abonnement Unibet Coolblue
pi_192526831
Inmiddels ben ik 2 maanden aan het kijken naar een nieuwe koopwoning in de randstad. Toevallig zag ik afgelopen week echte en "klushuis" te koop staan, die in principe aan al mijn voorwaarden voldoet. Behalve: het huis moet helemaaal gerenoveerd worden.

Nu heb ik hier zelf geen verstand van , en ook in mijn kennissenkring niemand die hierin kan meedenken.

Is er iemand op dit forum die misschien eens een blik kan werpen? Dan stuur ik de link van Funda per PM en de mogelijkeden wat ik wil. Dit betreft onder andere:

- Stucwerk
- Openbreken van een muur tot realisatie open keuken
- Badkamer strippen

etc. etc.

Het gaat mij even om een globale kostenindicatie maar ook eventuele wel en geen mogelijkheden. Bijvoorbeeld.

Update: de kosten van "standaard" zaken kan ik zelf wel invullen. Het gaat met name om sloopwerk, stucwerk, leidingwerk - globale plaatje.

Badkamer - 10k
Keuken - 10k
Toilet - 2k


Ben benieuwd - thanks voor het meedenken :)

[ Bericht 11% gewijzigd door GeniusJ op 09-04-2020 08:14:07 ]
pi_192526916
Dat is heel persoonlijk. Een badkamer kan voor 13.000 maar ook voor 40.000. En wil je zelf iets doen of alles uitbesteden? Ook zoiets wat veel geld kan schelen.
pi_192526990
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:08 schreef Puala het volgende:
Dat is heel persoonlijk. Een badkamer kan voor 13.000 maar ook voor 40.000. En wil je zelf iets doen of alles uitbesteden? Ook zoiets wat veel geld kan schelen.
In principe alles uitbesteden :) Heb mijn post even geupdate. Ik heb wel een idee wat een keuken, badkamer etc. kost - en snap dat het lastig is van "afstand" berekenen.

Maar ik zou niet weten wat een muur doorbreken kost, om een open keuken te realiseren. Andere woningen in deze straat hebben dat ook gedaan, dus zou wel mogelijk moeten zijn. (Vraag)
pi_192527089
Als het een heel huis betreft, alles renoveren, alles laten doen... Dan zit je zo op 100k+ zeker in deze tijd.
Laat die handjes wapperen!
pi_192527138
- reken voor stuccen iets van 12 euro per m2 (vergeet de plafonds niet)
- Muur doorbreken is afhankelijk of het een draagmuur is. Kostte bij ons iets van 3000 euro

Maar de grootste kostenposten zitten misschien nog wel in dingen die je helemaal niet kan zien op Funda foto's. Moet je de kozijnen vervangen, hoe is de fundering, lekt het dak?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2020 08:29:21 ]
pi_192527423
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:00 schreef GeniusJ het volgende:
Inmiddels ben ik 2 maanden aan het kijken naar een nieuwe koopwoning in de randstad. Toevallig zag ik afgelopen week echte en "klushuis" te koop staan, die in principe aan al mijn voorwaarden voldoet. Behalve: het huis moet helemaaal gerenoveerd worden.

Nu heb ik hier zelf geen verstand van , en ook in mijn kennissenkring niemand die hierin kan meedenken.

Is er iemand op dit forum die misschien eens een blik kan werpen? Dan stuur ik de link van Funda per PM en de mogelijkeden wat ik wil. Dit betreft onder andere:

- Stucwerk
- Openbreken van een muur tot realisatie open keuken
- Badkamer strippen

etc. etc.

Het gaat mij even om een globale kostenindicatie maar ook eventuele wel en geen mogelijkheden. Bijvoorbeeld.

Update: de kosten van "standaard" zaken kan ik zelf wel invullen. Het gaat met name om sloopwerk, stucwerk, leidingwerk - globale plaatje.

Badkamer - 10k
Keuken - 10k
Toilet - 2k

Ben benieuwd - thanks voor het meedenken :)
Ik wil best eens meekijken hoor. lastig vanaf foto's maar ach twee weten meer dan 1.
Uiteindelijk moet je zelf een inschatting maken, want zoals puala al zegt een badkamer kan voor 13 maar ook voor 40, en voor minder en veel meer ook nog. maar dat kan je zelf wel inschatten.

Stuur maar door als je wil denk ik wel even met je mee.
pi_192527434
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:28 schreef Heph844 het volgende:
Maar de grootste kostenposten zitten misschien nog wel in dingen die je helemaal niet kan zien op Funda foto's. Moet je de kozijnen vervangen, hoe is de fundering, lekt het dak?
Dat dus. Verbouwen van een kluswoning begint met de buitenkant "up to date" te brengen:

1 Dak, goten, HWA's
2 Kozijnen, deuren, hang- en sluitwerk, isolatieglas
3 Fundering en vloerbalken
4 Buitenschilderwerk
5 Isolatie dak, muren en kruipruimte: wil je dat en welke waarde?

Dan binnenshuis:

1 Elektrische installatie
2 Leidingwerk, o.a. riolering
3 Wanden en plafonds
4 Afwerking.

Keukens&badkamers bij -boeren, zijn way overpriced, bij Ikea haal je prima keuken voor een krats.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 09-04-2020 09:07:04 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192527449
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:00 schreef GeniusJ het volgende:

Is er iemand op dit forum die misschien eens een blik kan werpen? Dan stuur ik de link van Funda per PM en de mogelijkeden wat ik wil. Dit betreft onder andere:

Wil ik wel doen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192527681
Persoonlijk zou ik die bedragen in de op verdubbelen. Zeker in de randstad. En nog een 10k reserveren voor al die bijkomende dingen als muur doorbreken etc

Allemaal zoals je al weet zeer afhankelijk van de huidige staat, wat kom je tegen (asbest, leidingen van lood, vocht?) En wat is constructief mogelijk.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2020 09:08:33 ]
  donderdag 9 april 2020 @ 09:30:47 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192528265
En vergeet bij een keuken & badkamer de installatiekosten niet (5-10% op de aankoopprijs van de keuken ongeveer en verdubbeling bij de badkamer als je dat laat doen).
pi_192528824
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:28 schreef Heph844 het volgende:
- reken voor stuccen iets van 12 euro per m2 (vergeet de plafonds niet)
- Muur doorbreken is afhankelijk of het een draagmuur is. Kostte bij ons iets van 3000 euro

Maar de grootste kostenposten zitten misschien nog wel in dingen die je helemaal niet kan zien op Funda foto's. Moet je de kozijnen vervangen, hoe is de fundering, lekt het dak?
Ik weet niet wanneer jij de stukadoor op bezoek hebt gehad, maar hier in de niet randstad red je die m2 prijs absoluut niet meer in de huidige tijd.
pi_192528845
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:56 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer jij de stukadoor op bezoek hebt gehad, maar hier in de niet randstad red je die m2 prijs absoluut niet meer in de huidige tijd.
In de crisis kon ik zwart 15 per m2 krijgen, voor wanden alleen, ik vind 12 per m2 wel heel heel goedkoop inderdaad.
pi_192529287
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:56 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer jij de stukadoor op bezoek hebt gehad, maar hier in de niet randstad red je die m2 prijs absoluut niet meer in de huidige tijd.
Het is binnenkort weer crisis :D
pi_192529474
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:56 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer jij de stukadoor op bezoek hebt gehad, maar hier in de niet randstad red je die m2 prijs absoluut niet meer in de huidige tijd.
Hmm ja, misschien is het inmiddels wat hoger ;)
pi_192529784
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:18 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Het is binnenkort weer crisis :D
Dat klopt dan wel weer :')
pi_192530167
Stukadoor gaat snel richting 18-20 euro per m2.

Elektra vernieuwen zonder iets geks te doen zit je zo op 5.000-10.000 euro.

Nieuwe kozijnen zit je zo boven 25k.

Draagmuur doorbreken hangt af van de constructie en overspanning. Balk in het plafond wegwerken of onder het plafond langs? 2000 euro tot 7500+ euro.

Maar belangrijker dan keukens en badkamers is beginnen met de basis. Zorgen dat de buitenschil in goede staat is, geïsoleerd en dat alle installaties in de woning up to date zijn. Dat doe je nu maar één keer. Keukens, badkamers en vloeren opnieuw aankleden kan altijd nog.
pi_192530395
Ik heb net een offerte uitgedaan voor kunstof kozijnen, ruim twee duizend per groot raam inclusief HR++-glas en 1 deel dat open kan. Als je een beetje slim bent, ga je ook nog eens voor de subsidie of anders voor een duurzaamheidslening.

Vind 25k wel heel heel veel. Of je huis moet 10 ramen hebben, dan kom je er wel aan.
pi_192530400
Wij hebben een jaren '30 huis volledig verbouwd. Daar hebben we echt alles laten doen door een aannemer, inclusief vervangen van al het leidingwerk, nieuwe kozijnen, alles schilderen, stucen, nieuwe wc, badkamer, keuken, vloeren, aanbouw plaatsen enz. Wij zitten in midden Nederland. Onze totaalprijs? 200k ongeveer, zonder alle ritjes naar de bouwmarkt voor een lampje / schuurpapier enz en interieur zoals gordijnen en tafels.

Grootte van het huis: 155m2, 3 woonlagen.

(En wat denk je: we hebben als kostenbesparing buiten een riool gres buis laten liggen om die te vervangen als we de tuin gaan aanpakken, die is nu waarschijnlijk gedeeltelijk verstopt ... Dus ben gister begonnen met uitgraven)

Wat we niet hebben gedaan: buiten verven (gaan we in juni doen, 5,5k), dakkapellen vervangen (15k? maar gedeeld met de oude buurvrouw dus we wachten op nieuwe buren), tuin (verwachting 20k - we hebben 350m2 tuin ;) )

Een globaal overzicht - het is een beetje een gok want bij ons zat alles in overzichtsfacturen, niet gespecificeerd per onderdeel. Alles is met breken enz:
Elektra, gas, water: 15k incl nieuwe cv en vloerverwarming
Nieuwe kozijnen: 20k (nieuwe houten kozijnen aanbouw, beneden en 1e verdieping vervangen)
Aanbouw: 40k
Nieuwe keuken: 30k (op maat gemaakt ivm de rare vorm en grootte van de keuken)
Nieuwe badkamer & wc: 20k (alleen al iets meer dan 10k aan materiaal - wel 2 hele dure bidet wc dingen)
Vloeren: breken, isoleren, visgraatvloer, vloerbedekking boven - 25k
Verven: 20k (alles alles alles ,alle muren, vloeren, deuren, kozijnen, reparatie oude deuren, op maat maken)
Stucen: 10k
Nieuwe ensuite en erkerbank: 20k
Isoleren zolder: 5k (met stucplaten en zo) & opbouw muren zolder

Hopelijk geeft dit je een beetje een beeld! Als ik nog kan helpen dan stuur me je linkje maar!
pi_192530628
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:16 schreef MeisPluis het volgende:
Wij hebben een jaren '30 huis volledig verbouwd. Daar hebben we echt alles laten doen door een aannemer, inclusief vervangen van al het leidingwerk, nieuwe kozijnen, alles schilderen, stucen, nieuwe wc, badkamer, keuken, vloeren, aanbouw plaatsen enz. Wij zitten in midden Nederland. Onze totaalprijs? 200k ongeveer, zonder alle ritjes naar de bouwmarkt voor een lampje / schuurpapier enz en interieur zoals gordijnen en tafels.

Grootte van het huis: 155m2, 3 woonlagen.

(En wat denk je: we hebben als kostenbesparing buiten een riool gres buis laten liggen om die te vervangen als we de tuin gaan aanpakken, die is nu waarschijnlijk gedeeltelijk verstopt ... Dus ben gister begonnen met uitgraven)

Wat we niet hebben gedaan: buiten verven (gaan we in juni doen, 5,5k), dakkapellen vervangen (15k? maar gedeeld met de oude buurvrouw dus we wachten op nieuwe buren), tuin (verwachting 20k - we hebben 350m2 tuin ;) )

Een globaal overzicht - het is een beetje een gok want bij ons zat alles in overzichtsfacturen, niet gespecificeerd per onderdeel. Alles is met breken enz:
Elektra, gas, water: 15k incl nieuwe cv en vloerverwarming
Nieuwe kozijnen: 20k (nieuwe houten kozijnen aanbouw, beneden en 1e verdieping vervangen)
Aanbouw: 40k
Nieuwe keuken: 30k (op maat gemaakt ivm de rare vorm en grootte van de keuken)
Nieuwe badkamer & wc: 20k (alleen al iets meer dan 10k aan materiaal - wel 2 hele dure bidet wc dingen)
Vloeren: breken, isoleren, visgraatvloer, vloerbedekking boven - 25k
Verven: 20k (alles alles alles ,alle muren, vloeren, deuren, kozijnen, reparatie oude deuren, op maat maken)
Stucen: 10k
Nieuwe ensuite en erkerbank: 20k
Isoleren zolder: 5k (met stucplaten en zo) & opbouw muren zolder

Hopelijk geeft dit je een beetje een beeld! Als ik nog kan helpen dan stuur me je linkje maar!
Ik zou je verwachting voor de tuin wel ff bijstellen, voor 20k doe je niet zo veel hoor. ben al meer dan 10k kwijt, en heb veel zelf gedaan en alles basic gehouden.
pi_192531606
Thanks. Ik heb inmiddels wel een bouwkundig rapport in handen. Komen weinig grote zaken uit...

Het gaat om een bovenwoning. Heen groot woonhuis...
pi_192533049
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:30 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik zou je verwachting voor de tuin wel ff bijstellen, voor 20k doe je niet zo veel hoor. ben al meer dan 10k kwijt, en heb veel zelf gedaan en alles basic gehouden.
Dank !

Wij doen het ook in delen, dus kan zomaar zijn idd dat het meer wordt. We gaan het overigens wel simpel houden, dat scheelt. Vooral terras, gras en planten, geen grote uitspattingen zoals het nu lijkt. Lounge set hebben we gekregen, dus dat scheelt ook alweer! :)
pi_192533073
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:20 schreef GeniusJ het volgende:
Thanks. Ik heb inmiddels wel een bouwkundig rapport in handen. Komen weinig grote zaken uit...

Het gaat om een bovenwoning. Heen groot woonhuis...
Bij ons kwam er ook weinig uit de bouwkundige keuring, het is vooral wat je zelf wil doen en hoe lang je een beetje verwacht er te wonen. Als het wat ouder is zou ik wel meteen alle elektra, gas en waterleidingen vervangen. Dat doe je later niet zomaar meer later. En wij willen hier in principe niet meer weg, dus dan is de keuze makkelijker om er meteen meer geld tegenaan te gooien (Als je dat hebt) om het meteen helemaal naar je zin te maken.
  donderdag 9 april 2020 @ 13:53:55 #23
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192533129
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:30 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik zou je verwachting voor de tuin wel ff bijstellen, voor 20k doe je niet zo veel hoor. ben al meer dan 10k kwijt, en heb veel zelf gedaan en alles basic gehouden.
Ik ben alleen al 13k kwijt aan bestrating ;( .
pi_192533211
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik ben alleen al 13k kwijt aan bestrating ;( .
oeh ... We hebben wel een offerte voor het terras achter van 6x5 met waaltjes: iets van ¤4500,- met bestraten en ophogen (ons huis ligt hoger dan de tuin). Dus dat weten we al. Alleen de oprit ben ik bang voor, maar dat wordt grind.
pi_192533647
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:58 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

oeh ... We hebben wel een offerte voor het terras achter van 6x5 met waaltjes: iets van ¤4500,- met bestraten en ophogen (ons huis ligt hoger dan de tuin). Dus dat weten we al. Alleen de oprit ben ik bang voor, maar dat wordt grind.
Tip, vraag veel offertes op. Ook bij grondwerkers.

Grondwerker vroeg 3k
Hovenier 8,5k

Voor enkel het grondwerk.
pi_192533653
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:28 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Tip, vraag veel offertes op. Ook bij grondwerkers.

Bij mij, schrik niet:
Grondwerker vroeg 3k
Hovenier 8,5k

Voor enkel het grondwerk.
pi_192533671
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:28 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Tip, vraag veel offertes op. Ook bij grondwerkers.

Grondwerker vroeg 3k
Hovenier 8,5k

Voor enkel het grondwerk.
Dank, gaan we doen!

We hebben nu alleen de tuin laten egaliseren en alle boomstammen en zo eruit laten halen (wat een drama bij zo'n oud huis), een schutting laten zetten en een beukenhaag.

We gaan over een aantal weken het gras inzaaien als het van onze hovenier mag. Dan kunnen we iig de zomer door ;)
pi_192536419
Thanks voor de tips. Indien er iemand die veel in de aannemerij werkt eens wilt meekijken, helpt dit zeker :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')