In principe alles uitbestedenquote:Op donderdag 9 april 2020 08:08 schreef Puala het volgende:
Dat is heel persoonlijk. Een badkamer kan voor 13.000 maar ook voor 40.000. En wil je zelf iets doen of alles uitbesteden? Ook zoiets wat veel geld kan schelen.
Ik wil best eens meekijken hoor. lastig vanaf foto's maar ach twee weten meer dan 1.quote:Op donderdag 9 april 2020 08:00 schreef GeniusJ het volgende:
Inmiddels ben ik 2 maanden aan het kijken naar een nieuwe koopwoning in de randstad. Toevallig zag ik afgelopen week echte en "klushuis" te koop staan, die in principe aan al mijn voorwaarden voldoet. Behalve: het huis moet helemaaal gerenoveerd worden.
Nu heb ik hier zelf geen verstand van , en ook in mijn kennissenkring niemand die hierin kan meedenken.
Is er iemand op dit forum die misschien eens een blik kan werpen? Dan stuur ik de link van Funda per PM en de mogelijkeden wat ik wil. Dit betreft onder andere:
- Stucwerk
- Openbreken van een muur tot realisatie open keuken
- Badkamer strippen
etc. etc.
Het gaat mij even om een globale kostenindicatie maar ook eventuele wel en geen mogelijkheden. Bijvoorbeeld.
Update: de kosten van "standaard" zaken kan ik zelf wel invullen. Het gaat met name om sloopwerk, stucwerk, leidingwerk - globale plaatje.
Badkamer - 10k
Keuken - 10k
Toilet - 2k
Ben benieuwd - thanks voor het meedenken
Dat dus. Verbouwen van een kluswoning begint met de buitenkant "up to date" te brengen:quote:Op donderdag 9 april 2020 08:28 schreef Heph844 het volgende:
Maar de grootste kostenposten zitten misschien nog wel in dingen die je helemaal niet kan zien op Funda foto's. Moet je de kozijnen vervangen, hoe is de fundering, lekt het dak?
Wil ik wel doen.quote:Op donderdag 9 april 2020 08:00 schreef GeniusJ het volgende:
Is er iemand op dit forum die misschien eens een blik kan werpen? Dan stuur ik de link van Funda per PM en de mogelijkeden wat ik wil. Dit betreft onder andere:
Ik weet niet wanneer jij de stukadoor op bezoek hebt gehad, maar hier in de niet randstad red je die m2 prijs absoluut niet meer in de huidige tijd.quote:Op donderdag 9 april 2020 08:28 schreef Heph844 het volgende:
- reken voor stuccen iets van 12 euro per m2 (vergeet de plafonds niet)
- Muur doorbreken is afhankelijk of het een draagmuur is. Kostte bij ons iets van 3000 euro
Maar de grootste kostenposten zitten misschien nog wel in dingen die je helemaal niet kan zien op Funda foto's. Moet je de kozijnen vervangen, hoe is de fundering, lekt het dak?
In de crisis kon ik zwart 15 per m2 krijgen, voor wanden alleen, ik vind 12 per m2 wel heel heel goedkoop inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer jij de stukadoor op bezoek hebt gehad, maar hier in de niet randstad red je die m2 prijs absoluut niet meer in de huidige tijd.
Het is binnenkort weer crisisquote:Op donderdag 9 april 2020 09:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer jij de stukadoor op bezoek hebt gehad, maar hier in de niet randstad red je die m2 prijs absoluut niet meer in de huidige tijd.
Hmm ja, misschien is het inmiddels wat hogerquote:Op donderdag 9 april 2020 09:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zou je verwachting voor de tuin wel ff bijstellen, voor 20k doe je niet zo veel hoor. ben al meer dan 10k kwijt, en heb veel zelf gedaan en alles basic gehouden.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:16 schreef MeisPluis het volgende:
Wij hebben een jaren '30 huis volledig verbouwd. Daar hebben we echt alles laten doen door een aannemer, inclusief vervangen van al het leidingwerk, nieuwe kozijnen, alles schilderen, stucen, nieuwe wc, badkamer, keuken, vloeren, aanbouw plaatsen enz. Wij zitten in midden Nederland. Onze totaalprijs? 200k ongeveer, zonder alle ritjes naar de bouwmarkt voor een lampje / schuurpapier enz en interieur zoals gordijnen en tafels.
Grootte van het huis: 155m2, 3 woonlagen.
(En wat denk je: we hebben als kostenbesparing buiten een riool gres buis laten liggen om die te vervangen als we de tuin gaan aanpakken, die is nu waarschijnlijk gedeeltelijk verstopt ... Dus ben gister begonnen met uitgraven)
Wat we niet hebben gedaan: buiten verven (gaan we in juni doen, 5,5k), dakkapellen vervangen (15k? maar gedeeld met de oude buurvrouw dus we wachten op nieuwe buren), tuin (verwachting 20k - we hebben 350m2 tuin)
Een globaal overzicht - het is een beetje een gok want bij ons zat alles in overzichtsfacturen, niet gespecificeerd per onderdeel. Alles is met breken enz:
Elektra, gas, water: 15k incl nieuwe cv en vloerverwarming
Nieuwe kozijnen: 20k (nieuwe houten kozijnen aanbouw, beneden en 1e verdieping vervangen)
Aanbouw: 40k
Nieuwe keuken: 30k (op maat gemaakt ivm de rare vorm en grootte van de keuken)
Nieuwe badkamer & wc: 20k (alleen al iets meer dan 10k aan materiaal - wel 2 hele dure bidet wc dingen)
Vloeren: breken, isoleren, visgraatvloer, vloerbedekking boven - 25k
Verven: 20k (alles alles alles ,alle muren, vloeren, deuren, kozijnen, reparatie oude deuren, op maat maken)
Stucen: 10k
Nieuwe ensuite en erkerbank: 20k
Isoleren zolder: 5k (met stucplaten en zo) & opbouw muren zolder
Hopelijk geeft dit je een beetje een beeld! Als ik nog kan helpen dan stuur me je linkje maar!
Dank !quote:Op donderdag 9 april 2020 11:30 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Ik zou je verwachting voor de tuin wel ff bijstellen, voor 20k doe je niet zo veel hoor. ben al meer dan 10k kwijt, en heb veel zelf gedaan en alles basic gehouden.
Bij ons kwam er ook weinig uit de bouwkundige keuring, het is vooral wat je zelf wil doen en hoe lang je een beetje verwacht er te wonen. Als het wat ouder is zou ik wel meteen alle elektra, gas en waterleidingen vervangen. Dat doe je later niet zomaar meer later. En wij willen hier in principe niet meer weg, dus dan is de keuze makkelijker om er meteen meer geld tegenaan te gooien (Als je dat hebt) om het meteen helemaal naar je zin te maken.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:20 schreef GeniusJ het volgende:
Thanks. Ik heb inmiddels wel een bouwkundig rapport in handen. Komen weinig grote zaken uit...
Het gaat om een bovenwoning. Heen groot woonhuis...
Ik ben alleen al 13k kwijt aan bestratingquote:Op donderdag 9 april 2020 11:30 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Ik zou je verwachting voor de tuin wel ff bijstellen, voor 20k doe je niet zo veel hoor. ben al meer dan 10k kwijt, en heb veel zelf gedaan en alles basic gehouden.
oeh ... We hebben wel een offerte voor het terras achter van 6x5 met waaltjes: iets van ¤4500,- met bestraten en ophogen (ons huis ligt hoger dan de tuin). Dus dat weten we al. Alleen de oprit ben ik bang voor, maar dat wordt grind.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik ben alleen al 13k kwijt aan bestrating.
Tip, vraag veel offertes op. Ook bij grondwerkers.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:58 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
oeh ... We hebben wel een offerte voor het terras achter van 6x5 met waaltjes: iets van ¤4500,- met bestraten en ophogen (ons huis ligt hoger dan de tuin). Dus dat weten we al. Alleen de oprit ben ik bang voor, maar dat wordt grind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |