abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192481480
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er staat op de NRC site een artikel over de verschillende scenario's. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ie-tijdlijn-a3995973

Ik voel zelf wel iets voor regionaal loslaten. Lijkt mij de minst slechte optie. Wat in ieder geval niet moet is dat knipperlichtscenario, dat is economisch slopend.
Interessant artikel!

quote:
Coffengs vinger gaat langs de curves op het plaatje. Hier omhoog, en hier, en hier een piek, en nog één en dan daar omlaag. En dan is het SARS-CoV-2-virus in Nederland uitgewoed.

Goed nieuws op zich: er ís een uitweg. Maar, zegt Coffeng met een wrang lachje. „Ik zag de eerste resultaten, en ik dacht: holy fuck, die tijdlijn.” Als in hun model alle maatregelen zijn opgeheven, dan is dat bij dag 800, over meer dan twee jaar.
:D
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192481486
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 17:51 schreef mazaru het volgende:

[..]

En dikke kans dat je daar meer van uitrust
Hangt een beetje van je werk af, maar denk dat ze daar in de zorg wel aan toe zij tegen die tijd, ja.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 17:56:05 #243
249559 crew  Lavenderr
pi_192481508
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Interessant artikel!
[..]

:D
Meer dan twee jaar gaan we niet overleven. De economie niet, en wij ook niet.
  maandag 6 april 2020 @ 17:56:28 #244
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192481513
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Economie is nou eenmaal ook gewoon belangrijk, maar dat mag je in deze tijden bijna niet benoemen, want dan geef je niet om mensenlevens. Gaat om de juiste balans, maar de economie moet je (wat jij ook al zegt) niet negeren....maanden lang. Precies wat je zegt; dan is het middel erger dan de kwaal. Dat punt naderen we al wel vind ik zelf, maar dat terzijde.
Ik lees vooral gezeur over de horeca. Dat is nu net een sector die in feite niets bijdraagt aan de economie. Er wordt niets geproduceerd. Wat is het verschil tussen een tuinfeestje of naar de kroeg gaan: in de kroeg betaal je een euro om je glas te laten vullen.
are we infinite or am I alone
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 17:57:58 #245
249559 crew  Lavenderr
pi_192481534
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik lees vooral gezeur over de horeca. Dat is nu net een sector die in feite niets bijdraagt aan de economie. Er wordt niets geproduceerd. Wat is het verschil tussen een tuinfeestje of naar de kroeg gaan: in de kroeg betaal je een euro om je glas te laten vullen.
Mee eens. Ik begrijp dan ook niet dat mensen meteen 'we kunnen weer naar de kroeg' roepen als het misschien de goede kant op gaat. Dat is toch niet het eerste waar je aan denkt?
pi_192481535
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 17:51 schreef mazaru het volgende:

[..]

En dat er ook veel mensen zijn die niet op iemand gaan stemmen die de economie boven de volksgezondheid zet. Graai maar eens in die schatkist.
Die zullen wrs niet VVD stemmen.
  maandag 6 april 2020 @ 17:58:18 #247
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192481543
quote:

[..]

Fysiotherapeuten en tandartsen zijn wel heel essentieel
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192481547
quote:
17s.gif Op maandag 6 april 2020 17:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Beter levend in je huis met een huurachterstand dan een harde nee te horen krijgen voor de deur van een overvol ziekenhuis met je longen vol ontstekingsvocht.
Dat risico neem je dan ja.
  maandag 6 april 2020 @ 17:59:09 #249
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192481561
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 17:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Boah zelfs in half gevuld vliegtuig zit je nog dicht op elkaar. Misschien bij 1/5 van het aantal passagiers is het te doen, maar dan nog circuleert de lucht rond alle passagiers en wordt peperduur.
Worden wel dure reisjes..... vermoed ik zo. Ruimte is nu eenmaal ook geld.
In een huis, kantoor, restaurant, bus etc.etc.

Op 1.5x1.5 kun je nu met gemak ca 4 man kwijt en dat wordt nu dus 1.
In een 747-400 (700m2 cargo) kun je met wat organiseren in hoeken en gaten, dan 180 (normaal > 400) passagiers kwijt. Wel weer fijn dat je dan weer fatsoenlijke beenruimte hebt.

Ik kan mij wat voorstellen dat passagiers op budgetreizen in een HazMat outfit (met luier :P ) gaan reizen. Talloze opties zijn denkbaar. Het zal alleen flink tijd kosten om dat allemaal - voor de happy few - te gaan organiseren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192481565
quote:
Wat is het verschil tussen een tuinfeestje of naar de kroeg gaan: in de kroeg betaal je een euro om je glas te laten vullen.
Welke kroeg is dat waar biertjes maar een euro kosten????????? :9~ :o _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192481568
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mee eens. Ik begrijp dan ook niet dat mensen meteen 'we kunnen weer naar de kroeg' roepen als het misschien de goede kant op gaat. Dat is toch niet het eerste waar je aan denkt?
Blijkbaar veel mensen wel dus. Is niet erg toch? Vinden mensen blijkbaar leuk.

Ik hoop zo snel mogelijk weer op vakantie te mogen.
pi_192481588
Trouwens ik heb even naar die Oostenrijkse app gekeken, nou dat is allemaal vrij low-tech, het werkt op basis van Bluetooth en ultrageluid, kortom je ontmoet iemand, en dan hou je je telefoons vlak bij elkaar en wissel je een soort van anoniem profiel uit, zodat je later bericht kan krijgen als iemand achteraf besmet leek te zijn:

https://play.google.com/s(...)oteskreuz.stopcorona
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 6 april 2020 @ 18:01:03 #253
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192481599
Hey, er gaat hier iets versoepeld worden.

Markten mogen weer open. Bezoekers wel verplicht met maskers en goed opvolgen van de minimale afstand. Het is een begin :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 6 april 2020 @ 18:01:05 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192481600
quote:

[..]

2018 was dat 8 miljard, Maar ga gerust door met jouw fact free manier van discussieren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192481605
quote:

[..]

Zowat de gehele westerse economie draait om diensten en vermaak, de meeste productie draait om luxe-artikelen (Iphone 30 etc.), elk jaar meerdere nieuwe auto modellen, elke 3 weken nieuwe kledinglijn.

Toch moeten die mensen ook gewoon hun brood verdienen. En als ze geen brood verdienen, hoe je went of keert, gaat de rest dat betalen.
pi_192481613
quote:
12s.gif Op maandag 6 april 2020 17:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Worden wel dure reisjes..... vermoed ik zo. Ruimte is nu eenmaal ook geld.
In een huis, kantoor, restaurant, bus etc.etc.

Op 1.5x1.5 kun je nu met gemak ca 4 man kwijt en dat wordt nu dus 1.
In een 747-400 (700m2 cargo) kun je met wat organiseren in hoeken en gaten, dan 180 (normaal > 400) passagiers kwijt. Wel weer fijn dat je dan weer fatsoenlijke beenruimte hebt.

Ik kan mij wat voorstellen dat passagiers op budgetreizen in een HazMat outfit (met luier :P ) gaan reizen. Talloze opties zijn denkbaar. Het zal alleen flink tijd kosten om dat allemaal - voor de happy few - te gaan organiseren.
Een collega van mij had al zo een idee in 2000, dat je dus je laat vervoeren in je eigen sarcofaag, en dat je dus betaald op basis van Volume :D
pi_192481617
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:01 schreef Pumpalov het volgende:

Markten mogen weer open. Bezoekers wel verplicht met maskers en goed opvolgen van de minimale afstand. Het is een begin :)
Lekker fruit grabbelen waar andere aan gezeten hebben
  maandag 6 april 2020 @ 18:02:42 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192481634
quote:

Masker :')
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 april 2020 @ 18:03:52 #259
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192481656
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2020 18:01 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Lekker fruit grabbelen waar andere aan gezeten hebben
Nouja, groente en fruit wast ieder normaal mens toch al dus ziek zal je er niet van worden :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 18:03:57 #260
249559 crew  Lavenderr
pi_192481660
quote:

Handig nu er geen maskers zijn.
pi_192481664
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 17:39 schreef Noek het volgende:

[..]

En daar moet dus voor gezorgd worden, net als dat ze nu ook zorg ontvangen door bijv thuiszorg.
Maar dan moet die thuiszorg en hun huisgenoten ook alweer in totale isolatie. Anders is dat het besmettingsrisico.
zie email 27 oktober
  maandag 6 april 2020 @ 18:04:23 #262
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192481671
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 18:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Masker :')
Hier in het dorp was trouwens een supermarkt overvallen gisteren, de beschrijving van de dader: droeg medisch masker :')
pi_192481699
quote:

Voor heel BG?
Straks maar weer even het nieuws checken, zou mooi zijn!
  maandag 6 april 2020 @ 18:05:53 #264
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192481703
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik vermoed dat we minder last zullen krijgen van superspreaders omdat mensen er nu veel bewuster mee omgaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in begin ook wat minder serieus nam, ik ging ook gewoon naar kantoor terwijl ik verkouden was en veel hoestte, maar ja nu was ik al vanaf november continue aan het snotteren, en hoest ik sowieso veel.
Dat dus en hier idem.... geen dag in loondienst ziek geweest.. we're (not) so strong !!!!

Dat zal straks anders worden. Niet ziek maar dan bv verplicht (als dat kan) thuis of in isolatie (door)werken. Eerder in deze al weer lange serie zei ik al dat straks de Covid19 test voor ¤0,35 bij de Etos ligt. Ook digitaal zie ik wat (test)mogelijkheden.

Er zijn Ook zat beroepen waar het geen bal uitmaakt dat je snottert. Voor iedereen is er een werkplaats (te bedenken). Ook tal van beroepen waarbij je prima - ook als kwetsbare - in isolatie kunt doorwerken. De keuze van je werk zal wel meer gaan afhangen van je discriminerende :X gezondheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192481708
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:03 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nouja, groente en fruit wast ieder normaal mens toch al dus ziek zal je er niet van worden :+
Met chloor? :o
pi_192481718
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2020 18:06 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Gewoon DDT
  maandag 6 april 2020 @ 18:07:31 #267
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192481728
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2020 18:06 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Fruit 2 weken lang niet consumeren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192481736
http://www.telegraaf.nl/n(...)assaal-aan-hun-laars

Zie hier waarom die lockdown ook hier nog maanden gaat duren. Mensen zijn net kleine kinderen als je ze de vrije hand geeft.
blablablabla
pi_192481747
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zowat de gehele westerse economie draait om diensten en vermaak, de meeste productie draait om luxe-artikelen (Iphone 30 etc.), elk jaar meerdere nieuwe auto modellen, elke 3 weken nieuwe kledinglijn.

Toch moeten die mensen ook gewoon hun brood verdienen. En als ze geen brood verdienen, hoe je went of keert, gaat de rest dat betalen.
Moet je na gaan hoeveel geld men op zak hielt zondee deze onzin.
Ik bedoel, is belangrijk maar niet in de overdreven hoeveelheid van nu.
  maandag 6 april 2020 @ 18:08:36 #270
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192481749
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:05 schreef Vaskata het volgende:

[..]

Voor heel BG?
Straks maar weer even het nieuws checken, zou mooi zijn!
Was op het nationale nieuws dat de regels voor boeren eenvoudiger worden nu het seizoen begint los te breken en markten weer toegestaan zijn mits aan een aantal regels voldaan wordt dus ik neem aan dat het landelijk geldt ja :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')