abonnement Unibet Coolblue
pi_192522568
Ik kan mezelf echt wel voor mijn kop slaan. Als ik op straat loop voel ik me niet snel aangetrokken tot mannen als ik ze zie. Soms wel, maar die hebben dan altijd een vriendin of ze zijn topmodel ofzo. Maar nu vandaag, was ik bijna klaar met werken en zie ik ineens echt een super leuke jongen staan. Hij stond te praten met een vriend, hij was een pauze aan het houden van het wielrennen. Hij was echt mijn 'smaak' en ik ben wat langer bij werk gebleven. Even naar buiten gelopen, licht oogcontact proberen te maken (dat is al heel wat voor mij) en hij keek wel terug naar mij. Dat was het dan. Ik liep ongelofelijk verlegen weer terug naar binnen en niet veel later was hij weer vertrokken.

Hoe doen jullie dit? Spreken jullie wel eens random mensen aan? Ik ben niet bang om een blauwtje te lopen ofzo, maar het zetten van die eerste stap durf ik gewoon niet. Ik stond wel echt op het randje om te vragen waar ze vandaan komen, maar dan ben ik bang dat ze me gaan judgen ofzo. Vooral omdat hij met een vriend was.

Het is niet dat ik me heel onzeker voel ofzo (natuurlijk wel een klein beetje.. zoals iedereen). Ik praat gewoon nooit zomaar met mensen, ik heb oprecht niks te vertellen. Voor mijn werk ben ik veel zekerder geworden doordat met name oudere mensen vaak een gesprek starten met mij. Hier kan ik goed in mee gaan, maar het zetten van die eerste stap; dat lukt niet/ik kan niet op woorden komen.

Wel is het zo dat mensen mij vaak een stuk jonger inschatten. Twee weken geleden zei iemand tegen mij dat ze dacht dat ik rond de zestien zou zijn. Ik ben begin twintig.. Het is ook niet zo dat ik een stil type ben. Als mensen mij eenmaal leren kennen zijn ze verrast dat ik me zo volwassen en zeker gedraag en zien ze wel gewoon een volwassen meid. Ik ben wel altijd bang dat jongens mij dan ook jonger inschatten en niet weten wat zo'n 'jong' iemand bij hun komt doen.

Nu hoop ik stiekem dat ik die jongen weer een keer tegenkom.. en zo niet, hoe zal ik het de volgende keer aanpakken? Ben ik nog te redden? :')
pi_192522649
Overigens spreek ik altijd wel mensen in het echt aan die ik niet ken. Dat is leuk en zo doe je wel eens leuke contacten op. Dan voel je de spanning van vrouwen aanspreken ook een stuk minder als het dan toevallig een lekker wijf is. In jouw geval dan een man.

Ik ben wel eens aangesproken door een vrouw wat, gek genoeg liep dat ook uit op een date. Maar het is niet gebruikelijk dat vrouwen mannen aanspreken. Wel voor de verandering eens leuk (zo ervoer ik het toen ook).
pi_192522651
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:15 schreef Harlekien het volgende:
Vallen op een wielrenner :')
Ha ik wist dat die ging komen. Ik heb totaal niks met die sport, maar het wijst er wel op dat hij sportief is, net zoals ik.
pi_192522664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:17 schreef Singlenerveus het volgende:

[..]

Ha ik wist dat die ging komen. Ik heb totaal niks met die sport, maar het wijst er wel op dat hij sportief is, net zoals ik.
KLB / Wielrenners
pi_192522696
quote:
Zelf ook ervaring mee! Fietste zeven jaar lang zo'n 1,5 uur per dag over een geliefd pad door de weilanden. Vriendinnen gehad die in het ziekenhuis waren beland doordat ze in de berm waren geduwd.

Maar ik blijf hoop houden O+
pi_192522742
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:17 schreef Harlekien het volgende:
Overigens spreek ik altijd wel mensen in het echt aan die ik niet ken. Dat is leuk en zo doe je wel eens leuke contacten op. Dan voel je de spanning van vrouwen aanspreken ook een stuk minder als het dan toevallig een lekker wijf is. In jouw geval dan een man.

Ik ben wel eens aangesproken door een vrouw wat, gek genoeg liep dat ook uit op een date. Maar het is niet gebruikelijk dat vrouwen mannen aanspreken. Wel voor de verandering eens leuk (zo ervoer ik het toen ook).
Dus je zegt; gewoon doen! Waar begin je het gesprek mee? Met iets heel onzinnigs of ben je wel creatief met iets?
pi_192522803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:21 schreef Singlenerveus het volgende:

[..]

Dus je zegt; gewoon doen! Waar begin je het gesprek mee? Met iets heel onzinnigs of ben je wel creatief met iets?
Ligt aan de situatie. Vaak doet er zich iets voor en daar speel ik op in. Uiteindelijk krijg je er wel "handigheid" in. En dan word een gewoonte.
pi_192524082
Dat verliefde gevoel wanneer je iemand ziet 'die je zomaar even echt heel leuk vindt' zorgt er vaak voor dat je verlegen wordt en in een hulpeloze stamelstand schiet in plaats van dat je nog gewoon je nuchtere sobere zelf kunt presenteren aan diegene.
Dat maakt zulke ontmoetingen ook zo ontzettend bijzonder en melancholiek.
Nou ja, het wordt er wel weer dag om en de aarde draait er niet minder om.
pi_192524504
Als je het prima vindt alleen te blijven dan moet je zo doorgaan.
pi_192525199
Je maakt oogcontact, en tijdens het gesprek even glimlachen, complimenten geven. En vooral zelfvertrouwen hebben. Dat is wel belangrijk, dus gewoon doen! Je kan het zeker! ^O^
  donderdag 9 april 2020 @ 02:43:16 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192525241
Gewoon de open deur nemen, geeft de minste weerstand: "Lekker weertje om te fietsen hè?"
Als ze geïnteresseerd zijn krijg je een antwoord.

Waarom zie je eruit als 16? Misschien moet je wat kritischer naar je garderobe kijken.
pi_192526671
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 02:43 schreef Lunatiek het volgende:
Gewoon de open deur nemen, geeft de minste weerstand: "Lekker weertje om te fietsen hè?"
Als ze geïnteresseerd zijn krijg je een antwoord.

Waarom zie je eruit als 16? Misschien moet je wat kritischer naar je garderobe kijken.
Thanks voor de tip! Het is puur mijn gezicht waardoor ik jong lijk. Ook ben ik niet heel erg lang. Gisteren had ik mijn werkkleding aan toen ik die jongen zag, wat mij ook jonger doet lijken denk ik
  donderdag 9 april 2020 @ 09:44:44 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192528569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:42 schreef Singlenerveus het volgende:

[..]

Thanks voor de tip! Het is puur mijn gezicht waardoor ik jong lijk. Ook ben ik niet heel erg lang. Gisteren had ik mijn werkkleding aan toen ik die jongen zag, wat mij ook jonger doet lijken denk ik
Doe je haar opsteken of in een wrong, dat ziet er "ouwelijk" uit.
En vergeet niet dat veel mannen dolgraag een hertje van 16 willen hebben, en het prima uitkomt als dat hertje wèl meerderjarig blijkt te zijn.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:53:01 #14
471637 TomStall
I buried Joey
pi_192529984
Eigenlijk spreek ik nooit echt random mensen aan, in elk geval niet met het doel om voor een date te gaan oid. Ik denk namelijk dat dat het gemakkelijkst gaat wanneer je iemand wat vaker tegen komt, zodat je het gewoon heel luchtig kunt houden en een beetje af kunt tasten of je een klik hebt.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat ze je gaan judgen, en eigenlijk wat dan nog? Dan weet je gelijk "ok dat is dus niks", want onthoudt dan dat het niet aan jou ligt, maar aan hen. Jij hebt wat interesse en probeert een gesprekje aan te knopen, als dat vriendschappelijke gebaar al afgefakkelt wordt dan is dat toch triest van hun kant?

En zoals een user hiervoor al zei, kan iets simpels zijn over het weer om een gesprekje aan te knopen. Of je vraagt of ze ergens speciaal voor aan het trainen zijn, of gewoon voor de fun. Of ze ook nog andere sporten doen, welke afstanden ze fietsen, "balen heh die corona dat je niet meer met een clubje op pad kan gaan? Gave fiets, lang naar op zoek geweest? Ja joh ik merk nu dat ik nu ik 20 ben ook mezelf wel een beetje naar de sportschool moet blijven pushen, altijd op zoek naar iets leuks om te doen zodat het sporten geen moeten wordt... En fietst je vriendin ook wel eens mee..?" Erg doorzichtig misschien, maar als je het met een knipoog zegt is het toch alleen maar een compliment? Als het gesprek niet loopt nou ja jammer dan, hoeft niet alleen van jouw kant te komen, als er een klik is loopt het eigenlijk vanzelf. Gewoon ontspannen babbelen, maakt eigenlijk niet zo veel uit waarover denk ik. Maar het is inderdaad wel een stuk lastiger als er nog iemand bij staat, dan is de drempel om aan te spreken zeker een stuk hoger. Niets te verliezen, en alleen maar ervaring te winnen, en met wat mazzel een leuke klik of leuke date.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')