abonnement Unibet Coolblue
pi_192548261
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wie zijn ze? Dat heeft de overheid toch helemaal niet gezegd? _O-
Jawel...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:18:35 #102
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_192548581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 08:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jawel...
Nee dat hebben ze niet. Maar het is duidelijk dat sommigen dat graag willen horen.
pi_192548725
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 02:06 schreef einzeinz het volgende:
Morgen en maandag zijn de beurzen gesloten.

Dinsdag mogelijk hoger. Toch best goed nieuws gekregen. Amerika pompt weer geld in de markten en er is een oliedeal.

Tenzij er dit weekend 20.000 doden vallen in de VS zie ik geen grote dalingen
Als je kijkt naar de DJ index dan zijn het vooral de banken en de luchtvaart die de DJ naar het groen trokken. JPMorgan zelfs +8.97%. Wat logisch is, de FED koopt straks gewoon de slechte leningen over.
Banken in de US zijn ook helemaal niet zo hard geraakt in koerswaarde dan Europese banken. Daarnaast blijven zij wel dividend uitkeren.

De luchtvaart is natuurlijk gestegen omdat Trump weer heeft aangegeven deze sector te gaan ondersteunen.
BlaBlaBla
pi_192549009
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nee dat hebben ze niet. Maar het is duidelijk dat sommigen dat graag willen horen.
Goed ik zou de woorden expliciet moeten opzoeken maar het was in de strekking van:
"We zijn aan het uitzoeken hoe we dat moeten implementeren maar verplichten doen we liever niet." CQ het is zeker niet uitgesloten en valt gewoon onder de overwegingen, daar wordt dus heus wel over gepraat. - Ze hebben het heus wel over het al dan niet verplichten of niet van de app - CQ ze hebben het over verplichten van een app.

Overigens, wat heb je aan zo een app als slechts de mensen die opgenomen worden in het ziekenhuis getest worden? :') Dat is 5% van de zieken... Nou okay het doet IETS maar echt optimaal is het niet.

Overigens was dit - naar ik mij herinner - als antwoord op een vraag van een journalist of ze het zouden verplichten - het gebruik van die app - Dus dat is gewoon ook niet ontkent waar je dan ook weer je eigen conclusies uit zou kunnen trekken. Als ze het niet zouden bespreken zou er gewoon geantwoord zijn dat het geen optie was, dat is niet gebeurt. Dat zou een vreemde reden zijn om te liegen.

[ Bericht 12% gewijzigd door ludovico op 10-04-2020 10:03:59 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192549114
Overigens denk ik dat de kans op inflatie echt reëel aan het worden is dus als je de hypotheek lang kunt vastzetten...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 april 2020 @ 10:10:12 #106
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192549164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:05 schreef ludovico het volgende:
Overigens denk ik dat de kans op inflatie echt reëel aan het worden is dus als je de hypotheek lang kunt vastzetten...
Afbetalen straks.. :)
pi_192549219
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Afbetalen straks.. :)
Gewoon winst maken op je lening joh, markets down, inflation up, als inflatie hoog staat kun je al snel meer winst maken op redelijk safe beleggingen met meer dan 1% rendement.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192549246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:05 schreef ludovico het volgende:
Overigens denk ik dat de kans op inflatie echt reëel aan het worden is dus als je de hypotheek lang kunt vastzetten...
Ik denk al 10 jaar dat die kans reëel is. Eigenlijk snap ik er geen reet van dat de inflatie zo laag is gebleven als je ziet wat de centrale banken allemaal aan het uitvogelen zijn. Maar goed, ik ben ook geen econoom. Waarom denk je dat de inflatie dit keer wel op gaat lopen?
  vrijdag 10 april 2020 @ 10:18:25 #109
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192549249
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:05 schreef ludovico het volgende:
Overigens denk ik dat de kans op inflatie echt reëel aan het worden is dus als je de hypotheek lang kunt vastzetten...
Of juist gewoon niet lang vast zetten en gewoon blijven genieten van de lage rentestanden die bij korte looptijden horen.
pi_192549253
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gewoon winst maken op je lening joh, markets down, inflation up, als inflatie hoog staat kun je al snel meer winst maken op redelijk safe beleggingen met meer dan 1% rendement.
Dat is vooral een kwestie hoe je met risico om gaat. Ik vind het prettig zo min mogelijk schuld te hebben dus los regelmatig extra af op mijn lening. Dat deed ik ook vooral voor de VRH maar dat is vanaf 2022 minder belangrijk als je het anders als spaargeld aan zou houden. Als je het beleggen of aflossing is vanaf 2022 zul je wel meer dan 1% moeten maken om er beter van te worden. Bijkomend kun je als je je woning helemaal af lost nog een aantal jaar profiteren van het restant van de Wet Hillen
pi_192549328
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:17 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik denk al 10 jaar dat die kans reëel is. Eigenlijk snap ik er geen reet van dat de inflatie zo laag is gebleven als je ziet wat de centrale banken allemaal aan het uitvogelen zijn. Maar goed, ik ben ook geen econoom. Waarom denk je dat de inflatie dit keer wel op gaat lopen?
Omdat het geld nu wél in de economie gestort wordt met hogere overheidsuitgaven gefinancieerd met ECB geld.

Eerst was het ECB geld alleen maar goed voor de financiele wereld. Nu komt het in de reële economie terecht.

Daarnaast, lager productie, hogere geldhoeveelheid in omloop. Dus dat is dubbel.
De grote vraag is hoe de normale rentes worden gemanipuleerd dat die laag blijven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192549341
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:18 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Of juist gewoon niet lang vast zetten en gewoon blijven genieten van de lage rentestanden die bij korte looptijden horen.
Kan je doen maar dan ga je meer rente betalen als mensen gecompenseerd willen worden voor inflatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 april 2020 @ 10:27:14 #113
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192549355
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan je doen maar dan ga je meer rente betalen als mensen gecompenseerd willen worden voor inflatie.
Klopt. Maar historisch gezien is gebleken dat een korte looptijd altijd gunstiger is geweest dan lang vastzetten.
pi_192549400
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:27 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Klopt. Maar historisch gezien is gebleken dat een korte looptijd altijd gunstiger is geweest dan lang vastzetten.
Daar mag jij aan vasthouden.

Met hindsight vind ik het namelijk helemaal niet raar dat de rente lager is geworden voorgaande jaren. Ik voorzie alleen nu inflatie, zoals ik net heb gezegd, en dat gaat gepaard met hogere rentes. Ik zie dus de trend hier breken.

Hoe wil je het historisch berekenen overigens? Want de 10 jarige rente ligt +- per definitie hoger dan de 1 jarige rente. Etc.

10 jarig vast is voordeliger als je het op moment x vastzet en de 1 jarige rente 10 jaar gemiddeld hoger is dan de 10 jaar vast rente.

Dat ligt dus behoorlijk aan de timing.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 april 2020 @ 10:42:05 #115
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192549554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Daar mag jij aan vasthouden.

Met hindsight vind ik het namelijk helemaal niet raar dat de rente lager is geworden voorgaande jaren. Ik voorzie alleen nu inflatie, zoals ik net heb gezegd, en dat gaat gepaard met hogere rentes. Ik zie dus de trend hier breken.

Hoe wil je het historisch berekenen overigens? Want de 10 jarige rente ligt +- per definitie hoger dan de 1 jarige rente. Etc.
Dat hoef je ook niet te bereken van dat is gewoon zo. Waarom lang vastzetten? Ik zie het nut er echt totaal niet van in.

quote:
10 jarig vast is voordeliger als je het op moment x vastzet en de 1 jarige rente 10 jaar gemiddeld hoger is dan de 10 jaar vast rente.

Dat ligt dus behoorlijk aan de timing.
Klopt. Maar ik zie de rentes niet structureel omhoog gaan hoor. Dat kan de economie helemaal niet hebben.
pi_192549611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:42 schreef Sunri5e het volgende:
Klopt. Maar ik zie de rentes niet structureel omhoog gaan hoor. Dat kan de economie helemaal niet hebben.
Als prijzen hoger worden en koopkracht down gaat, willen mensen wel weer meer inkomen etc.
De vraag is eindelijk "artificieel" groter dan het aanbod.

Het kan zijn dat er ook vraag uitval is vanwege corona.... Okay.

Maar hoe gaat dat naar de toekomst?
Stel mensen werken straks weer terwijl de monetary base wel verhoogd is? Kan de ECB dan snel genoeg zijn staatsobligaties dumpen in de markt? (en daarmee de monetary base verlagen) En bij wie? Het geld is uitgegeven aan de uitgevende klasse niet aan de welvarende klasse. Om die dus over te halen nu opeens staatsobligaties te kopen terwijl die minder aantrekkelijk nu zijn dan eerst.... Ik zou meer rente vragen.

Of de overheid moet fiscaal beleid gaan voeren en de economie pijn gaan doen, dat is ook mogelijk.

Dus via fiscaal beleid i.p.v. monetair beleid de vraag afremmen. Denk niet dat dit het juiste moment daarvoor is....

Nee ik voorzie wat inflatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192549702
Dat de inflatie iets toe zal nemen is op zich helemaal geen probleem, de ECB probeert dat al jaren zonder veel succes _O- Risico is dat het door slaat en dan gaat het op allerlei gebieden mis vanwege de enorme schuldposities van overheden en centrale banken. Als particulier wil ik daar allemaal niet op speculeren en voor mij is het prettig dat ik lage maandlasten heb en dat bereik ik door extra af te lossen op mijn hypotheek (en door zonnepanelen). Wat de laatste 10 jaar wel duidelijk is geworden is dat het verdraait lastig is om te voorspellen wat de rente en de inflatie gaan doen. Wat er ook gebeurt, met lagere maandlasten sta ik er altijd beter voor. Misschien had ik er achteraf meer uit kunnen halen door nu meer cash aan te houden maar dat is onzeker terwijl ik wel zeker weet wat ik aan minder hypotheekrente, VRH en EWF betaal door extra af te lossen.
pi_192549729
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:52 schreef Faraday01 het volgende:
Dat de inflatie iets toe zal nemen is op zich helemaal geen probleem, de ECB probeert dat al jaren zonder veel succes
Ze hameren ook steeds op fiscaal beleid, die kwam nooit.

Maar nu gaan ze die krijgen want anders gaat iedereen failliet. En de uitgaven die de overheid doet zijn heel wat hoger dan "voldoende voor basis economie" CQ er komt meer geld vrij voor goederen om te kopen dan je strikt gezien nodig hebt / die nu geproduceerd worden. (nou okay de echte economie draait wel gewoon voor 80-90% door)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192549781
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze hameren ook steeds op fiscaal beleid, die kwam nooit.

Maar nu gaan ze die krijgen want anders gaat iedereen failliet. En de uitgaven die de overheid doet zijn heel wat hoger dan "voldoende voor basis economie"
Nogmaals het gaat om 2 dingen, je risicobereidheid afgezet tegen andere opties en je verwachting van de toekomst. Jij hebt daar een heel duidelijk beeld bij en wil daar op inspelen met je hypotheekconstructie. Ik geef aan dat niet in te kunnen schatten en te kiezen voor een andere aanpak door ook extra af te lossen.
Daarnaast blijf ik bij mijn LT plan om periodiek index trackers te kopen. Dat is vooral gericht op vermogensopbouw om over 15-20 jaar af te kunnen zwaaien :W
  vrijdag 10 april 2020 @ 10:58:52 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192549794
Bij de rally van de afgelopen tijd krijg ik heel erg dit gevoel:

Huilen dan.
pi_192549801
Hoe zit het met die etf's eigenlijk op het moment dat een jongen als Blackrock komt om te vallen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192549817
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:19 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dat is vooral een kwestie hoe je met risico om gaat. Ik vind het prettig zo min mogelijk schuld te hebben dus los regelmatig extra af op mijn lening. Dat deed ik ook vooral voor de VRH maar dat is vanaf 2022 minder belangrijk als je het anders als spaargeld aan zou houden. Als je het beleggen of aflossing is vanaf 2022 zul je wel meer dan 1% moeten maken om er beter van te worden. Bijkomend kun je als je je woning helemaal af lost nog een aantal jaar profiteren van het restant van de Wet Hillen
Nou, je risico indekken door de rente lang vast te zetten maakt het mogelijk dat je met minder risico dit geld benut voor beleggen. Dat lijkt mij een gezonde zaak, dat moet een beetje in evenwicht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192550007
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Nogmaals het gaat om 2 dingen, je risicobereidheid afgezet tegen andere opties en je verwachting van de toekomst. Jij hebt daar een heel duidelijk beeld bij en wil daar op inspelen met je hypotheekconstructie. Ik geef aan dat niet in te kunnen schatten en te kiezen voor een andere aanpak door ook extra af te lossen.
Daarnaast blijf ik bij mijn LT plan om periodiek index trackers te kopen. Dat is vooral gericht op vermogensopbouw om over 15-20 jaar af te kunnen zwaaien :W
Ook prima toch, misschien blijft de rente inderdaad laag.
Vergrijzing is hier pas in 2030 op zijn hoogtepunt ofzo, dat zijn vermogenden mensen die weinig utigeven... Dat geld zoekt rendement.

Als dat geld terecht komt bij mensen die het wel willen gebruiken kun je ook inflatie en rente stijging gaan verwachten.

Dus die trigger duurt nog even... het is hoe dan ook zelf ook weer een gok. Alleen als je met leverage wilt beleggen dan is het misschien handig om je risico op rentestijging af te dekken omdat je dat misschien niet kunt betalen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192550131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou, je risico indekken door de rente lang vast te zetten maakt het mogelijk dat je met minder risico dit geld benut voor beleggen. Dat lijkt mij een gezonde zaak, dat moet een beetje in evenwicht.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ook prima toch, misschien blijft de rente inderdaad laag.
Vergrijzing is hier pas in 2030 op zijn hoogtepunt ofzo, dat zijn vermogenden mensen die weinig utigeven... Dat geld zoekt rendement.

Als dat geld terecht komt bij mensen die het wel willen gebruiken kun je ook inflatie en rente stijging gaan verwachten.

Dus die trigger duurt nog even... het is hoe dan ook zelf ook weer een gok. Alleen als je met leverage wilt beleggen dan is het misschien handig om je risico op rentestijging af te dekken omdat je dat misschien niet kunt betalen.
Het is geen kwestie van goed of fout, het is keuze :) Er is niets mis met je hypotheek lang vast te zetten, heb ik ook gedaan :)

Waar we over discussiëren is hoe je geld inzet dat over is nadat je alles betaald hebt en waar je op lange termijn het best bij voelt en het meeste van verwacht. Daar kun je accenten aan brengen en wij doen dat verschillend. Maar uiteindelijk bouwen we allebei aan vermogen in zowel een huis als via aandelen. Ik kies daarbij voor iets meer en sneller in de stenen te stoppen terwijl jij kiest voor zekerheid over je maandlasten voor langere termijn. Daar zit achter dat jij de vrije kasstroom meer in wil gaan zetten om vermogen op te bouwen via aandelen.

Uiteindelijk is het niet meer dan een accentverschil vanuit een luxepositie :7
pi_192550185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

[..]

Het is geen kwestie van goed of fout, het is keuze :) Er is niets mis met je hypotheek lang vast te zetten, heb ik ook gedaan :)

Waar we over discussiëren is hoe je geld inzet dat over is nadat je alles betaald hebt en waar je op lange termijn het best bij voelt en het meeste van verwacht. Daar kun je accenten aan brengen en wij doen dat verschillend. Maar uiteindelijk bouwen we allebei aan vermogen in zowel een huis als via aandelen. Ik kies daarbij voor iets meer en sneller in de stenen te stoppen terwijl jij kiest voor zekerheid over je maandlasten voor langere termijn. Daar zit achter dat jij de vrije kasstroom meer in wil gaan zetten om vermogen op te bouwen via aandelen.

Uiteindelijk is het niet meer dan een accentverschil vanuit een luxepositie :7
Uiteraard.

En wat er bij gezegd mag worden:
Het heeft geen zin om je hypotheek 30 jaar vast te zetten als je hem in 15 jaar aflost.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')