Variabel. Prijzen dalen en blijven nog dalen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:00 schreef Sushilover het volgende:
Nu de energie prijzen zo laag zijn, stappen jullie over en zetten jullie het voor 3 jaar vast of voor 1 jaar?
Oh ja? Mijn contract loopt in juni af, maar ik kan nog beter even wachten dus? Ik dacht, nu het weer iets beter gaat in Nederland, zal het misschien weer omhoog gaan.. Maar geen idee eigenlijk!quote:Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Variabel. Prijzen dalen en blijven nog dalen.
Nadat ik dacht dat de rente niet lager kan mijn hypotheek voor 20 jaar vastgezet op 4%. Ik mag nu nog jaren van die 4% genieten... Ik zet Niks meer vast...quote:Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Variabel. Prijzen dalen en blijven nog dalen.
historisch gezien is iets vastzetten ook heel ongunstig.quote:Op maandag 6 april 2020 19:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nadat ik dacht dat de rente niet lager kan mijn hypotheek voor 20 jaar vastgezet op 4%. Ik mag nu nog jaren van die 4% genieten... Ik zet Niks meer vast...
die les ken ik nu in de praktijk...quote:Op maandag 6 april 2020 19:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
historisch gezien is iets vastzetten ook heel ongunstig.
Dus een jaar vastzetten? Of variabel?quote:Op maandag 6 april 2020 19:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
nee, want de welkomstbonus is leidend.
De prijs kan niet eens zover zakken voordat die niet meer leidend is vanwege de vaste kosten van de overheid.
Daarnaast zet je bij een contract alleen de kale prijs vast, en de overheid heeft toch weer geld nodig volgend jaar waardoor de energiebelasting weer omhoog gaat.
Wat heeft jouw hypotheek nou met mijn (advies over) energiecontract te maken??quote:Op maandag 6 april 2020 19:16 schreef Speekselklier het volgende:
Nadat ik dacht dat de rente niet lager kan mijn hypotheek voor 20 jaar vastgezet op 4%. Ik mag nu nog jaren van die 4% genieten... Ik zet Niks meer vast...
Ik zit in de energiebusiness en zie soms negatieve elektriciteitsprijzen op de handelsmarkt; in het weekeind bij veel wind. Als consument mag je echter gewoon je ¤0,25/kWh betalen. Lekkere business.quote:Op maandag 6 april 2020 17:40 schreef Sushilover het volgende:
Oh ja? Mijn contract loopt in juni af, maar ik kan nog beter even wachten dus? Ik dacht, nu het weer iets beter gaat in Nederland, zal het misschien weer omhoog gaan.. Maar geen idee eigenlijk!
Da's het punt: energieprijzen worden bepaald door transport, BTW, heffingen en milieutoeslagen. Je moet het eigenlijk hebben van de eenmalige instapkorting.quote:Op maandag 6 april 2020 17:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
De prijzen blijven achterlijk hoog door allerlei belastingen en andere rooftaksen.
Ik heb recent voor een leverancier zonder welkomstbonus gekozen maar met gewoon lage prijzen. Op ons verbruik was dat goedkoper. Het zou gaan tussen Greenchoice en Eneco. Eneco leek gunstig vanwege de welkomstbonus van 200 euro ofzo. Maar ze waren per kuub en kwh wel 5-7 cent duurder.quote:Op maandag 6 april 2020 19:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
nee, want de welkomstbonus is leidend.
De prijs kan niet eens zover zakken voordat die niet meer leidend is vanwege de vaste kosten van de overheid.
Daarnaast zet je bij een contract alleen de kale prijs vast, en de overheid heeft toch weer geld nodig volgend jaar waardoor de energiebelasting weer omhoog gaat.
welkomstbionusquote:Op maandag 6 april 2020 19:24 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Dus een jaar vastzetten? Of variabel?
je kan de belastingen niet vastzetten. Als de overheid deze verhoogd, geldt dit voor iedere aansluiting altijd.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:37 schreef ludovico het volgende:
Dikke Corona inflatie straks, vastzetten, allessss, als hedge.
Dit gaat niet over belasting. Dit gaat over inflatie.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je kan de belastingen niet vastzetten. Als de overheid deze verhoogd, geldt dit voor iedere aansluiting altijd.
zozo, 3% over 7ct....quote:Op donderdag 9 april 2020 22:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit gaat niet over belasting. Dit gaat over inflatie.
Ik krijg als het goed is ook mijn welkomstbonus nog van de vorige leverancier. Plus wat ik elke maand teveel heb betaald. Maar mischien heb ik geen rekening gehouden met de belastingen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |