Zit wat inquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:19 schreef Kirumba het volgende:
Ben benieuwd wanneer de eerste grotere faillisementen zich zullen aantreden.
Anderzijds kunnen alle maatregelen al kwakkelende bedrijven mogelijk wat lucht geven.
Hoe dan?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:19 schreef Kirumba het volgende:
Anderzijds kunnen alle maatregelen al kwakkelende bedrijven mogelijk wat lucht geven.
Dat laatste ben ik met je eens. Een pandemie is geen economisch slagveld voor de lange termijn. Geschiedenis leert dat we er heel snel van herstellen en dat het niet overal even heftig is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:16 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ik heb nooit zo veel met dit soort artikelen.
Het blijft toch koffiedik kijken. In 2012 riepen economen ook dat mijn generatie (30 jaar) gedoemd zou zijn, nooit een vast contract zou krijgen en geen huizen zouden kopen daardoor. Ondertussen wonen de meeste mensen in mijn omgeving op deze leeftijd in mooiere huizen dan hun eigen ouders (de babyboomers) op die leeftijd hadden.
Dit weekend ook een interessant artikel in het Parool, dat elke epidimie / pandemie in NL sinds 1500 ofzo weliswaar gepaard ging met een kort maar diep economisch dal, opgevolgd door ongekende economische bloei en voorspoed. Ik zeg dus niet dat we hier niets van gaan merken, maar grote kans dat we halverwege 2022 weer in een economie zitten die draait als een gek.
En dit is stiekem ook wel een beetje wishful thinking want het laatste wat ik als 30 jarige die net zijn schaapjes een beetje op het droge heeft kan gebruiken is als alles nu weer de soep in draait.
De overheid lijkt geen faillissementen te tolereren. Ook inherent zwakke bedrijven worden gered. Dit is een bailout die we nog decennia gaan terugbetalen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:19 schreef Kirumba het volgende:
Ben benieuwd wanneer de eerste grotere faillisementen zich zullen aantreden.
Niemand wilde het virus indammen wil je zeggen?quote:
jij noemt landen tegenwoordig bedrijvenquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
De overheid lijkt geen faillissementen te tolereren. Ook inherent zwakke bedrijven worden gered. Dit is een bailout die we nog decennia gaan terugbetalen.
Denk ik ook. Van generatie op generatie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
De overheid lijkt geen faillissementen te tolereren. Ook inherent zwakke bedrijven worden gered. Dit is een bailout die we nog decennia gaan terugbetalen.
Uitstellen belasting, korten huur, uitstellen aflossing, mogelijk makkelijkere verruiming kredietfaciliteit en waarschijnlijk minder het eeuwige gezeik over niet behaalde EBITDA en solvabiliteitaratiosquote:
Haha, voelde me niet aangesproken. En dacht dat je hier bedoelde.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef Markesh het volgende:
[..]
Niemand wilde het virus indammen wil je zeggen?
Niemand wilde zo graag het normale leven terug?
Niemand wilde zo snel mogelijk een vaccin?
Oh really?
Denk jij dat ik namen weet? Dat ik geen leven heb buiten dit forum en een boekje bij hou?
Ik heb het over mensen in het algemeen dus voel je vooral niet aangesproken
Zeer vreemd wat daar nu aan de hand is...quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef RamboDirk het volgende:
Frankrijk gaat voor de koppositie in Europa
Ja ok, maar als een bedrijf al kwakkelt, dan zal dat nu met maatregelen vaak alleen maar erger zijn geworden wegens missende omzet/winst omdat klanten wegblijven, leveranciers niet meer kunnen leveren etc etc.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Uitstellen belasting, korten huur, uitstellen aflossing, mogelijk makkelijkere verruiming kredietfaciliteit en waarschijnlijk minder het eeuwige gezeik over niet behaalde EBITDA en solvabiliteitaratios
Frankrijk lijkt nog steeds het aantal verpleeghuizen te tellen met fatale inhoud?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef RamboDirk het volgende:
Frankrijk gaat voor de koppositie in Europa
Ik heb de cijfers gemist, wat is daar aan de hand nu dan?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:25 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zeer vreemd wat daar nu aan de hand is...
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:25 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, voelde me niet aangesproken. En dacht dat je hier bedoelde.
Ja exact dit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bijna 1500 doden op 1 dag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers gemist, wat is daar aan de hand nu dan?
Telt er in 24 uur dik 1400 doden bijquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:25 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zeer vreemd wat daar nu aan de hand is...
224.000 testen uitgevoerd, 109.000 besmettingen, vandaag + 11.000, +1.417 doden vandaag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers gemist, wat is daar aan de hand nu dan?
Pfff.....quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:28 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
224.000 testen uitgevoerd, 109.000 besmettingen, vandaag + 11.000, +1.417 doden vandaag.
Dat is ongeveer een half procent van de bevolking, dus zoveel is dat nog niet in verhouding.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:26 schreef banaantjeEE het volgende:
USA al meer dan 2.000.000 testen uitgevoerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |