abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192490235
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:28 schreef _I het volgende:
Ik begrijp dat het wegleest alsof ik ineens een "Mengele-gedachte" heb geaccepteerd.

In tegendeel. Het lijkt nu alsof we veel mensen redden door de IC capaciteit te verhogen. Maar als straks blijkt dat we op elke 6000 doden en 200 hebben met een gunstige levensloop, dan vraag ik me sterk af of dit wel de juiste route is.
Ik snap wel wat je bedoeld. Dat 80% van de overlevenden invalide is en de rest van hun leven aan het zuurstof zit.
Als dat echt waar is snap ik het wel maar is dat echt zo? Zijn er bv al chinese cijfers hoe het gaat met de mensen die in januari van de ic's af zijn gekomen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:32:26 #177
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192490237
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:25 schreef _I het volgende:

[..]

Nee, ik wil weten of mensen echt wel weer gezond van de IC afkomen met deze ziekte. En zo niet, dan zou ik niemand op de IC willen laten komen.

Dan is de restrictie van de maatschappij af en accepteer je dus gewoon dat mensen doodgaan van covid. Zonder je land uit te moeten putten om een kleine groep de illusie te geven dat ze gered kunnen worden.
Een paar weken geleden zijn er nog diverse Nederlandse en Belgische longarstsen en IC artsen in het nieuws geweest en die zeiden dat er én een zwaar revalidatietraject van 6-12 maanden volgt en dat het daarna nog maar de vraag is in hoeverre je normaal kunt functioneren door de blijvende longschade.

Dus al deze mensen, waaronder dus ook 30/40/50-ers wil je in feite dus gewoon over de kling jagen grof gezegd, óók al willen zij zelf dolgraag blijven leven, zij het met beperkingen?

Manmanman 8)7 :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192490244
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Je kunt ze ook nu inkopen tegen de hoofdprijs, een stockpile aanleggen en die distribueren en weer aanvullen vanuit een centraal magazijn. Een productielijn opzetten kost waarschijnlijk een veelvoud daarvan.
Maar de hele wereld heeft ze nodig en gisteren zei de minister bij OP1 dat ze maar mondjesmaat geleverd worden. Ziekenhuizen hebben nu een kleine voorraad, ze gaan "in de komende weken" kijken of ze verzorgingstehuizen kunnen bevoorraden.

En dan heb je nog politie, brandweer, ambulance personeel etc etc

We geven miljarden uit, dan kan een paar miljoen voor een mondakpjesfabriek toch geen probleem zijn.
pi_192490254
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:25 schreef _I het volgende:

[..]

Nee, ik wil weten of mensen echt wel weer gezond van de IC afkomen met deze ziekte. En zo niet, dan zou ik niemand op de IC willen laten komen.

Dan is de restrictie van de maatschappij af en accepteer je dus gewoon dat mensen doodgaan van covid. Zonder je land uit te moeten putten om een kleine groep de illusie te geven dat ze gered kunnen worden.
Dan kun je bijvoorbeeld ook als maatschappij accepteren dat meer mensen dood gaan aan auto ongelukken als we gewoon de verkeersregels afschaffen. Alleen om de maatschappij met de neus op de feiten te drukken dat absolute veiligheid niet kan bestaan. ;)
pi_192490266
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Een paar weken geleden zijn er nog diverse Nederlandse en Belgische longarstsen en IC artsen in het nieuws geweest en die zeiden dat er én een zwaar revalidatietraject van 6-12 maanden volgt en dat het daarna nog maar de vraag is in hoeverre je normaal kunt functioneren door de blijvende longschade.

Dus al deze mensen, waaronder dus ook 30/40/50-ers wil je in feite dus gewoon over de kling jagen grof gezegd, óók al willen zij zelf dolgraag blijven leven, zij het met beperkingen?

Manmanman 8)7 :r
Nou nee, maar we doen het nu andersom. Om die paar mensen te redden met een slecht vooruitzicht, jagen we 90% de dood in.

Dus deze aanpak werkt niet. de max IC capaciteit is dus niet onze beperkende factor, want daarmee jagen we enorm veel mensen de dood in.

En ja, dan zou ik liever zaken veranderen, een kleinere groep zieken hebben en voor die kleine groep bepaalde regels hanteren. Klinkt hard, maar het scheelt wel stapels doden en veel zorgkosten.
pi_192490270
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan kun je bijvoorbeeld ook als maatschappij accepteren dat meer mensen dood gaan aan auto ongelukken als we gewoon de verkeersregels afschaffen. Alleen om de maatschappij met de neus op de feiten te drukken dat absolute veiligheid niet kan bestaan. ;)
Dat is een andere situatie. Geen vergelijking dus.
pi_192490276
Nou.. fingers crossed voor gunstige cijfers vandaag!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:36:24 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192490277
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:23 schreef _I het volgende:

[..]

Ho ho. Ik vraag me juist af hoe je er af komt.

Maar dat is de strekking niet. De strekking is dat er 90% van de mensen dood gaan, om die 10% te redden. Maar het enige waar we nu naar kijken is die 10%.
Met die getallen zit je er dus sowieso al naast. Buiten dat is de IC er om mensen die anders sowieso zullen overlijden mogelijk nog te redden. Als het overlevingspercentage op 90% zou liggen dan klopt er iets niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192490283
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:32 schreef _I het volgende:

[..]

Maar de hele wereld heeft ze nodig en gisteren zei de minister bij OP1 dat ze maar mondjesmaat geleverd worden. Ziekenhuizen hebben nu een kleine voorraad, ze gaan "in de komende weken" kijken of ze verzorgingstehuizen kunnen bevoorraden.

En dan heb je nog politie, brandweer, ambulance personeel etc etc

We geven miljarden uit, dan kan een paar miljoen voor een mondakpjesfabriek toch geen probleem zijn.
Dat roep ik ook al vanaf het begin.
Hoe moeilijk is het om dat te bewerkstelligen puur voor Nederlands gebruik.

Of bv gevangenen en werklozen massaal eraan te zetten voor mondkapjes die geschikt zijn voor burgers als ze naar buiten gaan.
Iedereen zou gewoon een voorraad mondkapjes moeten hebben.
pi_192490287
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:36 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Met die getallen zit je er dus sowieso al naast. Buiten dat is de IC er om mensen die anders sowieso zullen overlijden mogelijk nog te redden. Als het overlevingspercentage op 90% zou liggen dan klopt er iets niet.
Van de totale groep. Er valt al 75% af voor de IC.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:38:36 #186
474953 EspressoCoffee
Latte Machiatto
pi_192490297
I
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:35 schreef _I het volgende:

[..]

Nou nee, maar we doen het nu andersom. Om die paar mensen te redden met een slecht vooruitzicht, jagen we 90% de dood in.

Dus deze aanpak werkt niet. de max IC capaciteit is dus niet onze beperkende factor, want daarmee jagen we enorm veel mensen de dood in.

En ja, dan zou ik liever zaken veranderen, een kleinere groep zieken hebben en voor die kleine groep bepaalde regels hanteren. Klinkt hard, maar het scheelt wel stapels doden en veel zorgkosten.
Wat een mentaliteit :r

Nederland is een van de weinige landen waar gewoon plat wordt gezegd dat je opa thuis mag verrotten omdat er geen plek is op de IC (wegbezuinigd door dit bananenrepubliek)

Daar sta je dan, je land verdedigd tegen de Duitsers, scheel betaald aan de zorgverzekering en dan mag je creperen.

Nou snap ik ook wel dat het veel oudjes kan verrotten en dat ze alsnog buiten tussen de mensen willen komen want 'dat bepalen ze lekker zelf' maar ik vind dat je als 1e wereld land wel wat meer mag voorbereiden op een pandemie.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:39:06 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192490302
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:35 schreef _I het volgende:

[..]

Er wordt niemand de dood ingejaagd, hoe kom je daar in vredesnaam nu bij 8)7
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192490316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:39 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Er wordt niemand de dood ingejaagd, hoe kom je daar in vredesnaam nu bij 8)7
Als je doorgaat met de economie, tot het moment dat je IC capaciteit aan de max is, dan accepteer je wel degelijk een groep doden.
Anders zou je het aantal IC opnames tot het minimum willen hebben.

We jagen ze niet de dood in, het is een bijkomstig resultaat van ons beleid. Geen doel op zich.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:41:39 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192490320
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat roep ik ook al vanaf het begin.
Hoe moeilijk is het om dat te bewerkstelligen puur voor Nederlands gebruik.

Of bv gevangenen en werklozen massaal eraan te zetten voor mondkapjes die geschikt zijn voor burgers als ze naar buiten gaan.
Iedereen zou gewoon een voorraad mondkapjes moeten hebben.
Iedereen kan voldoende mondkapjes kopen die bedoeld zijn voor het niet verspreiden ipv het niet oplopen.

Nederland had allang deals met andere landen kunnen maken, zelfs voor de levering van medische verbruiksartikelen die momenteel te kort komen.

In plaats daarvan laten we ziekenhuizen liever oproepen tot donaties doen :|W
pi_192490330
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:40 schreef _I het volgende:

[..]

Als je doorgaat met de economie, tot het moment dat je IC capaciteit aan de max is, dan accepteer je wel degelijk een groep doden.
Anders zou je het aantal IC opnames tot het minimum willen hebben.

We jagen ze niet de dood in, het is een bijkomstig resultaat van ons beleid. Geen doel op zich.
Zucht. Iedereen verplicht thuis houden en alles afsluiten zou voor een enorme tweede golf besmettingen zorgen. Is pas een keer of 100 uitgelegd.
pi_192490336
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:41 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Iedereen kan voldoende mondkapjes kopen die bedoeld zijn voor het niet verspreiden ipv het niet oplopen.

Waar?
pi_192490337
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:41 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nederland had allang deals met andere landen kunnen maken, zelfs voor de levering van medische verbruiksartikelen die momenteel te kort komen.

In plaats daarvan laten we ziekenhuizen liever oproepen tot donaties doen :|W
Klopt, dat is pas derdewereldland achtig. Hier moet je gewoon aan kunnen komen, zo niet bedenk dan iets anders ipv bij de burger rond te gaan met de pet.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:49:41 #193
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192490379
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:43 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Zucht. Iedereen verplicht thuis houden en alles afsluiten zou voor een enorme tweede golf besmettingen zorgen. Is pas een keer of 100 uitgelegd.
Naja dat zou kunnen als je weet dat er de komende weken een vaccin of viraal middel beschikbaar komt. Helaas is dat niet het geval, dus dan is dit geen goed scenario.
pi_192490439
quote:

[..]

Dat is niet wat ik zeg. Zit er geen grijs tussen het zwart en wit?

En 100 x uitgelegd ook. :')
pi_192490451
Vannacht is er iemand van 29 jaar overleden. Gewoon een gezonde jongen.

Enorm droevig. ;(
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:57:43 #196
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192490452
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:16 schreef Landgeld het volgende:
China: voor het eerst geen coronadoden gemeld
China zegt dat er de afgelopen 24 uur geen sterfgevallen als gevolg van het coronavirus zijn gemeld. Dat zou voor het eerst zijn sinds de uitbraak van het virus. In totaal zijn er in China nu ruim 3300 doden als gevolg van het virus geteld.

Verder maakte de Chinese gezondheidsautoriteit bekend dat er 32 nieuwe besmettingen zijn bevestigd, allen komen uit het buitenland. Een dag eerder waren dat er 39.

Geloven jullie het :') Op 1.3 miljard mensen.
Nee, boekhoudkundig is er iets niet in de haak. Die aantallen kloppen op geen enkel vlak tov de totale bevolkingsaantallen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:58:50 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192490466
quote:

[..]

Waar?
Overal op het internet. Nogmaals, je hebt geen FFP3/2/chirurgische maskers of wat dan ook nodig om verspreiding tegen te gaan.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:00:02 #198
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_192490480
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:57 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nee, boekhoudkundig is er iets niet in de haak. Die aantallen kloppen op geen enkel vlak tov de totale bevolkingsaantallen.
Zeker als je het vergelijkt met Italie en de aantallen welke daar de mortuaria binnen zijn gedragen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:00:25 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192490487
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Klopt, dat is pas derdewereldland achtig. Hier moet je gewoon aan kunnen komen, zo niet bedenk dan iets anders ipv bij de burger rond te gaan met de pet.
Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, allemaal zijn ze deals met andere landen aan het maken maar Nederland lijkt daar te stug voor. Bestellen wat kan uit China. Maar voor de rest roeien met de riemen die er zijn. Geen idee waarom.
pi_192490490
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Vannacht is er iemand van 29 jaar overleden. Gewoon een gezonde jongen.

Enorm droevig. ;(
In Nederland?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')