Erg succesvol geweest.quote:Op woensdag 8 april 2020 01:22 schreef dellipder het volgende:
[..]
17 januari was de eerste Amerikaanse maatregel tegen het coronavirus van kracht.
CDC to screen travelers for deadly virus from China at three airports
Misschien hebben ze het ECHT onder controle?quote:Op woensdag 8 april 2020 01:21 schreef Vallon het volgende:
Wuhan is weer open om te reizen......
[..]
Hmmm weinig social-distancing..... wachten over twee weken weer een uitbraak ?
Of gaat iedereen maar even de andere kant opkijken? ...quote:Waarom is het artikel over dat scholen en gemeentes die geen contact kunnen krijgen met 7.000 kids ..die al in moeilijke omstandigheden zitten verdwenen bij Nu.nl??? ...
Je moet dus aangeven waarom je Frankrijk in wil/moet, geldige redenen: transport/zorg/werk/diplomaten.quote:bron: Franse overheid
A compter de ce mercredi 8 avril, à 0 heure, les voyageurs entrant sur le territoire français sont tenus d'être munis d'une attestation, a annoncé mardi le ministère de l'Intérieur. Une mesure qui entre dans le cadre de l'état d'urgence sanitaire pour lutter contre la propagation du Covid-19.
Heb zoiets gelezen maar heb eigenlijk niet begrepen dat dit kinderen waren 'die al in moeilijke omstandigheden' leefden. Ik begreep dat er veel van verklaard kon worden door dubbele paspoorten?quote:Op woensdag 8 april 2020 01:43 schreef snetje het volgende:
Oke nog een keer hier maar weer ... best lastig met al die Cor postings ...
[..]
Of gaat iedereen maar even de andere kant opkijken? ...
Verheug me er nu al op! Mooi Peppi-en-Kokki-muziekje eronder... Frans Bauer die al schaterend ze op afstand interviewt op de eerstvolgende parkeerplaats, prachtformatje!quote:Op woensdag 8 april 2020 01:51 schreef Vallon het volgende:
Grens met Frankrijk feitelijk gesloten voor onnodig verkeer.
Vanaf Vandaag (Woensdag 08apr20 00u00) moet je een verklaring bij je hebben wat/hoe waarom je door/naar Frankrijk reist.
[..]
Je moet dus aangeven waarom je Frankrijk in wil/moet, geldige redenen: transport/zorg/werk/diplomaten.
Dat zal alvast de Nationale reislustigheid met de Paasdagen dans la Sud flink gaan indammen.
#RESTEZalaMAISON en zeker weten dat er flitsende filmples zijn van burgers die hun Caravan bij de grens trachten te keren.
Staat nog gewoon op nosquote:Op woensdag 8 april 2020 01:43 schreef snetje het volgende:
Oke nog een keer hier maar weer ... best lastig met al die Cor postings ...
[..]
Of gaat iedereen maar even de andere kant opkijken? ...
https://www.theguardian.c(...)virus-study-predictsquote:UK will have Europe's worst coronavirus death toll, says study
IHME analysis is disputed by scientists whose modelling is relied on by UK government
World-leading disease data analysts have projected that the UK will become the country worst hit by the coronavirus pandemic in Europe, accounting for more than 40% of total deaths across the continent.
The Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) in Seattle predicts 66,000 UK deaths from Covid-19 by August, with a peak of nearly 3,000 a day, based on a steep climb in daily deaths early in the outbreak.
The analysts also claim discussions over “herd immunity” led to a delay in the UK introducing physical distancing measures, which were brought in from 23 March in England when the coronavirus daily death toll was 54. Portugal, by comparison, had just one confirmed death when distancing measures were imposed.
The IHME modelling forecasts that by 4 August the UK will see a total of 66,314 deaths - an average taken from a large estimate range of between 14,572 and 219,211 deaths, indicating the uncertainties around it.
https://www.theguardian.c(...)ediscover-their-mojoquote:Hong Kong's pandas mate for first time in decade in privacy of coronavirus lockdown
A middle-aged couple of giant pandas in a Hong Kong theme park have mated for the first time in more than 10 years, after finally enjoying a period of privacy thanks to the coronavirus lockdown.
Ying Ying and Le Le have been at Ocean Park since 2007 but, despite the encouragement of zookeepers, they had shown little inclination to have sex while daily hordes of visitors were watching their every move.
Chinese scientists, after losing patience with natural breeding, extracted sperm from Le Le and artificially inseminated Ying Ying, but this resulted in miscarriages. When the pandemic forced the closure of the park on 26 January, the 14-year-olds were halfway through the panda’s average lifespan and almost a decade past the start of sexual maturity.
But, after more than two months of being alone together, the couple have recently shown signs they were in the mood for love. Local reports say Ying Ying – in her oestrogen cycle – spent more time in the water and Le Le left more scent markings around the enclosure.
On Monday morning, the pair were seen cuddling more intensely than usual and then finally did what comes naturally, much to the delight of park managers.
Herkenbaar, ik ben zelf ruim 25 jaar software engineer (nu doe ik momenteel meer cloud dingetjes), maar als ik 1 ding in al die jaren wel geleerd heb is dat als ik software moet bouwen, ik het waarom wil weten, voordat ik ook maar 1 regel schrijf wil ik gewoon een dag bij ze op de werkvloer rondlopen. Dat is niet alleen hartstikke leuk, maar ook nog ontzettend leerzaam. 1 van de mooiste voorbeelden vond ik de bloemenveiling, dat is zo enorm complex, daar gaat je hoofd van tollen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 07:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het vervelende aan dit systeem is dat het live is gekoppeld aan het EPD. Dit staat vol met fouten. Klinkt erger dan het is.
Voorbeeld:
Wij hebben straks maximaal 42 IC-bedden voor corona. Echter hebben we ook nog 10 IC-bedden in het EZ voor ander soort patienten (trauma, etc). Dat kun je niet labelen, dat moet je weten. Daarnaast kunnen we in apparatuur nog opschalen door bijvoorbeeld in de aula bedden neer te zetten. Dit hebben we in het EPD al ingeregeld en zie je daar dus als open bed. Hier is echter geen personeel voor. Dat is voor nu dus geen capaciteit.
Dan hebben we ook nog 'vieze' bedden. In principe is dat bed dus niet beschikbaar. Maar als de druk hoog wordt, dan wordt dat bed net even wat sneller schoongemaakt.
We leveren nu al 3x per dag aan wat de capaciteit is in ons ziekenhuis en hoe vol we liggen. We weten dat precies. Dat kun je niet uit het systeem halen. 2TWNTY4 gaat ervoor zorgen dat de data toch uit het systeem komt waar vervolgens het LCPS overplaatsingen op kan baseren.
Ook nog een ontzettend tijdrovende klus om dit in te regelen. Nou zijn wij nog relatief groot dus het komt hier wel goed (al heb ik totaal geen zin om dit te regelen), maar voor kleinere ziekenhuizen is het helemaal ellende. Daar zal de output data van nog slechtere kwaliteit zijn.
Dat is ook het grootste kritiekpunt vanuit de ziekenhuizen. We leveren al 3x per dag betrouwbare informatie aan. Dit is totaal onnodig en zorg alleen maar voor slechtere data kwaliteit.
Maar hee, waarom zou je naar experts uit het veld luisteren?
Als de overheid over het bouwen van een app heb dan weet je wel hoe laat het is. Reken maar dat er in het vriendjes circuit nu hard gelobbyd wordt wie dat ding gaat bouwen. En ik kan je nu al zeggen dat het een ramp word. Als je het goed wilt doen is het namelijk een extreem lastig te bouwen stuk software. Als ik de overheid was zou ik Google eens heel lief aankijken.quote:Op woensdag 8 april 2020 03:36 schreef THEFXR het volgende:
1) ik vind het van de regering brutaal om over een app te beginnen, als je de basis nog niet in orde hebt, voldoende tests en beschermingsmiddelen.
ik weet dat andere landen ook een app hebben, maar die hebben de basis dik voor elkaar.
2) als ik die app neem, hoe draag ik dan bij aan een betere maatschappij?
wat doet dan de regering in de tussentijd?
aanpak van het virus, RIVM/GGD is gewoon drama vanaf het begin, controles op schiphol zijn er nog steeds niet !quote:Op woensdag 8 april 2020 04:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als de overheid over het bouwen van een app heb dan weet je wel hoe laat het is. Reken maar dat er in het vriendjes circuit nu hard gelobbyd wordt wie dat ding gaat bouwen. En ik kan je nu al zeggen dat het een ramp word. Als je het goed wilt doen is het namelijk een extreem lastig te bouwen stuk software. Als ik de overheid was zou ik Google eens heel lief aankijken.
Debielenactie inderdaad. Een IT bedrijf (Capgemeni wss) gaat hier weer royaal aan verdienen.quote:Op woensdag 8 april 2020 03:36 schreef THEFXR het volgende:
1) ik vind het van de regering brutaal om over een app te beginnen, als je de basis nog niet in orde hebt, voldoende tests en beschermingsmiddelen.
ik weet dat andere landen ook een app hebben, maar die hebben de basis dik voor elkaar.
2) als ik die app neem, hoe draag ik dan bij aan een betere maatschappij?
wat doet dan de regering in de tussentijd?
ik mag hopen dat CAP dit niet gaat maken, CAP heeft al zoveel verneukt qua projecten ( dat loopt in de miljarden ! ) bij de overheid dat ze op een zwarte lijst horen te staan.quote:Op woensdag 8 april 2020 05:32 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Debielenactie inderdaad. Een IT bedrijf (Capgemeni wss) gaat hier weer royaal aan verdienen.
Ipv te focussen op maskers focust het kabinet op een appje verzint het niet
Lol, zo'n vaart zal het wel niet lopen!quote:Op woensdag 8 april 2020 05:42 schreef DonDruiper het volgende:
In de US 1 op de 1000 besmet.
Plus nog de asymptotische gevallen.
Kans zit er dik in. Op Geenstijl is er wekelijks een update over de overheid en IT. Zoveel faal, en men doet het ook bewust. Men betaald toch wel (afkopen van een project dat 25miljoen ging kosten voor 160miljoenquote:Op woensdag 8 april 2020 05:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik mag hopen dat CAP dit niet gaat maken, CAP heeft al zoveel verneukt qua projecten ( dat loopt in de miljarden ! ) bij de overheid dat ze op een zwarte lijst horen te staan.
maarja ( corrupte ) vriendjes politiek
400.000 vastgestelde besmettingen.quote:Op woensdag 8 april 2020 06:13 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Lol, zo'n vaart zal het wel niet lopen!
Dat is een pak meer besmettingen dan pakweg in Italië, Nederland of België.
Zelfde geldt voor Nederland - wat is je punt?quote:Op woensdag 8 april 2020 06:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
400.000 vastgestelde besmettingen.
Reken zelf maar uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |