Dat is niet nodig als we hier ook met die telefoon-app gaan werken.quote:Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En met bijhouden van een lijst van klanten zodat die in quarantaine geplaatst kunnen worden wanneer een besmetting opduikt.
Ouderen zitten achter de deur en hebben hun eigen feestmomentjes in de suipermarkt.quote:Op maandag 6 april 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En vervolgens besmet de zuipfeestbezoeker de volgende dag een oudere in de supermarkt.
Fijn! Heel goed! Maar er zijn ook genoeg ouderen die geen of een heel beperkt sociaal netwerk hebben, en dan vaak ook nog in de eigen leeftijdscategorie.quote:Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik doe al weken boodschappen voor mn ouders. Ik zie me dat nog wel maanden doen.
Tsjah, sommige mensen kun je gewoon niet beschermen..quote:Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Maar dat doet de overheid toch al? Alleen lijkt dat niet tot mensen door te dringen, lopen nog zoveel mensen hoestend en proestend over straat
Je sociale kring bestaat meestal toch voornamelijk uit mensen van je eigen leeftijd.quote:
Ik heb 1 jaartje een OV gehad, en ik als ik me niet vergis een totaal van 1100 guldens aan studifinaninciering gehad.quote:Op maandag 6 april 2020 17:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
De huidige vlinders, die zich tot voorbij de nek in de schulden mogen steken voor een opleiding en vervoer daarnaartoe waar jij dat waarschijnlijk gratis hebt gekregen bedoel je?
Ah niemand van die mensen heeft kinderen? Hebben ze geen buren? Daarnaast stikt het hier van de vrijwilligers, en de komende maanden komen er daar wel een paar miljoen van beschikbaar.quote:Op maandag 6 april 2020 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je sociale kring bestaat meestal toch voornamelijk uit mensen van je eigen leeftijd.
En je generatiegenoten?quote:Op maandag 6 april 2020 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb 1 jaartje een OV gehad, en ik als ik me niet vergis een totaal van 1100 guldens aan studifinaninciering gehad.
Ze kunnen dit in ieder geval niet blijven rekken zolang de nummers stabiel blijven of blijven dalen. Dan komt het wel heel erg over alsof ze zich onder druk laten zetten door de paniekzaaiers die er gedeeltelijk dol op is dat er zoveel sensatie is. Die hopen op complete lockdowns.quote:Op maandag 6 april 2020 17:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens. Misschien niet ideaal, maar het moet wel. Anders is de kuur ernstiger dan de kwaal. Je kunt van alles verzinnen om de boel relatief verantwoord weer op te starten.
En daar moet dus voor gezorgd worden, net als dat ze nu ook zorg ontvangen door bijv thuiszorg.quote:Op maandag 6 april 2020 17:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Fijn! Heel goed! Maar er zijn ook genoeg ouderen die geen of een heel beperkt sociaal netwerk hebben, en dan vaak ook nog in de eigen leeftijdscategorie.
Dan lijkt inoculatie in de neus met een kleine hoeveel virussen een betere optie. Vroeger deed men dat met de pokken, koos men als infectiebron een patient die een "milde versie" leek te hebben.quote:
Naar verluidt niet zelden zonder PPE.quote:Op maandag 6 april 2020 17:39 schreef Noek het volgende:
[..]
En daar moet dus voor gezorgd worden, net als dat ze nu ook zorg ontvangen door bijv thuiszorg.
Ik weet dat mijn zus destijds toch wel een forse studieschuld heeft opgebouwd, en die had aan het begin nog geen OV, die kon ook niet elk weekend naar huis. Ze heeft die toen relatief makkelijk kunnen afbouwen omdat er toen een deal was dat als je in 1 keer afloste je maar de helft terug hoefde te betalen, ze had toen een meevaller en heeft dat gedaan.quote:
In de gay scene hebben ze hier een term voor: Possenquote:Op maandag 6 april 2020 17:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dan lijkt inoculatie in de neus met een kleine hoeveel virussen een betere optie. Vroeger deed men dat met de pokken, koos men als infectiebron een patient die een "milde versie" leek te hebben.
Het betaalde zuipfeest carnaval heeft ook zo'n fantastische uitwerking gehad en nu nog zijn er zat in brabant die de dreiging niet serieus nemen.quote:
Ik had dit dan toxh niet meer durven toegevenquote:Op maandag 6 april 2020 17:42 schreef kwiwi het volgende:
Frenchman rescued from mountains after breaking quarantine to buy cigarettes
https://edition.cnn.com/2(...)yTqcdXAi80RqvUatFL9o
Proberen te voet door de bergen naar Spanje over te steken voor goedkope cigaretten..
Natuurlijk kan dat wel. Er is geen vaccin of groepsimmuniteit. En totdat die er wel is kun je de maatregelen gewoon niet volledig terugdraaien. Zelfs deels is een groot risico.quote:Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze kunnen dit in ieder geval niet blijven rekken zolang de nummers stabiel blijven of blijven dalen. Dan komt het wel heel erg over alsof ze zich onder druk laten zetten door de paniekzaaiers die er gedeeltelijk dol op is dat er zoveel sensatie is. Die hopen op complete lockdowns.
Economie is nou eenmaal ook gewoon belangrijk, maar dat mag je in deze tijden bijna niet benoemen, want dan geef je niet om mensenlevens. Gaat om de juiste balans, maar de economie moet je (wat jij ook al zegt) niet negeren....maanden lang. Precies wat je zegt; dan is het middel erger dan de kwaal. Dat punt naderen we al wel vind ik zelf, maar dat terzijde.
Ik vermoed dat het niet ging om de prijs, in Frankrijk mogen sigaretten alleen in tabakszaken verkocht worden, en ik vermoed dat die gesloten zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 17:42 schreef kwiwi het volgende:
Frenchman rescued from mountains after breaking quarantine to buy cigarettes
https://edition.cnn.com/2(...)yTqcdXAi80RqvUatFL9o
Proberen te voet door de bergen naar Spanje over te steken voor goedkope cigaretten..
Alle gekheid daar zal voor de groep die zich ter bescherming, isolatie zal moeten getroosten; best veel kan worden geregeld. Boodschappen kun je laten doen of dat (eventuele bepaalde) supermarkten op bepaalde tijden voor hen open zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 17:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah niemand van die mensen heeft kinderen? Hebben ze geen buren? Daarnaast stikt het hier van de vrijwilligers, en de komende maanden komen er daar wel een paar miljoen van beschikbaar.
Ik denk dat we wel een premier hebben die zodra het ook maar enigszins kan dingen weer opengooit.quote:Op maandag 6 april 2020 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel. Er is geen vaccin of groepsimmuniteit. En totdat die er wel is kun je de maatregelen gewoon niet volledig terugdraaien. Zelfs deels is een groot risico.
Heb het ook niet over volledig terugdraaien. Heb het over aangepaste maatregelen zodat de economie wel kan blijven draaien.quote:Op maandag 6 april 2020 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel. Er is geen vaccin of groepsimmuniteit. En totdat die er wel is kun je de maatregelen gewoon niet volledig terugdraaien. Zelfs deels is een groot risico.
Boah zelfs in half gevuld vliegtuig zit je nog dicht op elkaar. Misschien bij 1/5 van het aantal passagiers is het te doen, maar dan nog circuleert de lucht rond alle passagiers en wordt peperduur.quote:Op maandag 6 april 2020 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Yup. Eens.
Zelfs met toerisme valt zoiets wel te regelen. Vliegtuigen die nog maar voor de helft gevuld mogen worden bv. Internationale treinen ook. Zorgen dat er altijd ruimte is tussen mensen. Als je reist verplicht worden om een sjaal/mondkapje te dragen. Wellicht nog wat andere aanvullende opties. Iedere reiziger gaan checken gaat te lang duren denk ik. Voor risico gebieden kan dat wel, maar bij alle reizigers wordt dat lastiger.
Qua werk kan je teams waar mogelijk splitsen. Ene team werkt week A, andere team week B. Als je dan iemand aansteekt dan blijft het wel bij dat team. Daarna een week thuis.
Ik vermoed dat we minder last zullen krijgen van superspreaders omdat mensen er nu veel bewuster mee omgaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in begin ook wat minder serieus nam, ik ging ook gewoon naar kantoor terwijl ik verkouden was en veel hoestte, maar ja nu was ik al vanaf november continue aan het snotteren, en hoest ik sowieso veel.quote:Op maandag 6 april 2020 17:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Alle gekheid daar zal voor de groep die zich ter bescherming, isolatie zal moeten getroosten; best veel kan worden geregeld. Boodschappen kun je laten doen of dat (eventuele bepaalde) supermarkten op bepaalde tijden voor hen open zijn.
Ook even denken dat je, zo de kennis nu hopenlijk strekt, nadat je zelf Covid19ziek bent geweest in principe een ander niet meer zal kunnen besmetten.
Ik voorzie wel een kutmechanisme dat je straks overal je QR code app moet laten zien met: Covid19 [on]geschikt.
Heb je geen smartphone o.i.d. dan krijg/koop je er één.
Die registratie en minitoring zal essentieel worden om te bepalen wie met wie (mogelijk) in contact is gekomen. Zg. superspreaders mogen dan alleen weg wanneer ze immuun zijn.
Gaat al de mist in door men die het niet met hem eens is paniekzaaier te noemen en te stellen zij dol zijn op sensatie en hopen op volledige lockdowns.quote:Op maandag 6 april 2020 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb wel zorgwekkende verhalen over het zuiden gelezen, dat er weinig eten is, de bevolking boos en de maffia weer in opkomst is.quote:Op maandag 6 april 2020 17:45 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand hoe het nu in Italië gaat? Ik zag laatst een Tweet waarin mensen het zat leken te zijn en weer massaal de strat op gingen.
We hebben vooral een premier die snapt dat er volgend jaar verkiezingen zijn en dat mensen zonder werk, die gedwongen binnen zitten en de huur niet kunnen betalen niet op je gaan stemmen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat we wel een premier hebben die zodra het ook maar enigszins kan dingen weer opengooit.
quote:Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
de paniekzaaiers die er gedeeltelijk dol op is dat er zoveel sensatie is.
quote:Op maandag 6 april 2020 17:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb het ook niet over volledig terugdraaien. Heb het over aangepaste maatregelen zodat de economie wel kan blijven draaien.
JIj wilt internationaal plezierverkeer van personen zonder gezondheidschecks naar toeristenoorden gewoon door laten gaan? Bent het effect van de voorjaarsvakanties op verspreiding over het continent ook alweer vergeten zeker?quote:Op maandag 6 april 2020 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Yup. Eens.
Zelfs met toerisme valt zoiets wel te regelen. Vliegtuigen die nog maar voor de helft gevuld mogen worden bv. Internationale treinen ook. Zorgen dat er altijd ruimte is tussen mensen. Als je reist verplicht worden om een sjaal/mondkapje te dragen. Wellicht nog wat andere aanvullende opties. Iedere reiziger gaan checken gaat te lang duren denk ik. Voor risico gebieden kan dat wel, maar bij alle reizigers wordt dat lastiger.
Qua werk kan je teams waar mogelijk splitsen. Ene team werkt week A, andere team week B. Als je dan iemand aansteekt dan blijft het wel bij dat team. Daarna een week thuis.
Je kunt nog steeds vakantie hebben en thuis zitten.quote:Op maandag 6 april 2020 16:57 schreef Noek het volgende:
Dat vakanties van zorgpersoneel onder druk staat, ik denk dat dit voor heel veel beroepsgroepen het geval is. Welke vakantie?
En dat er ook veel mensen zijn die niet op iemand gaan stemmen die de economie boven de volksgezondheid zet. Graai maar eens in die schatkist.quote:Op maandag 6 april 2020 17:49 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
We hebben vooral een premier die snapt dat er volgend jaar verkiezingen zijn en dat mensen zonder werk, die gedwongen binnen zitten en de huur niet kunnen betalen niet op je gaan stemmen.
https://www.thelocal.fr/2(...)where-do-you-find-itquote:Op maandag 6 april 2020 17:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het niet ging om de prijs, in Frankrijk mogen sigaretten alleen in tabakszaken verkocht worden, en ik vermoed dat die gesloten zijn.
Lekker essentieel, tabakquote:To shop for essential items. Most shops in France are now closed but food shops, pharmacies and tabacs (tobacco shops) remain open
En dikke kans dat je daar meer van uitrustquote:Op maandag 6 april 2020 17:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt nog steeds vakantie hebben en thuis zitten.
Beter levend in je huis met een huurachterstand dan een harde nee te horen krijgen voor de deur van een overvol ziekenhuis met je longen vol ontstekingsvocht.quote:Op maandag 6 april 2020 17:49 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
We hebben vooral een premier die snapt dat er volgend jaar verkiezingen zijn en dat mensen zonder werk, die gedwongen binnen zitten en de huur niet kunnen betalen niet op je gaan stemmen.
Interessant artikel!quote:Op maandag 6 april 2020 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er staat op de NRC site een artikel over de verschillende scenario's. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ie-tijdlijn-a3995973
Ik voel zelf wel iets voor regionaal loslaten. Lijkt mij de minst slechte optie. Wat in ieder geval niet moet is dat knipperlichtscenario, dat is economisch slopend.
quote:Coffengs vinger gaat langs de curves op het plaatje. Hier omhoog, en hier, en hier een piek, en nog één en dan daar omlaag. En dan is het SARS-CoV-2-virus in Nederland uitgewoed.
Goed nieuws op zich: er ís een uitweg. Maar, zegt Coffeng met een wrang lachje. „Ik zag de eerste resultaten, en ik dacht: holy fuck, die tijdlijn.” Als in hun model alle maatregelen zijn opgeheven, dan is dat bij dag 800, over meer dan twee jaar.
Hangt een beetje van je werk af, maar denk dat ze daar in de zorg wel aan toe zij tegen die tijd, ja.quote:Op maandag 6 april 2020 17:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
En dikke kans dat je daar meer van uitrust
Ik lees vooral gezeur over de horeca. Dat is nu net een sector die in feite niets bijdraagt aan de economie. Er wordt niets geproduceerd. Wat is het verschil tussen een tuinfeestje of naar de kroeg gaan: in de kroeg betaal je een euro om je glas te laten vullen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Economie is nou eenmaal ook gewoon belangrijk, maar dat mag je in deze tijden bijna niet benoemen, want dan geef je niet om mensenlevens. Gaat om de juiste balans, maar de economie moet je (wat jij ook al zegt) niet negeren....maanden lang. Precies wat je zegt; dan is het middel erger dan de kwaal. Dat punt naderen we al wel vind ik zelf, maar dat terzijde.
Mee eens. Ik begrijp dan ook niet dat mensen meteen 'we kunnen weer naar de kroeg' roepen als het misschien de goede kant op gaat. Dat is toch niet het eerste waar je aan denkt?quote:Op maandag 6 april 2020 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik lees vooral gezeur over de horeca. Dat is nu net een sector die in feite niets bijdraagt aan de economie. Er wordt niets geproduceerd. Wat is het verschil tussen een tuinfeestje of naar de kroeg gaan: in de kroeg betaal je een euro om je glas te laten vullen.
Die zullen wrs niet VVD stemmen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
En dat er ook veel mensen zijn die niet op iemand gaan stemmen die de economie boven de volksgezondheid zet. Graai maar eens in die schatkist.
Fysiotherapeuten en tandartsen zijn wel heel essentieelquote:Op maandag 6 april 2020 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik lees vooral gezeur over de horeca. Dat is nu net een sector die in feite niets bijdraagt aan de economie. Er wordt niets geproduceerd. Wat is het verschil tussen een tuinfeestje of naar de kroeg gaan: in de kroeg betaal je een euro om je glas te laten vullen.
Dat risico neem je dan ja.quote:Op maandag 6 april 2020 17:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Beter levend in je huis met een huurachterstand dan een harde nee te horen krijgen voor de deur van een overvol ziekenhuis met je longen vol ontstekingsvocht.
Worden wel dure reisjes..... vermoed ik zo. Ruimte is nu eenmaal ook geld.quote:Op maandag 6 april 2020 17:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Boah zelfs in half gevuld vliegtuig zit je nog dicht op elkaar. Misschien bij 1/5 van het aantal passagiers is het te doen, maar dan nog circuleert de lucht rond alle passagiers en wordt peperduur.
Welke kroeg is dat waar biertjes maar een euro kosten?????????quote:Op maandag 6 april 2020 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
Wat is het verschil tussen een tuinfeestje of naar de kroeg gaan: in de kroeg betaal je een euro om je glas te laten vullen.
Blijkbaar veel mensen wel dus. Is niet erg toch? Vinden mensen blijkbaar leuk.quote:Op maandag 6 april 2020 17:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Ik begrijp dan ook niet dat mensen meteen 'we kunnen weer naar de kroeg' roepen als het misschien de goede kant op gaat. Dat is toch niet het eerste waar je aan denkt?
2018 was dat 8 miljard, Maar ga gerust door met jouw fact free manier van discussieren.quote:Op maandag 6 april 2020 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zowat de gehele westerse economie draait om diensten en vermaak, de meeste productie draait om luxe-artikelen (Iphone 30 etc.), elk jaar meerdere nieuwe auto modellen, elke 3 weken nieuwe kledinglijn.quote:Op maandag 6 april 2020 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |