abonnement Unibet Coolblue
pi_192528357
Goedemorgen iedereen!

Ik wil graag iets met jullie delen. Ik heb nu een tijd een relatie met iemand wat verder wel goed loopt (op af en toe een misverstandje na). Het is over het geheel genomen een beetje een lompe jongen die wel vaker met mensen conflictueus heeft en zich niet altijd handig verwoord. Dat voorop gesteld om wat achtergrond te geven. Hij is opgegroeid in een beetje een boers gebied in zuid-Limburg, waar er niet veel diversiteit was.
Zelf heb ik een gemengde achtergrond en ben getint. Mijn vriend heeft altijd gezegd dat het hem niet uitmaakt hoe iemand eruit ziet, wat iemands haarkleur is etc. ALs hij naar mij kijkt ziet hij ‘geen kleur’.Nou hadden we laatst een gesprek over uiterlijk, huidskleur etc. en zei hij ineens dat hij ooit een grappig filmpje had gezien van een jongen die graag naar bubblingfeestjes ging omdat hij op donkere meisjes viel. Mijn vriend zei toen iets van ‘het was wel triest. Die jongen kreeg natuurlijk bij Nederlandse meisjes allemaal afwijzingen en probeerde het toen maar wat lager bij deze meisjes. Maar daar werd hij net zo hard afgewezen. Hij had zichzelf verteld dat hij dit mooi vond blijkbaar’.
Ik vond het wel bijzonder klinken dus had het filmpje met hem gekeken, maar daarin zag je dus nergens dat die jongen daadwerkelijk door Nederlandse meisjes werd afgewezen. het enige wat je zag was dat die jongen donkere meisjes mooier vond omdat ze ‘wilder en meer ‘oer’ waren’(dat vond mijn vriend juist racistisch) En dat hij Nederlandse meisjes saaier vond en er niet op viel, maar op die bubblingfeestjes ook duidelijk niet op zijn plek was.

Maar nergens zei die jongen dus dat hij bij Nederlandse meisjes werd afgewezen en dus maar ‘lager’ ging zoeken bij donkere meisjes. Dat was dus iets wat mijn vriend voor hem invulde. En dat hij dat zo invulde vind ik niet heel tof. Ik vraag me af of daar iets van zijn eigen invulling in meespeelt.
Tegen mij zegt hij dus ‘als ik naar jou kijk zie ik geen kleur’ en ‘het maakt me niet uit hoe iemand eruit ziet’. Maar als hij denkt dat een jongen die op donkere meisjes valt, dat alleen doet omdat hij door nederlandse meisjes wordt afgewezen, dan vind ik dat op zn minst bijzonder. Ik weet even niet goed of hetgeen mijn vriend zegt nou echt zo achterlijk en bekrompen is (racistisch zou ik het nog net niet noemen) of dat ik, vanwege mijn verleden, te gevoelig reageer op iets relatief onschuldigs.

Daar kwam ook bij dat ik tegen hem zei dat ik het een beetje een rare invulling van hem vond. Hij zei dat hij er niks slechts mee bedoelde, dat hij gewoon een verklaring voor het gedrag van die jongen probeerde te vinden omdat hij duidelijk niet op zijn plek was op die bubbling feestjes. EN toen zei hij later van ‘ik val niet perse op nederlandse meisjes alleen, maar als je de meeste mannen mag laten kiezen voor een blonde vrouw, een brunette of een donker meisje, dan zullen de meeste voor de blondine gaan’.

Al met al voel ik me er niet prettig bij en heb dit ook gezegd. Maar hoe vinden jullie zijn uitspraken overkomen?
pi_192528416
En waarom zit jij met een blanke man en niet met een donkere?
pi_192528463
quote:
8s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:38 schreef HSG-BOMBER het volgende:
En waarom zit jij met een blanke man en niet met een donkere?
Omdat huidskleur voor mij geen issue is. Ik heb donkere vrienden gehad en ook witte. Doet er overigens ook weinig toe voor het verhaal, toch?

[ Bericht 4% gewijzigd door CoolGuy op 09-04-2020 09:45:31 ]
pi_192528530
Hij ziet donkere vrouwen dus als laatste keuze als andere opties niet werken?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192528551
Ik heb het verhaal niet gelezen maar ik denk dat je vriend gewoon onhandig lomp is en jij je te snel aangesproken voelt over zijn uitspraken.
pi_192528561
Ik denk dat je vriend (of dit nou waar is of niet) vindt dat de samenleving een zekere hiërarchie heeft in aantrekkelijkheid. En hij vindt huidskleur daar een rol in spelen. Zoals over het algemeen slanke vrouwen ook als aantrekkelijker worden gezien. Als een jongen op een obesitas-avond een meisje probeert te scoren en daar in faalt, had je vriend misschien een soortgelijke opmerking gemaakt.

Dat wil niet meteen iets zeggen over zijn eigen voorkeur. Ik vind het persoonlijk wel een vreemde uitspraak.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2020 09:45:33 ]
pi_192528574
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:35 schreef Peregrine85 het volgende:
Goedemorgen iedereen!

Ik wil graag iets met jullie delen. Ik heb nu een tijd een relatie met iemand wat verder wel goed loopt (op af en toe een misverstandje na). Het is over het geheel genomen een beetje een lompe jongen die wel vaker met mensen conflictueus heeft en zich niet altijd handig verwoord. Dat voorop gesteld om wat achtergrond te geven. Hij is opgegroeid in een beetje een boers gebied in zuid-Limburg, waar er niet veel diversiteit was.
Zelf heb ik een gemengde achtergrond en ben getint. Mijn vriend heeft altijd gezegd dat het hem niet uitmaakt hoe iemand eruit ziet, wat iemands haarkleur is etc. ALs hij naar mij kijkt ziet hij ‘geen kleur’.Nou hadden we laatst een gesprek over uiterlijk, huidskleur etc. en zei hij ineens dat hij ooit een grappig filmpje had gezien van een jongen die graag naar bubblingfeestjes ging omdat hij op donkere meisjes viel. Mijn vriend zei toen iets van ‘het was wel triest. Die jongen kreeg natuurlijk bij Nederlandse meisjes allemaal afwijzingen en probeerde het toen maar wat lager bij deze meisjes. Maar daar werd hij net zo hard afgewezen. Hij had zichzelf verteld dat hij dit mooi vond blijkbaar’.
Ik vond het wel bijzonder klinken dus had het filmpje met hem gekeken, maar daarin zag je dus nergens dat die jongen daadwerkelijk door Nederlandse meisjes werd afgewezen. het enige wat je zag was dat die jongen donkere meisjes mooier vond omdat ze ‘wilder en meer ‘oer’ waren’(dat vond mijn vriend juist racistisch) En dat hij Nederlandse meisjes saaier vond en er niet op viel, maar op die bubblingfeestjes ook duidelijk niet op zijn plek was.

Maar nergens zei die jongen dus dat hij bij Nederlandse meisjes werd afgewezen en dus maar ‘lager’ ging zoeken bij donkere meisjes. Dat was dus iets wat mijn vriend voor hem invulde. En dat hij dat zo invulde vind ik niet heel tof. Ik vraag me af of daar iets van zijn eigen invulling in meespeelt.
Tegen mij zegt hij dus ‘als ik naar jou kijk zie ik geen kleur’ en ‘het maakt me niet uit hoe iemand eruit ziet’. Maar als hij denkt dat een jongen die op donkere meisjes valt, dat alleen doet omdat hij door nederlandse meisjes wordt afgewezen, dan vind ik dat op zn minst bijzonder. Ik weet even niet goed of hetgeen mijn vriend zegt nou echt zo achterlijk en bekrompen is (racistisch zou ik het nog net niet noemen) of dat ik, vanwege mijn verleden, te gevoelig reageer op iets relatief onschuldigs.

Daar kwam ook bij dat ik tegen hem zei dat ik het een beetje een rare invulling van hem vond. Hij zei dat hij er niks slechts mee bedoelde, dat hij gewoon een verklaring voor het gedrag van die jongen probeerde te vinden omdat hij duidelijk niet op zijn plek was op die bubbling feestjes. EN toen zei hij later van ‘ik val niet perse op nederlandse meisjes alleen, maar als je de meeste mannen mag laten kiezen voor een blonde vrouw, een brunette of een donker meisje, dan zullen de meeste voor de blondine gaan’.

Al met al voel ik me er niet prettig bij en heb dit ook gezegd. Maar hoe vinden jullie zijn uitspraken overkomen?
Even quoten trouwens voor de zekerheid.
  donderdag 9 april 2020 @ 09:45:06 #8
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_192528579
Jij dacht ik krijg op het vivaforum niet de gewenste antwoorden dus ik plaats het ook hier nog eens onder een andere naam? :?
pi_192528605
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:45 schreef Tante-Leen het volgende:
Jij dacht ik krijg op het vivaforum niet de gewenste antwoorden dus ik plaats het ook hier nog eens onder een andere naam? :?
Jij leest dus het Viva forum? :')
pi_192528606
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:44 schreef Heph844 het volgende:
Ik denk dat je vriend (of dit nou waar is of niet) vindt dat de samenleving een zekere hiërarchie heeft in aantrekkelijkheid. En hij vindt huidskleur daar een rol in spelen. Zoals over het algemeen slanke vrouwen ook als aantrekkelijker worden gezien. Als een jongen op een obesitas-avond een meisje probeert te scoren en daar in faalt, had je vriend misschien een soortgelijke opmerking gemaakt.

Dat wil niet meteen iets zeggen over zijn eigen voorkeur. Ik vind het wel een wat vreemde uitspraak persoonlijk.
Ja, dat denk ik ook.
Wat ik dan alleen wel bijzonder vind is dat hij mij, met mijn getinte huid ‘bloedmooi’ noemt en ‘het knapste meisje dat ik ken’ etc. Ik heb wel “Europese gelaatstrekken’ en toen hij de mij qua uiterlijk vergeleek met een mooie filmster was dat een witte filmster. Wat ik ook wel bijzonder vond haha
pi_192528629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:45 schreef Tante-Leen het volgende:
Jij dacht ik krijg op het vivaforum niet de gewenste antwoorden dus ik plaats het ook hier nog eens onder een andere naam? :?
Jawel hoor, ook daar krijg ik zeker hele fijne antwoorden waar ik iets mee kan. Maar het is iets waar ik nogal mee zit en waarbij ik het dus fijn vindt om meerdere invalshoeken te bekijken. En hier op fok komt nou eenmaal ander publiek dan op viva.
pi_192528777
Maakt eigenlijk allemaal geen reet uit wat wij ervan vinden. Jij moet ermee leven.

Kennis van onze interpretaties vind ik derhalve ondoelmatig.

Klinkt meer alsof je hier argumenten zit te verzamelen om het te doen klappen ofzo. Jij hebt in ieder geval wat te bespreken met je vriend. Ga na wat je besproken wilt hebben en waar je antwoord op wilt hebben en wat er moet veranderen en ga door met je leven.

Gr gr
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 09:57:46 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192528855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:54 schreef ludovico het volgende:
Maakt eigenlijk allemaal geen reet uit wat wij ervan vinden. Jij moet ermee leven.

Kennis van onze interpretaties vind ik derhalve ondoelmatig.

Klinkt meer alsof je hier argumenten zit te verzamelen om het te doen klappen ofzo. Jij hebt in ieder geval wat te bespreken met je vriend. Ga na wat je besproken wilt hebben en waar je antwoord op wilt hebben en wat er moet veranderen en ga door met je leven.

Gr gr
Dan mag ze nog altijd gewoon hier iets komen vragen he.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 9 april 2020 @ 09:59:02 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192528883
Je ontwikkelt (als man) vaak een voorkeur voor de doelgroep waar je het meeste aandacht van krijgt.

En dat is logisch... ik hoef met 1,73m het niet bij Nederlandse meisjes te proberen. Ik krijg al afwijzende blikken op het moment dat ik een halve stap naar zelfs blanke dames die korter zijn dan ik maak omdat ze allemaal zoeken naar 1,85+... maar Aziatische en donkere dames staren mij juist vaak aan en daar kan ik gewoon een gesprek mee beginnen zonder dat ik direct signalen van ze krijg dat ze me al zat waren voordat ik mijn mond open deed.

Dus wat ik merk is dat ik me ook de afgelopen jaren veel meer aangetrokken voel tot die doelgroepen. Dus als je het aan me vraagt zou ik altijd zeggen dat huidskleur me niet uit maakt maar onderbewust voel ik bij bepaalde dames meer zelfvertrouwen.

Ik denk dat iedereen uiteindelijk bewust of onbewust ergens kleur ziet omdat genetische afkomst en cultuur en daarmee ook gedrag ja anno 2020 nog steeds sterk met elkaar gerelateerd zijn. Maar initieel ging ik er in zonder vooroordelen. Maar die ontwikkel je naarmate je ouder wordt en meer ervaring hebt.

Weet niet 100% of dit goed aansluit bij je vraag maar het voelt als een perspectief waar je misschien wat aan hebt.

Ik denk dat de vriend van de TS ook voorkeuren heeft maar zich er niet bewust van is bij zichzelf.. maar dat wel identificeert in anderen.

[ Bericht 5% gewijzigd door SpecialK op 09-04-2020 10:06:49 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 9 april 2020 @ 10:03:54 #15
80382 manny
30 is best veel
pi_192528979
Even voor de duidelijkheid: Evolutie/ de natuur zorgt er voor dat je bij een partner bent "omdat je niets beter kan krijgen". Dat geldt voor beiden.

Als je namelijk beter zou kunnen krijgen zou je daar zijn; maar ook dan zit je precies op het punt waarop "je niets beters kan krijgen".
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 9 april 2020 @ 10:07:50 #16
25470 SoSolid
Danke danke
pi_192529053
Ik denk zeker dat het vreemd is dat hij deze opmerking maakt maar dat betekent niet dat hij het ook echt slecht bedoelt. Je geeft aan dat hij in een boers gebied met weinig diversiteit is opgegroeid. Hij heeft dus weinig of geen ervaring met "andere" meisjes. In mijn ervaring worden dit soort opmerkingen ook sneller in Brabant gemaakt waar ik vandaan kom maar niet meer woon, misschien waar hij vandaan komt ook. Niet iedereen bedoelt het slecht en hopelijk kan hij inzien dat het vreemd is, nieuwe inzichten zijn alleen maar goed.
xxx
  donderdag 9 april 2020 @ 10:08:14 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192529060
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:59 schreef SpecialK het volgende:
Je ontwikkelt (als man) vaak een voorkeur voor de doelgroep waar je het meeste aandacht van krijgt.

En dat is logisch... ik hoef met 1,73m het niet bij Nederlandse meisjes te proberen. Ik krijg al afwijzende blikken op het moment dat ik een halve stap naar zelfs blanke dames die korter zijn dan ik maak omdat ze allemaal zoeken naar 1,85+...
Rest niet gelezen. Wat een hoop gelul zeg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 9 april 2020 @ 10:11:45 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192529134
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:08 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Rest niet gelezen. Wat een hoop gelul zeg.
Bedankt voor de bijdrage, he.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 9 april 2020 @ 10:12:07 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192529143
Ik vind het racistisch.

Maar ja, waarschijnlijk bedoelt hij het niet negatief. Hij is Boers, weinig ervaring met andere culturen en het is gewoon zo dat zijn opmerking iets is wat veel mensen van die achtergrond denken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_192529271
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind het racistisch.

Maar ja, waarschijnlijk bedoelt hij het niet negatief. Hij is Boers, weinig ervaring met andere culturen en het is gewoon zo dat zijn opmerking iets is wat veel mensen van die achtergrond denken.
Klein beetje racisme moet kunnen toch? Zolang het vriendelijk bedoeld is.
pi_192529354
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:08 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Rest niet gelezen. Wat een hoop gelul zeg.
Jij bent ook 1,73?
  donderdag 9 april 2020 @ 10:22:05 #22
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192529388
Onschuldig zou ik deze uitspraken niet noemen. Het is gewoon racistisch. Wel een vorm van racisme die in veel omgevingen geaccepteerd wordt onder het mom van 'het is gewoon je smaak', maar op het moment dat je mensen van de ene afkomst lager plaatst op een 'objectieve' schaal, dan zegt dat wel wat over je beeld van die mensen.

Dat betekent echter niet dat je dit op jezelf moet/kan betrekken. Ik weet niet wat jouw gemengde afkomst is en of daar donker bij zit, maar zelfs als dat zo is zijn er voldoende mensen die donker lelijk vinden, maar zodra het gemengd is juist mooi en als je iets anders bent hoeft het natuurlijk al helemaal niet op jou te slaan.

Als je hier echter bezwaar tegen hebt die losstaat van je eigen afkomst, dan zou ik er zeker nog eens wat van zeggen en hem jouw visie hierover uitleggen. Want botsende wereldbeelden kunnen wel degelijk relevant zijn voor een relatie.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:30:33 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192529561
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:17 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Klein beetje racisme moet kunnen toch? Zolang het vriendelijk bedoeld is.
Tja, hoe zou je het vinden als mensen zo over jouw “soort” spraken?

Maar goed, we zijn allemaal mensen en allemaal een beetje racistisch. Dat haal je er niet zomaar uit.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 9 april 2020 @ 10:30:42 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192529562
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:20 schreef Magica het volgende:

[..]

Jij bent ook 1,73?
Nee, zo'n smurf ben ik nu ook weer niet :+

Krijg bij dit soort weenverhaaltjes toch altijd een beetje het idee van

"Vrouwen zien mij niet staan omdat ik 1.73 ben :'( "

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 9 april 2020 @ 10:31:32 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192529576
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Tja, hoe zou je het vinden als mensen zo over jouw “soort” spraken?

Maar goed, we zijn allemaal mensen en allemaal een beetje racistisch. Dat haal je er niet zomaar uit.
Boeiend joh, lekker laten lullen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 9 april 2020 @ 10:32:38 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192529605
Ik vermoed dat je vriend jou niet om je kleur heeft gekozen, maar om andere redenen, mogelijk niet eens uiterlijk. Dan kan hij inderdaad "kleurenblind" zijn en niet steeds denken "oe, ik heb een getinte vriendin". Voor hem ben je gewoon een blanke met een ander kleurtje denk ik.

Kijk je naar die video dan zie je een uitvergrote situatie wat zich focust rondom huidskleur en cultuur. Daar kun je niet omheen en kennelijk was dat ook de insteek van de video: blanke jongen komt op bubblingfeestjes waar doorgaans alleen getinte mensen komen. Wat daaraan vooraf ging, zie je niet. Je weet niet of die jongen al heel lang door Surinaamse cultuur is geïntrigeerd, je weet niks want daar gaat het niet om.
Dus je vriend ziet dat en probeert dat te verklaren, en mogelijk was dat ook de insteek van die video, dat het als downdaten wordt gepresenteerd.
Maar jij bent enorm racistisch dat het je zoveel uitmaakt dat je niet eens nadenkt. Jij ziet alleen huidskleur, niet dat bubblingfeestjes gewoon enorm pauper zijn en dat zichzelf respecterende mensen met een fatsoenlijke opleiding of werk daar gewoon niet naar toe gaan.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:34:13 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192529643
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:30 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nee, zo'n smurf ben ik nu ook weer niet :+

Krijg bij dit soort weenverhaaltjes toch altijd een beetje het idee van

"Vrouwen zien mij niet staan omdat ik 1.73 ben :'( "

[ afbeelding ]
Als je de rest van mijn post had gelezen (ipv trots lekker niet doorlezen) dan had je gezien dat dat de insteek en de situatie niet is.

En doen alsof lengte totaal niet belangrijk is voor veel vrouwen is best wel absurd.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 9 april 2020 @ 10:35:35 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192529668
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind het racistisch.

Maar ja, waarschijnlijk bedoelt hij het niet negatief. Hij is Boers, weinig ervaring met andere culturen en het is gewoon zo dat zijn opmerking iets is wat veel mensen van die achtergrond denken.
Dat "boers" is ook vet discriminerend en je bent nogal bevooroordeeld met je "wat veel mensen van die achtergrond denken".
  donderdag 9 april 2020 @ 10:36:55 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192529686
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als je de rest van mijn post had gelezen (ipv trots lekker niet doorlezen) dan had je gezien dat dat de insteek en de situatie niet is.

En doen alsof lengte totaal niet belangrijk is voor veel vrouwen is best wel absurd.
Nergens stel ik dat lengte totaal niet belangrijk is.

Jezelf uitvlakken omdat je 1.73 lang zou zijn, nee, dan speelt er héél wat meer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 9 april 2020 @ 10:37:24 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192529699
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat "boers" is ook vet discriminerend en je bent nogal bevooroordeeld met je "wat veel mensen van die achtergrond denken".
Goed punt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 9 april 2020 @ 10:38:07 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192529715
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:31 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Boeiend joh, lekker laten lullen.
Maar als het structureel gebeurt? Dit is iets wat veel gekleurde mensen mee worstelen, structureel zonder reden onderaan de hiërarchie zitten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 9 april 2020 @ 10:39:19 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192529742
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:36 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nergens stel ik dat lengte totaal niet belangrijk is.

Jezelf uitvlakken omdat je 1.73 lang zou zijn, nee, dan speelt er héél wat meer.
Ik vlak mezelf niet uit? Je leest dingen die er niet staan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192529781
Iedereen heeft zijn of haar voorkeuren, daar is niets racistisch aan. Je vindt iets mooi of je vindt het niet mooi, zolang je mensen in hun waarde laat is er weinig aan de hand. Wat is je vraag nu precies? Ben je bang dat hij met jou samen is, omdat hij eigenlijk onzeker is over zichzelf en geen "Nederlandse" vrouw verdiend?
  donderdag 9 april 2020 @ 10:47:05 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192529871
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
Iedereen heeft zijn of haar voorkeuren, daar is niets racistisch aan. Je vindt iets mooi of je vindt het niet mooi, zolang je mensen in hun waarde laat is er weinig aan de hand. Wat is je vraag nu precies? Ben je bang dat hij met jou samen is, omdat hij eigenlijk onzeker is over zichzelf en geen "Nederlandse" vrouw verdiend?
Iedereen heeft zijn of haar voorkeuren, maar om te zeggen dat donkere meiden “beneden” witte meisjes zijn, is een objectieve stelling.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 9 april 2020 @ 10:48:51 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192529909
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vlak mezelf niet uit? Je leest dingen die er niet staan.
Nee, je vlakt jezelf absoluut niet uit op basis van lengte

"ik hoef met 1,73m het niet bij Nederlandse meisjes te proberen"

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 9 april 2020 @ 10:52:40 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192529975
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar als het structureel gebeurt? Dit is iets wat veel gekleurde mensen mee worstelen, structureel zonder reden onderaan de hiërarchie zitten.
Dat is alleen de hiërarchie in de Nederlandse/West-Europese situatie. En dat is vrij simpel: mensen zoeken als partner vaak iemand die op hen lijkt, of op hun vader of moeder. Biologisch dingetje. Daar voldoe je simpelweg niet aan als je buitenlandse roots hebt.

Ga je naar een land waar 80% van de mensen eruit ziet als familie van je dan liggen de kaarten ineens heel anders.
pi_192529976
Eigenlijk had het feit dat hij bij jou is en niet bij een ander genoeg bewijs moeten zijn dat hij jou de aantrekkelijkste vindt. Maar gezien het helaas vaak nogal wanhopige karakter van mannen gecombineerd met zijn super lompe uitspraak snap ik goed dat je hier nu aan bent gaan twijfelen. Misschien een rare vraag, maar had hij veel relaties gehad voor jou? Daaruit kun je zijn wanhopigheidsscore mss aflezen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192530020
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:48 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nee, je vlakt jezelf absoluut niet uit op basis van lengte

"ik hoef met 1,73m het niet bij Nederlandse meisjes te proberen"

:')
Over het algemeen wensen vrouwen wel dat de man iets langer is, wat dat betreft heeft SpecialK wel gelijk.
ADHD-C
pi_192530029
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iedereen heeft zijn of haar voorkeuren, maar om te zeggen dat donkere meiden “beneden” witte meisjes zijn, is een objectieve stelling.
Ik denk dat hij het nogal rottig gebracht heeft, maar ik kan me goed voorstellen dat het bij TS de nodige vraagtekens oproept.
pi_192530033
Jij bent geen negerin toch maar 25% indisch..
Die gast van dat filmpje doelde wel op 100% negerinnen.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:58:30 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192530078
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:48 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nee, je vlakt jezelf absoluut niet uit op basis van lengte

"ik hoef met 1,73m het niet bij Nederlandse meisjes te proberen"

:')
Over het algemeen klopt dat ook gewoon. Waarom zou dat jezelf uitvlakken zijn? Als ik oogcontact heb met een Nederlandse dame dan is dat het moment dat ik het gewoon ga proberen, hoor.. maar zo koud een gesprek met iemand beginnen die me al zo'n blik geeft van "oh god.. blijf aub weg bij me"... Mensen voelen zich aangetrokken tot wat ze zich aangetrokken voelen dus ik ga mezelf absoluut niet opdringen. Graag of niet wat dat betreft. En no hard feelings verder. Vrouwen die ik niet aantrekkelijk vind geldt net zo goed hetzelfde.

Als ik mezelf als slachtoffer van een boze maatschappij zou presenteren of slachtoffer van een onredelijke conspiratoriale vrouwelijke kabaal dan had je een punt gehad... maar het voelt alsof je een beetje zo'n keffertje bent die zin heeft om tegen iets te blaffen.. maakt verder niet zo veel uit wat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192530144
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:55 schreef hoechst het volgende:
Jij bent geen negerin toch maar 25% indisch..
Die gast van dat filmpje doelde wel op 100% negerinnen.
Ik ben dus een aparte mix van deels negerin, deels Indisch en de rest wit.
Maar het filmpje ging over negerinnen en aangezien ik zelf ook dus deels negerin ben (wat je absoluut niet ziet) voel ik me wel aangesproken.

Het voelt voor mij een beetje zo, dat hij wel echt op mij gevallen is, maar dan vooral omdat hij het een aparte mix vindt. Maar dus eigenlijk een deel van mij (negerin) ziet als ‘lager’ ofzo.

Hij heeft nogal wat relaties achter de rug die slecht verliepen. Veel gedumpt.
Wel is het zo dat hij echt bijna een jaar achter me aangelopen heeft en ‘nog steeds niet kan geloven dat ik zijn vriendin ben’. Maar toch denk ik nu “neem je nu genoegen met mij omdat ik je ook wil, of wil je eigenlijk liever ECHT een blond/wit meisje?”
  donderdag 9 april 2020 @ 11:07:50 #43
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192530240
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:55 schreef hoechst het volgende:
Jij bent geen negerin toch maar 25% indisch..
Die gast van dat filmpje doelde wel op 100% negerinnen.
Maar is toch racistisch? “Als een witte man op negerinnen valt, is dat omdat hij geen betere kan krijgen.”

Ik zou dat racistisch vinden, als iemand bijvoorbeeld zo dacht over mijn zusje (ook “negerin”).
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 11:08:43 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192530262
het is niet de bedoeling dat dit een algemeen 'racisme' topic wordt, dit gaat over TS en hoe ze hier mee om kan/moet/wil gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 9 april 2020 @ 11:10:03 #45
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192530286
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:01 schreef Peregrine85 het volgende:

[..]

Ik ben dus een aparte mix van deels negerin, deels Indisch en de rest wit.
Maar het filmpje ging over negerinnen en aangezien ik zelf ook dus deels negerin ben (wat je absoluut niet ziet) voel ik me wel aangesproken.

Het voelt voor mij een beetje zo, dat hij wel echt op mij gevallen is, maar dan vooral omdat hij het een aparte mix vindt. Maar dus eigenlijk een deel van mij (negerin) ziet als ‘lager’ ofzo.

Hij heeft nogal wat relaties achter de rug die slecht verliepen. Veel gedumpt.
Wel is het zo dat hij echt bijna een jaar achter me aangelopen heeft en ‘nog steeds niet kan geloven dat ik zijn vriendin ben’. Maar toch denk ik nu “neem je nu genoegen met mij omdat ik je ook wil, of wil je eigenlijk liever ECHT een blond/wit meisje?”
Als hij een jaar achter je aan heeft gelopen, dan betekent het dat hij echt van je houdt hoor. Geloof me, zijn uitspraken betekent niet dat hij jou niet bijzonder vindt.

Het is gewoon een lompe uitspraak.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_192530294
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind het racistisch.

Maar ja, waarschijnlijk bedoelt hij het niet negatief. Hij is Boers, weinig ervaring met andere culturen en het is gewoon zo dat zijn opmerking iets is wat veel mensen van die achtergrond denken.
ironisch
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192530332
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Als hij een jaar achter je aan heeft gelopen, dan betekent het dat hij echt van je houdt hoor. Geloof me, zijn uitspraken betekent niet dat hij jou niet bijzonder vindt.

Het is gewoon een lompe uitspraak.
Ja denk ik ook eigenlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192530956
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Als hij een jaar achter je aan heeft gelopen, dan betekent het dat hij echt van je houdt hoor. Geloof me, zijn uitspraken betekent niet dat hij jou niet bijzonder vindt.

Het is gewoon een lompe uitspraak.
Dat kan natuurlijk. En ik voel verder ook wel dat hij gek op me is. Maargoed, misschien was ik ook wel1 van de velen waar hij lang ‘achteraan’ gezeten heeft haha
  donderdag 9 april 2020 @ 11:46:32 #49
471637 TomStall
I buried Joey
pi_192530982
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:35 schreef Peregrine85 het volgende:
... Maar hoe vinden jullie zijn uitspraken overkomen?
Persoonlijk vind ik dat er best gewoon gezegd mag worden dat mensen van verschillende rassen echt ook heel verschillend zijn van elkaar. Echter zeggen dat het ene ras hoger of lager is dan een ander ras is van een heel andere strekking, dat vind ik wel racisme. Zal onder "eigen volk" imho altijd voor blijven komen, vandaar ook dat ik persoonlijk vind dat multi culti een slecht snood plan is. Voor alle betrokken volken brengt het imho alleen maar nadelen, spanningen en frustraties met zich mee, en toch maar door gaan ondanks alle signalen en tegengeluiden, dat vind ik snood. Dat is slechts mijn mening, die ik persoonlijk om mij heen als feiten keer op keer bevestigd zie.

Maar goed. Terug naar de uitspraken van jouw vriend: lomp inderdaad. Je zou wijzer moeten zijn met je gedachten, en voorzichtiger moeten zijn met je woorden wanneer je vriendin een gemengde achtergrond heeft. Sowieso moet je dat zijn wanneer je je in een samenleving bevindt met ontzettend veel lange tenen onder elke willekeurige bevolkingsgroep.

Maar ik denk dat jij dit soort perikelen met een gemengde achtergrond altijd in meer of mindere mate mee zal blijven maken in je leven, zelfs als je met een gemengde man zou zijn wellicht.

Blijven praten idd, dat doe je wel goed, is dapper en noodzakelijk, en mooi dat dat in westerse cultuur ook mag en moet eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door TomStall op 09-04-2020 12:35:40 ]
pi_192531271
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:45 schreef Peregrine85 het volgende:
Dat kan natuurlijk. En ik voel verder ook wel dat hij gek op me is. Maargoed, misschien was ik ook wel1 van de velen waar hij lang ‘achteraan’ gezeten heeft haha
Moeilijk.. Want dit komt zo idd wel over alsof hij jou echt leuk vindt. Misschien was het een doelbewuste zet om je onzekerder en afhankelijker van hem te maken. Of hij zit idd achter meer vrouwen aan omdat hij van de 'chase' houdt. Flirt hij wel eens met andere vrouwen of heeft hij echt alleen oog voor jou als jullie samen in openbare gelegenheden waren? Als dat niet zo is vindt hij denk ik jou wel de leukste. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het niet leuk vindt dat hij je zo'n filmpje liet zien. Het erover hebben maakt het misschien juist weer meer beladen, of het kan misschien helpen, geen idee...

[ Bericht 2% gewijzigd door CoolGuy op 09-04-2020 12:31:24 (niet nodig.) ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')