abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2020 @ 17:55:06 #201
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192517608
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Omdat het kan en anderen dat ook doen.
Erg natuurlijk dat mensen ziek worden en overlijden en de maatregelen lijken mij disproportioneel te worden. Zou natuurlijk kunnen dat "wij" het overzicht missen.
Ze willen dat het aantal mensen dat besmet is drie dagen op een rij daalt voor ze de maatregelen voor een groot deel versoepelen.

Vandaag 16 positief getest, 1 overleden en 4 genezen. Dus nog steeds +11 :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192517619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een patiënt behandeld, vrouw van 50+, koorts, benauwd, steken hoog in haar onderrug, moe, hoofdpijn, rode ogen ....Alles wees richting COVID-19, maar werd niet getest.

Arme vrouw kreeg dus geen duidelijkheid wat er aan de hand was, terwijl zij er mentaal best doorheen zat en dus nog dagenlang een kankerbehandeling moet doorstaan (curatief, met een hele hele grote kans op volledige genezing).

Je wordt gewoon niet getest als je niet zo ziek bent dat je (bijna) opgenomen moet worden.
Ik ken iemand die flinke koorts heeft en met vermoedelijke coronapatienten heeft gewerkt in de zorg. Wordt ook niet getest. Vriendin waar ze mee samen woont werkt in de supermarkt en is dus een risicogeval. Baas van vriendin verplicht hem te werken in de winkel. Moet dus gewoon werken met grote kans dat die bezoekers van de winkel besmet.

Zo heb je dus dubbel bloed aan je handen. Enerzijds de mensen die beslissen dat je niet getest kan worden, anderzijds de ondernemers die hun verdachte werknemers kosten wat het kost willen laten werken.

Welkom anno 2020 waar de economie altijd boven mensen gaat. Echt wanneer veranderen we dit een keer. Bah.
pi_192517621
Afstand houden in verschillende situatie's. Onderzoek van KU Leuven en TU Eindhoven.

(Wandelen, .joggen en wielrennen) Niet in alle gevallen is de anderhalve meter toereikend.

https://www.ad.nl/nlblijf(...)r-in-lucht~a60aece6/
pi_192517625
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:55 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ze willen dat het aantal mensen dat besmet is drie dagen op een rij daalt voor ze de maatregelen voor een groot deel versoepelen.

Vandaag 16 positief getest, 1 overleden en 4 genezen. Dus nog steeds +11 :(
Zit er niks in dan? Dat je besmettelijk bent zonder het te weten? En als mensen 3 dagen wachten dat ze in de tussentijd niemand besmetten en daarna uitzieken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192517633
Bij mij in de buurt is een ouderencomplex/bejaardentehuis, hebben ze een lint omheen gespannen en borden met: no-go, verboden toegang, blabla. Een bejaard vrouwtje op t voorpleintje met dr rollator, mag er niet uit, niemand komt langs, zo bizar.
pi_192517634
Net door het Amsterdams Bos weer gefietst vanuit werk en iedereen lag weer te chillen of het een normale zomerse dag is. Ik hou mijn hart vast voor dit weekend.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:58:53 #207
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192517650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Yup, daarom dus iets structureels veranderen. Komende twee maanden even goede omscholing regelen voor o.a. herintreders en deze samen met ervaren mensen inplannen, zodat druk op de IC's wat afneemt. Zeg niet dat dit de enige oplossing is, maar er moeten structurele veranderingen komen als wij dit langdurig willen volhouden.

Scholen open/dicht, horeca open/dicht, wel of niet thuiswerken gaat het niet oplossen.
Op een goed moment kun je scholen en werk vast wel weer duurzaam openen, ik (weet het niet zeker) maar veronderstel dat horeca en grote evenementen de grootste switch is van het vermeerderen of verminderen van de verspreiding, dus met die knop kun je als beleidsmaker wel spelen.

Maar je zult structureel (denk ook wel komende jaren) door moeten met een uitgebreide ic-capaciteit zodat je de samenleving op een goed moment verder kan zonder maatregelen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 8 april 2020 @ 17:59:01 #208
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192517652
Betalen met mobiel groeit enorm uit angst om pinautomaat aan te raken.

Betalen met de mobiele telefoon groeit de laatste weken enorm. ING Bank vermoedt dat mensen in deze coronatijd bang zijn om de pinautomaat – waar dagelijks duizenden vingers overheen gaan – aan te raken.

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-te-raken~ad6054bb/

#####

Ik ben ermee gestopt wegens Corona, mobiel te betalen.
Ik hoef maar een vies winkelwagentje aan te raken en het scherm van mobiel.
Kruisbesmetting.

Daarom laat ik mobiel thuis en betaal met pasje.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2020 @ 17:59:03 #209
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192517655
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:57 schreef Simmertje het volgende:
Net door het Amsterdams Bos weer gefietst vanuit werk en iedereen lag weer te chillen of het een normale zomerse dag is. Ik hou mijn hart vast voor dit weekend.
D'r is vooralsnog een afname op alle gebieden, dus die paar mensen die er nu liggen hoeft niet te zeggen dat heel NL dat doet natuurlijk :s)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 8 april 2020 @ 17:59:41 #210
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192517666
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zit er niks in dan? Dat je besmettelijk bent zonder het te weten? En als mensen 3 dagen wachten dat ze in de tussentijd niemand besmetten en daarna uitzieken?
Nouja, wanneer het aantal mensen dat geïnfecteerd is volgens de statistiek drie dagen op een rij daalt, met de backlog van een ruime week in gedachte houdende zal de situatie op dat moment wel zo licht zijn dat het écht belachelijk wordt heel het land nog gesloten te houden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192517667
quote:
Veel oudere mensen aan het barbequen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:59:58 #212
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192517668
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En wat als het wel corona blijkt te zijn? Je gaat als kankerpatiënt toch niet wachten met behandeling als een curatieve behandeling nog mogelijk is? Beter een gokje wagen met COVID dan met kanker.
Qua behandeling zou het niet uitmaken, maar je zou zo'n patiënten bijvoorbeeld beter kunnen begeleiden of desnoods opnemen als het COVID blijkt te zijn. Als het toch geen COVID is geeft het een patiënt weer wat meer rust tijdens een al heftige periode.

Daarnaast is het ook voor ons van belang. Nu behandelen wij haar alsof ze besmet is, mondkapje, isolatiejas, handschoenen en moeten daarna alles volledig schoonmaken. Kost ons veel meer tijd dan normaal. Als het niks blijkt te zijn zijn wij dus overdreven veel tijd en materiaal kwijt aan één patiënt. Ook weer zonde.

Wat anders ....moest haar trouwens ook serieus een paar keer uitleggen dat ze echt van haar mondkapje moest afblijven _O- Wat dat betreft zie ik, als voorstander van mondkapjes, toch ook wel veel minpunten als ik dit soort dingen zie gebeuren .....
  woensdag 8 april 2020 @ 18:00:55 #213
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192517681
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:59 schreef KingRadler het volgende:
Betalen met mobiel groeit enorm uit angst om pinautomaat aan te raken.

Betalen met de mobiele telefoon groeit de laatste weken enorm. ING Bank vermoedt dat mensen in deze coronatijd bang zijn om de pinautomaat – waar dagelijks duizenden vingers overheen gaan – aan te raken.

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-te-raken~ad6054bb/

#####

Ik ben ermee gestopt wegens Corona, mobiel te betalen.
Ik hoef maar een vies winkelwagentje aan te raken en het scherm van mobiel.
Kruisbesmetting.

Daarom laat ik mobiel thuis en betaal met pasje.
Met je telefoon hoef je dat apparaat niet aan te raken om te betalen. Tenminste met iphone11 is dat zo.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 8 april 2020 @ 18:01:17 #214
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192517686
5491 new cases and 938 new deaths in the United Kingdom

Nieuwe top.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192517691
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:59 schreef D_A het volgende:

[..]

D'r is vooralsnog een afname op alle gebieden, dus die paar mensen die er nu liggen hoeft niet te zeggen dat heel NL dat doet natuurlijk :s)
Snap ik, maar afgelopen week viel het mee, valt toch op dat de drukte weer een beetje toeneemt.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:01:39 #216
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192517693
Ik verwacht volgende week weer een stijging. Pasen is moeilijk
  woensdag 8 april 2020 @ 18:01:41 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192517695
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:01 schreef BlaZ het volgende:
5491 new cases and 938 new deaths in the United Kingdom
Gaat daar nog niet de goede kant op...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 18:02:24 #218
416575 crew  Evenstar
pi_192517707
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Met je telefoon hoef je dat apparaat niet aan te raken om te betalen. Tenminste met iphone11 is dat zo.
Hij bedoelt meer dat je met je handen aan vieze dingen komt (winkelwagen, winkelmandje, producten etc) en dan met die handen weer je telefoon aanraakt, dus je telefoon dan altijd besmet.

Ook je telefoon kan je natuurlijk schoonmaken :P
pi_192517711
Hugo nu over de apps
pi_192517720
quote:
Hopelijk fietste je niet in de slipstream van je voorligger=> zie artikel AD
  woensdag 8 april 2020 @ 18:03:31 #221
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192517728
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het gaat niet om pin automaat.
Als je karretje aanraakt en je gaat in de winkel whatsappen.
Is je scherm besmet.

Door telefoon thuis te laten gebeurt dat niet. Omdat je eerst je handen wast.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2020 @ 18:03:35 #222
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192517730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Gaat daar nog niet de goede kant op...
Die zijn ook pas net begonnen met maatregelen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 8 april 2020 @ 18:03:51 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192517733
Met het heerlijke lenteweer mogen ze die thuiswerkregel nog wel even aanhouden. Werken vanuit mn tuin . 8-)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 18:04:07 #224
416575 crew  Evenstar
pi_192517738
Die app van OLVG gebruik ik trouwens ook :P
pi_192517743
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:03 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Het gaat niet om pin automaat.
Als je karretje aanraakt en je gaat in de winkel whatsappen.
Is je scherm besmet.

Door telefoon thuis te laten gebeurt dat niet. Omdat je eerst je handen wast.
Ik krijg wel de neiging om mijn handen te likken nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')