegen de nacht zijn met vijf uur tijdverschil.

Maar goed, simpele shit van de site, ja dat kan wel.
Ronald-Koemanvrijdag 10 april 2020 @ 10:26
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:16 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Maar Surinamers spreken in een zakelijke context gewoon normaal Nederlands. Hooguit een tikje deftig en oudbollig, omdat het in informele context niet zoveel gebruikt wordt. Ze hebben alleen een accent.
Laatst nog aan de telefoon met PostNL precies zo'n deftig en oudbollig sprekende Surinamer.
Androsvrijdag 10 april 2020 @ 11:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:14 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Tja, ik hoop dan maar dat die bemand is op de uren dat onze vrienden werken. Dat zal o.a. wel tegen de nacht zijn met vijf uur tijdverschil.

Maar goed, simpele shit van de site, ja dat kan wel.
Die mensen kosten de helft van hier en leven inderdaad volgens onze tijdzone. Als zo'n klantendienst om 8:00 open gaat is het daar inderdaad 3:00 's nachts. Ik heb zelf nog een tijdje klantendienst gedaan en wij hadden ook een gedeelte daar zitten. De simpele shit wordt daar afgehandeld, de moeilijke hier.

Veel rijkere landen lossen het zo op, daarom dat bedrijven als Teleperformance, Webhelp en noem ze allemaal maar op veel kantoren in rare landen hebben zitten. Vanuit India en de Filipijnen helpen ze de VS markt. Ik heb in Manila de Subway, Mcdonalds en 7-eleven gezien die 24 uur per dag open zijn rond dergelijke kantoren. Dat personeel leeft volgens GMT -5 terwijl ze zelf in GMT +8 leven. 13 uur tijdsverschil om de mensen in New York te woord te staan, gezond kun je het niet noemen. Maar goed, alles om wat kosten te besparen he, toch :) ? En voor lokale standaarden betaalt het werk goed om alleen maar wat te babbelen, kwaliteit boeit er een stuk minder. Dergelijke bulk telefoontjes bestaan omdat mensen hier te lam zijn om een website te lezen...
Fervrijdag 10 april 2020 @ 11:50
Kwam ooit ergens die hadden IT geoutsourced naar de Antillen. 3x bellen om 11u, krijg je opeens een slaperige Antiliaan aan de telefoon.
Zalmslaatjevrijdag 10 april 2020 @ 12:21
Enige tijd geleden ving ik een gesprek op tussen een paar jonge Surinamers, die zich beklaagde dat Rodney ALTIJD 5(!) minuten te laat kwam.

Begon mij een beetje zorgen te maken als Surinamers al beginnen te mekkeren over 5 minuten te laat dan gaat het echt de verkeerde kant op. :{
vogeltjesdansvrijdag 10 april 2020 @ 12:28
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 20:46 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Alleen verschilt Windows wereldwijd niet. Maar hoe kan een Surinamer in Suriname iets weten van het actuele treinverkeer hier? Da's toch raar?
Denk je dat de gemiddelde callcenter chick dat weet? Computers benne computers en daar moet je het mee doen, ze functioneren op een minimale need to know basis en verder kan je opflikkeren.