abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 april 2020 @ 18:14:43 #76
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_192538885
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:05 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Natuurlijk is hij wel serieus. Is gewoon een bepaald slag volk.
True. Als er ergens vaak schietpartijen zijn en opstootjes omdat er teveel testosteron in een te kleine ruimte is...
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  donderdag 9 april 2020 @ 18:15:05 #77
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_192538892
Ik geef jullie relatie geen enkele kans van slagen.
Die jongeman is, zo vertel je, een dorpse jongen. En zo spreekt en reageert hij ook. Goh, wat raar. Net zo vreemd als een loeiende koe. Wat hd je dan verwacht?

En jij bent iets heel anders. Een met lange tenen. Die altijd en overal iets achter zoekt. Arme wij, overgevoelig alles op een weegschaaltje leggend om te zien of er misschien wat discriminerends aan zit. Zelfs in kinderfeesten als Sinterklaas.

Maar alles op een rijtje gezet, zoek een andere jongen. Beter voor beiden, wordt toch niks.

Hoi :W :W :W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 9 april 2020 @ 18:19:30 #78
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192538976
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:14 schreef Detroit het volgende:

[..]

True. Als er ergens vaak schietpartijen zijn en opstootjes omdat er teveel testosteron in een te kleine ruimte is...
Ik doelde op het volk dat de vraag, of donkere meisjes zien als doelwit voor wie niet beter kan krijgen racistisch is, eigenlijk het echte racisme vindt.
pi_192539703
In de huidige politiek correcte tijd snap ik dat dit soort dingen gevoelig kunnen liggen, zeker als je zelf een donkere huidskleur hebt.

Toch denk ik ook dat je jezelf moet bedenken hoeveel last je ergens van wilt hebben. Moet je je echt wat aantrekken van een keer een onhandige grap of opmerking of trek je meteen de gevoelige slachtofferkaart? Uiteindelijk trekt iedereen zijn eigen grenzen.

De vraag is dus: Wat vind je belangrijker? Jouw politieke correctheid of je relatie? Ik vind het incasseringsvermogen van mensen (zeker in een relatie) bijzonder belangrijk en irriteer me er aan als mensen dingen te gevoelig oppakken.

Als jij je op jouw beurt irriteert aan de ongevoeligheid van mensen dan zijn jullie misschien geen match en moet je een leuke GroenLinks-hipsterboy gaan opzoeken. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2020 18:54:18 ]
pi_192540351
De uitspraak van haar vriend is racistisch. Hij ziet een groep mensen namelijk als minderwaardig. In dit geval ziet hij kennelijk z’n eigen vriendin dus ook als minderwaardig.
  dinsdag 14 april 2020 @ 09:42:13 #81
471637 TomStall
I buried Joey
pi_192608876
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:52 schreef Fisherman het volgende:
...
Buitenstaanders zien dat anders. Iemand met een kleurtje wordt vaak ook gezien als iemand die bijvoorbeeld laaggeschoold is en weinig geld heeft. Ik ben weleens weggekeken uit dure winkels. Hun gemis denk ik dan.
...
Hoe koppel je "weg gekeken worden uit dure winkels" aan je kleur dan? Alsof ik nooit ben weg gekeken uit winkels, waarin het winkelpersoneel gewoon "eigen volk" was. :?
pi_192610371
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 09:42 schreef TomStall het volgende:

[..]

Hoe koppel je "weg gekeken worden uit dure winkels" aan je kleur dan? Alsof ik nooit ben weg gekeken uit winkels, waarin het winkelpersoneel gewoon "eigen volk" was. :?
Ligt er een beetje aan hoe je erbij loopt wellicht? Ik loop altijd in nette kleding als ik naar een winkel ga. Niet in een trainingspak bijvoorbeeld. Het is sowieso triest dat ze daar op beoordelen, maar dat leren ze blijkbaar bij duurdere winkels (juweliers bijvoorbeeld).
  dinsdag 14 april 2020 @ 11:52:55 #83
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192610949
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 11:21 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoe je erbij loopt wellicht? Ik loop altijd in nette kleding als ik naar een winkel ga. Niet in een trainingspak bijvoorbeeld. Het is sowieso triest dat ze daar op beoordelen, maar dat leren ze blijkbaar bij duurdere winkels (juweliers bijvoorbeeld).
Niet om jouw ervaring af te wijzen, maar ik ben zelf dan weer nooit weggekeken uit dure winkels en ik ben zelf ook donker. Ik vraag me af of ze dat echt aanleren of dat het de eigen inschatting van zo'n medewerker is. Het is in ieder geval vrij dom, want je kan op basis van het uiterlijk echt niet zomaar in mensen hun portemonnee kijken.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:13:46 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192611287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 11:52 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Niet om jouw ervaring af te wijzen, maar ik ben zelf dan weer nooit weggekeken uit dure winkels en ik ben zelf ook donker. Ik vraag me af of ze dat echt aanleren of dat het de eigen inschatting van zo'n medewerker is. Het is in ieder geval vrij dom, want je kan op basis van het uiterlijk echt niet zomaar in mensen hun portemonnee kijken.
Maar je weet heel goed hoe het gros van je klanten reageert als je "dat soort volk" toelaat.
  dinsdag 14 april 2020 @ 12:15:37 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192611314
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:19 schreef Mar_an het volgende:
De uitspraak van haar vriend is racistisch. Hij ziet een groep mensen namelijk als minderwaardig. In dit geval ziet hij kennelijk z’n eigen vriendin dus ook als minderwaardig.
De vraag is of die vriendin in de aangeduide groep mensen zit ("vrouwen die naar bubblingfeestjes gaan").
pi_192616068
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De vraag is of die vriendin in de aangeduide groep mensen zit ("vrouwen die naar bubblingfeestjes gaan").
ok
pi_192616472
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 11:52 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het gaat niet om de allerduurste winkels, daar is de drempel sowieso wat hoger om binnen te stappen.
Bij juweliers in het hoogste segment zoals gassan of schaap en citroen heb ik nooit problemen gehad bijvoorveeld. Het gaat met name om de middensegment juweliers en iets duurdere kledingzaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')