Hij heeft iig goed contact met enkele intensivisten, ook zij geloven dat het werkt. Hij wilde het nu proberen met een voedingssupplement dat ook als ionofoor werkt zodat hij het niet op recept hoeft en je die chloroquine (want potentieel gevaarlijke bijwerkingen) weg kan flikkeren.quote:Op woensdag 8 april 2020 20:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die gaat een boete krijgen van de inspectie van de gezondheidszorg als hij nog een keer iemand met deze mix geneest.![]()
Triest, maar waar.
Dat is niet in alle omstandigheden een werkbaar systeem.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat gebeurt zeker als die medicijnen ook bewezen werken voor die aandoeningen.
Iedereen die geld ruikt is geïnteresseerd...... Maar het gaat om de WETquote:Op woensdag 8 april 2020 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij heeft iig goed contact met enkele intensivisten, ook zij geloven dat het werkt. Hij wilde het nu proberen met een voedingssupplement dat ook als ionofoor werkt zodat hij het niet op recept hoeft en je die chloroquine (want potentieel gevaarlijke bijwerkingen) weg kan flikkeren.
Zink + dat voedingssupplement. Als ik corona zou krijgen zou ik het proberen. Kan beide weinig kwaad denk ik en heeft veel minder bijwerkingen dan een obscuur malaria medicijn of nieuwe medicijnen waar nog weinig onderzoek naar is. Zink is zo'n alledaags stofje namelijk.
Choroquine is geen vaag medicijn, het wordt volop gebruikt in Africa tegen Malaria.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij heeft iig goed contact met enkele intensivisten, ook zij geloven dat het werkt. Hij wilde het nu proberen met een voedingssupplement dat ook als ionofoor werkt zodat hij het niet op recept hoeft en je die chloroquine (want potentieel gevaarlijke bijwerkingen) weg kan flikkeren.
Zink + dat voedingssupplement. Als ik corona zou krijgen zou ik het proberen. Kan beide weinig kwaad denk ik en heeft veel minder bijwerkingen dan een obscuur malaria medicijn of nieuwe medicijnen waar nog weinig onderzoek naar is. Zink is zo'n alledaags stofje namelijk.
Zou wel wat zijn. Pilletje bij de drogist, pandemie over.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Choroquine is geen vaag medicijn, het wordt volop gebruikt in Africa tegen Malaria.
Gelukkig ben jij een volledig gekwalificeerde arts die zulke dingen kan zeggen met expertise. O nee, wacht....quote:Op woensdag 8 april 2020 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Inderdaad over 2 jaar..... Na goedkeuring FDA WHO rivm.....etc etcquote:Op woensdag 8 april 2020 21:28 schreef _I het volgende:
[..]
Zou wel wat zijn. Pilletje bij de drogist, pandemie over.
Volgens Jaap zitten wij hier onder de 1 toch?quote:Op woensdag 8 april 2020 21:23 schreef _I het volgende:
[..]
Dat was al langer bekend, maar niet overal is de R0 gelijk.
In het geval can COVID zitten er veel haken en ogen aan. Hartklachten etc. Dat het voor malaria werkt weten we wel. Ik heb het alleen over het principe dat het als ionofoor werkt voor zink. En van zink is allang bewezen dat het het RNA polymerase van virussen blokkeert. Neem een willekeurige andere ionofoor.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Choroquine is geen vaag medicijn, het wordt volop gebruikt in Africa tegen Malaria.
Eerst waren we het wachten tot we op 1 miljoen, nu zitten we 6 dagen later al op 1,5 miljoen.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:18 schreef _I het volgende:
[..]
Zijn zeker serieuze aantallen.
Weet je nog dat we naar dat cruiseschip zaten te kijken..
Hij verwacht dat we er nu op of net onder zitten. Maar onze begin R0 is volgens schattingen tussen de 2 en 3.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens Jaap zitten wij hier onder de 1 toch?
Dat klopt, rechtstreeks uit mijn onwetenschappelijke duim gezogen, precies zoals een krantquote:
Uiteraard, ik denk dat we met choroquine hetzelfde effect gaan krijgen als met de zelfgestookte alcohol in Iran wat als medicijn tegen corona werd gezien.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
In het geval can COVID zitten er veel haken en ogen aan. Hartklachten etc. Dat het voor malaria werkt weten we wel. Ik heb het alleen over het principe dat het als ionofoor werkt voor zink. En van zink is allang bewezen dat het het RNA polymerase van virussen blokkeert. Neem een willekeurige andere ionofoor.
En in Nederland bij reumapatiënten.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat die geschatte 2-3 gebaseerd is op chinese data en zo verwerkt in de modellen van dr Jacco?quote:Op woensdag 8 april 2020 21:32 schreef _I het volgende:
[..]
Hij verwacht dat we er nu op of net onder zitten. Maar onze begin R0 is volgens schattingen tussen de 2 en 3.
Maar wie weet is het 5,7 met een hele boel asymptomatische gevallen.
zolang het hier in Nederland maar goed gaat en blijft gaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Eerst waren we het wachten tot we op 1 miljoen, nu zitten we 6 dagen later al op 1,5 miljoen.![]()
Exponential nog wat, voor de mensen die het niet snappen.
Ik pretendeer dat helemaal niet te zijn? We weten heel goed wat zink doet in het geval van virusinfecties (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21079686). Probleem is het in de geïnfecteerde cellen krijgen. Daar heb je een ionofoor voor nodig. Toevallig zijn beide chloroquine en azithromycine ionoforen, vandaar dat die huisarts uit Limburg het wilde proberen. Echter, chloroquine en azithromycine kunnen ernstige bijwerkingen hebben op het hart (https://www.acc.org/lates(...)eatment-for-covid-19 en https://www.practiceupdat(...)-based-therapy/98054). Er is nog te weinig onderzoek naar gedaan. Wat doe je dan als arts? Je zoekt een stofje op waarvan bekend is dat het veilig is en als ionofoor werkt en voegt een alledaags middel zoals zink toe. In theorie zou dit moeten werken omdat zink de RNA polymerase van virussen blokkeert. Dat vaccin komt er echt nog niet en die nieuwe medicijnen moeten eerst nog door trials heen, dat duurt wel even. En ik maak hier helemaal geen normatieve uitspraken over wat artsen wél of niet moeten doen. Het enige waar ik op doel is dat in het geval van een virusinfectie, een ionofoor zink in de cel kan brengen waardoor RNA polymerase geblokkeert wordt. Dat is gewoon in z'n algemeenheid een feit.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:28 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij een volledig gekwalificeerde arts die zulke dingen kan zeggen met expertise. O nee, wacht....
quote:Op woensdag 8 april 2020 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.reddit.com/r/Antilockdown/ We hebben er weer een nieuwe Nederlandsche reddit bij. Heb meteen een ban voor 33 dagen gekregen vanwege deze post: Ik kan gewoon thuiswerken. De omzet had een klein dipje de eerste dagen, maar stijgt nu naar recordhoogten. Qua sociaal contact was ik toch al een gamer. Waarom moet ik tegen deze lockdown zijn?
Hilarisch.
Zijn waarschijnlijk allemaal huilies zonder buffer die nu in de problemen raken en daarom alles maar weer open willen gooien.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.reddit.com/r/Antilockdown/ We hebben er weer een nieuwe Nederlandsche reddit bij. Heb meteen een ban voor 33 dagen gekregen vanwege deze post: Ik kan gewoon thuiswerken. De omzet had een klein dipje de eerste dagen, maar stijgt nu naar recordhoogten. Qua sociaal contact was ik toch al een gamer. Waarom moet ik tegen deze lockdown zijn?
Hilarisch.
Je hebt geen link geplaatst naar je bron, maar het onderzoek waar ik het in ben tegengekomen was het de R0 van Wuhan, maar de andere provincies hadden andere getallen.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat die geschatte 2-3 gebaseerd is op chinese data en zo verwerkt in de modellen van dr Jacco?
Blijkbaar is die 2-3 nav hun maatregelen vastgesteld ipv 5,7 wat het ervoor blijkbaar was.
Dat moet dan toch invloed op je maatregelen?
Nouja, ik ga er maar vanuit dat men het wel weet en het geen punt is.
Toch had ik het niet eerder voorbij zien komen.
Door mij (min of meer).quote:Op woensdag 8 april 2020 17:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Deze daling op de IC was toch helemaal niet voorspeld, of wel?
Die arts in Limburg had dan ook jaren in Afrika gewerkt en ervaring met het medicijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij wel een volledig gekwalificeerde arts.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:28 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij een volledig gekwalificeerde arts die zulke dingen kan zeggen met expertise. O nee, wacht....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |