abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193432143
Heeft iemand huidige ervaringen met Twino? Ben er jaar terug uitgestapt vanwege te laag lening aanbod en ook lage rentes. Wel altijd solide platform geweest. Mogelijk weer een platform waar ik terug in wil voor betere spreiding.
pi_193432540
Twino is een van de platformen die ik nog steeds gebruik en zonder problemen nog steeds geld van kan opnemen. Ik track het niet op dagelijkse basis, maar gaat best goed.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 11:01:48 #203
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_193433203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:54 schreef Xajorkith het volgende:
Heeft iemand huidige ervaringen met Twino? Ben er jaar terug uitgestapt vanwege te laag lening aanbod en ook lage rentes. Wel altijd solide platform geweest. Mogelijk weer een platform waar ik terug in wil voor betere spreiding.
Ik heb ongeveer hetzelfde pad bewandeld als jij. Nu een paar maanden actief. Rentes zijn nog steeds niet super hoog, echter stabiliteit is nu belangrijker.
Mag hier geen reclame maken of referrals posten, maar wil je twino weer in overweging nemen stuur maar een DM.
pi_193449316
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:01 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer hetzelfde pad bewandeld als jij. Nu een paar maanden actief. Rentes zijn nog steeds niet super hoog, echter stabiliteit is nu belangrijker.
Mag hier geen reclame maken of referrals posten, maar wil je twino weer in overweging nemen stuur maar een DM.
Dank je, denk dat er weer voorzichtig een deel heen gaat. Ik heb nog een account met een restje geld wat ik niet los kon krijgen dus referral zit er niet in.
pi_193582722
Vandaag een mail gekregen van Viventor dat ze overgenomen zijn door een bedrijf uit den B*sch ^O^

[ Bericht 36% gewijzigd door Jaco078 op 11-06-2020 13:22:39 (Aanpassing plaatsnaam ) ]
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:25:10 #206
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_193582889
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:18 schreef Jaco078 het volgende:
Vandaag een mail gekregen van Viventor dat ze overgenomen zijn door een bedrijf uit den B*sch ^O^
Ooh, was toch in handen van een Russisch bedrijf/ investeringsmaatschappij?
Is de overname deels te verklaren door de aanwezigheid van LO Atlantis Financiers?
pi_193583571
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:25 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ooh, was toch in handen van een Russisch bedrijf/ investeringsmaatschappij?
Is de overname deels te verklaren door de aanwezigheid van LO Atlantis Financiers?
Volledig daardoor te verklaren inderdaad.
pi_193597906
Estateguru heeft nieuwe voorwaarden en is nogal hardnekkig in het vragen naar acceptatie daarvan. Dat je ze eerst zou moeten accepteren alvorens je een nieuwe investering kunt doen kan ik me heel goed voorstellen, maar in dit geval kun je helemaal niets, ook niet b.v. je huidige portefeuille bekijken.
pi_193600337
Rente bij PeerBerry keldert de laatste weken fors, hoogste rente op kort lopende leningen nog maar 10%. Nog geen maand terug was dit nog rond de 15-15.5%.

edit 23:19: ik zie dat de hoogste rente nu nog maar 9% is.

[ Bericht 19% gewijzigd door Crowdfunder99 op 12-06-2020 23:19:43 ]
pi_193614288
Ik wilde net inloggen op mijn EstateGuru account en ik kreeg een hele lijst vragen. Sommige waren informatief (o a.: hoe groot is je totaal geinvesteerd vermogen?). Maar sommige leken op examenvragen (o.a: wat is de betekenis van LTV?).
Nadat ik alles had ingevuld kreeg ik echter geen feedback. Ik zou graag weten of ik de examenvragen juist had...🤓
pi_193621540
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 14:00 schreef Blaheen het volgende:
Ik wilde net inloggen op mijn EstateGuru account en ik kreeg een hele lijst vragen. Sommige waren informatief (o a.: hoe groot is je totaal geinvesteerd vermogen?). Maar sommige leken op examenvragen (o.a: wat is de betekenis van LTV?).
Nadat ik alles had ingevuld kreeg ik echter geen feedback. Ik zou graag weten of ik de examenvragen juist had...🤓
Gek. Ik hoefde enkel te accepteren en kreeg geen aanvullende vragen meer.
pi_193621686
LTV is toch die nieuwe politieke partij Leo Tegen Vrijheid?

Je account zal een bepaalde waarde zijn ontstegen? Of misschien een x jaar gelden sinds je deze vragen origineel beantwoorde?
pi_193624271
Estateguru is bezig met uitbreiding naar verschillende nieuwe landen (voor nieuwe projecten). Hiervoor zetten ze alvast een aantal maatregelen in die daar voor (regelgeving) nodig zijn. Dit is een vragenlijst om te testen of je voldoende kennis hebt. Dit is volgens mij in NL nodig, maar bijvoorbeeld ook in het VK.

Ik meen dat als je actief investeerders werft in bepaalde landen je dan aan de regelgeving daar moet voldoen, en er dan dus nog onderuit kan door je niet 'actief' op zo'n markt te begeven ( = tot nu toe). Als ze projecten willen gaan doen is dat mogelijk voor de instanties ook reden om te vinden dat ze naar investeerders actief zijn, of dat is hun daadwerkelijke intentie, kan ook.

In ieder geval komt dit door regelgeving waaraan ze in (nieuwe) landen moeten voldoen.
pi_193646342
Mail van Grupeer om de (nieuwe) KnowYourCustomer in te vullen. Dit kan als je ingelogd bent. Zelf dit nog niet gedaan. Iemand?

I would like to update you about the steps we are taking to stabilize the Grupeer platform.

Within the last two weeks as part of the portfolio performance audit we have reached out to all of Grupeer’s loan originators to conduct their financial health check. We will inform you about the results and plans to reimburse investors till the end of June.

The other part of the portfolio performance audit is strengthening Anti Money Laundering (AML) and Know Your Client (KYC) policies to ensure compliance with effective laws and regulations.

Thus, legal counsels have updated the KYC procedure and there is an updated KYC questionnaire published in the Investor's cabinet. We kindly ask you to fill it or update until 30.06.2020.

As of now, we have concluded that out of 29’424 investors 34% or 10’099 investors have not submitted their KYC questionnaires at all. Hence, for some of the investors this questionnaire will be the first one to fill and submit, but for some - it will mean to update the information.

The KYC questionnaire was updated as follows: address of actual residence, place of birth, extended fields about PEP (politically exposed person), income, beneficiary information, financial transaction information and other fields.

If you have any questions regarding the matter, please do not hesitate to contact us via email [...]. However, we kindly inform you that due to the reduced number of employees, our response rate is slower. We have collected some of the frequently asked questions here.

Our main priority is to recover from the crisis in the best way possible for our investors. We are doing the utmost to deliver the most viable action plan for our investors till the end of June.

Yours sincerely,


Grupeers CEO
  maandag 15 juni 2020 @ 22:16:17 #215
104963 ETA
European Travel Author
pi_193647447
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:10 schreef Jaco078 het volgende:
Mail van Grupeer om de (nieuwe) KnowYourCustomer in te vullen. Dit kan als je ingelogd bent. Zelf dit nog niet gedaan. Iemand?

I would like to update you about the steps we are taking to stabilize the Grupeer platform.

Within the last two weeks as part of the portfolio performance audit we have reached out to all of Grupeer’s loan originators to conduct their financial health check. We will inform you about the results and plans to reimburse investors till the end of June.

The other part of the portfolio performance audit is strengthening Anti Money Laundering (AML) and Know Your Client (KYC) policies to ensure compliance with effective laws and regulations.

Thus, legal counsels have updated the KYC procedure and there is an updated KYC questionnaire published in the Investor's cabinet. We kindly ask you to fill it or update until 30.06.2020.

As of now, we have concluded that out of 29’424 investors 34% or 10’099 investors have not submitted their KYC questionnaires at all. Hence, for some of the investors this questionnaire will be the first one to fill and submit, but for some - it will mean to update the information.

The KYC questionnaire was updated as follows: address of actual residence, place of birth, extended fields about PEP (politically exposed person), income, beneficiary information, financial transaction information and other fields.

If you have any questions regarding the matter, please do not hesitate to contact us via email [...]. However, we kindly inform you that due to the reduced number of employees, our response rate is slower. We have collected some of the frequently asked questions here.

Our main priority is to recover from the crisis in the best way possible for our investors. We are doing the utmost to deliver the most viable action plan for our investors till the end of June.

Yours sincerely,


Grupeers CEO
Kreeg de vragen ook, alleen waren aantal vragen onduidelijk. Wtf betekend dit nu weer "Approximate transactions quantity per month (¤)" en "First incoming payment amount (¤)"
Totaal Travel 04-19: 136 vliegtickets, 57 landen, 6 continenten, 882 reisdagen, 155.338 foto's
Mijn reisfotos!
pi_193651352
Ik had dezelfde ervaring als ETA voor het invullen. Van ellende ben ik maar weggelopen, dit betreft ff een werkje om te snappen wat ze eigenlijk echt willen. Het voelt eerder alsof er vragen in geslopen zijn die het platform zelf hoort in te vullen. Want "Approximate transactions quantity per month (¤)" en "First incoming payment amount (¤)" zijn wel te snappen maar hebben niks met normale KYC te maken vanuit klant kant, nog nooit ergens mee gemaakt. Ook niet toen ik zelf bij een bank werkte.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:54:40 #217
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193651382
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:10 schreef Jaco078 het volgende:
Mail van Grupeer om de (nieuwe) KnowYourCustomer in te vullen. Dit kan als je ingelogd bent. Zelf dit nog niet gedaan. Iemand?

I would like to update you about the steps we are taking to stabilize the Grupeer platform.

Within the last two weeks as part of the portfolio performance audit we have reached out to all of Grupeer’s loan originators to conduct their financial health check. We will inform you about the results and plans to reimburse investors till the end of June.

The other part of the portfolio performance audit is strengthening Anti Money Laundering (AML) and Know Your Client (KYC) policies to ensure compliance with effective laws and regulations.

Thus, legal counsels have updated the KYC procedure and there is an updated KYC questionnaire published in the Investor's cabinet. We kindly ask you to fill it or update until 30.06.2020.

As of now, we have concluded that out of 29’424 investors 34% or 10’099 investors have not submitted their KYC questionnaires at all. Hence, for some of the investors this questionnaire will be the first one to fill and submit, but for some - it will mean to update the information.

The KYC questionnaire was updated as follows: address of actual residence, place of birth, extended fields about PEP (politically exposed person), income, beneficiary information, financial transaction information and other fields.

If you have any questions regarding the matter, please do not hesitate to contact us via email [...]. However, we kindly inform you that due to the reduced number of employees, our response rate is slower. We have collected some of the frequently asked questions here.

Our main priority is to recover from the crisis in the best way possible for our investors. We are doing the utmost to deliver the most viable action plan for our investors till the end of June.

Yours sincerely,


Grupeers CEO
Waarom moet ik dingen gaan invullen :') ze moeten gewoon gaan betalen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:57:27 #218
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193651418
Klinkt ook gewoon als gegevens vergaren om deze door te kunnen verkopen.
pi_193652115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 08:57 schreef xzaz het volgende:
Klinkt ook gewoon als gegevens vergaren om deze door te kunnen verkopen.
Het zou vanuit hun optiek ook een "argument" kunnen zijn: o, jij vult niet in dus we verwerken jouw withdrawel niet. Zoiets.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 14:20:20 #220
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193655689
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:59 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Het zou vanuit hun optiek ook een "argument" kunnen zijn: o, jij vult niet in dus we verwerken jouw withdrawel niet. Zoiets.
Als je denkt dat dat een reden zal kunnen zijn ben je te goed gelovig. Dat geld is al kwijt en ze zijn het gewoon uit aan get persen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:48:31 #221
400021 Faraday01
Inducing, Biatlonfan
pi_193661308
Weet iemand een manier om in contact te komen met Fastinvest? De chat werkt niet en betalingen lopen inmiddels 2 maanden achter. Wat zijn de meningen hier? Afschrijven en uithuilen of zien jullie het minder negatief?
pi_193669695
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:48 schreef Faraday01 het volgende:
Weet iemand een manier om in contact te komen met Fastinvest? De chat werkt niet en betalingen lopen inmiddels 2 maanden achter. Wat zijn de meningen hier? Afschrijven en uithuilen of zien jullie het minder negatief?
Chat werkt hier gewoon, heb ze net nog "gesproken".
pi_193669719
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:59 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Het zou vanuit hun optiek ook een "argument" kunnen zijn: o, jij vult niet in dus we verwerken jouw withdrawel niet. Zoiets.
Ook PeerBerry start het verificatie proces hernieuwd op, het lijkt er op dat de P2P platformen toch wel getriggerd zijn door het hele Scam gebeuren. Het verificatie proces bij Grupeer zie ik niet als een verkeerde actie en wie weet komt het daar nog wel goed.

Edit 17:39 Ik had ze vanmiddag een email gestuurd met verzoek om eerder te mogen verifiėren. Binnen een halfuur kreeg ik reactie dat ze mijn account zouden aanpassen zodat ik einde dag zou kunnen verifiėren. Zo juist dit proces uitgevoerd, ze wilde alleen een foto van de voor- en achterkant van mijn ID en een selfie. Ik denk dat dat laatste de doorslag gaf om de verificatie heel snel af te ronden ;), want binnen 10 minuten kreeg ik een mail dat de verificatie voltooid is.

[ Bericht 26% gewijzigd door Crowdfunder99 op 17-06-2020 17:43:46 ]
pi_193671883
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:48 schreef Faraday01 het volgende:
Weet iemand een manier om in contact te komen met Fastinvest? De chat werkt niet en betalingen lopen inmiddels 2 maanden achter. Wat zijn de meningen hier? Afschrijven en uithuilen of zien jullie het minder negatief?
Chat. Gewoon direct om een mens praten. En anders de telefoon pakken. Heb ze vorige week nog aan de lijn gehad ivm inlogproblematiek
pi_193705719
Over Grupeer: iemand al een oplossing bedacht voor die vreemde vragen van de KYC questionnaire, zoals 'approximate transaction quantity per annum' e.d.?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')