Dus stel, ik ben besmet en ben in Quarantaine en jij woont 2 straten verderop, dan ben jij 1 van diegenen die mij monitort?quote:Op woensdag 8 april 2020 00:02 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Gebruikers in het gebied er omheen kunnen dat dan monitoren
Ik heb niks over controleren gehoord in de persconferentie. Er zouden twee apps gezocht worden, de eerste app om mensen te informeren die contact hebben gehad met een besmet persoon, en een tweede app om contact te onderhouden met een arts.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat kan ook maar hoe zou dan de controle moeten gaan dat diegene zich ook aan de regels houd en 2 weken thuis blijft?
Werkelijk te triest voor woorden inderdaad. Maar ik heb nog het idee dat het een toneelstuk voor de bühne is hoor. Dat er iets achter zit, een of andere aansprakelijkheidskwestie oid.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:05 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk blad voor de kop heeft de KNVB. Werkelijk alle evenementen zijn afgelast en dan denkt de KNVB voetbalwedstrijdjes te kunnen spelen
Jawelquote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
Zo achterlijk zullen ze toch wel niet echt zijn
Dit heeft te maken met FIFA/UEFAquote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werkelijk te triest voor woorden inderdaad. Maar ik heb nog het idee dat het een toneelstuk voor de bühne is hoor. Dat er iets achter zit, een of andere aansprakelijkheidskwestie oid.
Ik weet het niet hoor. Er zullen vast veel mensen zijn die de verantwoordelijkheid nemen maar ook een groep die het aan hun laars laptquote:Op woensdag 8 april 2020 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid en een moreel appel.
Je zou het wel verwachten, maar het valt toch te betwijfelen,quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werkelijk te triest voor woorden inderdaad. Maar ik heb nog het idee dat het een toneelstuk voor de bühne is hoor. Dat er iets achter zit, een of andere aansprakelijkheidskwestie oid.
Nee, daar hebben ze het ook niet over gehad, dat klopt.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb niks over controleren gehoord in de persconferentie. Er zouden twee apps gezocht worden, de eerste app om mensen te informeren die contact hebben gehad met een besmet persoon, en een tweede app om contact te onderhouden met een arts.
Apps waarmee te controleren is of iemand de quarantaine/isolatie-regels goed naleeft zijn wel een stuk ingrijpender, dan is de privacy per definitie weg.
Zoiets zal het zijn ja. Maar ik heb begrepen dat de burgemeester van Eindhoven ze al uit de droom heeft geholpen.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit heeft te maken met FIFA/UEFA
Zodat ze later altijd kunnen zeggen dat ze er alles aan hebben gedaan.
Geld en andere belangen zitten er natuurlijk achter.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe dat dan moet met ouderen die geen smartphone hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook dat de overheid hier gewoon tussenuit stapt. App pikt de andere gebruikers op als hij in de buurt is, slaat dat intern op tot een paar dagen en verzend een bericht indien een positieve test is geweest aan de contacten van de afgelopen dagen. Die moeten verplicht in quarantaine en krijgen dus rood schermpie i.p.v. groen. Foon verplicht mee als je op stap gaat, bij controle moet je groen scherm laten zien. Kan niet? Wat zijn uw gegevens? *Pakt bonnenboekje*
Daar zijn ze tot nu toe altijd vanuit gegaan en de cijfers laten zien dat het grotendeels werkt.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Doen ze nu toch ook niet? Je krijgt gewoon een advies.
Plus die tweede app, waarbij je zelf in contact met een dokter moet treden. Kennelijk gaan ze van de goedwillendheid van mensen uit.
Vanwege concerten van Guus toch?quote:Op woensdag 8 april 2020 00:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoiets zal het zijn ja. Maar ik heb begrepen dat de burgemeester van Eindhoven ze al uit de droom heeft geholpen.
Zal allemaal wel. Maar je hebt ook een maatschappelijk verantwoordelijkheid als vereniging met een miljoen leden. Dit is toch naar de maatschappij niet uit te leggen. Ik denk dat de burgemeesters maar even moeten ingrijpen.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:13 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geld en andere belangen zitten er natuurlijk achter.
Er gaat zoveel geld om in die werelden... moeilijk te bevatten denk ik
Nou ja met Guus is niemand echt gered.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vanwege concerten van Guus toch?
FIFA is onverbiddelijk, die concerten gaan niet door als PSV dan moet voetballen.
Nee omdat hij dan samenscholing van supporters verwacht, in het centrum of op andere plekken als psv speelt. Hij wil het gewoon niet hebben.quote:
Gaat de FIFA niet over. Dan moet PSV maar uitwijken.quote:FIFA is onverbiddelijk, die concerten gaan niet door als PSV dan moet voetballen.
en mensen die met een smartphone van een ander naar buiten gaanquote:Op woensdag 8 april 2020 00:16 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe dat dan moet met ouderen die geen smartphone hebben.
Mijn moeder heeft bijv geen smartphone en gaat dat niet nemen ook
Helemaal met je eens maar ben bang dat die belangen nog groter zijn dan wij kunnen inschatten. Net zo als met onze geliefde F1. Uiteindelijk zullen ze wel op een of andere manier buigen maar vast niet zomaar.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zal allemaal wel. Maar je hebt ook een maatschappelijk verantwoordelijkheid als vereniging met een miljoen leden. Dit is toch naar de maatschappij niet uit te leggen. Ik denk dat de burgemeesters maar even moeten ingrijpen.
Dat lijkt het wel op (bühne / verantwoordelijkheid).quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De F1 vind ik nog anders. Dat is een puur commerciële organisatie. De KNVB niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Helemaal met je eens maar ben bang dat die belangen nog groter zijn dan wij kunnen inschatten. Net zo als met onze geliefde F1. Uiteindelijk zullen ze wel op een of andere manier buigen maar vast niet zomaar.
de directeuren van KNVB en Eredivisie zijn beiden dombo'squote:Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Helemaal met je eens maar ben bang dat die belangen nog groter zijn dan wij kunnen inschatten. Net zo als met onze geliefde F1. Uiteindelijk zullen ze wel op een of andere manier buigen maar vast niet zomaar.
twitter:tancredipalmeri twitterde op woensdag 08-04-2020 om 00:24:4390% chances that Serie A won't be completed within august.
Italian football risking to disappear if will waste time on deciding on their options
https://t.co/JTdgVEd3Bt reageer retweet
https://www.omroepbrabant(...)tie-half-juni-hervatquote:Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee maar heeft wel weer te maken natuurlijk met transfers, competities op europees niveau ed. De KNVB zal normaal inkomsten genereren uit dat soort middelen.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De F1 vind ik nog anders. Dat is een puur commerciële organisatie. De KNVB niet.
Wat ik begreep uit de media zijn de financiële belangen van de bond in deze uiterst minimaal. Dat maakt het zo raar.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee maar heeft wel weer te maken natuurlijk met transfers, competities op europees niveau ed. De KNVB zal normaal inkomsten genereren uit dat soort middelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |