abonnement Unibet Coolblue
pi_192501242
quote:
Coronavirus: Taiwan tracking citizens’ phones to make sure they stay indoors

Taiwan, which has won global praise for its effective action against the coronavirus, is rolling out a mobile phone-based “electronic fence” that uses location-tracking to ensure people who are quarantined stay in their homes.

Governments around the world are combining technology and human efforts to enforce quarantines that require people who have been exposed to the virus to stay in their homes, but Taiwan’s system is believed to be the first to use mobile phone tracking for that purpose.

“The goal is to stop people from running around and spreading the infection,” said Jyan Hong-wei, head of Taiwan’s Department of Cyber Security, who leads efforts to work with telecom carriers to combat the virus.

The system monitors phone signals to alert police and local officials if those in home quarantine move away from their address or turn off their phones. Mr Hong-wei said authorities will contact or visit those who trigger an alert within 15 minutes.

Officials also call twice a day to ensure people don’t avoid tracking by leaving their phones at home.


Privacy concerns have limited the use of location data for anti-coronavirus efforts in countries such as the United States. But the system has drawn few complaints in Taiwan, which has reported only reported 108 cases of the virus, compared with more than 80,900 in neighbouring China.

Many Asian countries are on a war footing to prevent further spread after a surge of infections among people travelling from other countries, especially Europe.

In Hong Kong, location-tracking wristbands are given to those put under quarantine. In Singapore, the government uses text messages to contact people, who must click on a link to prove they are at home.

Thailand has rolled out a mobile app that anyone arriving at an airport must download to help monitor where they have been in the event that they test positive for the virus. Vietnam’s capital, Hanoi, this week also launched a mobile app to help track cases, and it could be used to enforce quarantines.

Other countries, including South Korea and Israel, are using satellite-based phone tracking for so-called contact tracing to see where infected individuals might have passed SARS-CoV-2 to others. China has used a wide range of methods to monitor the health and whereabouts of people and enforce restrictions on movement.

Taiwan’s electronic fence has drawn some complaints for its intrusiveness.

“It’s creepy that the government is teaming up with telecommunications companies to track our phones,” said a flight attendant in Taipei who was put under 14-day quarantine after returning from Europe in mid-March.

The woman, who identified herself as Xiaomei, said she was scolded by a local administrator after failing to pick up a check-in phone call in the morning when she was asleep.

“They said the police will come to me if I missed another phone call,” she said. “I’m treated like a prisoner.”

Quarantine violators can be fined up to T$1 million ($32,955).

https://www.independent.c(...)antine-a9413091.html
Nu ook hier wordt gesproken over een app is het interessant om eens te kijken hoe andere landen omgaan met vergelijkbare apps. In Taiwan bijvoorbeeld gaan ze wel erg ver. Zodra je thuis in quarantaine moet blijven worden de gegevens van de app doorgespeeld naar de politie om in de gaten te houden of je wel echt thuisblijft en daarbij checken ze meermaals per dag of je niet de deur uit gaat zonder telefoon.
pi_192505038
Straks krijg je nog met terugwerkende kracht verkeersboetes door dit soort ongein. Immers, ze weten wie je bent en waar je je bevindt. Ik wil best meewerken aan dit soort apps maar alleen als het op basis van geanonimiseerde data gebeurt. Als mensen mij persoonlijk gaan bellen omdat ik de regels niet goed opvolg, gaat dat echt een stap te ver.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192505092
Misschien kan facebook een app maken voor heel de wereld. Ze hebben er veel ervaring mee heb ik gehoord. Misschien een projectje samen met Google, integreren in chrome/Whatsapp.
pi_192505118
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:48 schreef Arkai het volgende:
Straks krijg je nog met terugwerkende kracht verkeersboetes door dit soort ongein. Immers, ze weten wie je bent en waar je je bevindt. Ik wil best meewerken aan dit soort apps maar alleen als het op basis van geanonimiseerde data gebeurt. Als mensen mij persoonlijk gaan bellen omdat ik de regels niet goed opvolg, gaat dat echt een stap te ver.
Vertrouw jij de overheid hiermee? Datvze je privacy respecteren, de app puur hiervoor gebruiken en na het vaccin weg en dat je gegevens niet op straat komen te liggen?

Ik wil niet in een wereld leven waar deze app uitgroeit tot een verplicht controle middel waar je niet omheen kan, met alle consequenties van dien.
Dat is echt next level 1984.

Doe dan een certificaat voor ieder die het gehad heeft en klaar.
pi_192505206
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vertrouw jij de overheid hiermee? Datvze je privacy respecteren, de app puur hiervoor gebruiken en na het vaccin weg en dat je gegevens niet op straat komen te liggen?

Ik wil niet in een wereld leven waar deze app uitgroeit tot een verplicht controle middel waar je niet omheen kan, met alle consequenties van dien.
Dat is echt next level 1984.

Doe dan een certificaat voor ieder die het gehad heeft en klaar.
Als Corona over is dan delete ik zo'n app natuurlijk. Mijn vertrouwen in de overheid an sich is hoog, maar erg laag in de vele overheidsdiensten.

Een certificaat is interessant maar daarmee krijg je de economie nog niet op gang. Bill Gates stelt bijvoorbeeld voor om internationaal vliegverkeer pas toe te laten als mensen certificaten krijgen i.c.m. snel werkende testkits. Dit omdat er nog veel landen zijn waar Corona beperkt is uitgebroken en anders de dupe zouden worden van onze reisdrang.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192505373
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:56 schreef Arkai het volgende:

[..]

Als Corona over is dan delete ik zo'n app natuurlijk. Mijn vertrouwen in de overheid an sich is hoog, maar erg laag in de vele overheidsdiensten.

Een certificaat is interessant maar daarmee krijg je de economie nog niet op gang. Bill Gates stelt bijvoorbeeld voor om internationaal vliegverkeer pas toe te laten als mensen certificaten krijgen i.c.m. snel werkende testkits. Dit omdat er nog veel landen zijn waar Corona beperkt is uitgebroken en anders de dupe zouden worden van onze reisdrang.
Reizen volgens die omschrijving zou prima zijn voorlopig.

Wat mij betreft hoeft die app niet te komen. Zoiets wordt uiteindelijk voor andere dingen gebruikt en verplicht.
Net als dat contant geld niet afgeschaft moet worden, het electronisch patiëntendossier nog steeds weg kan blijven en drones ook niet gewenst zijn.
pi_192505385
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:56 schreef Arkai het volgende:

[..]

Als Corona over is dan delete ik zo'n app natuurlijk. Mijn vertrouwen in de overheid an sich is hoog, maar erg laag in de vele overheidsdiensten.

Een certificaat is interessant maar daarmee krijg je de economie nog niet op gang. Bill Gates stelt bijvoorbeeld voor om internationaal vliegverkeer pas toe te laten als mensen certificaten krijgen i.c.m. snel werkende testkits. Dit omdat er nog veel landen zijn waar Corona beperkt is uitgebroken en anders de dupe zouden worden van onze reisdrang.
Corona zal altijd blijven, totdat het volgende virus zich aandoet.
pi_192505394
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Reizen volgens die omschrijving zou prima zijn voorlopig.

Wat mij betreft hoeft die app niet te komen. Zoiets wordt uiteindelijk voor andere dingen gebruikt en verplicht.
Net als dat contant geld niet afgeschaft moet worden, het electronisch patiëntendossier nog steeds weg kan blijven en drones ook niet gewenst zijn.
Maar als de dreiging van Corona over is, delete je zo'n app toch? Het wordt een ander verhaal als dit soort toepassingen worden ingebakken in de OS van je telefoon. Maar dat gebeurt toch niet want dan stapt iedereen over op Huawei.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192505415
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Corona zal altijd blijven, totdat het volgende virus zich aandoet.
Tot we over 2 jaar een vaccin hebben. Uiteindelijk krijgen we ieder virus wel onder controle.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192505482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:04 schreef Arkai het volgende:

[..]

Maar als de dreiging van Corona over is, delete je zo'n app toch? Het wordt een ander verhaal als dit soort toepassingen worden ingebakken in de OS van je telefoon. Maar dat gebeurt toch niet want dan stapt iedereen over op Huawei.
Kan maar wat als je erna nog steeds verplicht wordt om die app te hebben?
Om de gpezonpdheid van anderen te waarborgen?
Of vanuit veiligheidsoverwegingen door werkgevers enz met oog op wie er in het pand is, mocht er brand zijn.
Of in de buurt van evenementen met oog op terreurbestrijding etc.
Ik vind het een hellend vlak.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:10:57 #11
451005 Grems
Clown World
pi_192505520
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:56 schreef Arkai het volgende:

[..]

Als Corona over is dan delete ik zo'n app natuurlijk. Mijn vertrouwen in de overheid an sich is hoog, maar erg laag in de vele overheidsdiensten.

Een certificaat is interessant maar daarmee krijg je de economie nog niet op gang. Bill Gates stelt bijvoorbeeld voor om internationaal vliegverkeer pas toe te laten als mensen certificaten krijgen i.c.m. snel werkende testkits. Dit omdat er nog veel landen zijn waar Corona beperkt is uitgebroken en anders de dupe zouden worden van onze reisdrang.
Ah ja, Bill Gates en zijn quantum-dot tattoo. Daar zijn we reeds voor gewaarschuwd.

16 And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads:

17 And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name.
pi_192505558
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Kan maar wat als je erna nog steeds verplicht wordt om die app te hebben?
Om de gpezonpdheid van anderen te waarborgen?
Of vanuit veiligheidsoverwegingen door werkgevers enz met oog op wie er in het pand is, mocht er brand zijn.
Of in de buurt van evenementen met oog op terreurbestrijding etc.
Ik vind het een hellend vlak.
Je snijdt goede punten aan. Vooralsnog zijn we nog gedekt door GDPR. Aan de andere kant, als je ziet hoeveel cookies men gemiddeld accepteert om op een website te mogen komen (inclusief trackers die je browse history bijhouden) geven we wat dat betreft ook graag onze privacy weg.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192505641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:10 schreef Grems het volgende:

[..]

Ah ja, Bill Gates en zijn quantum-dot tattoo. Daar zijn we reeds voor gewaarschuwd.

16 And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads:

17 And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name.
Bill Gates heeft zeer veel ervaring met het bestrijden van virussen. Weliswaar computervirussen maar de manier waarop die zich verspreiden is niet veel anders dan Corona dat doet. Het idee om met certificaten te reizen is voor Bill Gates dan ook een bewezen manier die alleen iets anders wordt toegepast.
One man's trash, another man's treasure.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:19:45 #14
451005 Grems
Clown World
pi_192505708
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:16 schreef Arkai het volgende:

[..]

Bill Gates heeft zeer veel ervaring met het bestrijden van virussen. Weliswaar computervirussen maar de manier waarop die zich verspreiden is niet veel anders dan Corona dat doet. Het idee om met certificaten te reizen is voor Bill Gates dan ook een bewezen manier die alleen iets anders wordt toegepast.
https://jamesfetzer.org/2(...)-vaccine-compliance/

"Microsoft founder Bill Gates announced on March 18, 2020 during a “Reddit ‘Ask Me Anything’ session” that he is working on a new, invisible “quantum dot tattoo” implant that will track who has been tested for COVID-19 and who has been vaccinated against it.

According to BioHackInfo.Com: “The quantum-dot tattoos involve applying dissolvable sugar-based microneedles that contain a vaccine and fluorescent copper-based ‘quantum dots’ embedded inside biocompatible, micron-scale capsules. After the microneedles dissolve under the skin, they leave the encapsulated quantum dots whose patterns can be read to identify the vaccine that was administered.”

The Covid-19 vaccine is already under research and development and experts say it will likely be available in about 18 months. Will this mean forced vaccinations or perpetually “sheltering in place” for those who refuse the coronavirus vaccine? Gates is simultaneously working on the ID2020 Certification Mark, which according to pymnts.com utilizes “immunization to serve as a platform for digital identity”. The Gates Foundation has also formed an alliance with Accenture, IDEO, Gavi, and the Rockefeller Foundation to make ID2020 a reality."

Klinkt helemaal fantasies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')