abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192480560
Nu de energie prijzen zo laag zijn, stappen jullie over en zetten jullie het voor 3 jaar vast of voor 1 jaar?
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 17:03:06 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192480594
Nee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192480799
Ik heb het gedaan en nu zit ik er tot volgend jaar augustus vast nadat ze van supergroen en onafhankelijk naar onderdeel van kolenboer Essent zijn gegaan FML
pi_192480992
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 17:00 schreef Sushilover het volgende:
Nu de energie prijzen zo laag zijn, stappen jullie over en zetten jullie het voor 3 jaar vast of voor 1 jaar?
Variabel. Prijzen dalen en blijven nog dalen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192481229
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Oh ja? Mijn contract loopt in juni af, maar ik kan nog beter even wachten dus? Ik dacht, nu het weer iets beter gaat in Nederland, zal het misschien weer omhoog gaan.. Maar geen idee eigenlijk!
  maandag 6 april 2020 @ 17:48:50 #6
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192481381
Voor die halve cent per kuub of kilowattuur ga ik echt niet moeilijk doen.

De prijzen blijven achterlijk hoog door allerlei belastingen en andere rooftaksen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 6 april 2020 @ 19:16:09 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192482992
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Nadat ik dacht dat de rente niet lager kan mijn hypotheek voor 20 jaar vastgezet op 4%. Ik mag nu nog jaren van die 4% genieten... Ik zet Niks meer vast...
Tot nooit .......
pi_192483012
nee, want de welkomstbonus is leidend.
De prijs kan niet eens zover zakken voordat die niet meer leidend is vanwege de vaste kosten van de overheid.
Daarnaast zet je bij een contract alleen de kale prijs vast, en de overheid heeft toch weer geld nodig volgend jaar waardoor de energiebelasting weer omhoog gaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192483027
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Nadat ik dacht dat de rente niet lager kan mijn hypotheek voor 20 jaar vastgezet op 4%. Ik mag nu nog jaren van die 4% genieten... Ik zet Niks meer vast...
historisch gezien is iets vastzetten ook heel ongunstig.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 6 april 2020 @ 19:18:44 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192483035
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

historisch gezien is iets vastzetten ook heel ongunstig.
die les ken ik nu in de praktijk...
Tot nooit .......
pi_192483130
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
De prijs kan niet eens zover zakken voordat die niet meer leidend is vanwege de vaste kosten van de overheid.
Daarnaast zet je bij een contract alleen de kale prijs vast, en de overheid heeft toch weer geld nodig volgend jaar waardoor de energiebelasting weer omhoog gaat.
Dus een jaar vastzetten? Of variabel?
pi_192483688
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:16 schreef Speekselklier het volgende:
Wat heeft jouw hypotheek nou met mijn (advies over) energiecontract te maken??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192483759
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:40 schreef Sushilover het volgende:
Oh ja? Mijn contract loopt in juni af, maar ik kan nog beter even wachten dus? Ik dacht, nu het weer iets beter gaat in Nederland, zal het misschien weer omhoog gaan.. Maar geen idee eigenlijk!
Ik zit in de energiebusiness en zie soms negatieve elektriciteitsprijzen op de handelsmarkt; in het weekeind bij veel wind. Als consument mag je echter gewoon je ¤0,25/kWh betalen. Lekkere business.
Gasprijzen op de markten zijn ook door alle bodems heengezakt door zeer lage vraag.

quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
De prijzen blijven achterlijk hoog door allerlei belastingen en andere rooftaksen.
Da's het punt: energieprijzen worden bepaald door transport, BTW, heffingen en milieutoeslagen. Je moet het eigenlijk hebben van de eenmalige instapkorting.
pi_192484815
Vastzetten in de energiemarkt doet niks, 9/10 bedrijven betaald jou gewoon de overstap boete, van meestal 125 voor elektra en 125 voor gas. Dus gewoon goed opletten hoe de bonus uit betaald wordt, of je er 3 jaar klant voor moet zijn, of dat je die al gewoon na 1 jaar krijgt, en niet hoeft terug te betalen als je na dat eerste jaar toch je contract af koopt (betaald door de nieuwe partij..).
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:11:09 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192496311
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb recent voor een leverancier zonder welkomstbonus gekozen maar met gewoon lage prijzen. Op ons verbruik was dat goedkoper. Het zou gaan tussen Greenchoice en Eneco. Eneco leek gunstig vanwege de welkomstbonus van 200 euro ofzo. Maar ze waren per kuub en kwh wel 5-7 cent duurder.

Wij hebben nog wel getwijfeld of we tot 1 juli moesten wachten met verlengen aangezien de prijzen dan weer vastgezet worden. Maar in ons geval was dat niet verstandig omdat we een duur contract hadden. Dat nog doorbetalen tot juli kost waarschijnlijk meer dan een verlaging op kan leveren.
Spoilers!
pi_192499195
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:24 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Dus een jaar vastzetten? Of variabel?
welkomstbionus
  dinsdag 7 april 2020 @ 20:36:07 #17
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_192502339
Vastzetten elk jaar is vaak wel gunstiger,
Omdat men stunt met vastrecht en welkomst bonussen.

Het ligt ook echt aan je verbruik mijn voorbeeld:

mijn stroom kosten staan in de min (zonnepanelen) en gas verbruik ik amper (300 kuub per jaar)

Dit betekent voor mij dat een leverancier met laag vastrecht echt het verschil maakt, zelfde voor een welkomst bonus. zo had ik de laatste jaren een vastrecht van 1 euro per maand per product bij energiedirect. gas was iets duurder maar who cares :) een ander die goedkoper is met gas rekende 6 euro per product per maand, dat is al een behoorlijk verschil wat goed gemaakt moet worden.

nu zit ik bij vattenfall (duur met gas en stroom) maar een welkomst bonus zorgde er voor dat ik bijna 100 euro goedkoper uit was dit jaar dan bij bijvoorbeeld energiedirect.

Nu is mijn verbruik behoorlijk vast, maar dat zeg ik, het ligt echt aan je persoonlijke situatie.
pi_192540878
Mijn verbruik is zo laag dat de energieprijzen bijna geen invloed hebben op de energierekening, deze bestaat praktisch alleen uit vaste kosten. Deze kan ik voor een groot deel wegstrepen tegen de welkomsbonus en het kadootje van de overheid (vermindering energiebelasting). Geen zonnepanelen maar al een mooi eind richting 0 op de rekening.
Maar waarschijnlijk zit TS in een hele andere situatie.
pi_192540906
Dikke Corona inflatie straks, vastzetten, allessss, als hedge.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192543017
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:37 schreef ludovico het volgende:
Dikke Corona inflatie straks, vastzetten, allessss, als hedge.
je kan de belastingen niet vastzetten. Als de overheid deze verhoogd, geldt dit voor iedere aansluiting altijd.
pi_192545234
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je kan de belastingen niet vastzetten. Als de overheid deze verhoogd, geldt dit voor iedere aansluiting altijd.
Dit gaat niet over belasting. Dit gaat over inflatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192555557
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit gaat niet over belasting. Dit gaat over inflatie.
zozo, 3% over 7ct....
pi_192555679
Ik doe elk jaar een nieuw contract. Weet niet of dit verstandig is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 18:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

welkomstbionus
Ik krijg als het goed is ook mijn welkomstbonus nog van de vorige leverancier. Plus wat ik elke maand teveel heb betaald. Maar mischien heb ik geen rekening gehouden met de belastingen.

Kunnen leveranciers de prijs tijdens het contract ook veranderen. En zoja wie gaat dit allemaal na dat er niet mee gesjoemeld wordt door de leverancier. Om klanten meer geld dan terecht is af te pakken?
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:56:58 #24
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_192556935
Ik zit voor mijn werk vol in de energie branche en ik zie geen enkele reden in de markt aankomen waarom er ineens een enorme structurele stijging van energie kosten zou komen.

Vast wel weer wat stijging als corona weer voorbij gaat maar op termijn gaat het aandeel duurzaam alleen maar stijgen. Daarmee daalt de afzet markt voor fossiel opgewekte energie en ook voor afzet van aardgas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')