Kan je ook ademhalen zonder dat je je borstkas of buik ziet uitdijen?quote:Op woensdag 8 april 2020 19:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
[..]
Waarschijnlijk hoogste concentratie doden ter wereld (?)
Dat is ook zo, Amerikanen verdienen iets minder goed dan wij in algemeen in Nederland.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:49 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Nee als je veel geld heb
Ja als je geen geld heb en slechte inkomsten
Zij zijn op dit moment relatief evenzeer aan het stijgen als Italië en Spanje op hun piek.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
[..]
Waarschijnlijk hoogste concentratie doden ter wereld (?)
Weet niet of het erger is dan 9/11 als ergste ramp ooit in Amerika.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:49 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat word gauw veel meer, dus het ligt in de lijn dat het ernstigste ramp die ooit in Amerika gaat gebeuren. Meeste Amerikanen zijn obese.
Ok, de rijken zullen corona best wel overleven als je het zo zegt. Ik vrees dat armen veel slechter zullen krijgen als corona krijgen...quote:Op woensdag 8 april 2020 19:54 schreef Oekelele het volgende:
De rijken gaan naar privé ziekenhuizen.
De slechte verzekerde mensen moeten veel zelf betalen.....dus komen met torenhoge schulden uit het ziekenhuis.
Maar de zorg is in Amerika uitstekend als je rijk bent.
Volgens de HACCP regels mag die al niet werken:quote:Op woensdag 8 april 2020 19:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als ik een kok in dienst zou hebben met zeer milde klachten zou ik m dan zeker niet laten testen.
Als je niet verzekerd bent en geen werk heb......moet je eerst betalen anders zetten ze je in een gang of buiten....todat er instanties zijn die geld willen betalen voor deze mensen.......het is droevig in Amerikaquote:Op woensdag 8 april 2020 19:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok, de rijken zullen corona best wel overleven als je het zo zegt. Ik vrees dat armen veel slechter zullen krijgen als corona krijgen...
Ja dat is het, maar Trump heeft wel gezegd dat alle Amerikane een gratis coronatest zullen ondergaan, is dat waar wat hij allemaal heeft gezegd?quote:Op woensdag 8 april 2020 19:59 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Als je niet verzekerd bent en geen werk heb......moet je eerst betalen anders zetten ze je in een gang of buiten....todat er instanties zijn de geld willen betalen voor deze mensen.......het is droevig in Amerika
Als dat al zo is, is het alleen de test die gratis is. Niet de daaruit voortvloeiende zorg.quote:Op woensdag 8 april 2020 20:00 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is het, maar Trump heeft wel gezegd dat alle Amerikane een gratis coronatest zullen ondergaan, is dat waar wat hij allemaal heeft gezegd?
Trump zegt veel wat hij later niet waar maakt.quote:Op woensdag 8 april 2020 20:00 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is het, maar Trump heeft wel gezegd dat alle Amerikane een gratis coronatest zullen ondergaan, is dat waar wat hij allemaal heeft gezegd?
Denk ik ook, hij is dan ook een echte draaikont.quote:Op woensdag 8 april 2020 20:03 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Trump zegt veel wat hij later niet waar maakt.
Een specificiteit van 95.6% betekent dat 4.4% van de personen die niet besmet geweest zijn toch positief testen. De sensitiviteit betekent dat 1 op 16 die besmet geweest is negatief test.twitter:zbinney_NFLinj twitterde op donderdag 02-04-2020 om 21:06:18The FDA has approved the first antibody test for COVID-19, from Cellex. It theoretically tells you if you've had it & are, as far as we know, immune for some time.
Sensitivity is 93.8%, specificity 95.6%. Sounds great, right?
Well, sort of. (1/6) reageer retweet
quote:Op woensdag 8 april 2020 19:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik denk dat hij in zo'n karretje zit.
[ afbeelding ]
Hebben ze inmiddels al alle Corona uit de supermarkt gehaald.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:22 schreef Jed1Gam het volgende:
De kans dat je achter een hoestende zieke jogger loopt is nog steeds kleiner dan dat iemand in je nek hoest in de supermarkt.
De kans dat diegene Corona heeft is nog veel kleiner.
Het hele leven zit vol risico's die we niet allemaal kunnen voorkomen.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:08 schreef _I het volgende:
[..]
Het verkleint het risico, het neemt het risico niet weg.
Zullen er ooit testen zijn met 100% sensitiviteit + 100% specificiteit?quote:Op woensdag 8 april 2020 20:08 schreef crystal_meth het volgende:
Wat de bloedtests betreft (zien hoeveel mensen de ziekte reeds doorgemaakt hebben), kennen we de sensitiviteit en specificiteit van de gebruikte test?
Want ik kom deze tweet tegen:Een specificiteit van 95.6% betekent dat 4.4% van de personen die niet besmet geweest zijn toch positief testen. De sensitiviteit betekent dat 1 op 16 die besmet geweest is negatief test.twitter:zbinney_NFLinj twitterde op donderdag 02-04-2020 om 21:06:18The FDA has approved the first antibody test for COVID-19, from Cellex. It theoretically tells you if you've had it & are, as far as we know, immune for some time.
Sensitivity is 93.8%, specificity 95.6%. Sounds great, right?
Well, sort of. (1/6) reageer retweet
Als die cijfers vrij nauwkeurig zijn kan je op basis van het aantal positieve resultaten het werkelijke aantal schatten. Of je kan het afleiden uit de mate waarin de cijfers week na week stijgen. Maar bij een lage besmettingsgraad zal de foutmarge zeer groot zijn.
(kwam ik trouwens tegen via Derek Lowe's blog "in the pipeline", vooral bekend van z'n "Things I Won't Work With" posts)
Nope, zo'n screening tests bestaan niet, voor geen enkele ziekte. (denk ik). Je hebt meestal een "gold standard" voor een aandoening, de test die het meest betrouwbare resultaat oplevert, maar vaak is dat veel omslachtiger of ingrijpender (biopsie, kweekcultuur van bacteriën ..) en ook dat haalt meestal geen 100%quote:Op woensdag 8 april 2020 20:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zullen er ooit testen zijn met 100% sensitiviteit + 100% specificiteit?
wat is je bron?quote:Op woensdag 8 april 2020 20:27 schreef polderturk het volgende:
GB gaat ook helemaal niet goed met 938 doden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |