Kans op besmetting door aanraken schijnt miniem te zijn, althans zo stelt een Duitse wetenschapper die bij Merkel in dienst is.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:03 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Het gaat niet om pin automaat.
Als je karretje aanraakt en je gaat in de winkel whatsappen.
Is je scherm besmet.
Door telefoon thuis te laten gebeurt dat niet. Omdat je eerst je handen wast.
Doe maar, besmette Fok gebruiker is Toch weer eens iets anders.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik krijg wel de neiging om mijn handen te likken nu.
O zo, ja dat kan theoretisch. Maar ik geloof niet zo sterk dat virus heel lang overleeft op niet organisch materiaal zoals kunststof, maar het zou kunnen. Maar als mensen zo in het leven staan kun je beter online bestellen. Dat zou ik dan doen als ik zo angstig was.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij bedoelt meer dat je met je handen aan vieze dingen komt (winkelwagen, winkelmandje, producten etc) en dan met die handen weer je telefoon aanraakt, dus je telefoon dan altijd besmet.
Ook je telefoon kan je natuurlijk schoonmaken
Ja maar waar houdt het dan op? Volgens die redenatie zou je ook minutieus je boodschappen moeten desinfecteren. En meteen je kleding in de was moeten gooien. Je gezicht wassen. Deurklinken ontsmetten, alles.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:03 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Het gaat niet om pin automaat.
Als je karretje aanraakt en je gaat in de winkel whatsappen.
Is je scherm besmet.
Door telefoon thuis te laten gebeurt dat niet. Omdat je eerst je handen wast.
Hopelijk wordt na deze crisis vaker thuiswerken steeds meer geaccepteerd. Heeft vrijwel alleen maar voordelen.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:03 schreef Hexagon het volgende:
Met het heerlijke lenteweer mogen ze die thuiswerkregel nog wel even aanhouden. Werken vanuit mn tuin .
Kunnen we eindelijk naar de sci-fi toe waarin ieder huis een aparte kamer heeft met een gigantisch scherm (of hologramquote:Op woensdag 8 april 2020 18:07 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hopelijk wordt na deze crisis vaker thuiswerken steeds meer geaccepteerd. Heeft vrijwel alleen maar voordelen.
Zoals Wilder al opmerkte, het is sowieso niet handhaafbaar.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:06 schreef _I het volgende:
De App: Het liefst doen we alles vrijwillig, toch hou ik een slag om de arm. (Hugo)
Er is geen wetgeving om het te verplichten.
Ik verbaasde mij gisteren over de hevige reacties in het topic over 1984, Big Brother enzo..quote:Op woensdag 8 april 2020 18:08 schreef Kyran het volgende:
60% van de Nederlands vind app prima? Had ik niet verwacht
Ik bedoel, als een app + andere milde maatregelen kunnen voorkomen dat we in complete lockdown zijn de rest van het jaar lijkt me dat een prima afweging.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verbaasde mij gisteren over de hevige reacties in het topic over 1984, Big Brother enzo..
Ze hebben het alleen steeds niet over waar die app voor gebruikt gaat worden. Wat zijn de gevolgen en plichten.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:08 schreef Kyran het volgende:
Bron en vraagstelling ?quote:Op woensdag 8 april 2020 18:08 schreef Kyran het volgende:
Nee, Hugo zei dat de experts zeggen dat dat mogelijk is en dat hij daarop wil vertrouwen.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:11 schreef Vallon het volgende:
Tweede kamer APP vragen: moet anoniem zijn, opensource, vrijwilligheid, geen uitwisseling met de overheid. Hugo de Jonge gaat er vanuit dat het allemaal geen probleem is.
Hoe dan Hugo ????... dat gaan de experts uitzoeken.
https://www.pepp-pt.org/ is een van de initiatieven.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, Hugo zei dat de experts zeggen dat dat mogelijk is en dat hij daarop wil vertrouwen.
Doe niet zo flauw man.
Dat is helemaal niet flauw... de minister moet zich niet achter zijn "experts" opstellen.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, Hugo zei dat de experts zeggen dat dat mogelijk is en dat hij daarop wil vertrouwen.
Doe niet zo flauw man.
Welke manier heb je nog meer dan, serieuze vraag, want ik zie het ook niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:14 schreef _I het volgende:
Er wordt niet gekeken naar alternatieven. Enige alternatief zou de arbeidsintensieve variant te zijn.
Das wel wat kort door de bocht, natuurlijk.
"Voor het traceren hebben we die app echt nodig."
Oh, dus ze moeten ook niet naar RIVM en OMT luisteren en zelf maar aanklooien? Dat gaat haaks in op alles wat je de afgelopen weken hier hebt geroepen.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet flauw... de minister moet zich niet achter zijn "experts" opstellen.
Dat is precies wat hier verkeerd gaat.
Eerst moet je wat onderbouwd willen en dan ga je daarvoor iemand met een opdracht aan het werk zetten.
Je kan ook van iemand die ziek is zijn gegevens uit kunnen lezen en deze op een website zetten.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Welke manier heb je nog meer dan, serieuze vraag, want ik zie het ook niet.
Reken maar dat de AIVD maar wat graag toegang wil tot die data.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:11 schreef _I het volgende:
[..]
Ze hebben het alleen steeds niet over waar die app voor gebruikt gaat worden. Wat zijn de gevolgen en plichten.
Haha, nou niet alleen het AIVD.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Reken maar dat de AIVD maar wat graag toegang wil tot die data.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |