abonnement Unibet Coolblue
pi_192516095
Ik wil een nieuwe tv voor in huis, afmeting 65 inch bij voorkeur. Nu twijfel ik tussen de volgende 2 modellen:

LG OLED65C9
- 2019 model
- Uitstekende (zover ik lees) OLED methode
- inbranden wel mogelijk

Samsung QE65Q90T
- 2020 model
- Uitmuntende beeld-kleurweergave
- Ruime kijkangle

Zijn er mensen die bovenstaande tv's kennen en voorkeur hebben (of een beter alternatief rond de 2500 euro).

Alle tips zijn welkom
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_192516214
De 2de uiteraard:

- nieuwer model
- Uitmuntend ipv uitstekend qua beeld
- Geen inbranden en ruime kijkangle
pindazakje
pi_192516396
De eerste uiteraard

- OLED
- Uitmuntend i.p.v. uitstekend qua beeld
- Inbranden is geen issue (meer) tenzij je 24/7 het beeld op dezelfde zender of hetzelfde statische beeld hebt staan
- Perfecte kijkhoek i.p.v. ruime.
- HDMI 2.1
  Forum Admin woensdag 8 april 2020 @ 16:50:00 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_192516565
Dat.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:40 schreef Saekerhett het volgende:
De eerste uiteraard

- OLED
- Uitmuntend i.p.v. uitstekend qua beeld
- Inbranden is geen issue (meer) tenzij je 24/7 het beeld op dezelfde zender of hetzelfde statische beeld hebt staan
- Perfecte kijkhoek i.p.v. ruime.
- HDMI 2.1
pi_192520796
Die ene
Moeten zij weten
pi_192521506
Allebei niet. Zowel Samsung als LG is slechte keus.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_192521708
Oled, zonder twijfel.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Knikkerking donderdag 9 april 2020 @ 06:15:27 #8
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_192526104
Heb hier 2 stuks LG 65C9 (OLED dus) hangen ——> 100% tevreden over! Echt zeer fijne/goede tv’s ^O^ 8-)
pi_192527380
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:30 schreef Chinless het volgende:
Allebei niet. Zowel Samsung als LG is slechte keus.
Goede onderbouwing wel.
pi_192527494
De middelste.
pi_192537222
Als het inbranden is opgelost zou ik voor OLED gaan. Al helemaal als je dergelijke zwartwaarden al gewend was en je films wil gaan kijken in een verduisterde ruimte. Ik heb zelf in 2013 nog een laatste model plasma opgepikt en Samsung QLED gaat echt niet net zo zwart zijn, het is gewoon nog steeds LCD techniek.
Ik zie nu als het scherm zwart weergeeft niet waar het scherm ophoudt en de bezel begint, en dat wil ik graag zo houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:40 schreef Saekerhett het volgende:
- Inbranden is geen issue (meer) tenzij je 24/7 het beeld op dezelfde zender of hetzelfde statische beeld hebt staan
Hele avond een HUD in een game mag nog wel? Heb met mijn huidige tv wel gehad dat ik nog ruim een week na het 1 avond non-stop spelen van Luigi's Mansion 3 kon zien dat ik voornamlijk 99 health had in het spel :') Uiteindelijk wel weggegaan na regelmatig die white wash functie gebruiken. Dat vind ik prima, hardnekkige retention is nog iets anders dan echt permanente schade.
  Eindredactie Games donderdag 9 april 2020 @ 17:14:26 #12
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_192537575
De C9 komt overal buitengewoon goed uit de test, zie bijv. Tweakers en hardware.info. Ik heb alleen wel her en der gelezen dat ze bij LG nogal snel zijn met het droppen van support op WebOS wanneer modellen wat ouder zijn, maar weet daar het fijne niet van dus mogelijk dat LG-bezitters daar wat over kunnen zeggen.

Ik aas zelf al een tijdje op de 77 inch variant van deze unit alleen die is zo exorbitant veel duurder dan de 65 ;(
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_192604413
De Samsung is - na een bezoek aan de winkel - vandaag vervangen door de Philips 65OLED804. Naar het schijnt ook een geweldige tv te zijn, wordt langer ondersteunt op os dan LG en heeft volledige Chrome integratie wat schijnbaar beter moet werken. Daarnaast een P5 chip welke beter beeld levert als ik de expert in de winkel mag geloven.

LG heeft echter 2.1 als groot voordeel. Het wordt er niet makkelijker op. Mensen ervaring met de Philips versie?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_192605069
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 22:05 schreef draadstalig het volgende:
De Samsung is - na een bezoek aan de winkel - vandaag vervangen door de Philips 65OLED804. Naar het schijnt ook een geweldige tv te zijn, wordt langer ondersteunt op os dan LG en heeft volledige Chrome integratie wat schijnbaar beter moet werken. Daarnaast een P5 chip welke beter beeld levert als ik de expert in de winkel mag geloven.

LG heeft echter 2.1 als groot voordeel. Het wordt er niet makkelijker op. Mensen ervaring met de Philips versie?
Philips is alleen nog maar een naam, ze worden gemaakt door TP Vision. OLED is een techniek die ontwikkelt is door LG, wat ook door LG ontwikkelt wordt is WebOS, het besturingssysteem. Dus qua software support zit je bij LG het beste, maar ik verwacht dat de verkoper meer bonus krijgt als hij Philips verkoopt.
Powered by Janetje®
pi_192605271
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 06:15 schreef Atmoz het volgende:
Heb hier 2 stuks LG 65C9 (OLED dus) hangen ——> 100% tevreden over! Echt zeer fijne/goede tv’s ^O^ 8-)
En puike service. Ik heb een B6 65 inch hangen en inbranding op de exact laatste dag van de 2 jaar garantie en ze hebben, hoewel inbranding in principe niet onder garantie valt, het hele paneel gratis vervangen! _O_

Dat had er mee te maken dat de handleiding niet duidelijk was mbt tv van de stroom gooien. Ik deed dat elke nacht, kennelijk kon ie daar niet tegen. Prima, zet dat dan maar in de handleiding, ow wacht, dat hebben jullie al gedaan in alle handleidingen ná mijn model, jullie wisten hier dus al van waarom hebben jullie niet verteld tegen mij!?!??! :(

Nouja, paneel gewoon vervangen dikke merci :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192608177
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 22:05 schreef draadstalig het volgende:
De Samsung is - na een bezoek aan de winkel - vandaag vervangen door de Philips 65OLED804. Naar het schijnt ook een geweldige tv te zijn, wordt langer ondersteunt op os dan LG en heeft volledige Chrome integratie wat schijnbaar beter moet werken. Daarnaast een P5 chip welke beter beeld levert als ik de expert in de winkel mag geloven.

LG heeft echter 2.1 als groot voordeel. Het wordt er niet makkelijker op. Mensen ervaring met de Philips versie?
Tja, ik had toch echt voor de LG C9 gekozen, die heeft als enige tv HDMI 2.1 aan boord, waardoor je beter op de toekomst bent voorbereid met randapparatuur.
pi_192608186
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:40 schreef Saekerhett het volgende:
De eerste uiteraard

- OLED
- Uitmuntend i.p.v. uitstekend qua beeld
- Inbranden is geen issue (meer) tenzij je 24/7 het beeld op dezelfde zender of hetzelfde statische beeld hebt staan
- Perfecte kijkhoek i.p.v. ruime.
- HDMI 2.1
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_192609995
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 08:44 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Tja, ik had toch echt voor de LG C9 gekozen, die heeft als enige tv HDMI 2.1 aan boord, waardoor je beter op de toekomst bent voorbereid met randapparatuur.
Werkt dat zoveel beter ja?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  dinsdag 14 april 2020 @ 10:58:30 #19
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192610023
Hdmi 2.1 is de toekomst, dus ja.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192611267
Verschil in euro's is toch 300.. En ik gebruik de tv hoofdzakelijk voor het streamen via netflix/NL ziet..

Philips kan ik kopen voor: 2000 euro
LG kan ik kopen voor: 2300

Tenzij ik niet via officiële dealer doe..
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_192611612
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:12 schreef draadstalig het volgende:
Verschil in euro's is toch 300.. En ik gebruik de tv hoofdzakelijk voor het streamen via netflix/NL ziet..

Philips kan ik kopen voor: 2000 euro
LG kan ik kopen voor: 2300

Tenzij ik niet via officiële dealer doe..
Ik heb mijn LG C9 bij Smits Arnhem gekocht, die kunnen een aanbieding doen als je ze belt.
pi_192611845
Heb nu een LG OLED.

M'n volgende wordt géén LG OLED.

Scherm is "ingebrand", vooral bij weergave van rood / oranje zie je vlekken.
Dit zou volgens sommigen "niet meer kunnen gebeuren" maar het gebeurt wel.

YouTube staat vol met voorbeelden van "OLED burn in".
pi_192613903
Oké aanpassing:

ik ga de keuze maken met heb nog één nieuwe:
1. Philips 65OLED804
2. LG 65OLEDC9

Offf LG OLED65CX

Laatst genoemde kwam ik via via op en kan ik redelijk goedkoop (2300) aanschaffen.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_192614065
Maakt niet uit, zolang je maar alle kunstmatige 'beeldverbeteraars' direct uitzet:

- 'Perfect Motion" / "Clear Motion" / "400 HZ MODE" etc :r
- Sharpness op 0 zetten
- Dynamic Contrast, af met die zooi
- En nog veel meer

Als je dan al die rotzooi uit hebt gezet, dan denk ik dat de verschillen tussen de panelen wel meevallen. Overigens is deze post niet geheel van toepassing op dit topic, maar ik wilde gewoon even klagen over al die meuk die TV's tegenwoordig standaard aan hebben staan. En de meeste mensen 'zien' het niet.

Maar ze vragen zich wel af waarom alle films er ineens uit zien 'alsof ze in de studio staan te acteren'. Of, het is 'te scherp' geworden. Of, 'het wordt steeds feller en dan weer donkerder'.
pi_192620373
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_192626361
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:27 schreef matigeuser het volgende:
Maakt niet uit, zolang je maar alle kunstmatige 'beeldverbeteraars' direct uitzet:

- 'Perfect Motion" / "Clear Motion" / "400 HZ MODE" etc :r
- Sharpness op 0 zetten
- Dynamic Contrast, af met die zooi
- En nog veel meer

Als je dan al die rotzooi uit hebt gezet, dan denk ik dat de verschillen tussen de panelen wel meevallen. Overigens is deze post niet geheel van toepassing op dit topic, maar ik wilde gewoon even klagen over al die meuk die TV's tegenwoordig standaard aan hebben staan. En de meeste mensen 'zien' het niet.

Maar ze vragen zich wel af waarom alle films er ineens uit zien 'alsof ze in de studio staan te acteren'. Of, het is 'te scherp' geworden. Of, 'het wordt steeds feller en dan weer donkerder'.
Eerste wat ik deed bij mijn C9 wat precies dit. Dynamisch contrast op een OLED :') Koekoek :')
pi_192626393
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 08:40 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Eerste wat ik deed bij mijn C9 wat precies dit. Dynamisch contrast op een OLED :') Koekoek :')
Door jou ben ik ook bij Smith gekomen, die hebben een mooie prijs voor de CX. Ik lees echter weinig reviews van de CX (65 inch) en al helemaal niets in verhouding tot de C9.

Advies?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_192626521
CX is zo te zien op heel veel vlakken gelijk aan de C9 en hier en daar wat (kleine) verbeteringen:

quote:
CX supports 4k120 over HDMI 2.0 (via 4:2:0), while C9 will not be getting this feature.
https://www.reddit.com/r/(...)_or_should_i_go_for/

Dit soort dingen. Als ik de keuze had, was ik lekker voor de C9 gegaan en had de paar honderd euro in mijn zak gestoken. Tenzij je specifiek dit soort functies gaat gebruiken. Maar vergeet niet dat die 300 of 400 euro over een x aantal jaar weer gebruikt kan worden voor de volgende eventuele upgrade. Technologie staat niet stil wat dit betreft en zeker met zaken als HDR, Dolby Vision, 120 Hz, 8k is er in de nabije toekomst nog veel te finetunen. Maar je kunt ook niet blijven wachten, want dan heb je nog steeds niks :)

Advies dus: koop de C9 als je hem voor een mooi prijsje (1800-2000 euro) kan krijgen.
pi_192685635
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:40 schreef Saekerhett het volgende:
De eerste uiteraard
- Inbranden is geen issue (meer) tenzij je 24/7 het beeld op dezelfde zender of hetzelfde statische beeld hebt staan
enkele uren per dag kan voor oleds al genoeg zijn om in te branden, been there, done that..
pi_192685652
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:36 schreef mschol het volgende:

[..]

enkele uren per dag kan voor oleds al genoeg zijn om in te branden, been there, done that..
Klopt, en die vlekken gaan er niet meer uit...
  zaterdag 18 april 2020 @ 17:14:04 #31
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192686042
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:27 schreef matigeuser het volgende:
Maakt niet uit, zolang je maar alle kunstmatige 'beeldverbeteraars' direct uitzet:

- 'Perfect Motion" / "Clear Motion" / "400 HZ MODE" etc :r
- Sharpness op 0 zetten
- Dynamic Contrast, af met die zooi
- En nog veel meer

Als je dan al die rotzooi uit hebt gezet, dan denk ik dat de verschillen tussen de panelen wel meevallen. Overigens is deze post niet geheel van toepassing op dit topic, maar ik wilde gewoon even klagen over al die meuk die TV's tegenwoordig standaard aan hebben staan. En de meeste mensen 'zien' het niet.

Maar ze vragen zich wel af waarom alle films er ineens uit zien 'alsof ze in de studio staan te acteren'. Of, het is 'te scherp' geworden. Of, 'het wordt steeds feller en dan weer donkerder'.
Mensen die dit niet weten zijn echt achterlijk

Mensen die het expres aan laten staan zijn nog erger btw
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 19 april 2020 @ 18:45:12 #32
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_192702327
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:36 schreef mschol het volgende:

[..]

enkele uren per dag kan voor oleds al genoeg zijn om in te branden, been there, done that..
Laat me raden, je hebt je TV standaard veel te fel staan ? Als je je TV normaal instelt dan is inbranden geen enkele issue. Standaard staan TV's vaak VEEL te fel, want dat ziet er goed uit in een sterk verlichte showroom. Bij voorkeur laat je je TV door een professional kalibreren.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 19 april 2020 @ 18:50:36 #33
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192702403
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:45 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Laat me raden, je hebt je TV standaard veel te fel staan ? Als je je TV normaal instelt dan is inbranden geen enkele issue. Standaard staan TV's vaak VEEL te fel, want dat ziet er goed uit in een sterk verlichte showroom. Bij voorkeur laat je je TV door een professional kalibreren.
_O-
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:24:23 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_192767237
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:37 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik heb mijn LG C9 bij Smits Arnhem gekocht, die kunnen een aanbieding doen als je ze belt.
De 55'er heb ik voor 1200 piek meegekregen _O_

quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:50 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

_O-
Kun je lachen.

Of zo'n oversaturaded Samsung QLED-look mooi vinden :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')